20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Arsenal, lør 05.02 16:00  (Lest 91151 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newcastle - Arsenal, lør 05.02 16:00
« på: 04. Feb. 2011, 04:48 »
Det er et skadeskutt Newcastle som tar imot topplaget Arsenal hjemme på SJP til dyst på lørdag. Her får du siste nytt før kampen.

Newcastle var inne i en fin periode og sto med to seiere og to uavgjorte før de gikk på et skuffende tap mot Fulham sist. Å tape 0-1 mot formsterke Fulham på Craven Cottage får ikke varselslampene til å lyse. Det gjør imidlertid innsatsen til spillerne, som absolutt var et bunnivå. Kun et fåtall kan si seg fornøyde med sin egen prestasjon.

Det som bekymrer Pardew mest er nok skadesituasjonen. I forsvarsleddet er både Steven og Ryan ute, noe som betyr at den bakre fireren ganske trolig blir den samme som sist. Newcastle må også klare seg uten Ben Arfa, Smith og Gosling på midten. Heldigvis er Cheik Tioté tilake etter å ha vært suspendert i tre kamper for sitt røde kort mot Stevenage.

På topp er det dessverre skralt med alternativer. Carroll ble som kjent solgt på siste dagen av transfervinduet, mens Ameobi måtte ut med kjevebrudd etter bare ti minutter av oppgjøret mot Fulham på onsdag. Det betyr at Pardew kun har den mediokre trioen Best, Ranger og Løvenkrands som alternativer.

Arsenal har hatt en veldig god sesong hittil, men den kravstore fansen på The Emirates hungrer etter pokaler og vil nok være misfornøyde med alt annet enn en seier på lørdag. Uslåelige Manchester United har nemlig et forsprang på fem poeng ned til The Gunners på 2. plass.

På skadefronten må Arsene Wenger klare seg uten Walcott, Denilson, Nasri, Fabianski og Vermaelen.

Lagene har allerede møttes to ganger denne sesongen. I Ligacupen endte det med 0-4 og braktap for daværende manager Chris Hughton og hans disipler. Noen uker senere stanget imidlertid Carroll inn det eneste målet på The Emirates Stadium, og Newcastle tok en svært overraskende seier mot Arsenal i London.

Historisk sett har Newcastle slitt med Arsenal. På Highbury har åtte av de ti siste endt med tap, mens statistikken på SJP viser 1-5-4.

Kampen starter klokken 16.00 og vises direkte på TV2 PL HD.
« Siste redigering: 04. Feb. 2011, 04:53 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Andi

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Arsenal, lør 05.02 16:00
« Svar #1 på: 04. Feb. 2011, 08:27 »
Frykter virkelig denne kampen her, skrekkscenarioet er at vi ikke klar å holde ballen oppe påp banen med de spissene vi har tilgjengelig og dermed at Arsenal får herje i banespillet Jinx'Arsenal'Jinx. Når det er sagt så får vi jo tilbake Tiote som jeg håper regelrett overfaller Fabregas hver eneste gang han er i nærheten av ballen. Arsenal mangler viktige Nasri og Song, men ser ut til å få Walcott klar desverre.Jeg tror nøkkelen til denne kampen blir aggresivitet i midtbanen og ikke la Arsenal spille spillet sitt for da er de nesten umulige å stoppe. Dermed håper jeg på at vi stiller i 4-4-1-1 med Nolan bak enten Ranger eller Best, så får vi plass til både Tiote og Guthrie noe jeg tror vi trenger. Ønsket lagoppstilling blir dermed:
                Harper
Simps - Colo - Willy - Enrique
Barton - Tiote - Guthrie - Jonas
                Nolan
                Best.

Så kan heller Ranger komme inn siste halvtimen og plage vettet av Koscielny slik han gjorde på Emirates.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #2 på: 04. Feb. 2011, 08:27 »
Uff må si jeg frykter tap her. Alt annet må nesten ver en bonus. Ser jo bare statsen for dei siste 10 møtene på SJP 1 seier, 5 uavgjort og 4 tap, er jo ikke med på å øke frykten ennå mer.

Håper på dette laget:

Harper
Simpson - Willi - Colo - Jose
Barton - Cheik - Guthrie - Jonas
                       Nolan
                  Ranger
Newcastlesupporter siden 1992

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04. Feb. 2011, 08:54 »
Håper på dette laget:

Harper
Simpson - Willi - Colo - Jose
Barton - Cheik - Guthrie - Jonas
                       Nolan
                  Ranger

Enig med det laget. Tror vi er nødt til å spille med Nolan som hengende spiss frem til Ben Arfa kommer tilbake.

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04. Feb. 2011, 08:57 »

Harper
Simps - Colo - Willy - Enrique
Barton - Tiote - Guthrie - Jonas
                Nolan
                Best.

Så kan heller Ranger komme inn siste halvtimen og plage vettet av Koscielny slik han gjorde på Emirates.

Enig!
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04. Feb. 2011, 10:26 »
Må si meg enig i det laget selv, er strengt tatt ikke så mye alternativer. Men regner nesten med at det er best som starter på topp.
Det gledelige er at Tiote er tilbake, han har vært en av de beste spillerne i år. Tror ikke han har hatt en dårlig kamp med unntak av FA cup kampen. Sammen med guthrie på sentralt tror jeg vi står i mot arsenal på midten, de må isåfall rundt på kantene. Håper Nolan står høyt i banen ettersom vi trenger en til å holde opp ballen, og en som scorer.
« Siste redigering: 04. Feb. 2011, 10:30 av Tommyok »

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 04. Feb. 2011, 10:34 »
Må si meg enig i det laget selv, er strengt tatt ikke så mye alternativer. Men regner nesten med at det er best som starter på topp.
Det gledelige er at Tiote er tilbake, han har vært en av de beste spillerne i år. Tror ikke han har hatt en dårlig kamp med unntak av FA cup kampen. Sammen med guthrie på sentralt tror jeg vi står i mot arsenal på midten, de må isåfall rundt på kantene. Håper Nolan står høyt i banen ettersom vi trenger en til å holde opp ballen, og en som scorer.

Tioté var vel ganske dårlig mot Blackburn, ihvertfall hadde han en veldig stygg feil vi fikk mål imot på, men har gjennomgående vært kanonbra! Selv om vi spilte dårlig sist kamp, vet vi hva Enrique, Barton og Nolan kan, så tror vi kan overraske. Håper også på 4-4-1-1 formasjon, og da sier vel laget seg selv, bortsett fra helt på topp.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04. Feb. 2011, 10:46 »
Faktisk første kampen hele sesongen hvor jeg er 100% sikker på tap. Ser ikke et eneste lyspunkt her.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04. Feb. 2011, 10:51 »
Faktisk første kampen hele sesongen hvor jeg er 100% sikker på tap. Ser ikke et eneste lyspunkt her.

Det har jeg egentlig vært to ganger tidligere denne sesongen, Man United og Arsenal borte. Og av de to kampene vant vi den ene, så håper du også kan ta feil én gang!  ;)

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #9 på: 04. Feb. 2011, 10:51 »
Så du trodde vi skulle vinne mot ManU i første kamp???

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04. Feb. 2011, 10:55 »
Her er det bare å sette alle sparepengene på hjemmeseier dere, rett og slett fordi jeg skal på kampen! :) Har aldri sett Newcastle tape på SJP, og de tre kampene jeg har vært på tidligere denne sesongen er Villa 6-0, Sunderland 5-1 og Liverpool 3-1!

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04. Feb. 2011, 10:59 »
Hehe, hvis du leser innlegget til Andy, som jeg henviser til, presiseres det at det er tap det er snakk omm, ikke et hvilket som helst kamputfall  ;)
Men satser på at Daniel fikser seier i morgen!

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #12 på: 04. Feb. 2011, 11:39 »
Jon87, var Andy sitt eg refererte til :) men glemte å qoute det

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 04. Feb. 2011, 12:41 »
Nasri og Song ute er knall for oss. Begge har vært jævla gode for Arsenal i år - Song er nok en kar jeg hadde bytta ut Tiote med! ;)
Så nå har jeg blåst litt positivitet inn her, jeg også! Leon Best kommer til å overraske stort, og setter inn to virkelige goalgettermål - og Fulham-kampen er glemt in a flash!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04. Feb. 2011, 13:07 »
Nasri og Song ute er knall for oss. Begge har vært jævla gode for Arsenal i år - Song er nok en kar jeg hadde bytta ut Tiote med! ;)
Så nå har jeg blåst litt positivitet inn her, jeg også! Leon Best kommer til å overraske stort, og setter inn to virkelige goalgettermål - og Fulham-kampen er glemt in a flash!

Ehh.....

Javel...