20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157659 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #825 på: 03. Aug. 2011, 21:03 »
SK Brann fotball...garantist for legender, underholdning og kramper for supporterne. Langli hevder nå at vi er en "klar gullkandidat", men det er jeg ikke helt enig i. Viser klare svakheter i andre omgang.

Tar for øvrig prissettingsmetoden til låns fra dere RBK-fans og setter prisen på Austin til 120 millioner - garantert 80 millioner mer enn alle andre spillere i Tippeligaen. Takk!  ;)

EDIT: skjønner forresten ikke hvorfor enkelte RBK-fans skal mene at Lustig er så ødeleggende på laget. Han er nok etter Ørlund og Prica RBKs beste spiller, og det å selge han virker på meg ikke akkurat som noe sjakktrekk. Mulig jeg bare har sett de RBK-kampene der han har en god dag.
« Siste redigering: 03. Aug. 2011, 21:12 av plebUTG »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #826 på: 03. Aug. 2011, 21:14 »
 Jeg liker Brann, har bodd i Bergen i mange år. Det er morsomt at laget klarte å reise seg (som nufc) etter å ha bli dømt nord og ned, men dagens resultat var utrolig flatterende. Viking fortjente faktisk alle tre poengene. De kjørte flott kombinasjonsspill i 2. omgang, mens Brann stort sett polte opp på spissene gjennom hele kampen. Jarstein må ta på seg første målet, og han kunne vel også avverget corneren på tredjemplet om han hadde gått ut og snappet ballen i stedet for å rygge tilbake. Gleder meg at hareide begynner å få skikk på viking. Artig at han hiver innpå unngutter..Brann er ikke gullkandidat. De har for tynn stall, og hatt marginene på sin side i en del kamper. Dette kommer til å merkes når vi nærmer oss sesongslutt..
« Siste redigering: 03. Aug. 2011, 21:16 av InspectorC »

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #827 på: 03. Aug. 2011, 21:36 »
Enig med deg, InspectorC. Kunne godt blitt Viking-seier i dag.

Men om kampen hadde blitt spilt i fjor, så kan du være 99 % sikker på at Brann aldri hadde hatt moral nok til å score det siste målet da viking utliknet. Så det har skjedd noe. Men stallen er for tynn, og lommeboken til klubben helt tom. Lukter ikke akkurat noe medalje, nei.

Ser for øvrig ut til at vi kan takke øst-europeerne for at de gjør sitt for å holde Tippeligaen jevn og spennende også de kommende årene. Kanskje vi en sesong i nær fremtid får se et RBK som ikke har muligheten til å kjøpe spillere for titalls millioner i sommervinduet?  :)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #829 på: 03. Aug. 2011, 22:20 »
Utrolig deilig Brann-seier i dag. Vi fortjener overhodet ikke tre poeng, jeg er sikker på at treffprosenten vår på pasninger var nærmere 0 enn 50 i andre omgang. Kampbildet burde ha passet et ellers meget kontringssterkt Brann-lag perfekt, men vi ble simpelthen rundspilt. Førsteomgangen var jevn, vi var kanskje litt bedre, men målene ble jo gitt bort gratis.

At Brann klarer å vinne på en så dårlig dag er uansett nytt for denne sesongen. Tydelig at vi er i en flytsone for tiden! :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #830 på: 03. Aug. 2011, 22:25 »
Fortsett gjerne slik, bergensere :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #831 på: 04. Aug. 2011, 00:57 »
Med å vinne, eller med å spille dårlig? :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #832 på: 04. Aug. 2011, 00:59 »
Vinne ja :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #833 på: 04. Aug. 2011, 19:17 »
Godset fortsetter å imponere. Spiller meget, meget bra mot Atletico Madrid, til tross for at de ligger unner 1-0. Nesten vilt at Godset ikke har putta i første omgang. Imponerende!
Nei.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #834 på: 04. Aug. 2011, 21:07 »
I dag vinner vi igjen på en dårlig dag, men FY F*** så bra vi spiller i perioder. At Mostrøm skulle gå inn og spille like bra som Thione i midten, det hadde jeg ikke trodd...

Gatt og Chukwu er kommende storspillere, Angan har stoppet litt opp - minner ofte om Ameobi uten luftstyrke, og Rindarøy viser prov på at han skal bli bra utover høsten. det er vel dødballer defensivt som er vårt største problem, samt hurtigheten i midtforsvaret.

Begynner snart å bli optimist mhp medalsjestriden. Men først må RBK slås :-)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #835 på: 04. Aug. 2011, 22:08 »
Jeg vet ikke om jeg tør å dra på Lerkendal når Molde kommer på besøk.
Men det kan vel hende at Issah og Dockal er spilleklare til den kampen, og da må jeg vel nesten bare komme for å se dem i aksjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #836 på: 04. Aug. 2011, 22:55 »
Jeg skal i alle fall dit. Det blir sikkert stor stemning og veldig spennende som alle kamper mot Molde. I forhold til kampen tror jeg vi har en brukbar sjanse selv om Molde har vært et klart bedre lag så langt i år. Tror kanskje Prica kan skape problemer for et Moldeforsvar som kanskje ikke er verdens beste i lufta? Uansett, det blir nok veldig åpent og vi skal nok få kjørt oss mot et godt Moldelag.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #837 på: 04. Aug. 2011, 23:38 »
Er jo nesten som jeg håper Rosenborg vinner denne for at ikke Molde skal stikke helt av i toppen.

Brann skal ta Godset på søndag og pushe på videre så lenge det varer:)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #839 på: 07. Aug. 2011, 23:25 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10097358

Enig med Solskjær her. Minner meg om Kovacs-målet, og hadde jeg vært Molde-fan ville jeg sannsynligvis vært meget skuffet over at laget ikke fikk en fair sjanse til å gi RBK kamp om poengene.