20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157695 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #270 på: 13. April 2011, 13:16 »
Nå tar jo du i mine øyne helt feil, og det faktum at RBK har satset på Skjelbred er fordi han har kvaliteter som har vært med å bidra til at RBK har vært såpass gode de siste årene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 13. April 2011, 16:23 »
Virker som om du sier at om han bytter til en liga med større kvaliteter kommer han plutselig til å begynne å se god ut. Det gir vel heller lite mening. Spesielt iom at kampene for landslaget er noen av de han har vært desidert dårligst i.

Når jeg forsøkte å tenke over hvilke midtbanespillere jeg ville byttet ham med i Brann, så glemte jeg forresten Eirik Mjelde. Mellom de to er jeg faktisk usikker. Men Torp, Austin, Bentley og Guastavino er nok utvilsomt viktigere enn Skjelbred ville ha vært.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 13. April 2011, 19:03 »
Arbeidskapasiteten er vel det som i mange år har blitt trukket frem som Skjelbred sterkeste side, og nettopp den arbeidskapasiteten har man dyrket så til de grader, at det har gått ut over de ferdighetene han hadde da han slo gjennom. Stor fart med ball, entouchspill av høy klasse og stikkere som holder internasjonalt nivå. De ferdighetene har blitt veldig lite brukt, han har blitt utfordret lite på de ferdighetene, og i stedet blitt rendyrket som en Leo-type. Og det er nettopp derfor Skjelbreds utvikling har gått helt feil vei. Men målet er at Skjelbred igjen skal få utviklet sine offensive ferdigheter, og jeg tror et opphold i fransk fotball kan hjelpe han i så måte. De trenger ingen Leo i Frankrike eller Nederland, der ballbesittelse er ekstremt viktig. I motsetning til kick and run-fotballen her hjemme. Og nettopp derfor kan en overgang dit være bra for Skjelbred.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 13. April 2011, 20:02 »
Enig. Og jeg står fortsatt inne for at Skjelbred holder høyere internasjonal klasse enn samtlige Brann-midtbaner kanskje forutenom Gustavinho. Tror også Skjelbred hadde gjort smart å i følge sin bestekompis Tettey til Frankrike.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #274 på: 13. April 2011, 20:21 »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 13. April 2011, 20:28 »
Synes ikke det er så jævla fantastisk å klare å holde ballen i laget den tiden når man ikke prøver å bryte gjennom motstanderlaget en eneste gang :P.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 13. April 2011, 21:27 »
Var vel nesten bare dei 3 siste sekunda som kan katagoriseres som eit angrep.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 13. April 2011, 21:46 »
Mer enn alt var det et forsvarsvarsspill en skulle tro godeste Kåre Ingebrigtsen hadde vært med å organisere.

biistad

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #278 på: 13. April 2011, 22:27 »
Forren er med andre ord kliss lik Skjeldbred, som nå er en under middels Tippeligaspiller. Er en del av disse "talentene" som blir hypet opp for så å gli rett inn på et floppelag et par år senere. Både nasjonalt og internasjonalt.
Jeg kan ikke bli mer enig! Forren er så sykt hypa opp at det er nesten kvalmt. Skjelbreid hadde potensialet en gang i tiden, men har dessverre råtnet bort i RBK. Se lenger sør! Der har vi et midtbanegeni som innen sesongen vil bli solgt den en storklubb i Europa. Hans navn er Henning Hauger!!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #279 på: 13. April 2011, 23:26 »
Hvordan er forren hypa? Veldig lenge siden han var hypa synes jeg. Nå er han bare en Norsk Titus Bramble

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 13. April 2011, 23:40 »
Kan ikkje huske at noken har skrytt så mykje av han i det siste nei.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 13. April 2011, 23:52 »
Enig. Og jeg står fortsatt inne for at Skjelbred holder høyere internasjonal klasse enn samtlige Brann-midtbaner kanskje forutenom Gustavinho. Tror også Skjelbred hadde gjort smart å i følge sin bestekompis Tettey til Frankrike.

Jeg snakker ikke om rene tekniske kvaliteter, men om nyttigheten for laget. At Guastavino kanskje er Branns beste spiller rent teknisk er ganske sikkert riktig, men i størsteparten av tiden hans her har han vært nærmere å være en hemsko enn en viktig nøkkelspiller. Fra det jeg har sett så langt i år har han derimot vært veldig god. Men jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å irritere meg grønn over de mange dårlige taktiske valgene hans i løpet av året etterhvert som vi sannsynligvis beveger oss mot nedre halvdel.

At f.eks Austin og Torp er viktigere ressurser for Brann totalt sett er jeg faktisk ikke i tvil om. Og jeg ville definitivt ikke byttet Skjelbred mot noen av dem. I over 5 år (!) har man brukt unnskyldninger om en skade han pådro seg, og at han blir brukt feil, osv osv. Jeg kjøper det ikke i det hele tatt. 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 13. April 2011, 23:59 »
Jeg snakker teknisk og ift laget. Ja, han har ikke mye tellende resultater og viser til hva assists og mål angår, men du verden så viktig han er i oppbyggingen av spillet, nettopp på grunn av det høye balltempoet han innehar. Han er ikke nest sist eller sist på ballen så ofte, men han er likefullt en nøkkelspiller i angrepsspillet til RBK - og uvurderlig da RBK er nødt til å spille med et høyt tempo da alle lag i TL satser på å ligge dypt og solid mot de.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 14. April 2011, 00:09 »
Jeg kan ikke si så mye annet enn at jeg er helt uenig, med bakgrunn i de kampene jeg har sett ham i selvsagt. Henriksen virker å være mye bedre enn Skjelbred allerede, selv om han også definitivt blir brukt "feil" i år, og har vært dårlig med unntak av LSK-andreomgangen. Dorsin, Lustig, Prica, Bakenga og Henriksen virker alle for meg å være viktigere i utførelsen av RBK's angrep enn Skjelbred.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 14. April 2011, 00:12 »
Skjelbred kommer gjerne i skyggen av disse ja, og utviklinga hans har bremsa opp samtidig som jeg er av den klare oppfatninga at han har blitt "offer" for RBKs spillesystem de siste åra. Jeg sa ikke at han er den beste spilleren i TL, men jeg sa at han holder høy TL-klasse. Skjelbred er dog fortsatt ekstremt viktig i å få ballene ut til de offensive backene til RBK eksempelvis.