20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 158006 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #570 på: 17. Juni 2011, 21:58 »
Enig i at han ikke er så voldsomt dominerende, men det kommer jeg ikke på en eneste høyreback i hele verden som er. Første som kommer opp i minnet er Ramos i VM 06. Men uansett, det viktigste med en høyreback er å være stabil og plasseringsdyktig, og sjelde rote det til i eget forsvar. Og der mener jeg Tom Høgli er meget god. Han har selvsagt mye å gå på offensivt, men jeg mener nå at det aller viktigste for en back er å være med å sørge for defensiv trygghet.

Når det er sagt tror jeg ikke dette vil bli like skjebnesvangert for Tromsø som salget av Gamsten i 04. Langt fra like vanskelig å erstatte en høyreback, og selv om den som kommer inn ikke er like stabil som Høgli så tror (og håper litt?) jeg at Tromsø fortsatt kan være den aller største gullfavoritten.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #571 på: 17. Juni 2011, 22:36 »
Han kommer nok til å få utviklet seg ennå mer i Belgia da jeg anser lagene der som bedre enn lagene TIL møter til daglig i Tippeligaen..... Nå kommer han til en klubb han har gode muligheter til å spille seg inn på laget i løpet av sesongoppkjøringen.
Prisen ryktes å være på rundt 10-12 millioner noe som er bra for en back i dagens marked.

Mer sympatisk og jordnær person skal man faen lete lenge etter både på og utenfor fotballbanen, så er det en spiller i tippeligaen jeg virkelig unner denne sjansen så er det hedersmannen Super-Tom.

Han skal i allefall ha takk for innsatsen, og lykke TIL!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #572 på: 17. Juni 2011, 23:07 »
Men han har da ikkje spillt så mykje denne sesongen eller ? Trur ikkje det er nok til å avskriva Tromsø heilt enda ialfall.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #573 på: 17. Juni 2011, 23:21 »
Han spilte ikke den første kampen (i tiden Norge møtte Danmark) pga skade, ellers så har han vært på banen i samtlige minutter.
Tror heller ikke salget av en spiller ødelegger sjansene helt, til det er samtlige lag for ustabile pr dags dato,men selges en spiller til så ser det mørkt ut. Synd vi ikke klarte lure VIF med en klausul i lånekontrakten til Mos. Han har funnet seg godt til rette i klubben, og byen.

Skal også nevnes at TIL har hatt mange hjemmekamper så langt i sesongen.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #574 på: 17. Juni 2011, 23:49 »
Jeg tenkte også på at reginiussen forsvinner

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #575 på: 18. Juni 2011, 00:49 »
Prisen ryktes å være på rundt 10-12 millioner noe som er bra for en back i dagens marked.

I så fall skal dere være veldig godt fornøyde med prisen i alle fall. 10-12 millioner er veldig mye og mer enn det jeg trodde Høgli kom til å gå for.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #576 på: 18. Juni 2011, 01:44 »
Tidenes dårligste serierunde for min del. Jeg hadde for en gangs skyld troen på at Brann skulle bryte forbannelsen de har som "de hjelpesløses hjelper." Men der tok jeg grundig feil, gitt. Det finnes så og si ingen unntak, den beste medisinen for ethvert lag som trenger å snu en dårlig trend er å møte Brann. Ekstremt irriterende å se den tidligere ekstremt hardtarbeidende Kim Ojo vralte sånn passe uinteressert rundt på banen også.  Begynner å skjønne hvorfor han er beskrevet som en typisk formspiller fra Nybergsund-tiden. 

Skulle heller ikke forundre meg om RBK-seieren er starten på tidenes formkurve som fører til seriegull. Faen! :P

Godt det ikke er lenge til neste serierunde, for den kan ikke bli verre enn denne.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #577 på: 19. Juni 2011, 17:53 »
Molde viser seg som ett nr for store for Sogndal, som forventet. Synd ikke Sogndal klarte å score på stillinga 1-0. Istedenfor scorer Hoseth like etterpå. Dermed er MFK på topp av tabellen for en stund. Dog med 2 kamper mer enn Tromsø. Men sier det igjen. Dette Molde laget er den klareste gullfavoritten pr dags dato. Sre ut for at de har fått noenlunde skikk på det defensive.

Blir en utrolig viktig batalje på Lerkendal i kveld. Jeg er jævlig nervøs foran den kampen.
Tromsø er stinne av selvtillit for tiden, naturligvis. Så spørs det om RBK laget klarer å senke skuldrene foran sitt eget kravstore publikum, eller om de igjen skal snuble foran sine egne.
Tar til takke med 1 poeng i dag, men satser på at vi kan komme med en kontring eller 2 som avgjør denne kampen. Tror ikke det blir veldig mange mål. Kanskje bare ett eller 2. så spørs det hvem som klarer å score.

Mos har funnet seg flott tilrette i klubben og byen, og er en konstant trussel for motstanderne. Sluggeren Sigurd er en mester i å plassere seg riktig. Så får Remi Johansen og Drage til innleggene sine i dag så tror jeg RBK forsvaret skal få litt å bryne seg på.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #578 på: 19. Juni 2011, 18:04 »
jeg satser på 1-1. Vil ikke at RBK skal få to seiere på rad, for de kan bli farlige ennå.

Fantastisk dag for MFK dette!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #579 på: 19. Juni 2011, 18:33 »
Jeg har av en eller annen grunn troa på at dette blir en kamp vi vinner 3-0. Skal bli artig å se når jeg kommer innom her etter kampen og vi har tapt 3-0 istedenfor...

Rade Prica er i form og med Fredheim Holm og Moldskred rundt ham kan vi være farlige på topp, selv om Tromsø har et svært godt forsvar. Tromsø har nok et sterkere forsvar og midtbane enn oss pr. dags dato, keeperne er vel ca. jevngode og vi har som nevnt kanskje et bedre angrep, først og fremst pga Rade.

En ting er sikkert, jeg er forferdelig nervøs.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #580 på: 19. Juni 2011, 18:47 »
Her er forresten laget vi starter med.

Ørlund
Lustig-Larsen-Wangberg-Dorsin
Skjelbred-Henriksen-Winsnes
Moldskred-Prica-Fredheim Holm

Håper det blir en god kamp mellom to gode lag, men at vi er best. :)

Hva tror du Ulf?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #581 på: 19. Juni 2011, 20:30 »
Kyss meg i ræva. Detta lukter nedrykksstrid lang vei.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #582 på: 19. Juni 2011, 21:03 »
Geir.
Spennende 1. omgang. RBK best i starten, TIL styrer etterhvert.

Tett og jevnt oppgjør.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #583 på: 19. Juni 2011, 21:51 »
gratulere.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #584 på: 19. Juni 2011, 21:57 »
Litt typisk RBK dette med å vinne med ett mål helt på slutten. Det gjør at iallefall jeg ikke tør avskrive dem i gullkampen...

MFK leder akkurat nå serien, men har for lavt bunn nivå til at jeg tror det fortsetter. (tar gjerne feil!!!)

Har også en kamp mer enn TIL, men tror TIL taper litt mer fremover når både Reginiussen og Høgli forsvinner.