20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157888 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #420 på: 17. Mai 2011, 17:38 »
Hehe.
Enten eller i Bergen :)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 17. Mai 2011, 20:41 »
Hehe.
Enten eller i Bergen :)
Akkurat det liker jeg litt ved bergenserne faktisk. :P

At Trond Olsen tørr å vise seg på byen i går er litt beundringsverdig. Gidder faen ikke å nevne et ord om kampen i går. Så skuffa har jeg sjelden vært.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 17. Mai 2011, 20:52 »
Jeg tror jeg skal være glad jeg ikke så Trond Olsen på byen i går for å si det på den måten. Det er sjeldent jeg har sett oss spille så jævlig dårlig som det vi gjorde i går, om jeg i det hele tatt har sett det noen gang.

Vi savna faktisk Michael Jamtfall voldsomt som et uromoment rundt Prica, og jeg tror vi skal slite med den elendige kvaliteten og skuddvegringa vi har framover på banen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 17. Mai 2011, 20:56 »
Ser ikke annen råd enn at Trond Olsen må leies hjem igjen for å få fart på karriera si igjen - og redde Glimt fra elendigheta. Er jo tydelig at han kun hører hjemme i Bodø.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #424 på: 17. Mai 2011, 21:00 »
Selv ikke en Trond Olsen i god gammel Glimt-form kan redde de gule fra nord nå vel? :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 17. Mai 2011, 21:04 »
Ei sparking av treneren NÅ og Trond Olsen inn med en skikkelig trener, og jeg hadde hatt en liten tru på at vi kunne kommet oss opp i toppen så jevn den divisjonen er. Er veldig mye spennende ungt i dagens lag :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 18. Mai 2011, 10:07 »
At Trond Olsen tørr å vise seg på byen i går er litt beundringsverdig.

Hehe, den fyren er vel allerede kjent som den kanskje sløveste kniven i skuffen i TL. Han feiret vel langtidsskaden til Jamtfall tenker jeg, for har han egentlig noen reell konkurranse om en plass på laget nå?

Jeg er så enormt glad for at vi ikke lykkes med å hente den tullingen etter gullsesongen. :P

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 18. Mai 2011, 13:01 »
Så lenge vi har 11 skadefrie spillere i troppen burde ikke Olsen få starte. Slik ville jeg tenkt om jeg var RBK-trener hvertfall. Kan jo hende han ville passet bedre inn i Brann, men slik han har spilt de siste to årene vil jeg ikke tro han kunne spilt seg inn på noe lag i de to øverste divisjonene i samtlige land..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 18. Mai 2011, 13:04 »
Tror faktisk Trond Olsen kunne passet bra inn i et lag som Brann - som ikke er ventet at skal dominere kamper på samme måte. Ville nok vært en type spiller Rune Skarsfjord hadde kunne fått noe ut av. Det er klart at Trond Olsen er litt humørspiller, og sliter straks han ikke får tillit - som i RBK. At han har mye kvaliteter er der fortsatt ingen tvil om - og jeg er relativt sikker på at i en rett klubb med fast spill vil bevise det igjen. Det må gjerne bli Glimt igjen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 18. Mai 2011, 14:34 »
Så lenge vi har 11 skadefrie spillere i troppen burde ikke Olsen få starte. Slik ville jeg tenkt om jeg var RBK-trener hvertfall. Kan jo hende han ville passet bedre inn i Brann, men slik han har spilt de siste to årene vil jeg ikke tro han kunne spilt seg inn på noe lag i de to øverste divisjonene i samtlige land..

Fra det lille jeg har sett av Jamtfall i år virket det som om han definitivt hadde mer å bidra med enn Trond Olsen ihvertfall. Men dere har vel kanskje Moldskred i tillegg, når jeg tenker over det. Har ikke han spilt noe i år?

Når det gjelder Olsen i Brann, så er jeg utelukkende negativ. Ikke bare mtp det han viser sportslig, men jeg er drittlei å ha sure ego-typer i stallen. Det har forsuret miljøet i klubben mye siden seriegullet. Dette lagets største styrke i dag er lagmoralen. Skarsfjord skal ha mye av æren, han er en utrolig flink menneskebehandler, men spillergruppen virker også stort sett som en gjeng som tenker kollektivt. Viktig å holde potensielt ugress som Trond Olsen unna synes jeg.

Ikke føler jeg vi trenger å forsterke vingen heller. En mirakuløs forvandling gjør at en meget god Holmvik for tiden er selvskreven på venstrekanten, og med Bentley og Guastavino som konkurrerer om de andre plassene er det annet som bør prioriteres. Vi har for eksempel ikke ETT alternativ til den ene spissen i klubben.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 19. Mai 2011, 15:36 »
Moldskred har vært skadet, men er nå sakte, men sikkert på veg tilbake og er i kamptroppen mot Start i kveld. Jeg må innrømme at jeg ikke nødvendigvis jubler kjempehøyt over det, men det er jo greit å ha et alternativ til nå som Jamtfall er skadet. Uten at jeg på noen som helst måte har tro på at Moldskred skal være løsningen på våre problemer. Han er altfor begrenset han også, dessverre.

Trond Olsen synes jeg kom sånn noenlunde fra det med æren i behold mot Haugesund. Det var nødig hans feil at lagkameratene var blinde og bare småspilte seg imellom når Trond var helt helt helt mutters alene på venstrekanten. Det er ikke Tronds feil at medspillerne gir han ballen når han har to-tre mann på seg, og den andre kantspilleren i stedet er helt fri. Det er ikke Trond Olsens feil at den sentrale midtbanen bruker AAAAAAAAAAALTFOR lang tid på å kjæle med ballen, småspille seg imellom og miste den etter to trekk.

Olsen prøvde på et brassespark, han prøvde å avslutte, og han prøvde på det han overhodet ikke har ferdighetene til, drible seg forbi tre-fire mann. Det hender jo han har flaks og kommer forbi førstemann, men han kommer neppe særlig lenger enn til nummer to. Men at han i det hele tatt må prøve på det, sier jo mye om hvor stor tro lagkameratene har på han. Trond Olsen, som ikke eier dribleferdigheter, skal altså være lagets Messi.

Jeg synes det er helt andre spillere som ikke burde turt å vise ansikt i Trondheim 17. mai.
Markus Henriksen for eksempel, som har fullstendig kontroll på ballen på vei fremover, men mister den nesten med en gang, uten at motstanderen trenger å gjøre noe som helst for å vinne den tilbake, bare oppholde seg i nærheten. En "defensiv" midtbane som ikke vinner dueller, ikke treffer med pasninger, ikke greier å takle og som gir motstanderen fritt spillerom. Det er bra det!

Eller Mikael "AC Milan" Lustig, som nok en gang driter en lang marsj i laget han spiller for, og kun tenker på om håret hans er langt nok for AC Milan, eller om han må "ta til takke" med Real Madrid.

Eller Per Ciljan Skjelbred - var han i det hele tatt på banen? Eller jo, han hadde et ørlite skuddforsøk i førsteomgang. Og deretter så jeg ikke noe mer til han.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 19. Mai 2011, 16:11 »
Det som er så trist er jo at Jamtfall i mine øyne er en mye bedre spiller enn de middelmådighetene vi betalte masse penger for. Nå vil jeg nødig plassere Moldskred på samme hylle som Trond Olsen, men ingen av dem har noen gang imponert meg nok til å forsvare kjøpesummen sin.

At du kan forsvare Trond Olsen etter sist kamp, blir for meg en gåte Joakim. Trond Olsen klarte å rote ballen over sidelinja helt upresset, han prøvde seg på brasse (og det har jeg et litt annet syn enn deg på hvordan gikk), men det verste var hvor uvillig han var til å bruke styrkene sine. Jeg fulgte spesielt godt med på om han faktisk gjorde et forsøk på å starte løp. Det gjorde han ikke. Han sto og ventet på å få ballen i føttene, noe alle vet at han ikke behersker i det hele tatt.

Olsen er en spiller som alltid gir full innsats, men han er dessverre ikke god nok for oss. Jeg håper både for hans egen og Bodø/Glimts del at han tar seg en tur tilbake dit så fort sommervinduet åpner.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 19. Mai 2011, 16:16 »
Høres jo ikke ut som Trond Olsen i det hele tatt. Den Trond Olsen jeg er vant med går på løp gang på gang på gang - og slår inn eller avslutter ved enhver mulighet. Langt fra alltid det gikk bra, men det førte med seg mye assists og mål i løpet av en sesong.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #433 på: 19. Mai 2011, 20:02 »
Hvordan er det ute i det ganske land i kveld?

Greie resultater til pause eller ;))

Kara er snart halvveis på antall mål som han har som mål å score i år. Nærmere bestemt på 40% av de målene han håper å score.

Når man i tillegg vet at TIL før denne kampen hadde scoret 8 av 11 mål i 2.omgang må jeg si jeg ser frem til de siste 45.

Og hadde jeg fått sett Norge spille slik fotball som TIL har gjort i store deler av sine hjemmekamper i år så ville jeg jublet! Det er fan ikke mye snakk om destruktiv fotball. Her rulles det opp på både høyre og venstre, spillet vendes i et flott tempo og det roes ned når motstander er i balanse. Fortsetter TIL slik vil det fortsette å være moro på Alfheim videre i sesongen.

Når det er sagt så må jeg si at jeg fortsatt har Vålerenga og Molde som klare favoritter i TL ene og alene pga de midlene de bestitter.

Men herregud det er herlig å være objektiv TIL supporter i disse dager! :)
En glede selv ikke de bitreste og mest surmaga motstandersupportere kan ta fra meg ;))

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 19. Mai 2011, 21:51 »
Bra avslutning på Start - RBK. Morsomt!
Nei.