20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00  (Lest 29304 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #120 på: 12. Feb. 2011, 18:07 »
Det er rart å ikke være fornøyd med uavgjort borte mot Blackburn, men dette er dessverre to poeng tapt, mer enn ett vunnet. Allikevel kan dette fort vise seg å bli et viktig poeng.

Rart å si det, men idag savnet vi Shola. Han hadde avgjort denne kampen til vår fordel. Løvenkrands begynner å bli et irritasjonsmoment for de aller fleste Kristoffer. Løven er fotballklok og beveger seg ofte bra utpå der, og er delvis flink til å posisjonere seg, og den lobben som treffer tverrliger er bare uflaks (dårlig selvtillit?), men det kan ikke fortsette sånn. Det er i mine øyne liten tvil om at vi har et spissproblem, og heller ikke Best var veldig imponerende idag heller. Vi har rett og slett to "nesten-spisser" på topp. Om Pardew mener alternativene på benken er noe bedre, forventer jeg at Ranger starter borte mot Birmingham på tirsdag.

Håper ikke den diskusjonen mellom José Enrique og Løven var noe veldig alvorlig, vil ikke ha noe bråk innad i troppen nå. Spanjakken vår var forøverig utvilsomt Man of the match idag.

Noen som vet hvorfor Simpson gikk av? Fikk ikke med meg at det var snakk om noen skade på ham? Håper for all del det var "en precaution" før neste kamp som kommer allerede på tirsdag...

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #121 på: 12. Feb. 2011, 18:07 »
Synd vi ikke tar med oss alle poengene hjem i dag. Vi får virkelig sett hva som bor i dette laget, uten tvil. Fantastisk fin fotball, som gleder de fleste. Vil si denne kampen var bra av oss, fortsetter vi som i dag ender vi ikke langt fra europacup.

Setter opp en liten børs for anledningen:

Harper: 7
Hadde ikke stort å gjøre, men veldig bra i de innvolveringen han foretar seg. Unødvendig å drøye tid på slutten.

Simpson: 6
Godkjent kamp. Stabil begge veier. Ikke stort å nevne.

Colo: 8
Mannen fortsetter å være en klippe for oss. Synd kanonkulen traff Robinson. Feilfri og meget god med ballen.

Williamson: 7
God kontroll i luften. Gjør det han skal, er der han skal, og rydder unna.

Enrique: 9
Etter to svakere kamper er den sanne Enrique tilbake. PL's beste venstreback, jeg er ikke i tvil. Pasningene han distribuerer fra sin posisjon er vidunderlige. Skammelig at vi ikke utnytter de bedre. Løpene er sugene og farlig.

Barton: 6
Ikke helt Barton sin dag. Han deltar bra i oppbyggende spill. Noen svake cornere. Holder hodet kaldt, som alltid.

Nolan: 7
Captain Nolan er alltid like entusiastisk i sin måte å spille fotball på. Bra bakover, samt fremover. Spiller veldig trygt, skaper farligheter når han nærmer seg sekstenmeteren.

Tiotè: 8
Mannen er genial. Vender bort Dunn som om han var en lyktestolpe. Sprer rundt seg med geniale pasninger. Når han ikke gjør slikt, tar han harde tak defansivt.

Jonas: 7
Jonas + Enrique = Farlig. Hjelper Enrique med å bli MOM. Har fine driblinger mot en meget svak Salgado. God kamp.

Best: 7
Synes Best ser bedre og bedre ut. Veldig livlig og delaktig i det som skjer fremover på banen. Ikke langt i fra målnotering i dag.

Løvenkrands: 5
Jeg er ikke imponert over Løven. Han løper og løper, men det kommer ikke mye fornuftig ut av det. Nesten en lekker scoring på pasning fra Enrique. Ranger MÅ blir prioritet.

