20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157775 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Simmi

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #795 på: 30. Juli 2011, 23:52 »
Jepp. Har signert for Kalmar.

Husker Jonevret for ett par år siden sa at Mostrøm hadde et enormt potensiale, men at han slet med å få det ut i kamp. Litt ironisk at når han først slår til, stikker han til en annen klubb etter sesongen.  ;)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #796 på: 31. Juli 2011, 00:22 »
Jeg er Molde fan, og kommer ikke til å savne Mostrøm. Han er symaptisk og arbeidssom, men sliter med en dårlig selvtillitt som tilsynelatende ikke bedrer seg med tiden. Uforståelig, for alle ser potensialet.

Geir: Jeg har bestandig sett på deg som en superseriøs og rettferdig debattant, men nå synes jeg kanskje du er overmåte streng med Hoftun. Jeg skulle ønske du fikk rett, sånn at MFK vinner i år, men helt ærlig: hvilke klubber kan slippe de du nevner uten å tape seg???

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #797 på: 31. Juli 2011, 08:16 »
Veldig synd at Mostrøm dra ja..Før har han vært frustrerende, men som med Jonas har jeg alltid likt ham fordi han blør 100 % for drakta.. Både han og Vatshaug har tatt store steg denne sesongen. En del av uviklingen må OGS og co få æren for. Fokus ligger på at spillerne skal "pass and move." Når gjennomført rett, vil dette skape rom i tillegg til at ballinnehaver hele tiden vil ha spillalternativer tilgjengelige. Dette har gjort arbeidet for mindre teknisk begavede spillere som Vatshaug og Mostraum lettere. Men med spilletid og flott spill kommer også selvtilliten. Mostrøm har i de siste kampene også blitt flinkere mann mot mann. I tillegg tror jeg trenerapparatet har jobber en del med grunnteknikk, Vatshaug treffer på pasninger som han sjumilssteg unna å gjennomføre forrige sesong. Sistnevntes transformasjon er nesten ubegripelig. Fra en av de verste til en av de beste på bannen på under et halvt år..Sykt.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #798 på: 31. Juli 2011, 09:44 »
spot on der inspector. Jeg har bestandig likt Vatshaug pga hans evne til å blø for drakta, og mente at han allerede i fjor høst var MYE bedre enn Magne Simonsen. At han nå har fått en ny vår under OGS er helt topp.

BTW: Jeg begynner så smått å tro at Molde kan greie gullet i år, men er redd for den typiske "nesten-kulturen i Molde" Helt fantastisk hvis OGS gir oss gull i 100 års jubileumet, samtidig som han faktisk går i pluss på transferbudsjettet.

På dette forumet forstår folk at det er nettoen som teller, men på mange andre forum har man hengt seg helt opp i at Gjelsten gav OGS 20 mill til spillerkjøp før sesongen.

Uansett: Sinnsykt kjekt å heie på Molde om dagen, så håper jeg ikke Thomas Holm stopper oss i forhold til Tromsø...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #799 på: 31. Juli 2011, 11:56 »
Jeg er Molde fan, og kommer ikke til å savne Mostrøm. Han er symaptisk og arbeidssom, men sliter med en dårlig selvtillitt som tilsynelatende ikke bedrer seg med tiden. Uforståelig, for alle ser potensialet.

Geir: Jeg har bestandig sett på deg som en superseriøs og rettferdig debattant, men nå synes jeg kanskje du er overmåte streng med Hoftun. Jeg skulle ønske du fikk rett, sånn at MFK vinner i år, men helt ærlig: hvilke klubber kan slippe de du nevner uten å tape seg???

Jeg merker at jeg ikke bør poste rett etter kamper, men selv i dag er jeg fortsatt lettere irritert på Hoftun. Han har riktignok gjort mye bra i forbindelse med utviklingsarbeid, men i forhold til å fornye kontrakter og signere spillere har han gjort en slett jobb. Dette er dessverre en trend som har pågått over litt for lang tid. Han har vist at han har et altfor lite nettverk og foretrekker å se innad i Norge etter forsterkninger og helst velge de "trygge" valgene når det kommer til spillerkjøp. Etter å ha vært sportsjef i Bodø/Glimt i et år hadde han nogenlunde peiling på markedet der og vi kastet vekk over 16 millioner kroner i overgangssummer for Roy Miller og Trond Olsen og i fjor kjøpte vi Tom Erik Nordberg fra samarbeidsklubben Ranheim. En mann som ikke har spilt en eneste kamp for klubben, men ble lånt ut med en gang han kom. Når man ser dette nettverket er det naturlig å tro at han ville vært villig til å tiltrekke seg kompetanse fra andre personer, men i steden bestemte klubben seg (her skal vel ikke Hoftun ha all skylda) for å avskjedige Stig Torbjørnsen for å spare penger og i steden ha hovedfokus på det norske markedet. Som de fleste her inne vet er det norske markedet ikke akkurat billig og det bugner ikke akkurat over av spennende spillertyper heller.

I tillegg til dette har vi svekket laget vårt i hvert transfervindu de siste årene. Vi har egentlig ikke erstattet Tettey enda, selv om Hoftun og hans medsammensvorne som tidligere nevnt skal ha skryt for en god juniorsatsing som sørget for en spiller som Henriksen som egentlig har erstattet ham. På samme måte har vi ikke erstattet Sapara, Iversen eller Stadsgaard i det hele tatt.

Jeg er veldig enig i poenget ditt med at ethvert lag vil merke tapet av veldig mange gode spillere, men jeg mener som sagt ikke at det er det som er problemet, men snarere at vi bare har solgt spillere uten egentlig å klare å få tak i noen som kan spille på plassen deres. Det at vi ikke har klart å erstatte Annan før nå har f.eks. ført til at Markus Henriksen har spilt defensiv midtbane i hele år, noe som er helt i mot godfotteorien. Når vi først nå har fått en erstatter er det selvfølgelig en Torbjørnsen-signering. Altså fra mannen vi kvittet oss med fordi vi ikke trengte ham...

Legg i tillegg til Jarstein-fadesen der vi måtte gi 3 av de 4 millionene vi fikk av Viking til Odd pga en dårlig formulert kontrakt og du kan danne deg et bilde av hvorfor RBK-supporterne ikke er spesielt glade i ham for øyeblikket.

Den siste saken er likevel den som irriterer meg mest, alt det andre kan vel til dels skylde manglende kompetanse og at han rett og slett ikke klarer bedre, men at vi må vente med å gi et tilbud til Kevin Dure som flere klubber i TL jakter og som har vært på prøvespill hos oss ei uke fordi Erik Hoftun er på Dana Cup er intet mindre enn utrolig. Det ryktes at FFK allerede har gitt ham et tilbud og det ville vært synd om vi mistet ham om det er en spiller vi mener er god nok. Dette sitatet kommer forøvrig fra Jan Jönsson og det kan virke som om han har mistet tålmodigheten med Hoftun selv om du legger til intervjuet med TV2 i går der han sier at vi ikke har spillere å rotere med. Jeg skal innrømme at det kan være jeg leser for mye i dette, men det virker slik for meg.

Alt i alt er det selvfølgelig ikke svart/hvitt og jeg vil igjen trekke fram den glimrende juniorsatsinga vi har hatt under Hoftun som er bedre enn jeg noen gang kan huske. Henriksen, Wangberg, Svensson, Bakenga og Åsen er alle store talenter. I tillegg har han vært ekstremt flink til å skjule målene våre for pressen og vært nøye på å konsekvent gi ingen kommentar til spekulasjoner. Dette blir likevel ikke godt nok for meg og i det store og det hele synes jeg jobben han gjør er for dårlig for en klubb av vår størrelse.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #800 på: 31. Juli 2011, 13:55 »
Jeg ser den, Geir. Jeg tenkte bare at isolert sett så er det ikke så rart at Hoftun er på ferie. Dette handler om å delegere ansvar. Jeg har akkurat selv ansatt to personer selv om sjefen min er på ferie, og det er hans budsjett som berøres, men han har delegert avgjørelsen til meg. Det kan vel også RBK klare? Det finnes jo mobiltelefon.

