20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157497 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #555 på: 16. Juni 2011, 21:41 »
Han skylder tapet på at Rosenborg har blitt favorisert av NFF i 20 år i forbindelse med terminlister.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #556 på: 16. Juni 2011, 21:44 »
Åja. Var ikke værre enn det nei. Men neida så joda, har alltid ment at Rekdal er en ekstremt kjip, døll og uspiselig fyr. Har aldri kunnet fordra han, så ingenting overrasker meg med han.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #557 på: 16. Juni 2011, 21:53 »
haha,takk takk! Brukte resten av pengene på Nordicbet da jeg tippet på FFK sist helg, så hadde ikke mer å tippe for.

Først Rushfeldt, så Sæternes. Det er i hvert fall fine folk som scorer hat-trick mot oss, ja. :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 17. Juni 2011, 14:22 »
Han skylder tapet på at Rosenborg har blitt favorisert av NFF i 20 år i forbindelse med terminlister.
Det der har jo vært en vedtatt "sannhet" i Molde og Vålerengen i like mange år, og hei sann, Kjetil Rekdal har visst en fortid i begge klubber i løpet av denne perioden. Snakk om tilfeldigheter.

Han burde vel helst bli straffet av NøFF, men han kommer aldri i verden til å bli det. Det er bingo om de straffer trenere for uttalelser om avtalt spill. Uansett, Kjetil Rekdal er en fjottolf av dimensjoner, så denne type uttalelser er overhodet ikke noe nytt fra den kanten. Han er bare sånn. Jeg gidder ikke hisse meg for mye opp.

Det viktigste er at Rosenborg vant. Fortjent.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 17. Juni 2011, 14:40 »
Det er bare så synd at slike uttalelser får stå uimotsagt.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #560 på: 17. Juni 2011, 15:33 »
Mulig han mente favorisering i form av at de får flyttet Tippeligakamper for å spille helt uinteressante treningskamper mot spanske lag, eller at Semb (som vel er direktør i NFF?) går ut og sier at han håper at RBK vinner serien årlig og seiler opp som Norges flaggskip. Jeg vet ikke. Synd han ikke fikk utdype skikkelig hva han mente egentlig.

Davy Wathne: "Mannen sier jo det alle tenker."

Vet ikke om dere RBK-ere føler at det var straffe? Var vel den situasjonen han reagerte mest på, sånn jeg forsto han.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #561 på: 17. Juni 2011, 16:27 »
Jeg synes det er rett, men jeg ser at det er tvilsomt. Jeg tror likevel at det hadde blitt akkurat det samme styret om vi hadde fått en straffe lik den vi fikk mot oss mot Start (selv om den var enda klarere). Det er jo ikke snakk om at ballen blir sparket opp i hånda på han når den går i ganske lavt tempo i over 30 meter og Tollås demper den.

Alle lagene som spiller Europacup i år har forresten hatt en runde spillefri pga at de skulle få ferie.

Det med Semb kan jeg likevel være enig i. Det er ikke helt heldig at han uttaler at han håper RBK vinner serien.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #562 på: 17. Juni 2011, 16:33 »
VIF fikk vel også to (?) runders ferie nå.

Synes også at straffen er noe tvilsom, uten at jeg har analysert den alt for heftig. Davy Wathne, som er tidligere dommer, mener at man skal ha hånden et sted, og at så lenge hånden er i ro og i en naturlig stilling, så bør dommeren ta hensyn til dette. Det skal feks ikke være mulig å mokke ballen opp i hånden på en kar som står i straffefeltet, uten at dette skjedde i RBK-situasjonen da.

Så ja. diskutabel

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #563 på: 17. Juni 2011, 18:45 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/hoegli-klar-for-club-brugge-3519844.html

Og der var Høgli solgt.
TUSEN TAKK FOR INNSATSEN SUPER-TOM!
Er vel ingen i tippeligaen jeg unner sjansen for proffdrømmen mer enn deg!

I tillegg er det en gavepakke av ultrahøye dimensjoner for Rosenborg i første omgang (med tanke på søndagens kamp), men også for Molde som jeg anser som den sterkeste klubben i kampen om gullet.

Spennende om Reginiussen går inn på backen frem til han forsvinner, eller om PMH satser på venstrebeinte Ciss. Eneste "rene" høyreback i stallen nå er Hans Norbye som er talentfull men selvsagt langt fra samme kvalitet som Tom.

Nå har salget av gullet startet- på samme måte som salgene av Gamsten og Kovac i 2004 gjorde det samme. Fortvilende, men akk så moro så lenge det varte. Uansett mange spennende måneder igjen av sesongen.
« Siste redigering: 17. Juni 2011, 18:55 av Ulf »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #564 på: 17. Juni 2011, 18:52 »
Og da takker vi Tromsø for følget i TL for i år...
Synd, for har sansen for Gutan selv om Molde er favoritten

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #565 på: 17. Juni 2011, 18:56 »
Ja Bjørni, der tenker jeg OGS fikk ett ekstra stort glis rundt kjeften...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 17. Juni 2011, 19:01 »
Overraskende at det ikke var noen større klubber enn Club Brugge som var med på budrunden her.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #567 på: 17. Juni 2011, 19:21 »
http://nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7678477

Vi beholder han enda en stund. Er TIL spiller enda i kampene mot RBK, Alta og Stabæk. Det er da enda godt! :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #568 på: 17. Juni 2011, 20:08 »
Ja Bjørni, der tenker jeg OGS fikk ett ekstra stort glis rundt kjeften...
La nå det være sagt med en gang. Jeg tror ikke Molde vinner i år, selv om jeg ikke ser så mange andre lag som kan hamle opp med dem når ting først har blitt som de har blitt.

Men; det er lov å håpe

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 17. Juni 2011, 21:10 »
Overraskende at det ikke var noen større klubber enn Club Brugge som var med på budrunden her.
Det er faktisk ikke jeg særlig overrasket over. Dassbladet snakket for et par dager siden eller noe om en Wankership-klubb, som skulle være interessert. Men at det ikke er større klubber enn som så finner jeg ikke særlig overraskende. Han er på ingen måte den soleklart beste høyrebacken i Norge, og dominerer ikke noe voldsomt i Tippeligaen. Han er god, men ikke veldig dominerende. Dessuten har han egentlig bare én virkelig god landskamp bak seg. Og han er på langt nær den første i verden som nøytraliserer en umotivert Ronaldo, som tror det skal komme av seg selv. Han spiller for Tromsø, som ikke er verdens mest attraktive klubb, og da sier det seg selv at utvalget av klubber begrenser seg. Men Belgia kan jo være en ok mellomstasjon for Høgli, hvor han kan utvikle seg ytterligere. Og kanskje kan han bli god nok for større oppgaver etterhvert.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon