20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillere vi IKKE har sjans på!  (Lest 61969 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #45 på: 20. Feb. 2011, 22:16 »
Som Kyrre sa, er ikke Ronaldo like dominerende i de største oppgjørene, som det Messi er. Det anser jeg å være Ronaldos svakhet.
Men bortsett fra det, har han ALT annet mener jeg.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #46 på: 20. Feb. 2011, 22:35 »
Messi har også ALT annet - i tillegg til at han dominerer de store oppgjørene ;)

Hva er det Ronaldo har som Messi IKKE har??

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 20. Feb. 2011, 22:36 »
Jeg kommer ikke til å se på Messi som verdens beste før han presterer i en annen liga, men spørs om han noen gang drar fra Barca.

Hvorfor?

Jeg synes mye av bunnlagene i La Liga er crap, og det er et poeng at Messi har vanvittig gode medspillere. Allikevel, bare se på hva han har gjort i enkelte CL kamper mot alle typer lag. Arsenal kampen i fjor da han scoret fire mål er et eksempel. El Classico i fjor da han serverte noen av de villeste gjennombruddspasningene jeg har sett. Det var mot Real Madrid og Messi leverte gull da, som han pleier mot Spanias nest beste lag! Synes Messi er en "outstanding" spiller. Rett og slett ingen som kan matche det drivet han har med ball, kroppsfintene, rykket og ballfølelsen. Han har et utrolig blikk for spillet og fungerer like godt som en playmaker, kantspiller og spiss.

Jeg synes han er vanvittig god, er bare interessert i hvordan han hadde vært i en annen liga. Synes det er imponerende å dominere i flere ligaer. Maradona var vel eneste grunnen til at Napoli (?) vant Serie A.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 20. Feb. 2011, 22:40 »
Ronaldo er fantastisk i lufta også, det er ikke Messi. ;)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #49 på: 20. Feb. 2011, 22:44 »
Greit. Da har Ronaldo styrken på hodet som en større forse enn Messi, mens Messi har evnen til å avgjøre og styre de store oppgjørene...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 20. Feb. 2011, 22:54 »
Nå skal det sies at jeg synes Messi er en bedre spiller! :) Begge er selvsagt helt fantastiske, men i mine øyne er Messi et hakk vassere.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 20. Feb. 2011, 22:55 »
Er vel fysikk og frispark Ronaldo har overtaket på Messi.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #52 på: 20. Feb. 2011, 23:10 »
Messi spiller jo også på et bedre lag enn det Ronaldo gjør. Vanskelig diskusjon hvem som er best av dem, men jeg ser liksom ingen svakheter med Ronaldo som fotballspiller med unntak av at han kan bli litt bitter på at de andre suger når han spiller på Portugal. Så jo det under VM.

Hadde det stått mellom Messi og Ronaldo, så ville jeg valg King 7 any day. :)

Du e ikje mye kresen ;)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 20. Feb. 2011, 23:20 »
Usj.. Bestill deg Canal+ og følg med på litt spansk og ikke bare CL & vg/dagbladet.. DE ELSKER jo ronaldo..

Btw litt stats for 2010/2011 sesongen..
            Kamper      Sub          Mål          Målgivende.
Messi     : 37          4         38        18
Ronaldo : 46          2         37        12   

Mindre kamper, Mer mål, Mer assist ;) MMM

Men det er som du sier, en evig diskusjon ;)

Vel den beste sammenligningen gjøres vel best med La liga stats.

Ronaldo 25 mål
Messi 24 mål

Så er det også verdt og merke seg at Barcelona har scoret 18 mål mer enn RMA så langt i sesongen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tommi H

• Benkvarmer
  • **
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
« Svar #54 på: 20. Feb. 2011, 23:23 »
best er den beste ;D

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #55 på: 20. Feb. 2011, 23:58 »

Yes, i tillegg stiller han bedre fysisk samt at hurtigheten hans er høyere enn Messis. I tillegg kan du legge til frisparkene til Ronaldo på listen over ting man må beundre... listen over hva Messi har som ikke Ronaldo har er vel tynnere. :P

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 21. Feb. 2011, 00:14 »

Yes, i tillegg stiller han bedre fysisk samt at hurtigheten hans er høyere enn Messis. I tillegg kan du legge til frisparkene til Ronaldo på listen over ting man må beundre... listen over hva Messi har som ikke Ronaldo har er vel tynnere. :P

Nja, ikke så sikker på det. Messi har et bedre blikk for spillet, og en bedre pasningsfot enn Ronaldo. Som jeg nevnte istad, så kan Messi godt fungere i en playmaker rolle. Her mangler Ronaldo noe i forhold til Messi, da han ikke er like observant på sine medspillere i måten han spiller på. Både bevegelse med og uten ball er Messi bedre. De er litt forskjellige typer, men det er viktig å poengtere at begge er fantastiske fotballspillere.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 21. Feb. 2011, 00:27 »
Usj.. Bestill deg Canal+ og følg med på litt spansk og ikke bare CL & vg/dagbladet.. DE ELSKER jo ronaldo..

Btw litt stats for 2010/2011 sesongen..
            Kamper      Sub          Mål          Målgivende.
Messi     : 37          4         38        18
Ronaldo : 46          2         37        12   

Mindre kamper, Mer mål, Mer assist ;) MMM

Men det er som du sier, en evig diskusjon ;)

Vel den beste sammenligningen gjøres vel best med La liga stats.

Ronaldo 25 mål
Messi 24 mål

Så er det også verdt og merke seg at Barcelona har scoret 18 mål mer enn RMA så langt i sesongen.

Messi er også på 25 mål etter kveldens kamp. Det bør også tas med i beregningen at Messi har spilt 21 kamper, mens Ronaldo har spilt 24.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #58 på: 21. Feb. 2011, 08:47 »
25 Messi
25 Ronaldo
+ messi gruser ronaldo anytime i assists ;)

. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 21. Feb. 2011, 08:53 »
Messi er ikke no særs dårlig på frispark han heller ? Han har bare en annen måte og ta de på ?? Mer plassering en kraft ?

Og dere som skryter ronaldo opp i skyene me tanke på frispark, når du tar 3-4 t kampen så seie det seg vell sjøll at du må få et godt treff i løpet av 3-4 kampar ?? :P

Søk på Juninho Pernambucano folkens :P Der snakke me frispark..