20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 159655 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #255 på: 11. April 2011, 15:10 »
RBK kommer ihvertfall ikke til å vinne serien om det ikke skjer noe revolusjonært hos dem. De var gode i slutten av andreomgang i går, men tidvis i begge omganger ble forsvaret deres lekt med av LSK. Kan faktisk ikke huske å ha sett et forsvar som er så grusomt dårlig på å beskytte seg mot raske overganger. De ser konstant ut som de spiller hasard, selv om de tydeligvis ligger der de skal...

Hadde LSK vært bedre på å utnytte dette, kunne de kommet alene med keeper mange flere ganger i førsteomgang.

Uansett vanskelig å si noe sikkert om sesongen ennå. Halparten av lagene ligger jo på 6 poeng, og alle slår alle, bortsett fra RBK, Molde og Sogndal. Jeg tror ikke RBK forblir kasteball noe særlig lenger enn dette, men jeg ser absolutt ikke for meg noen stabile seiersrekker hos dem heller.

Molde kan gå opp på 4 idag. Så det er bare Rosenborg og Sogndal igjen i så fall. ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 11. April 2011, 20:57 »
Vi bruker en offensiv midtbanespilller som "Annan 2", og de som så andreomgang av kampen i går, så hvor god denne spilleren er om han blir brukt riktig. Og når vi har en spiller som ikke behersker en så sentral posisjon, så blir du VELDIG utsatt for overganger. Og når vi i tillegg mangler en skikkelig hurtig forsvarsspiller, så skal det ikke veldig mye til å kontre på RBK.

Jeg likte det jeg så av flørtingen med 4-3-3 de siste 20.

Og det er jo så typisk LSK å være partypoopoere på Lerkendal, når Rosenborg sliter i motbakke.

Og før jeg sier det neste jeg har tenkt å si, så må jeg bare presisiere at det var uflaks kombinert med udyktighet som avgjorde kampen i går, ikke mannen i svart. Selv om jeg synes den corneren er diskutabel. Alle sier at den gikk via Lustig og ut, men jeg greier ikke å se det av TV-bildene.
Og så til det jeg egentlig skulle si: Kristoffer Helgerud dømmer en helt forjævlig dårlig kamp, inkonsekvent og dømmer etter infallsmetoden. Lillestrøm slipper unna stygge taklinger og dytt med strake armer, mens RBK får kort og frispark imot for det samme. Men Helgeruds svake dømming går i og for seg begge veier, så det er ikke noe jeg sier fordi RBK ikke vant en kamp de skulle vunnet, og med 100% sikkerhet hadde vunnet både i fjor og forfjor. Jeg sier det fordi Helgerud med så svak dømming overhodet ikke kan få lov til å dømme på dette nivået. Og spesielt ikke kamper med så høy temperatur som RBK-LSK. Det irriterer meg at generell elendig dømming aldri får konsekvenser.

Forøvrig hyggelig at Molde ikke vant, selv om jeg kanskje kunne tenkt meg Viking-seier.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 11. April 2011, 21:00 »
Hva synes dere om den nye tippeliga sangen?

Jeg må innrømme at jeg synes den er rimelig fantastisk :P Nå har jeg en tendens til å like de fleste sangene som tilfører fotball. Sangene på Fifa legger seg i hjernebarken år etter år. På samme måte som Premier league sangen er det tøffeste og mest girende sangen jeg kan få, men det er ikke en sang man hører på ellers :P

Jeg har en leder jobb der mye av tiden går til å få det beste ut av folk, når jeg går tur på kveldene med hundene er denne vanvittig bra å ha på øret når du går igjennom dagen og planlegger hvordan du skal få mest mulig effekt og trykk mot leveranser på jobb :)

Føles ekstremt flåsete, men jeg synes den er fantastisk. Er det jeg som er en særing, eller er den sånn passelig tøff?:P
Han kom, ble mett og dett var dett....

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #258 på: 11. April 2011, 23:08 »
Relativt fornøyd med Molde poeng i dag, ettersom Vegard Forren har bestemt seg for at vi trenger handicap i år også. Hans talent kombinert med hans konsentrasjonsevne minner farlig om en viss Shola Ameobi, om enn i mindre skala. Eller skal vi heller si Titus?

Uansett; vi har et veldig bra toppnivå, der ballen går fort og riktig, men så stokker det seg i lange perioder. Tålmodighet er nok nødvendig før vi presterer stabilt.

Ellers registrerer jeg at vi iallefall leder ofsidestatistikken suverent, så vi er iallefall på topp i noe...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 12. April 2011, 02:41 »
Jeg så også Molde-kampen tidligere i dag, og Vegard Forren var dårlig, ja. I likhet med alle kampene jeg har sett ham i før. har ikke fyren vært koblet til La Liga-lag tidligere? Enten har jeg vært utrolig uheldig med de få kampene jeg har sett ham i, eller så er han TL's desidert mest overvurderte spiller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 12. April 2011, 10:45 »
Han hadde en god sesong da MFK tok sølv, etter det har det stort sett gått rett nedover. Han var jo også i landslagsdiskusjonen det året der, i tillegg til å være linket til flust av klubber - deriblant Newcastle også. I hvertfall slik jeg har fått det for meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 12. April 2011, 13:32 »
Forren var en døgnflue. Han var veldig god i 2009, da Molde tok sølv, ble linket til store utenlandske klubber og spådd en stor fremtid. Sesongen etterpå var han en helt gjennomsnittlig Tippeliga-stopper. Personlig synes jeg det er veldig greit, i og med at han kommer fra Hemne og valgte Molde.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #262 på: 12. April 2011, 20:09 »
Forren er med andre ord kliss lik Skjeldbred, som nå er en under middels Tippeligaspiller. Er en del av disse "talentene" som blir hypet opp for så å gli rett inn på et floppelag et par år senere. Både nasjonalt og internasjonalt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 12. April 2011, 23:13 »
Skjelbred ble alvorlig kvestet når han var på sitt aller aller beste, og har dessverre ikke kommet tilbake helt på det samme nivået. Har blitt redd for å skyte, redd for å utfordre med ball. Men har jo også generelt sett blitt brukt totalt feil av sine trenere. Men han har likevel glimtvis vist, spesielt mot europeisk motstand, hvor god han kan være. Ferdighetene er der, men han har en del å gå på mentalt. Utelukker ikke at Skjelbred kan blomstre ved en eventuell overgang til en fransk eller nederlandsk klubb, som til forskjell fra norske lag, faktisk er interessert i å SPILLE fotball. Her i Norge blir du slaktet om du prøver deg på en slags Barcelona-inspirert spillestil, her er det Drillo-fotballen som regjerer. Fordi det visstnok gir best resultater.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 12. April 2011, 23:16 »
Forøvrig fortsatt en håpløs sammenligning. Skjelbred holder fortsatt et BRA nivå i TL. Forren holder et særs ustabilt ett. Du spiller ikke fast på seriemesteren sitt lag om du er så dårlig som enkelte skal ha det til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 12. April 2011, 23:21 »
Skjelbred er kanskje ikke fantastisk god, men han spiller sjelden veldig dårlig og bidrar greit både defensivt og offensivt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 12. April 2011, 23:28 »
Stemmer. Ville fortsatt vært god nok for ethvert lag i divisjonen i mine øyne. Men det er klart, med det potensialet han hadde kunne han blitt MYE større - det er det ingen tvil om.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 13. April 2011, 07:24 »
Å hevde at enhver spiller med fast plass hos seriemesteren nødvendigvis er noe særlig god, er vel egentlig ikke helt rett. Jeg er ikke så sikker på at alle mener det samme om Bjørnar Holmvik for eksempel...

Jeg synes Skjelbred er veldig middelmådig, og at han ikke har så mange egenskaper på høyt nivå annet enn arbeidskapasiteten. Ferdighetsmessig er han ikke spesielt god, og han er jo stort sett enten grusom eller usynlig de få gangene han har spilt på landslaget. Men han har forsåvidt vært blant RBK's beste hittil i år, og viser bedring fra det jeg har sett av ham før.

Han er uansett ikke god nok for ethvert lag i divisjonen: Jeg ville definitivt ikke byttet ut noen fra startoppstillingen i dag på midtbanen til Brann med Skjelbred for eksempel. Hvem skulle liksom det ha vært?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 13. April 2011, 12:00 »
Tja, når jeg ser på stallen deres, så tenker jeg vel bortimot alle bortimot. Få som holder et så høyt tempo i spillet sitt som Skjelbred og kan spille ball slik han kan i TL. Mulig det ikke vises så godt i TL da norsk fotball fortsatt i veldig stor grad enda er gampefotball sammenlignet med internasjonal fotball. Men - som sagt, selv om han aldri ble så stor som han kunne blitt - så er han høy TL-klasse.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #269 på: 13. April 2011, 13:11 »
Føler det blir feil å skylde på den generelle norske fotballstilen for at Skjeldbred ikke er noen god spiller i Tippeligaen. Alt endrer seg neppe om han flytter til en fransk eller nederlandsk klubb. Står fortsatt ved sammenlikningen min til Forren, og mener at det er overraskende at RBK, som en i hvert fall tidligere god fotballklubb, har valgt å satse såpass mye på Skjeldbred som de gjør.