20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157576 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #720 på: 05. Juli 2011, 07:37 »
HERLIG med 3 ekstremt viktige poeng i Fredrikstad. Den seieren betydde ekstremt mye for TIL's medaljesjanser i år. Nå venter 2 kamper mot VIF på 7 dager i serien, i tillegg til en transportetappe i EL-kvalikken.

TIL har Koppinen og Rushfeldt på skadelista før kampen, i tillegg til at Høgli og Reginiussen er borte. Ciss går inn i midtforsvaret og spiller med pondus til tross for at han nesten ikke har spilt i år. Norbye på høyrebacken viser sitt prov på hurtighet i ett par dueller mot Tarik. Borges tas ut av kampen og dermed er ffk meget svekket offensivt. Utrolig at de ikke benytter høyresiden i angrepet sitt mer? skal alt skje rundt Borges og tarik??

At RBK nå ser ut til å svekke laget sitt betraktelig med å miste PCS er også meget hyggelig (Enn så lenge i allefall), bare de ikke vender nesa nordover for å hente erstatteren!

Nå kommer det som sagt to særs vanskelige og viktige kamper mot VIF. Men MA og hans lakeier skal jaggu få slite for eventuelle poeng! Blir noen ekstremt nærvepirrende kamper fremover nå...

Gleder meg også til at de største utfordrerne til medaljene skal gjøre opp seg imellom. RBK,VIF,MFK og faktisk BRANN har jeg ennå ikke avskrevet helt i toppen. Men 3-4 kamper til så tror jeg det begynner å utkrystallisere seg hvem som vil gjøre opp om medaljene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #721 på: 05. Juli 2011, 13:20 »
Nydelig. Fin kamp, men flaut å se Lustig prøve å filme seg til straffespark.
Som jeg sa under kampen, skal han først stupe, så kan han trygt legge litt mer i det. Det der var et temmelig patetisk forsøk på å filme seg til straffe.

Nå ser det jo ut til at den ustø svensken blir ut sesongen, ifølge Adressavisen til supporternes store glede. Vil vel heller si det motsatte. RBK-supportere flest blir nok mer frustrert enn glad for at vi må plages med svensken et halvår ekstra.
« Siste redigering: 05. Juli 2011, 13:22 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #722 på: 05. Juli 2011, 14:04 »
RBK-supportere flest blir nok mer frustrert enn glad for at vi må plages med svensken et halvår ekstra.
Ja, vi har jo utrolig mange alternativer på høyreback eller? Lustig er kanskje Tippeligaens beste back og fast på det svenske landslaget. Offensivt bidrar han i hvert angrep, men han er kanskje ikke den beste backen defensivt. Mange er nok irritert for at han ikke vil signere ny kontrakt, men tror ikke "RBK-supportere flest" er frustrerte over å plages med han et halvår ekstra.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #723 på: 05. Juli 2011, 19:35 »
Hvis han bare hadde tenkt litt mer på Rosenborg, og ikke på AC Milan, så kunne jeg kanskje sagt meg enig. Men så langt denne sesongen synes jeg Mikael Lustigs bidrag i all hovedsak har vært patetiske forsøk på å filme seg til straffespark, i tillegg til lomper av noen innlegg som selv ikke Fredrik Stoor hadde fått til, om han så hadde prøvd aldri så hardt.

Lustig var Tippeligaens beste høyreback i fjor, og er det kanskje også nå, når Høgli har dratt utenlands. Men det betyr ikke at han nødvendigvis har vært så veldig god denne sesongen. Det sier vel heller mer om hvor elendig kvaliteten på norske backer er.

I litt for mange kamper denne våren ville vel bortimot hvem som helst vært en soleklar forsterkning. Nekter å tro at Høiland, selv med skade, hadde vært dårligere enn svensken i hans aller aller dårligste kamper denne sesongen. Som for eksempel mot måkene fra Haugesund (nå skal det sies til hans forsvar at det vel bare var Skjelbred som spilte til noe i nærheten av godkjent i den kampen - ja, og Ørlund da såklart).

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #724 på: 05. Juli 2011, 23:13 »
Hvordan kan du forklare at RBK fikk 43 millioner for lite for Ciljan da, Joakim?

I norsk målestokk er det ekstremt med penger.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #725 på: 05. Juli 2011, 23:16 »
For å forsvare Joakim litt, så har vel prisene gått litt ned. Det går jo rykter om at vi faktisk fikk et bud fra Wolfsburg på 50 millioner for et par år siden.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #726 på: 05. Juli 2011, 23:24 »
I tillegg så har han blitt to år eldre uten å nødvendigvis ha utviklet seg fullt så bra som forventet, pluss at han vel er på en kontrakt som går ut etter sesongen... (?)

Blir altfor dumt å måtte gjøre rede for to år gamle kommentarer. Kan være morsomt i en liten "hvordan kunne vi ta så feil"-setting, men kan ikke helt se at det slo så veldig an her...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #727 på: 05. Juli 2011, 23:26 »
Hadde RBK fått et bud på 50 millioner på Skjelbred, så hadde de nok pakket han inn i julepapir og sendt han ned med første fly, tror jeg. Det samme gjelder vel nesten samtlige av spillerne i TL. Til og med for to år siden, før den ekstreme deflasjonen i fotballverdenen.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #728 på: 05. Juli 2011, 23:35 »
I tillegg så har han blitt to år eldre uten å nødvendigvis ha utviklet seg fullt så bra som forventet, pluss at han vel er på en kontrakt som går ut etter sesongen... (?)

Blir altfor dumt å måtte gjøre rede for to år gamle kommentarer. Kan være morsomt i en liten "hvordan kunne vi ta så feil"-setting, men kan ikke helt se at det slo så veldig an her...

Hvilken utviklingskurve det har blitt tatt høyde for i Joakims hode vet jeg ikke, men om det er den samme som det var fra han var 20 til han ble 22, så tror jeg ikke prislappen forsvares av den grunn.

Om du klikker deg inn på den aktuelle diskusjonen (ved å klikke på Joakims nick og dato rett i overkant av sitatet på forrige side), så ser du at når man er så bastant, tåpelig, urealistisk og ignorant bør man få høre det når man har tatt så grundig feil.

Men jeg skal ikke dra på det lengre. Han gjorde vel en passiv resignasjon da han ikke nevnte noen ting om det i de to foregående innleggene her til tross for at jeg tok det opp.  :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #729 på: 05. Juli 2011, 23:35 »
Ja, det er godt mulig at det ikke er helt riktig, men det går rykter om det. Tromsø avslo jo også et bud fra RBK på 26 millioner for Tore Reginiussen for en 3-års tid siden om jeg ikke husker feil, så avslag forekommer...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #730 på: 06. Juli 2011, 09:28 »
Hadde RBK fått et bud på 50 millioner på Skjelbred, så hadde de nok pakket han inn i julepapir og sendt han ned med første fly, tror jeg. Det samme gjelder vel nesten samtlige av spillerne i TL. Til og med for to år siden, før den ekstreme deflasjonen i fotballverdenen.
Det er jeg ikke så sikker på. På den tiden var det andre spillere som skulle ut. Det var ikke Ciljans "tur". Såvidt meg bekjent er det ganske sikre kilder på det 50-millionersbudet fra Wolfsburg. Men det var viktigere å selge Sapara, Tettey, Konan Ya, samtidig som man investerte knallhardt i laget.

Og Tromsø var på konkursens rand da de takket nei til 26 millioner for Reginiussen, fordi de var hellig overbevist om at han skulle signere ny kontrakt. I stedet gikk han gratis til Tyskland bare noen måneder senere.

Og jeg kan aldri huske å ha sagt at RBK skulle få 50 millioner for Skjelbred med kun seks måneder igjen av kontrakten.

Jeg antydet at RBK burde kunne få såpass mye for Skjelbred i 2009 ja. Og det har jeg jo tilsynelatende rett i.
Men den gangen skulle ikke RBK selge Skjelbred. Det var andre som skulle ut før han. Sånn har RBKs transferpolicy alltid vært.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 06. Juli 2011, 17:41 »
http://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-nye-spiss2/

Ganske spennende overgang. Vi trengte virkelig å forsterke spissplassen. Men det at typen bare har fått 6-månederskontrakt enn så lenge, sier vel litt om at dette ikke regnes som noen kvalitetssikker signering.

Håper man ser aktivt etter en sentral midtbanespiller også. Rudolph Austin er bedre enn det både Olofinjana og Scharner var, og jeg er redd det kan komme et høyere bud enn vi kan avslå i sommer.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #732 på: 07. Juli 2011, 14:51 »
Og jeg kan aldri huske å ha sagt at RBK skulle få 50 millioner for Skjelbred med kun seks måneder igjen av kontrakten.

Hahah. Fantastisk!!!

Om du fortsatt tror at Skjeldbred noensinne har vært i nærheten av en verdi på femti millioner norske kroner, så tror jeg til og med de andre RBK-supporterne på forumet her innser at du kanskje har "litt" tykke supporterbriller en gang i blant?  ;)

For øvrig skrev du også følgende:
Logikken i det jeg sier går på at Skjelbred enten man liker det eller ikke faktisk er verdt 20-30 millioner mer de beste spillerne i andre norske klubber. Jeg ser ikke hvordan en profilert Brann-supporter eller Start-supporter på dette forumet skal være så forbanna mye mer objektiv enn meg.

Nå husker jeg ikke helt summen Bolanos gikk for, men Huseklepp gikk vel for over dobbelt så mye som Per Ciljan Skjeldbred, og ikke "20-30 millioner mindre" slik du antok... morsomt.  :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #733 på: 07. Juli 2011, 15:16 »
Nå skal det sies at jeg synes, og er selvfølgelig helt nøytral hva norsk fotball angår, at 50 mill nok var en i overkant høy vurdering av Skjelbreds verdi, selv for to år siden.

Men at du plebUTG ikke kan forstå at verdien hans nærmest har vært i fritt fall siden ordene ble skrevet (av flere grunner; alder, ikke optimal utvikling, spill ute av posisjon, kontrakt som snart utløper) synes jeg er direkte idiotisk.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #734 på: 07. Juli 2011, 20:47 »
Yay. Vi har endelig fått tak i en ny defensiv midtbanespiller.

http://www.rbk.no/incoming/article204773.ece