20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157552 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #1155 på: 29. Sep. 2011, 12:03 »
Sikreste kampen på bongen min på søndag det! =)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1156 på: 29. Sep. 2011, 12:42 »
Sikreste kampen på bongen min på søndag det! =)
Ja, vi får håpe den smeller rett inn :) Synes forøvrig at du begynner å henge litt etter i Fantasy jeg? ;)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 29. Sep. 2011, 14:26 »
Haha, korrekt. Jeg var 2 uker i Rhodos uten nett så fikk ikke gjort en dritt. Måtte ty til wildcard forrige runde!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 29. Sep. 2011, 15:17 »
http://www.dagbladet.no/2011/09/28/sport/fotball/tippeligaen/tv_2/vegard_jansen_hagen/18336530/

Hva tror folk om dette? Det kunne jo vært litt spennende, og det kunne gitt et fascinerende nytt perspektiv på kampene. Men jeg tror først og fremst det ville blitt et hjelpemiddel for mediene til å skape tabloide saker og konstruere konflikter. Har mine tvil om at særlig mange fotballdommere eller -spillere ville likt idéen uansett.

Det første som slår meg er at dette generelt sett er en elendig ide. Prosessen frem til en avgjørelse kan være sammensatt og komplisert, og å fremstille denne tanke- og talerekken på mikrofon i kampens hete tror jeg ikke lar seg gjøre i så stor grad at det danner et helhetlig bilde for seeren.

Nå har jeg vel bare tenkt på dette i noen minutt, så kan godt hende det er hensyn og praktiske løsninger som jeg ikke ser her. Og skal innrømme at jeg personlig ofte har vært nysgjerrig på hva som ble sagt av både dommer og spiller i ulike situasjoner.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1159 på: 29. Sep. 2011, 16:51 »
Hehe, ja helt enig at det ser vanskelig ut, men er ikke enig i det du sier forskjellen på lagene er. Vi har en tropp som minst bør klare en plassering midt på tabellen, vi har toppscoreren i TL, men vi har hatt veldig mye stang ut. Alt sitter i hodet på spillerne, og det virker som noe har løsnet nå. Håper bare ikke det er for sent.

Sogndal taper garantert mot FFK, og tar vi AaFK da så ser jeg lys i tunellen!
Forrige gang vi rykket ned hadde vi vel en luke på 6-7 poeng ned 3 runder før slutt. Ingenting er umulig!

Det var 8 poeng faktisk. Husker det, helt utrolig at det går an. Start hadde bedre målforskjell også, så de trengte bare ett poeng på de siste tre.. De tapte alle 3, mens Odd vant alle 3.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 29. Sep. 2011, 16:57 »
Idag er det på tide med litt coaching i verdensklasse ;D

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1161 på: 29. Sep. 2011, 18:04 »
Ja heia reka!!!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1162 på: 29. Sep. 2011, 18:34 »
Sahlman; Hans Åge Yndestad, Fredrick Björck, Mika Koppinen, Hans Norbye; Thomas Drage, Ruben Yttergård Jenssen, Thomas Holm, Magnus Andersen; Mos, Sigurd Rushfeldt.

TIL går ut i en 442 formasjon kan det se ut som. Kara er småskadet og spares til søndag. Steffen Nystrøm står også på skadelista. TIL har antydet at her skal det spilles offensivt, noe jeg ser på som ekstremt nødvendig om det i det hele tatt skal være ett snev av muligheter for å ta igjen MFK.

Personlig tror jeg faktisk at TIL må ta poeng i SAMTLIGE av de resterende kampene om de skal ha noe reel sjanse for å ta igjen MFK.

Seriemesterne i tippeligaen på 2000-tallet har aldri vunnet mindre enn 5 bortekamper i løpet av sesongen. Dvs at Tromsø trenger minimum to 3 poengere borte i resten av kampene.
Ikke siden 2003/4 eller var det i 04/05

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 29. Sep. 2011, 20:46 »
Nå tror jeg Molde har tatt gullet, mens vi har en god mulighet på sølvet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 29. Sep. 2011, 22:46 »
OK :-D

Oh Happy days hvis dette holder seg

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 29. Sep. 2011, 23:19 »
Uffda Tromsø..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 29. Sep. 2011, 23:51 »
Nå tror jeg Molde har tatt gullet, mens vi har en god mulighet på sølvet.
Ja, det er nesten, men bare nesten, så jeg håper at Molde i praksis sikrer seriegullet mot Tromsø på søndag, for at veien skal være kortere opp til sølvplassen. Men den plassen vil jeg ikke ha før Rosenborg har slått Tromsø på Alfheim. Litt dramatikk må man jo ha.

Dessuten er det jo et eller annet som er alvorlig galt med verden når Molde kan feire 100-årsjubileum med seriegull. Er det virkelig mulig å være så til de grader urettferdig?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 30. Sep. 2011, 07:48 »
Lack of words Jokke

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 30. Sep. 2011, 10:58 »
Akkurat her må du da ha forståelse da, bjørni. Han er jo tross alt trønder :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 30. Sep. 2011, 13:35 »
Lack of words Jokke
Jeg trodde dette var en tråd hvor man faktisk fikk lov å være litt partisk innimellom. Har ikke jeg som trønder og RBK-supporter på min hals lov til å synes det er fryktelig trist at Molde ligger litt for godt an til å vinne seriegull, når det attpåtil sammenfaller med et 100-års-jubileum?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon