20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157758 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #300 på: 17. April 2011, 09:24 »
Hva er greia med at Tørum enda ikke har fått ny kontrakt? Han kan umulig ha noe usaklig lønnskrav - og han har jo gjort et fantastisk jobb. Herlig type er han også.

Tørum startet godt i fjor også, før Start havnet lenger ned på tabellen. I følge ryktene har han en årslønn på 3mill. Hvis det stemmer, er det etter mitt skjøntt ett høyt beløp for en trener som har lite å vise til pokalmessig. Så ut i fra fjorårets resultater, har kanskje Tørum ikke levert så godt at han fortjener samme kontrakt som han går på nå. Alt er vel avhengig av hvordan denne sesongen utvikler seg.

Når det gjelder kampen var Viking tamme. De var heller ikke gode mot MFK hvor de ble overkjørt i 30 min før Forren nesten ga bort utligningsmålet. På papiret har Viking et godt lag, men spillerne klarer ikke å få det til å stemme sammen. Jeg mener kanskje formasjonen er gal. Med kanskje TLs bese avsutter i Nevland, ville jeg sørget for å få ballen så ofte inn i boksen som mulig. Det fordrer vingspill, noe kanskje Viking ikke har så mye av per dags dato. 4-4-2 ville kanskje vært en bedre løsning.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #301 på: 17. April 2011, 10:06 »
Han skal tjene rundt 1,4 mill kr i året i følge skattelistene.
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10091068
Start burde beholde Knut Tørum.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 18. April 2011, 16:32 »
For Start, som rykket opp i 2008, er niende og åttendeplass i Tippeligaen VELDIG BRA!
Og det vil det være også denne sesongen. Det blir for dumt om Start skal begynne å ha ambisjoner om å vinne Tippeligaen. Til det er klubben altfor liten og har en altfor dårlig stall.

Her handler det om å ta steg for steg, og innse at man ikke er bedre enn tabellplasseringen tilsier. Fra niendeplass i 09 fikk Start åttendeplass i fjor, med to poeng mer. Det er forbedring. Selv om den er liten, så er det en forbedring. Og med tanke på at de mistet Bolanos halvveis forrige sesong, så klarte de seg veldig bra. Denne sesongen har de ikke den store stjernen Bolanos, men har likevel kommet ut av startblokkende i et stort tempo og tatt ni poeng på fire kamper. De har sluppet inn få mål, scoret mange, hvilket kan bety at de er bedre defensivt enn de har vært i tidligere sesonger. Og fortsetter den utviklingen så kanskje de kan blande seg inn på topp 5 allerede denne sesongen. Hvilket vil være SÆRDELES BRA for Start.

Knut Tørum har gjort en veldig bra jobb i Start! Jeg er overbevist om at det er mange trenere som ville gjort en langt dårligere jobb med samme forutsetninger som Tørum.

Tørum har dessuten et seriemesterskap å vise til som trener. Det er ikke alle som har det heller, og det er ikke alle som har fått lov til å trene Rosenborg. Spesielt ikke bergensere...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 18. April 2011, 20:26 »
Jeg vet vi ikke vinner til slutt. Til det har vi alt for liten bredde i stallen, og jeg tør ikke tenke på hva som skjer når Årst blir skada.

Når det er sagt synes jeg nivået er så likt (og lavt) at jeg føler alle utenom Sogndal, Haugesund og Sarpsborg har mulighet til en medalje. Hvilke klubber er det egentlig som er fornøyd med en 9. plass i TL? Synes egentlig det er ekstremt dårlig om ikke Tørum får mer ut av Start enn det.

Til og med nyopprykkede FFK rundspiller seriemester RBK nå, og er det noen som er overasket egentlig? Bingoliga

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #304 på: 18. April 2011, 20:58 »
Det ER så deilig å se RBK gå på trynet. Ingen tvil om at det er det beste laget å se på når de driter seg loddrett ut.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 18. April 2011, 21:27 »
DET ER SÅ DEILIG!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 18. April 2011, 21:30 »
Sogndal og RBK er lika gode! ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 18. April 2011, 21:54 »
Sogndal og RBK er lika gode! ;)
Evt. like dårlige :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #308 på: 18. April 2011, 22:25 »
Hvem hadde trodd at Sogndal skulle ha like mange poeng som Rosenborg etter 4 kamper.. Sterkt av Sogndal..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 18. April 2011, 23:40 »
Veit ikke om jeg skal si at det er en liten trøst at favoritter i andre divisjoner enn min også sliter? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 19. April 2011, 09:55 »
Litt morsomt å se RBK slite ja. Men sannheten er at Jønsson disponerer et svakere lag enn hva Eggen og Hamren gjorde. De har mistet Statsgård, Iversen og Annan, kanskje tre av de beste spillerne i sine respketive posisjoner jeg har sett i TL. Logisk nok har det vært vanskelig for RBK å få inn gode nok erstattere og som en konsekvens lider også spillet.   RBKs styrke siden Hamren har vært den defensive orienteringen. De var pottetett bakover og satt de mulighetene som var fremover.

Problemet har kanskje vært at dette har gått ut over organiseringen av det offensive spillet. Helt siden Hamren tok over har jeg syntes at RBK spiller dårlig fotball fremover.  Spillet har vært mye orientert rundt lagets gode backer hvor de spilles opp og legger inn. Inne i boksen ventet to av de beste boksspillerne i PRica og Iversen. I tillegg var laget veldig flinke til å vinne igjen 2. ballene. Dermed ble det hele tiden skapt et press rundt motstanderens boks hvor blant annet Henriksen hamret inn mål fra distanse.  Det har vært litt Chelsea over RBK de siste årene mao. Muskler,  duellstyrke og tett defensiv orientering har fikset biffen. Men for meg så det ikke ut som det var noe plan bak angrepene, bortsett fra fokuset da på innlegg,  2. baller og distanseskudd . Fravær av kombinasjonsspill (ifht MFK og Stabæk) har ikke vært tilstede. Men så lenge RBK hadde Annen, Iversen og Statsgård var dette spillet mer enn godt nok fordi laget slapp nesten ikke inn mål.Problemet for RBK nå selvsagt er at de nå ikke har den samme defensive tryggheten og som en konsekvens holder ikke lagets offensive spill mål heller.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 19. April 2011, 10:52 »
Blir for dumt å skylle på spillersalg. Vi mistet da både Bolanos og Goodson som jeg tør påstå var minst like viktige for oss som de gutta var for RBK. Forskjellen er at RBK kan bruke millioner på erstattere, mens vi må hente spillere gratis og fra egen avdeling.

RBK møter nå VIF og Molde i de 2 neste. Kan fort stå med 1 poeng fortsatt =) Er det nå alle skal heie på flaggskipet igjen eller?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 19. April 2011, 10:55 »
De har jo faktisk ikke brukt like mye penger som tidligere år heller da - forutenom Larsen, RBK. Må legge til at de mistet Demidov også - og dermed et helt stopperpar. Allikevel er det merkelig at de skal slite så enormt - ingen som trodde at RBK kom til å spasere til seriegull denne sesongen også, men at de skal være så svake er en overraskelse. Jönsson skal få det hardt videre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 19. April 2011, 11:15 »
Andy: Spillersalg trenger ikke å ha noe å si så fremt man er i stand til å hente inn like gode erstattere. RBK gjorde to varp i Annan og Statsgard. Å kjøpe så gode spillere fri fra kontrakten har tom ikke RBK råd til. Den eneste måten de kan få inn så gode spillere på er å "oppdage dem" sånn som Tiote, eller fri transfer.  Enkelte spillere er ryggmargen i laget og svekkelsen vil være markant ved skader eller salg. Det samme gjelder også for NUFC: Det skal godt gjøres å hente inn så gode spillere som TIote og Barton uten å bruke alle pengene vi fikk for Andy.  Statsgard og Annan tilhørte denne kategorien for RBK. 
Relativt sett kan selvsagt Bolanos og Goodsen være like viktige for start. Men jeg tror tapet av Statsgard og Annan gikk spesielt hardt utover RBK siden de siste sesongene har lagt opp spillestilen rundt forsvaret.   I tillegg er defensiv midtbane en viktigere posisjon enn enn  kant.  Forøvrig kan det være litt feil å sammenligne de to lagene. Ingen forventet at Start ville ligge så høyt oppe nå. Sesongen er dessuten så ung, så konsekvensene av tapene av Goodson og Bolanos kan vise seg utover i sesongen. Og samtidig kan RBK begynne å klatre på tabellen.  En siste forklaring på tabellforskjellen kan selvsagt være at Start har lyktes i å hente inn erstattere, mens RBK har feilet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 19. April 2011, 11:18 »
Godt poeng Kristoffer. Janne har mistet Iversen, Vadim, Annan og Statsgaard. Det er 4 veldig gode spillere som det ikke er lett å erstatte. Er kanskje ikke rart at han sliter litt..