Jeg vet ikke særlig mye om RBK, naturlig nok, men jeg kan forstå at totalkvoten begynner å fylles opp :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #801 på: 31. Juli 2011, 14:05 »
Isolert sett har jeg ingenting i mot at Hoftun er på ferie jeg heller. Forskjellen på at sjefen din drar på ferie og at Hoftun drar på ferie er likevel at sjefen din mest sannsynlig drar i en rolig periode mens Hoftun drar i en meget viktig periode der det ikke finnes andre til å ta arbeidsoppgavene hans slike jeg tolker Jönssons uttalelser.

Ellers tenkte jeg egentlig å avslutte det forrige innlegget mitt med å si at jeg synes vi opptrer på stikk motstatt vis av det dere gjør for tiden, der det skapes engasjement gjennom spennende signeringer og en tydelig sportslig filosofi. Solskjær har klart å bygge en sterk tropp som han kan rullere på, mens vi bare kaster innpå de 11 som er friske til enhver tid uten noe håp om engang å klare å fylle opp benken. Det er litt trist.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #802 på: 31. Juli 2011, 15:38 »
Mit største problem med Rosenborg er at de holder på å gjøre det samme med Markus Henriksen som de gjorde med Ciljan. De har et kjempetalent med en enorm framtid, men de bruker han i en helt annen posisjon en hva som er hans beste... Når de vurderer å bruke han som midtstopper i backup da koker det fullstendig over...

Ciljan ble aldri den spilleren det så ut til at han kunne bli og jeg er sikker på at mye av skylden er at han var så anvendelig at han ble flyttet inn i posisjoner som laget heller trengte han... Når sånt skjer så mister liksom argumenetet at de må være i sin egen klubb til de drar ut all tyngde. Da kan han heller forlate å spille i en annen klubb hvor han blir satset på i sin posisjon.
Han kom, ble mett og dett var dett....

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #803 på: 31. Juli 2011, 16:00 »
Får bare gratulere TV2 med å ha valgt ut den desidert kjedeligste kampen i faktisk hele runden til å bli hovedkamp i kveld. SP08-Haugesund kan konkurrere, men når vel ikke helt opp...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #804 på: 31. Juli 2011, 19:22 »
Hvordan kan du si noe sånt? Henger ikke på greip... Les tabellen

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #805 på: 31. Juli 2011, 19:35 »
Og hvem kamp skulle lissom vært alternativet? :P Er ikke flust med gode kamper denne runden.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #806 på: 31. Juli 2011, 19:55 »
Les tabellen? Så du vil se Sarpsborg - Sogndal dersom de ligger som nummer #1 og #2 etter halvspilt serie? Greit, da tror jeg vi konkluderer med at folk er forskjellige.

Daniel; tror nok jeg ville foretrukket de aller fleste andre med unntak av Sarpsborg. Men ja, det er ikke akkurat den Tippeliga-runden med de beste kampene. Molde-VIF ville nok vært mitt valg om jeg kunne velge fritt.  :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #807 på: 31. Juli 2011, 20:07 »
 ::)
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #808 på: 31. Juli 2011, 20:52 »
Perfekt TL-runde. Moro å vinne på en dårlig dag, det er det ikke ofte Brann klarer.

Årets sesong er allerede en stor suksess, men nå har jeg nesten begynt å tro på noe mer enn en tilværelse midt på tabellen i Oktober. Sannsynligvis rakner det jo, men jeg håper vi kan være med i kampen om Europacup-spill. Fremtiden ser uansett lys ut for Brann.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #809 på: 31. Juli 2011, 22:43 »
Ja, PLEB. Jeg vil gjerne se Sarp. mot Sogndal hvis de leder serien...