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #122 på: 12. Feb. 2011, 18:09 »
Midtbanen var veldig bra i dag... Fortjente 3poeng i dag, BB Jose

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #123 på: 12. Feb. 2011, 18:10 »
Synes vi gjør en veldig bra kamp i dag. Utifra spill og sjanser burde vi vunnet, men får ihvertfall med ett viktig poeng fra en vanskelig bortekamp. Prøver meg på en spillerbørs:

Steve Harper - 6 - ganske lite involvert, derfor ikke bedre karakter.

Danny Simpson - 6 - leverer helt greit, men kunne vært bedre offensivt i dag.
Mike Williamson - 7 - gjør en ok kamp, og har bra kontroll i midten.
Fabrizio Coloccini - 7 - god kontroll bakerst, og nære ved å score et glimrende mål.
José Enrique - 9 - er tidvis fantastisk i første omgang, med noen baller i verdensklasse. Banens beste, med god margin.

Joey Barton - 8 - mye involvert i spillet, og mange gode pasninger. En og annen dårlig dødball i dag.
Kevin Nolan - 6 - ikke altfor mye involvert offensivt, og dagens svakeste på midten.
Cheikh Tioté - 8 - vinner mange viktige baller, mister også en og annen. Slår mange gode baller, også offensivt i dag, og meget godkjent kamp som vanlig.
Jonas Gutierrez - 8 - veldig mye involvert på den gode venstresiden. Gjør veldig mye bra, men mangler en del i siste fasen av spillet.

Leon Best - 6 - jobber greit, men ikke altfor mye involvert i spillet.
Peter Løven - 5 - ikke altfor mye involvert han heller. Kommer til en kjempesjanse, men som så ofte i det siste, klarer han ikke sette den.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 12. Feb. 2011, 18:16 »
Er nsten mer irritert på at B'burn fikk 1 poeng idag, enn at vi tapte 2. De fortjente virkelig ikke å få noe ut av denne kampen, da vi var klart best hele kampen igjennom. Men vi har flere ganger i år bevist at vi er i stand til å score mange mål, selv uten carroll, så jeg er ikke spesiellt stresset for resten av sesongen pga. vi ikke klarte å score idag.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 12. Feb. 2011, 18:55 »
Strålende gjennomført kamp og prestasjonen fortjente virkelig tre poeng. Utrolig solide defensivt, og Blackburn truet oss aldri når de spilte mot vårt etablerte forsvar. Kun dødballene de var skumle på. Vi manglet helt klart en mann på topp med det lille ekstra, men den siste avgjørende pasningen var også litt mangelvare i dag. Neste kamp håper jeg det er klart for Nile Ranger fra start. Det er på tide at han får sjansen til å vise at han er mer enn en super-sub.

BB i dag var definitivt Jose Enrique for min del, som var verdensklasse langs venstresiden i dag. Colo og Tiote var også veldig veldig gode.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #126 på: 12. Feb. 2011, 19:47 »
Kjempekamp i dag. Nuff said

