20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157959 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #1080 på: 13. Sep. 2011, 23:45 »
Lurer på hva Start hadde gjort i den situasjonen. De trenger jo så sårt poeng.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1081 på: 14. Sep. 2011, 07:13 »
Utrolig opptreden, selv av de evneveike nissene i NFF. Det sier seg selv at man må ta en sjefsavgjørelse i slike situasjoner. Brann bør ihvertfall være sikret fair play-plassen i Europa dersom Norge tar den i år også. Uten at jeg har noe som helst tro på at NFF er interessert i det. De ga så vidt jeg husker fair play-plassen til Odd det året Kovacs scoret det patetiske målet mot Brann i cupen, så det er vel ikke fair play som teller, men heller antall gule og røde kort. Og dermed spilte nok Brann seg ut av diskusjonen med det røde kortet på Torp, ironisk nok.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1082 på: 19. Sep. 2011, 19:51 »
Hvordan er ståa i Start foran neste sesong i Adeccoligaen Andy?
Kommer nøkkelspillere til å forlate - eller satser dere på å beholde de beste og gå rett opp i TL igjen? Ser jo på det som høyst sannsynlig at Glimt spiller Adecco mot Særp og Start neste år.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1083 på: 19. Sep. 2011, 21:06 »
Hvordan er ståa i Start foran neste sesong i Adeccoligaen Andy?
Kommer nøkkelspillere til å forlate - eller satser dere på å beholde de beste og gå rett opp i TL igjen? Ser jo på det som høyst sannsynlig at Glimt spiller Adecco mot Særp og Start neste år.

Er mange med utgående kontrakt som kommer til å forsvinne.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1084 på: 19. Sep. 2011, 22:27 »
Ser forøvrig at RBK nå statistisk sett både har TLs beste angrep og forsvar (sammen med Sogndal (!!)). De har da vitterlig enda en outside chance til å ta gullet dersom MFK skulle snuble litt. At det blir medalje vil det vel ikke være feil å tro på i hvertfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1085 på: 19. Sep. 2011, 22:38 »
Med den sinnsyke pengebruken og de målorgiene i det siste, så tror jeg at RBK vinner serien.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1086 på: 19. Sep. 2011, 22:38 »
Vi har jo et latterlig godt lag for øyeblikket. Chibuike og Prica er jo et fantastisk spisspar i TL-sammenheng.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1087 på: 22. Sep. 2011, 19:34 »
straffespark for det der,? hahahaha, herreguud

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1088 på: 22. Sep. 2011, 20:16 »
Ja da blir det mange straffer i en kamp, om det der skal være lista det skal ligge på..

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1089 på: 22. Sep. 2011, 20:26 »
Så ut som både hands og holding fra tribuneplass, men vanskelig å se fra øvre øst.

Vil derimot fokusere på John Chibuike. For en spiller! Bommer riktignok på straffe, men han har et fenomenalt rykk og fantastisk førstetouch. Blir fort en yndling i Trondheim, og kan være Tippeligaens profil neste år. Prica var svært svak i dag. Jævlig deilig at vi slår kyniske Sogndal på en ellers ganske dårlig dag.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1090 på: 22. Sep. 2011, 20:48 »
Ja da blir det mange straffer i en kamp, om det der skal være lista det skal ligge på..

Hehe, konspiratorikeren her er jo dessverre RBK-fan... hvis ikke ville nok spørsmålet om Sogndal ville fått straffe i samme situasjon komme opp

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1091 på: 23. Sep. 2011, 09:46 »
Jeg var rykende uenig da Start fikk straffe på Sør Arena, og vi tapte to poeng. Jeg synes fortsatt ikke noe om at det dømmes på én av minst 10 liknende situasjoner. Men hvis det kun er den ene forseelsen dommeren ser, så er det forsåvidt riktig å dømme på det, så får han heller ta en tur til optiker i etterkant.

Har ikke fått studert høydepunktene fra kampen ennå, og kan derfor ikke si mer om straffesituasjonen, da jeg fra min posisjon ikke var i stand til å se hva som skjedde.

Men Aabrekks uttalelse om at man skal la være å dømme på holding i feltet har en umiskjennelig lukt av dårlig taper over seg. Men alle de som mener at det bør være strengt forbudt å dømme straffespark til Rosenborg på Lerkendal har i hvertfall fått vann på mølla. Blir det tredje agenda på ekstraordinært idrettsting?

John Chibuike ser ut til å være den beste spilleren RBK har hatt siden John Carew herjet villt den knappe sesongen han spilte for oss. Fortsetter Chibbe som dette, kan man fort begynne å snakke om en salgspris på Carew-nivå. Tippeligaens overlegent beste spiller.
« Siste redigering: 23. Sep. 2011, 09:48 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1092 på: 23. Sep. 2011, 10:02 »
Har ikke fått studert høydepunktene fra kampen ennå, og kan derfor ikke si mer om straffesituasjonen, da jeg fra min posisjon ikke var i stand til å se hva som skjedde.

Det har jeg, og kan opplyse om at det er ingen grunn til å dømme straffe der med mindre man ønsker å dømme straffe på hver eneste corner. Udiskutabel feil.

Men Aabrekks uttalelse om at man skal la være å dømme på holding i feltet har en umiskjennelig lukt av dårlig taper over seg. Men alle de som mener at det bør være strengt forbudt å dømme straffespark til Rosenborg på Lerkendal har i hvertfall fått vann på mølla. Blir det tredje agenda på ekstraordinært idrettsting?

Han sier jo mer eller mindre det samme som Rekdal sa da RBK (surprise? :P ) fikk straffe i kliss lik situasjon på Color Line Stadion for noen måneder (?) siden - nemlig at om dommere skal blåse i slike situasjoner, så må man være konsekvent. Nå er det bingo hvorvidt det blåses eller ikke når man er nær hverandre inne i feltet på en corner.

Skjønner også at du gjerne vil bruke "alle hater RBK pga dommerhjelpen"-argumentene, men fakta er vel at samtlige som uttaler seg om dette i media kun vil ha rettferdighet og ikke favorisering av det ene eller andre laget. :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1093 på: 23. Sep. 2011, 10:31 »
For å være helt ærlig ser jeg ikke helt forskjellen på straffen i går og den vi fikk i mot mot Start. Jeg mener begge er riktige, så jeg har i alle fall mitt på det tørre her.

Skjønner også at du gjerne vil bruke "alle hater RBK pga dommerhjelpen"-argumentene, men fakta er vel at samtlige som uttaler seg om dette i media kun vil ha rettferdighet og ikke favorisering av det ene eller andre laget. :)

Det vil de nok sikkert, men det lukter likevel litt forutinntatthet og dårlig taper av det hele. Jeg tror ikke du skal ta tapende trenere som sannhetsvitner. Det er klart det er lett å trekke frem de beste lagene og si at de får dommerhjelp, men fra et filosofisk standpunkt, hvorfor skal dommerne bestemme seg for å med viten og vilje hjelpe enkelte lag?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1094 på: 23. Sep. 2011, 12:41 »
Der ikke lov å holde en motspiller i fast grep inne i feltet, så når man gjør dette er det bestandig en risiko. Jeg velger å tro at dommerne dømmer HVER GANG de ser en holding som kvalifiserer til straffe. At det ikke blir blåst de aller fleste gangene er fordi det er noe av det absolutt vanskeligste å se. Det er der bingoelementet kommer inn. Hvis man unngår å holde i feltet, vil man heller aldri få straffe imot.