20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 160700 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #735 på: 07. Juli 2011, 21:48 »
Men at du plebUTG ikke kan forstå at verdien hans nærmest har vært i fritt fall siden ordene ble skrevet (av flere grunner; alder, ikke optimal utvikling, spill ute av posisjon, kontrakt som snart utløper) synes jeg er direkte idiotisk.

Du kan jo sammenlikne han med Erik Huseklepp, som både er eldre og har spilt like mye ute av posisjon som Skjeldbred. Det at han går for 15 millioner, altså mer enn dobbelt så mye som PCS, er noe spesielt dersom Joakims logikk om at PCS er verdt 20-30 millioner mer enn alle andre spillere i Tippeligaen skal fungere.

Da heller nok logikken mot at Huseklepp var verdt 110-115 millioner kroner, noe selv ikke den Brann-fan med de tykkeste supporterbrillene og den laveste IQen ville funnet på å anslå.

Men la nå bare dette være en pekefinger til de som skriver så bastant og hoverende når de overhodet ikke har noen som helst peiling på hva de prater om. :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #736 på: 08. Juli 2011, 09:39 »
...som deg selv???

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #737 på: 08. Juli 2011, 22:26 »
Pæra har aldri hatt en verdi på 50 mill. Da hadde han blitt solgt på flekken. Rett og slett sjokkerende at folk kan tro at han kunne gått for Ben Arfa pris. Jeg blir midt sagt overrasket om han slår til i Tyskland. Prove me wrong...

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #738 på: 09. Juli 2011, 16:13 »
Tidligere Molde-trener Kjell Jonevret bekrefter at Start har forhørt seg om hans tilgjengelighet. Selv er svensken positiv
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article204845.ece

Ja takk 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #739 på: 09. Juli 2011, 16:19 »
Slår vi Strømsgodset i dag, er vi oppe i toppen. Prica er fremdeles skadet og starter på benken.

Jeg gruer meg faktisk bare og gleder meg til det er over og vi (evt.) har vunnet. Om vi taper tror jeg alle gullplanene kan legges på is i alle fall.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #740 på: 09. Juli 2011, 16:45 »
Heia Godset!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #741 på: 09. Juli 2011, 23:57 »
Da begynner det å se atskillig bedre ut. Jeg regner med at dette var Ørlunds første assist for RBK, merkelig mål.

Jim Larsen begynner forresten mer og mer å se ut som en bauta i forsvar. En virkelig knall midtstopper.
« Siste redigering: 10. Juli 2011, 00:00 av Geir »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #742 på: 10. Juli 2011, 07:27 »
Tidligere Molde-trener Kjell Jonevret bekrefter at Start har forhørt seg om hans tilgjengelighet. Selv er svensken positiv
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article204845.ece

Ja takk 8)

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/mjelde-naer-trenerjobben-i-start-3536237.html

Mjelde er vist nær og ta over ifølge TV2. Da er vel Jonevret et mye bedre valg.

Selv hadde jeg håpet at de så etter trenere litt lenger sør, nærmere sagt Danmark. Gode trenere og en mer attraktiv fotball.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #743 på: 10. Juli 2011, 10:13 »
Jonevret står jo for en bra fotball. Tror også start har spillermateriellet til jonevrets måte å spille på.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #744 på: 10. Juli 2011, 22:59 »
IK Start bekrefter at Mons Ivar Mjelde blir ny Start-trener. Han kommer til å lede sin første trening tirsdag
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article204934.ece

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #745 på: 10. Juli 2011, 23:05 »
Ja, hvor lenge vil dette vare Monsemann.
Vi her nede er jo ikke akkurat kjent for og beholde trenere så veldig lenge akkurat.
Blir og spennende å se hvordan han vil fungere sammen med de litt sterke personlighetene noen av spillerene har.
Han er jo en mann som tenker litt sånn som Marit Breivik gjorde på håndballbanen? Stemmer ikke det, eller husker jeg så feil.
Dere som hadde han som trener i Brann, hva synes dere om denne ansettelsen?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #746 på: 10. Juli 2011, 23:08 »
Skulle akkurat til å poste samme nyheten. Jeg håper virkelig han gjør det bra. En av de mest sympatiske norske fotballpersonlighetene jeg vet om. I tillegg står han for en veldig offensiv og morsom fotball. Jeg har lenge håpet han skulle få jobb som sportsdirektør i Brann, tror han er skapt for en slik jobb. Men han har jo uttalt i klare ordelag at han aldri i verden kunne ha jobbet i en klubb sammen med Roald Bruun Hanssen...

Han vant serien med Brann (med god hjelp fra både investorpenger og det at vi fikk Solli og Helstad ekstremt billig fra RBK). Han gjorde det også veldig bra med Bryne med dårlige forutsetninger. Blir moro å se hva han får til med Start.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #747 på: 11. Juli 2011, 23:45 »
Kevin Dure på prøvespill i FFK. Ser han tidligere har takket nei til Brann. Hva kan bergensfolket si om denne spilleren?

http://www.ba.no/sport/fotball/article5667652.ece

Ser forresten at Newcastle ønsket han på prøvespill i 2009.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #748 på: 12. Juli 2011, 12:30 »
Det er lett å skjønne hvorfor Dure takket nei til Brann, som tradisjonsmessig har vært ekstremt dårlige på talentutvikling og på å gi juniorer sjanser på A-laget. Han har tilsynelatende vært veldig god i Addecco-ligaen, og han ble sett på som et like stort talent som Fredrik Haugen i Løv-Ham. Sistnevnte har vel vist seg å ha noen steg å gå før han blir en ordentlig god TL-spiller, men potensialet er definitivt tilstede. Jeg kan ikke si noe om styrker og svakheter i og med at jeg kun har sett ham i et par TV-sendte kamper, men bergensmediene har virket å være meget entusiastiske for Dure de siste årene. Jeg hadde vel egentlig håpet han skulle komme til Brann til sommeren, ettersom vi nå bruker juniorer i hver kamp.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #749 på: 12. Juli 2011, 14:13 »
Molde selger diouf for nesten 19 mill. Er ikke sikker på om dette betyr kroken på døra for gulldrømmen, men det viser iallefall at Molde ikke har et ubegrenset budsjett i forhold til andre TL klubber. Syns vi fikk en bra pris, og nå får kanskje Mota spille også. Han er jo en god spiss med andre styrker enn Diouf, og ikke nødvendigvis så mye dårligere.