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 12. Feb. 2011, 21:38 »
Enrique var god, men jeg synes Tiote tok kaka. Han eide midtbanen fullstendig, hvilket også forklarer hvorfor Burn ikke fikk til spill overhodet. Bittert at vi ikke fikk alle 3 poengene, men denne prestasjonen virker lovende. Årets beste bortekamp prestasjonsmessig. Hadde jeg fått tilbud om uavgjort på forhånd hadde jeg sagt ja tvert. Skuffende at vi ikke scorte. Hadde Løven satt et par av sjansene ville han i følge de fleste spilt en stor kamp. Dessverre bommet han, og får kritikk deretter. Men han kommer nå til sjansene. Uavgjort i kampen mot Bham og jeg er fornøyd.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #128 på: 12. Feb. 2011, 21:50 »
ett gult til så må tiote stå over kamper igjen.. =\
If it has tits or wheels, count on problems!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 12. Feb. 2011, 22:30 »
Heilt ufatteleg det gule til Barton. Faktisk i tvil om ballen var ute og so skal han ikkje få lov prøva nå den!?! Jaja, slik er det når ein heiter Joey Barton.
Tykkjer ein og bør nemna at Best ikkje var so mykje betre enn Løven.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 12. Feb. 2011, 22:38 »
Synes Best gjorde mye brukbart i dag. Men han er litt av til tider. Enrique hadde et par strålende legg. Men ellers har egentlig spissene dårlige vilkår. Det var på venstresida vi kom i rundt, men vi blir for upresise i den avgjørende fasen av spillet. Barton slår pasningen for svak, Jonas slår inn baller som det er snø på, eller klarer å slå den bakom best i stedet for foran. Alt dette er små unøyaktigheter som gjør alt vanskeligere for spissene.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 12. Feb. 2011, 23:13 »
FANTASTISK! Sky gir Tiote 5, FEM, på børsen. Samme som rundingsbøya Salgado.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #132 på: 12. Feb. 2011, 23:33 »
Uforståelig av sky.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #133 på: 13. Feb. 2011, 00:15 »
Synes Best gjorde mye brukbart i dag. Men han er litt av til tider. Enrique hadde et par strålende legg. Men ellers har egentlig spissene dårlige vilkår. Det var på venstresida vi kom i rundt, men vi blir for upresise i den avgjørende fasen av spillet. Barton slår pasningen for svak, Jonas slår inn baller som det er snø på, eller klarer å slå den bakom best i stedet for foran. Alt dette er små unøyaktigheter som gjør alt vanskeligere for spissene.

Så desverre ikke kampen i dag, da jeg var i Vikersund og så på selvmord med tilløp. Men er det noen som kan svare på om Best har forstått offside regelen enda, for forrige kamp var han konstant i offside. Nesten så jeg trodde han ikke forsto hvordan den regelen er. Ingenting som hadde gledet meg mer per dags dato, enn at Best hadde forstått denne regelen. For at mannen er god foran mål, er noe jeg virkelig har tro på, har vist avslutningsegenskaper de gangene han har fått ballen i mål. Dvs, da han IKKE har vært i en soleklar offside.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 13. Feb. 2011, 01:20 »
Kan ikke huske ulovlig mange offsideavblåsninger i dagens kamp. Men det er detaljer, og detaljer husker jeg dårlig.

Jeg forstår at mange kritiserer Løvenkrands for at han bommer på sjansene sine. Men han er der i det minste, på riktig plass til riktig tid. Det mener jeg i sjelden grad at Ranger er, og en kan bare ikke forsvare at Kuqi spiller foran en spiller som scoret 16 mål i Wanker forrige sesong. Så lenge Løven faktisk kommer til store sjanser, så vil han før eller siden score mål. SÅ håpløs foran mål er han overhodet ikke. Men det har ikke gått så lett for han denne sesongen, som forrige sesong. Og at marginene går imot ham på den lobben kan skyldes at han har slitt mye benk denne sesongen, og har havnet i relativt få slike situasjoner, og at touchen derfor ikke er like innkjørt som hos en spiss som spiller mer og scorer mer jevnlig.

Først og fremst savnet vi en hodespiller inne i boksen i denne kampen, for vi kom til så uendelig mange mer eller mindre fantastiske innlegg som dessverre aldri ble noe av, fordi Løvenkrands ofte var den som var mottaker av disse innleggene. Jeg føler et behov for å understreke nok en gang at Løvenkrands spilte en veldig god kamp, men han fikk én sjanse for lite i dag, dessverre.

Og hva angår spillerbørser er jeg stort sett enig i det meste, men jeg må bare spørre: Hva trekker dere Enrique for? Sier ikke at han nødvendigvis skal ha 10, men jeg er bare nyskjerrig på hva dere trekker for.

Skysports-børsen er svært merkelig, og gir sjelden en god pekepinn på hvem som har vært gode og mindre gode. Godt mulig at Tiote trekkes for mangel på offensive bidrag, dårlige skuddforsøk og rett og slett at han ikke var innblandet i noen direkte matchavgjørende situasjoner (i den grad denne matchen ble "avgjort"). Eller så har det bare blitt satt en tilfeldig karakter, noe som kanskjen er mest sannsynlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon