20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157570 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #705 på: 04. Juli 2011, 23:03 »
Strålende at vi får ut flere spillere til gode ligaer! Henning Hauger er vel også klar for Bundesliga. Var vel nå eller aldri for Ciljan, så jeg håper han lykkes godt! Veldig positivt for landslaget at spillere tar steget ut og kommer på et høyere nivå.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #706 på: 04. Juli 2011, 23:24 »
Begynner å bli usikker på om vi klarer å stille lag snart. Vi har vel fire skadefrie midtbanespillere bortsett fra Skjelbred, tre av dem er juniorer og en av dem har bare spilt 10-15 min TL. Bortsett fra det har vi en midtbanespiller ute med skade, og han er også junior.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 04. Juli 2011, 23:33 »
Tipper det er et tidsspørsmål før Rbk henter inn en profilert midtbanespiller som går rett inn og forsterker. Gjerne i Annan-rollen, synes Henriksen er mye bedre som indreløper.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #708 på: 04. Juli 2011, 23:34 »
Joda, det kan godt skje, men vinduet åpner likevel ikke før 1.august. Henriksen på DM er jo i utgangspunktet et misbruk uten like.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #709 på: 04. Juli 2011, 23:47 »
Synd for dere vel - Ciljan har vel etterhvert funnet godformen også den siste tida?
Forøvrig håper jeg inderlig at Ciljan innfrir. Grunnen til at nordmenn ikke kommer seg til England er vel dog like mye på grunn av kvaliteten som noe annet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #710 på: 04. Juli 2011, 23:50 »
Ja, vært en av våre aller beste spillere denne sesongen, sammen med Ørlund og Prica. Vi har bare Svensson, Henriksen, Winsnes og Midtsjø nå. Henriksen er 19 år, Svensson og Midtsjø er 18.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 04. Juli 2011, 23:51 »
Synd for dere vel - Ciljan har vel etterhvert funnet godformen også den siste tida?
Forøvrig håper jeg inderlig at Ciljan innfrir. Grunnen til at nordmenn ikke kommer seg til England er vel dog like mye på grunn av kvaliteten som noe annet.
Ja. Men derimot så havner nå "alle" i Bundesliga, som jeg i alle fall mener er den mest undervurderte ligaen i Europa, og der tempo og spillestil kanskje står sterkest i forhold til Premier League. Er ikke langt unna at jeg rangerer Bundesliga som den nest beste ligaen, hadde de beste lagene bare vært litt bedre.

Geir: Gjermund Åsen? Eller regner du han som kant?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #712 på: 04. Juli 2011, 23:52 »
Åsen er strekkskadet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #713 på: 04. Juli 2011, 23:55 »
Det er jeg helt enig i. Ikke noe nederlag for norske spillere å komme til Tyskland - bedre det enn klubber som Bari :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #714 på: 04. Juli 2011, 23:57 »
I tillegg er det ikke rart at tyske klubber kjøper spillere fra Norge etter suksessene med Moa og Didier Konan Ya.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #715 på: 05. Juli 2011, 00:16 »
Håper bare inderlig ikke dette betyr mer Ciljan på landslaget. Det har vi vel lidd oss gjennom nok ganger allerede.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #716 på: 05. Juli 2011, 00:32 »
Håper bare inderlig ikke dette betyr mer Ciljan på landslaget. Det har vi vel lidd oss gjennom nok ganger allerede.

For den midtbana vi har nå er ekstremt god......... En Ciljan i toppform, eller enda bedre - en Ciljan som tar ytterligere steg, vil være en kjempespiller for landslaget. Som indreløper er han en av få norske spillere som har kvaliteter med ball, sette tempo på kula, bidra til å holde ballen i laget etc.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #717 på: 05. Juli 2011, 00:37 »
Tidligere ble følgende skrevet i transfertråden:

Jeg påstår heller ikke at RBK kan få samme pris for spillerne sine nå som for 10 år siden. Men i Skjelbreds tilfelle ser jeg ikke at 50 millioner er noen stor særskilt overprising.

Det å selge en spiller for 43 millioner kroner mindre enn det han er verdt, til tross for at han har seks mnd igjen av kontrakten, mener jeg er noe spesiell økonomistyring. :P

Nå begynner for øvrig RBKs stall å likne på Stabæk sin mtp bredde og spillerutvalg. Om Hoftun gjør nok et par udugelige grep på sensommeren, så kan det se lyst ut for Molde og Tromsø på høstsesongen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 05. Juli 2011, 01:21 »

For den midtbana vi har nå er ekstremt god......... En Ciljan i toppform, eller enda bedre - en Ciljan som tar ytterligere steg, vil være en kjempespiller for landslaget. Som indreløper er han en av få norske spillere som har kvaliteter med ball, sette tempo på kula, bidra til å holde ballen i laget etc.

De gangene vi har sett ham prøver seg på landslaget, har det vel vært ganske lett å se at han er et stykke unna nivået til de som allerede har etablert seg der. Grindheim er jo f.eks en mye bedre spiller enn Ciljan.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #719 på: 05. Juli 2011, 04:30 »
Ciljan er fortsatt ung, har slitt litt med spillestil de siste årene, men ser ut til å være i bedring. Tar han nivået i tyskland vil han fort være et førstevalg på landslaget. Skjønner meg ikke på folk som har avskrevet ham