20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289641 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10365 på: 03. Sep. 2011, 16:00 »
Davide Santon reveals why he opted to join Newcastle United rather than Roma and ?it was over at Inter.?

The full-back shot to fame under Jose Mourinho when he was promoted from the youth team at the age of 18, but amid injuries and management changes, spent much of the last two years in the stands.

?I was very close to joining Roma and they were the only Italian club I?d have accepted with enthusiasm, because the new management gives space to young players,? Santon told the Corriere dello Sport.

?Roma enquired after me several times, proposing a loan deal, as did Newcastle. With three days of the transfer session left, the British club made the right proposal to Inter.

?I was very glad, as otherwise I risked staying at San Siro and sitting in the stands for the whole season.

?It was over at Inter. My adventure had concluded and I would not have had the opportunity to prove myself again.?

Vi ville faan ikke bruke penger her engang! ;D For et opplegg.

Brukte vi ikke penger på Santon? Greit at det er risikabelt å vente på en sånn spiller, men når det har gått bra så må vi være fornøyde her iallefall. Tross alt.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10366 på: 03. Sep. 2011, 16:01 »
Mener du virkelig at du har bedre orden på finansen enn Ashley og Llambias? De har sagt at de har øremerket en Carroll-erstatter. De vet at det vil koste penger. Det må da være logisk å tenke at vi da faktisk har råd til det...?

Forresten, hva om vi har sett oss ut to nye hovedmål i januar. To som begge har gjort det meget bra, og er ønsket av mange. Om de velger andre, skal man igjen godta at ingen spisser kommer inn? Skal man bare la det fortsette slik fordi vi ikke får våre (for ambisøse(?) ) førstevalg?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10367 på: 03. Sep. 2011, 16:04 »
Forresten, hva om vi har s
Mener du virkelig at du har bedre orden på finansen enn Ashley og Llambias? De har sagt at de har øremerket en Carroll-erstatter. De vet at det vil koste penger. Det må da være logisk å tenke at vi da faktisk har råd til det...?

De har ØREMERKET 10 MILLONER til ny spiss..Vi fikk jo TRE BUD AKSEPERT. Men spillerne TAKKET NEI. Når klubbene ville ha mer enn det beløpet (Cisse) så mener MA at det ikke er økonmisk forsvarlig.

Klarere en det klarer jeg ikke å si det. Og det for være det jeg gidder å si i denne sammenheng. Er jo som å snakke til en vegg som ikke evner å se saken fra TO sider.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10368 på: 03. Sep. 2011, 16:05 »
Haha, du bør vel for faan ikke snakke om å ikke klare og se to sider av en sak.

Er forresten ikke rart at klubbene krever mer når vi kommer inn med bud dagen før eller siste dagen av overgangsvinduet :)

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10369 på: 03. Sep. 2011, 16:15 »
Forresten, hva om vi har s

De har ØREMERKET 10 MILLONER til ny spiss..Vi fikk jo TRE BUD AKSEPERT. Men spillerne TAKKET NEI. Når klubbene ville ha mer enn det beløpet (Cisse) så mener MA at det ikke er økonmisk forsvarlig.

Klarere en det klarer jeg ikke å si det. Og det for være det jeg gidder å si i denne sammenheng. Er jo som å snakke til en vegg som ikke evner å se saken fra TO sider.

Det er jo greit for mennesker som Ashley med fans som deg. Legg inn et par bud på spillere om muligens har større ambisjoner - de velger annet. Vi ender ikke opp med noen, men hva så. Vi prøvde oss i hvert fall.

Vi hadde til og med flere måneder etter Gameiro og Gervinho på å finne noen. Det finnes flere gode spisser enn tre..

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10370 på: 03. Sep. 2011, 16:17 »
Er forresten ikke rart at klubbene krever mer når vi kommer inn med bud dagen før eller siste dagen av overgangsvinduet :)

Som peker på at problemet er det som ikke ble gjort mellom 31. januar og 25. august, og ikke det som ble gjort fra 26. august og til 31. august. Tror ikke vi skal henge oss så voldsomt opp i det som skjedde, eller i dette tilfellet ikke skjedde, på tampen av overgangsvinduet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10371 på: 03. Sep. 2011, 16:19 »

Som peker på at problemet er det som ikke ble gjort mellom 31. januar og 25. august, og ikke det som ble gjort fra 26. august og til 31. august. Tror ikke vi skal henge oss så voldsomt opp i det som skjedde, eller i dette tilfellet ikke skjedde, på tampen av overgangsvinduet.
Spørsmålet er jo hvorfor budene på f.eks Cisse og Ruiz ikke kom tidligere.

Sier som nufc.com:
If Wednesday night's efforts to try and sign Bryan Ruiz and Liam Ridgewell weren't knee-jerk decisions at the last minute, what exactly were they?

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10372 på: 03. Sep. 2011, 16:20 »
Nå kan ikke jeg gå god for det Jeff Stelling sier, men han mener at "budet" på Ruiz var PR.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10373 på: 03. Sep. 2011, 16:20 »
If Wednesday night's efforts to try and sign Bryan Ruiz and Liam Ridgewell weren't knee-jerk decisions at the last minute, what exactly were they?

Knee-jerk decisions?

Jeg tror iallefall ikke at det var noe annet enn det.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10374 på: 03. Sep. 2011, 16:23 »
Nå kan ikke jeg gå god for det Jeff Stelling sier, men han mener at "budet" på Ruiz var PR.

Elendig PR i så tilfelle. Sånn sett en plausibel forklaring med tanke på Ashley sin historie på det området. Men jeg har mer tro på at man har forsøkt i en slags panikk. Eller som Daniel siterer: Knee-jerk decisions.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10375 på: 03. Sep. 2011, 16:24 »
Som Maiga? Som Roux? Som Erdinc? Alle disse var klubben intressert i og la inn bud lenge før deadline day.
Erding greit, men der var det tydelig at han ikke var interessert. Roux hadde en utkjøpsklausul på ?8mill, men vi bydde sikkert max ?6mill alikevel. Maiga endte vi opp med et desperasjonsbud på, på overgangsvinduets siste dag.

Klubben bydde på Maiga lenge før deadline day. Kan godt være de la inn nytt bud på han i siste liten også, men det viser vel bare det stikk motsatte av det du prøver å si, ved at de prøvde så godt de kunne å få inn en spiller de har vært intressert i en god stund?

Roux-sagaen satt jeg meg aldri helt inn i, men var det ikke noe sånn at han -hadde- en klausul som ikke lenger var gyldig eller noe? Ser ikke helt at de skal ha bydd mindre enn det de trodde klausulen var på hvertfall.

Du henger deg alt for mye opp i deadline day i argumenteringen din.

Liam Ridgewell leverte inn transfer request på deadline day. Han er en spiller som gir god dekning i to posisjoner klubben trenger å styrke. Hva er knee-jerk med og da legge inn bud på ham?

Ruiz kan jeg se, og motsier Llambas uttalelse om knee-jerk decisions. Helt greit å påpeke og kritisere den. Betyr ikke at alt annet som er blitt foretatt perioden 1.feb-1.sept fortjener all den kritikken den har fått.

Jeg snakker ikke engang om det sportslige vs. det økonomiske. Forstår du ikke hva jeg skriver? Det er vanvittig enkelt. Vi har hatt over et halvt år hvor vi har vært klar over at vi trenger en erstatter til Carroll. Det er derfor ikke noe argument å komme med at spilleren må være den rette, og vi kan ikke kaste vekk penger på feil spillere osv. At vi har innrømmet at vi trenger en erstatter til Carroll, og har sagt at vi skal finansiere denne, viser også at vi har økonomi til det.

Vær så snill å ikke kall meg en apologet. Hvor mange ganger må jeg skrive at jeg i prinsippet er enig med deg??????????
Jeg kaller ikke journalister for notoriske løgnere. Les innlegget mitt om igjen så ser du at jeg snakker om ledelsen i Newcastle.

Jeg skjønner utmerket godt hva du skriver parker. Greien er at du ser for enkelt på det. Klubben har identifisert flere spillere som den har prøvd å få tak i som du kan lese i postene ovenfor, men av innkjøpsstrategier og økonomi sammen med spillere som enten ikke vil til klubben, eller klubber som har avslått bud  så har det ikke blitt noe. Det er synd, og det er hovedsakelig vi som supportere som sitter igjen som taperen, men å slå bastant fast at det er helt usannsynlig dårlig arbeid av ledelsen, og all skyld står på deres regning er rett og slett feil. De har en god del av skylden selvfølgelig, ikke misforstå meg. De kunne lett ha brukt pengene som var tilgjengelig for Gameiro/Gervinho (£10-16m alt etter hvem man skal tro) og kjøpt f.eks Crouch/Bendtner e.l. Da hadde vi fått en erstatter, men hadde det vært lurt når vi allerede har spillere som er gjevngode og like i spillestilen?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10376 på: 03. Sep. 2011, 16:27 »
Var det sånn at man plutselig noen timer før overgangsvinduet stengte fant ut at man trengte bedre dekning i forsvar? Allerede da Williamson ble skadet mot Scunthorpe så man jo at forsvaret er alt for tynt.

Det er så mye som peker mot at vi er fornøyd med å ha prøvd. Hvorfor kom ikke budet på Ridgewell 25 august og ikke 3 timer før overgangsvinduet stenger? Vanskelig å forklare bort sånt...

Og hvis vi bydde på Maiga lenge før overgangsvinduet stengte, hvorfor vente helt til siste dagen med å øke budet da?
« Siste redigering: 03. Sep. 2011, 16:29 av Daniel »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10377 på: 03. Sep. 2011, 16:33 »
Var det sånn at man plutselig noen timer før overgangsvinduet stengte fant ut at man trengte bedre dekning i forsvar? Allerede da Williamson ble skadet mot Scunthorpe så man jo at forsvaret er alt for tynt.

Det er så mye som peker mot at vi er fornøyd med å ha prøvd. Hvorfor kom ikke budet på Ridgewell 25 august og ikke 3 timer før overgangsvinduet stenger? Vanskelig å forklare bort sånt...

Fordi tilgjengeligheten til Ridgewell økte drastisk etter at han leverte transfer-request.

At man ikke har skaffet mer bredde bak tidligere er derimot en annen sak. Man baserte seg kanskje for mye på at Situ skulle komme fra Lens?

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10378 på: 03. Sep. 2011, 16:34 »
Jeg snakker ikke engang om det sportslige vs. det økonomiske. Forstår du ikke hva jeg skriver? Det er vanvittig enkelt. Vi har hatt over et halvt år hvor vi har vært klar over at vi trenger en erstatter til Carroll. Det er derfor ikke noe argument å komme med at spilleren må være den rette, og vi kan ikke kaste vekk penger på feil spillere osv. At vi har innrømmet at vi trenger en erstatter til Carroll, og har sagt at vi skal finansiere denne, viser også at vi har økonomi til det.

Jeg skjønner utmerket godt hva du skriver parker. Greien er at du ser for enkelt på det. Klubben har identifisert flere spillere som den har prøvd å få tak i som du kan lese i postene ovenfor, men av innkjøpsstrategier og økonomi sammen med spillere som enten ikke vil til klubben, eller klubber som har avslått bud  så har det ikke blitt noe. Det er synd, og det er hovedsakelig vi som supportere som sitter igjen som taperen, men å slå bastant fast at det er helt usannsynlig dårlig arbeid av ledelsen, og all skyld står på deres regning er rett og slett feil. De har en god del av skylden selvfølgelig, ikke misforstå meg. De kunne lett ha brukt pengene som var tilgjengelig for Gameiro/Gervinho (£10-16m alt etter hvem man skal tro) og kjøpt f.eks Crouch/Bendtner e.l. Da hadde vi fått en erstatter, men hadde det vært lurt når vi allerede har spillere som er gjevngode og like i spillestilen?

Vi fikk godkjent bud på tre spillere. Tre spillere (vel, to) som nok var litt for ambisiøse for oss. For all del, jeg er for at vi prøver oss, men det holder ikke at man har to-tre gode spillere på listen, og om man ikke får disse på våre prinsipper/fordi de ikke vil, så skal man bare la det være. Vi har hatt god tid til å komme opp med mange alternativer. Jeg forstår ellers ikke helt hvorfor du går fra Gameiro/Gervinho til Bendtner/Crouch. Det finnes mange spennende spillere - som den ene vi visstnok var interesserte i - Nolan Roux.
« Siste redigering: 03. Sep. 2011, 16:37 av 17Parker »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10379 på: 03. Sep. 2011, 16:35 »

Fordi tilgjengeligheten til Ridgewell økte drastisk etter at han leverte transfer-request.

At man ikke har skaffet mer bredde bak tidligere er derimot en annen sak. Man baserte seg kanskje for mye på at Situ skulle komme fra Lens?
Situ er nok en historie ja. Swansea fikk han for £250,000, noe vi visstnok ikke var villige til å matche, selv om vi har kanskje den tynneste forsvarslinja i hele PL.