20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157596 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #780 på: 18. Juli 2011, 19:38 »
Litt av en kamp så langt. Hadde vært fantastisk digg med Brann seier nå, etter å ha ligget under med 2 mål

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #781 på: 18. Juli 2011, 21:17 »
Rå kamp av Fredrikstad i dag. Jeg stemmer for at Newcastle går til innkjøp av Borges, Tarik og Hussain for en veldig billig penge, og låner de ut til et CCC-lag for å se hvordan de gjør det der. :P
Og før jeg slaktes. Nei, jeg tror ikke at disse holder PL-nivå (enda). Men det er snakk om spennende spillere som jeg fort tror kan bli ganske OK om de får spilt på et høyere nivå enn Tippeligaen en sesong eller to. Og tar de ikke nivået så har de neppe brukt mye på de uansett. :P :P :P :P

Nok om det. FFK var klasse i dag. Overkjørte Brann så til de grader. DIGG og morsomt!
Nei.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #782 på: 18. Juli 2011, 21:39 »
For en spiller Etzaz Hussain er! Kanongod! Alt fokus blir selvfølgelig rundt Borges i dag, men for en fotball Etzaz spiller! I'm in love!!!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #783 på: 18. Juli 2011, 21:48 »
Har sagt det en stund nå, Daniel. Han er skamgod.

Gratulerer forresten!

Var ikke klar over at jeg hadde sett fyren i aksjon før han dro til Manu, men ble fortalt av en kompis at vi så Hussain spille på Langhus 91-laget som spilte mot Bærum for et par år siden - en kamp som endte med knepent tap for Bærum såvidt jeg kan huske. Ikke at han utmerket seg noe særlig den gang, men i dag var han jævlig god.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #784 på: 20. Juli 2011, 23:59 »
http://fotball.aftenposten.no/mesterligaen/article205530.ece

Snakk om å dumme seg ut! Tipper Jönsson er rimelig skamflau over disse uttalelsene nå. Får håpe dette setter en endelig slutt på sytingen om at andre norske klubber ødelegger RBK's ranking.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #785 på: 21. Juli 2011, 16:14 »
Hehe, Thomas Myhre (?) - i hvert fall en eller annen ekspertkommentator i Viasat - mente at det gikk på æren løs i andre omgang. Så selv FCK-West Ham, så fikk ikke med meg at RBK spilte en gang, men det kan jo være en indikasjon på at RBK ikke tok kampen så seriøst som Jönsson mente at de skulle..

Dylan McCallister - legend.  :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #786 på: 30. Juli 2011, 20:46 »
Cato Hansen må være noe av det dårligste som har spilt i norsk toppfotball.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #787 på: 30. Juli 2011, 21:31 »
Ikke mye fotballklokskap i den gutten nei.
Glad han ikke er i Brann lenger!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #788 på: 30. Juli 2011, 22:11 »
Huff...Jeg overlater denne til noen andre. Var det straffe? Jeg har rimelig tjukke RBK-briller akkurat nå og klarer ikke helt være partisk. Det er flere ting jeg stusser over, men det får gå på kontoen for RBK-sympatier.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #789 på: 30. Juli 2011, 22:22 »
Huff...Jeg overlater denne til noen andre. Var det straffe? Jeg har rimelig tjukke RBK-briller akkurat nå og klarer ikke helt være partisk. Det er flere ting jeg stusser over, men det får gå på kontoen for RBK-sympatier.

Vet ikke. Men det  overrasker ikke at RBK ikke henger med i år. De har tross alt mistet noen meget gode spillere. Staadsgaard er en av de beste stopperne jeg har sett i TL. Annan var jo også god, og det samme kan sies om Demidov og Iversen. Når et lag mister 4 så gode spillere før neste sesong så sier det seg selv at resultatene lider.

Jeg som MFK-fan synes likevel det er greit :)  Under eggens dager spilte de i det minste flott fotball. Men etter at Hamren tok over har RBK blitt en lidelse å se på. Veldig lite kombinasjonsspill og det meste blir skapt gjennom backene som legger inn hvorpå det satses på at Prica skårer eller at 2. ballene plukkes opp rundt 16.  Forhåpentligvis får Jönsson RBK inn på rett spor igjen. Jo flere lag som spiller god fotball, jo morsommere blir ligaen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #790 på: 30. Juli 2011, 22:28 »
Jeg synes det er en liten historieforfalskning at vi spilte så forferdelig under Hamren. Det ble verre etterhvert som vi mistet Tettey, Sapara og Konan Ya. men før de dro var det mye flott spill. Det blir like useriøst som om jeg skal si at Molde bare satser på kontringer.

Egentlig er det store problemet at en slik straffe faktisk er avgjørende for kampen. Mot Sogndal bør det ikke være det og at det blir det kan vi egentlig bare skylde på oss selv for. Vi burde nemlig ledet med 3-4 mål. Å miste Iversen og Annan uten å erstatte dem er egentlig helt tragisk og om Hoftun (som for tiden er på Dana Cup...) skal klare å stå igjen med noe verdighet er vi nødt til å hente et par knakgode sommere allerede på Mandag. Borges bør være en av dem.

Jeg sier det en gang til. Erik Hoftun, sportslig leder i RBK, en klubb som står foran et av sine viktigste overgangsvindu ettersom det forrige var så hinsides dårlig, er på Dana Cup! Virkelig?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #791 på: 30. Juli 2011, 22:47 »
Problemet er at det er nesten umulig å erstatte spillere som Annan og Staadsgaard. Det handler om å snappe opp spillere til rett tidspunkt: Spillere som ikke er ferdigutviklede (fordi da er de for dyre), samtidig bør vedkommende være så god at han vil forsterke laget. Å kjøpe en "ferdig" Staadsgaard eller Annan har ikke RBK økonomiske muskler til. Ergo er de nødt til å gjøre kjøp ala Tiote..Dette er på den andre side ikke enkelt å få til.

Etter mitt skjønn så spilte RBK kjedelig, men effektiv fotball i fjor. De spilte litt som Chelsea, mye fysikk, ofte innlegg fra backer hvor gode avsluttere som Iversen og Prica tok seg av nedfallsfrukten. Kombinert med et meget godt forsvar, resulterte dette i seier. Dette holdt for å vinne TL, men er ikke tilstrekkelig da de møtte sterkere lag frai Europa. Da holder det ikke med "boksterror." Kombinasjonsspill må også til, noe RBK ikke fikk til. Det samme problemet har Chelsea også slitt med når de møter lag som matcher deres fysikk og defensive kvaliteter. 

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #792 på: 30. Juli 2011, 23:25 »
Spillemessig var vel uansett begge resultatene rettferdige i dag. RBK var ihvertfall ikke noe bedre enn Sogndal totalt sett, og Molde overkjørte regelrett VIF i største deler av kampen. Jeg har vært spesielt imponert over Mattias Moström i de Molde-kampene jeg har sett i år. Utrolig god spiller!

Enig i at Cato Hansen er fryktelig dårlig.  Han har stor fart og en imponerende arbeidskapasitet, men etter å ha sett ham i en rekke kamper for Brann tidligere kan jeg ikke si at han har flere styrker enn dette. Teknisk er han en katastrofe, og han er veldig lite målfarlig.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #793 på: 30. Juli 2011, 23:27 »
Når du nevner Mostrøm: Er det slik at han har signert for en svensk klubb og er ferdig i Molde etter sesongen?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #794 på: 30. Juli 2011, 23:31 »
Det visste jeg ikke, men det stemmer ifølge Wikipedia. Synd for Molde.