20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157801 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #435 på: 19. Mai 2011, 22:09 »
Så dårlige vi er! I tillegg er vi så ekstremt heldige hele tida, greit nok at vi får en litt uheldig straffe mot oss på slutten, men vi slipper en soleklar tidligere pluss at vi har stolper og en god Ørlund som står i veien for flere mål. Flaut å se hvor dårlige vi er.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #436 på: 19. Mai 2011, 22:29 »
Ja, mener du altså at handsen er klar straffe, Geir?

Hånden er jo helt i ro. Men nå er jeg ingen "proff" dommer, men ville nok ikke kalt den en "klar straffe" om den var mot Brann eller Newcastle, hehe. Den andre straffen var nok littegranne billig, ja. Men alt-i-alt; greit at Start får med seg et poeng.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #437 på: 19. Mai 2011, 22:32 »
Kjipt at vi taper 5 min før full tid, men det var vel fortjent alt i alt vil jeg si. Godset er utrolig sterke på hjemmebane. Forøvrig utilgivelig av Mjelde å bomme fra fem meter på HELT åpent mål i første omgang. 95 prosent av tilskuerne ville satt den.

Så også andreomgangen av Start-RBK. Strømstad var virkelig helt utrolig god etter han kom inn. Regner med han er på vei tilbake fra skade eller noe sånt, og at det er derfor han ikke starter, for det er ikke ofte man ser teknikk på det nivået i eliteserien. Merkelig manøver av Moldskred på straffen. Hvorfor syntes han det var lurt å holde armene helt rundt en av de minste spillerne i feltet så synlig? Han måtte da skjønne at det ville bli straffe?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 19. Mai 2011, 22:33 »
Ja, mener du altså at handsen er klar straffe, Geir?

Hånden er jo helt i ro. Men nå er jeg ingen "proff" dommer, men ville nok ikke kalt den en "klar straffe" om den var mot Brann eller Newcastle, hehe.
Armen er jo rett ut i fra kroppen, så synes den er soleklar.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 19. Mai 2011, 22:41 »
Ja, den er klar. Når han holder hånda så langt ut fra kroppen så skal det blåse. Noterer meg at enda en potensielt farlig takling blir oversett da Mathisen taklet Lustig stygt i førsteomgang. Så mye for de nye retningslinjene. Det har likevel ingenting å si for oss, for vi er så dårlige at vi ikke hadde vunnet likevel.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #440 på: 19. Mai 2011, 22:50 »
Soleklare straffer, begge situasjonene. Mathisen oversett? Ble jo frispark og gult kort! Mente du det skulle vært RØDT??

Forøvrig helt ubegripelig at vi ikke starter med Asante og Strømstad, noe fansen har ropt om lenge.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #441 på: 19. Mai 2011, 22:54 »
Ikke spesielt betryggende å vite at Jarstein er vår keeper mot Portugal.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 19. Mai 2011, 22:57 »
Soleklare straffer, begge situasjonene. Mathisen oversett? Ble jo frispark og gult kort! Mente du det skulle vært RØDT??

Forøvrig helt ubegripelig at vi ikke starter med Asante og Strømstad, noe fansen har ropt om lenge.

Ja, jeg synes det er rødt. Men det er ikke som at det dømmes på i andre kamper, så det er ikke noen stor sak sånn sett. Helt enig i at dere blir snytt for en straffe og dere fortjente absolutt seieren. Jeg synes vi er forpult dårlige og håper at noen snart tar tak og prøver å spille fotball, men det er dessverre lite som tyder på det.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #443 på: 19. Mai 2011, 23:13 »
Ja, altså.. jeg er enig i at han stopper en klar målsjanse ved å bruke hånden når jeg ser det igjen. Så er nok straffe, ja.

Synes alltid det er god stemning når Start og RBK møtes, men det virker jo som om dommeren kommer i fokus hver jævla gang de møtes.

Ikke spesielt betryggende å vite at Jarstein er vår keeper mot Portugal.

Kan ikke helt se at Jarstein kan lastes for noe særlig av målene, da han rett og slett spiller på et jævlig dårlig lag. Viking er skamdårlige, men jeg er enig i at det ikke ser bra ut at landslagskeeperen spiller på et sånt lag eller slipper inn tre mål på èn kamp.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #444 på: 19. Mai 2011, 23:19 »
Rødt ville vært veldig strengt til Mathisen synes jeg i den situasjonen. Soleklart gult, men ikke noe mer.
Hva med taklingen Larsen hadde på Børufsen tidlig i førsteomgangen da? Var jo omtrent like stygg, stempling langt opp på leggen, men fikk verken kort eller frispark imot seg der..........

Angående straffen, så synes jeg den er soleklar. Grunnen er at han gjør det så synlig foran dommeren. Begge armene låst rundt magen/brystkassen i et skikkelig bryteknep, amatørmessig. I tilleg var det vel banens laveste spiller som ble holdt, gjør det hele bare enda mer unødvendig.

Til og med Jan Jønsson måtte innrømme at det var straffe etter å ha sett situasjonen på TV.

Synes det blir tull å begynne å snakke om at det burde bli flere straffer i hver kamp om dommerne skal blåse for slike som Start fikk straffe på idag. Det vil alltid være litt holding og knuffing i feltet ved dødballer, men det han nr 10 (navn?) på Rosenborg drev på med var jo bryting. Han låste jo spilleren bom fast, til og med lenge etter ballen var slått forbi.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #445 på: 19. Mai 2011, 23:23 »
Kan ikke helt se at Jarstein kan lastes for noe særlig av målene, da han rett og slett spiller på et jævlig dårlig lag. Viking er skamdårlige, men jeg er enig i at det ikke ser bra ut at landslagskeeperen spiller på et sånt lag eller slipper inn tre mål på èn kamp.
Hadde han latt være å hoppe ut i en duell der det allerede er 3-4-5 spillere, så hadde det mest sannsynlig ikke endt med baklengsmål, for ingen av headingene er spesielt godt plassert.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 19. Mai 2011, 23:24 »
Kommentatorene la det jo frem som om det skulle bli den store snakkisen utover kvelden :P Tenk om forsvarerne hadde lov til å holde et slik grep på allle dødballer da.

Larsen hadde en takling på Børufsen i duellen før Mathisen taklinga ja, så det var vel et lite snev av hevn i den til Mathisen. Mathisen treffer jo faktisk ballen og, noe Larsen ikke gjorde.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 19. Mai 2011, 23:27 »
Ja, det var et klart gult kort den taklinga til Larsen. Helt merkelig at den ble oversett. Om jeg ikke har nevnt det enda så er straffen klar den også. Latterlig av Molskred.

Synes vi fremstår så dårlig, men det er jo ikke så rart med et halvt juniorlag. Synd at Roar Strand har lagt opp, han hadde kommet til å spilt hver kamp i år. Det samme kan man si om Traore som vi ga bort...

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 20. Mai 2011, 08:38 »
Ja da er flere spillere tatt ut i streik og neste serierunde blir nok avlyst. Viking har jo også kjørt en "gå sakte" aksjon lenge nå :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 20. Mai 2011, 09:47 »
Ja da er flere spillere tatt ut i streik og neste serierunde blir nok avlyst. Viking har jo også kjørt en "gå sakte" aksjon lenge nå :P
Både Viking og Rosenborg har startet streiken for lenge siden.

Jeg er ikke nødvendigvis helt enig i svartmalingen til Geir av Rosenborg, og synes ikke vi var så aller verst i andreomgangen, men ja vi er heldige som "slipper unna" med 1-1, selv om jeg mener straffen var av det særdeles billige slaget, med tanke på at dommeren har fullstendig oversett liknende episoder tidligere i kampen. Du kan ikke dømme på én av ti holdinger i løpet av en kamp, selv om det er aldri så synlig og selv om det er aldri så mye i straffefeltet i sluttminuttene. Start-spillerne ble jo tatt på senga av at dommeren blåste straffe de også. Etter regelverket er straffen korrekt, og Moldskred er en idiot som holder, men skal du dømme på én, skal du dømme på alle!

Svein Oddvar Moen er en latterlig dårlig dommer og blåser i vildens sky kampen gjennom, ikke mer i RBKs favør enn i Starts. Like forbanna inkonsekvent og håpløs begge veier.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon