20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292184 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10350 på: 03. Sep. 2011, 15:15 »
Men i alle dager. Det er jo tydelig at det har vært penger tilgjengelig, for vi har jo hatt bud på både Gervinho og Gameiro tidlig i vinduet. Så å bruke argumentet om økonomi faller jo allerede her i grus.
Spørsmålet er hvorfor vi ender opp med desperasjonsbud på TRE spillere etter ha hatt 7mnd å lete etter hva vi ønsker oss. Det må jo være en forferdelig dårlig jobb av klubben. Er det noen som er uenige i det?

Klubben holder oss for narr, gang på gang. De har jo for helvette innrømt det selv!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10351 på: 03. Sep. 2011, 15:22 »
Men allikevel har folk fortsatt veldig store forventninger til overganger synes jeg er rart, vi har jo blitt løyet til i årevis. Når jeg sa i slutten av juni at jeg ikke trodde det ville bli gjort så mange signeringer til, og hvertfall ikke av dyre spillere ble jeg neste latterliggjort her inne, folk forventet at Sturridge var rett rundt hjørnet.

Jeg hater lystløgnerne MA og DL, men jeg fornøyd med måten de driver den økonomiske delen av klubben - og jeg er også ganske fornøyd med sommeren med unntak av en manglende spiss.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10352 på: 03. Sep. 2011, 15:23 »
Spillere vi helst så som vår nye Nr 9 vil ikke til klubben. Det er vel det store problemmet . Og når vi etterhvert var helt ned på 7-8. Valget av spiss og vinduslutt nærmer seg er det ikke rart de prøver stjele ruiz i siste time. Desperate til å få inn ny spiss. Jeg personlig er glad vi venter til januar. De tilgjengelige nå er ikke gode nok. Var vel meningen gameiro eller gervinho skulle bli vår Nr 9.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10353 på: 03. Sep. 2011, 15:29 »
Men i alle dager. Det er jo tydelig at det har vært penger tilgjengelig, for vi har jo hatt bud på både Gervinho og Gameiro tidlig i vinduet. Så å bruke argumentet om økonomi faller jo allerede her i grus.

At det er penger tilgjengelig er ingen hemmelighet, men det skal være rett spiller til rett pris for å på best mulig måte sikre seg at vi ikke sitter med en spiller på høy lønn som klubben ikke har bruk for. Det er det som har vært en av de store grunnene til at klubben endte i den økonomiske situasjonen den er i. Det er klubbens strategi, og uansett hva de høye herrer i klubben måtte si til media, så kommer de nok ikke til å vike ifra den.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10354 på: 03. Sep. 2011, 15:33 »
Det er en elendig jobb som er utført i spissjakten. Men selv om enkelte mener årsakssammenhengen stopper i første ledd så må det være lov for oss andre å se litt dypere i rotet som er bak dørene i klubben. Men det er helt klart et sentralt moment at man ikke har bydd tilstrekkelig med penger for å sikre enkelte spillere.

Jeg tror likevel at bildet er mer sammensatt enn som så, og for å være helt ærlig så synes jeg det er helt latterlig å skulle kvele dette med det samme argumentet om og om igjen. Og iallefall når dette argumentet ikke har noen utelukkende effekt på denne diskusjonen og det som ligger i dybden. 2 er det samme tallet uavhengig av hvordan vi kommer frem til det som svar. Men man må kunne diskutere hvorvidt det er 1+1 eller 0,5+0,5+0,5+0,5 som ligger til grunn for det svaret.

Skjønner ikke at jeg gidder å komme med dette egentlig for jeg vet jo hva som kommer i retur av svar.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10355 på: 03. Sep. 2011, 15:36 »

At det er penger tilgjengelig er ingen hemmelighet, men det skal være rett spiller til rett pris for å på best mulig måte sikre seg at vi ikke sitter med en spiller på høy lønn som klubben ikke har bruk for. Det er det som har vært en av de store grunnene til at klubben endte i den økonomiske situasjonen den er i. Det er klubbens strategi, og uansett hva de høye herrer i klubben måtte si til media, så kommer de nok ikke til å vike ifra den.
Ja, og det har man hatt 7mnd på å klare. Finne de riktige spillerne til våre tanker og ønsker i forhold til spillesystem og taktikk. Derfor kommer jeg igjen med spørsmålet: Hvorfor ender vi opp med TRE desperasjonsbud på overgangsvinduets siste dag?

12 juni signerte Gameiro for PSG. 12 juli signerte Gervinho for Arsenal. Dette var tydeligvis våre to største mål. Det var MASSE tid etter at disse overgangene gikk i vasken for vår del til å gå videre til neste mål.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10356 på: 03. Sep. 2011, 15:40 »
Som Maiga? Som Roux? Som Erdinc? Alle disse var klubben intressert i og la inn bud lenge før deadline day.

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10357 på: 03. Sep. 2011, 15:43 »
Tim sa det før meg. Erdinc sagaen var jo noe helt for seg selv.. Maiga også..

De stanga hodet mot veggen tilslutt og vil tro de var frustrerte som få.

Jeg tviler på at det kommer noe spiss inn i Januar hvis Best og Ba har skutt gull. Og det er helt greit for meg. I Januar så er klubber ganske desperate og betaler f.eks £35M for spillere...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10358 på: 03. Sep. 2011, 15:43 »
Som Maiga? Som Roux? Som Erdinc? Alle disse var klubben intressert i og la inn bud lenge før deadline day.
Erding greit, men der var det tydelig at han ikke var interessert. Roux hadde en utkjøpsklausul på ?8mill, men vi bydde sikkert max ?6mill alikevel. Maiga endte vi opp med et desperasjonsbud på, på overgangsvinduets siste dag.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10359 på: 03. Sep. 2011, 15:45 »
Men nå gidder jeg ikke bruke mer tid på dette. Fasiten er at vi sitter igjen med en gjeng surrehuer på topp og at vi kan glede oss til å se Shola Ameobi og Peter Løvenkrands også denne sesongen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10360 på: 03. Sep. 2011, 15:48 »
Gode innlegg her nå av Hughie, toon og Tim

Det er ikke tvil om at klubben har lovt oss en spiss til. Så per definisjon er det et løftebrudd. Men i kjøpet av en spiller må det alltid tas en avveining mellom økonomi/pris og hvilke spiller man får. Klubben har etter all sannsynlighet prøvd seg på de spillerene de mente var verdt investeringen. Budene ble aksepert, men når disse ikke ønsker å komme til klubben, er det fint lite den kan gjøre. Vi kunne selvsagt tatt en FS og tilbudt dem så latterlig høy lønn at de ville takket ja likevel. Det var jo nettopp dette som skjedde med Luqe og Owen, og vi alle så hvordan det gikk. Derfor er det smått utrolig at folk vil gå i denne fella igjen.

Hovedpoenget her er at klubben vil bruke penger når de rette spillerene dukker opp, men innefor en ramme på ca £10 mill,  jamfør Gameiro og Erdnic, men den vil heller ikke pøse ut kapital i ren desperasjon når hovedmålene takker nei.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10361 på: 03. Sep. 2011, 15:49 »
Det sportslige er selvfølgelig det essensielle for oss supportere, men det må da gå an å se lenger frem enn til nesetippen for å prøve og forstå hvorfor ting er som de er?

Det er lettere for meg å akseptere dagens tilstander i klubben når jeg vet årsakene til hvorfor det er sånn, og hva slags strategi klubben fører for å rette opp i finansene (som igjen kan gagne oss sportslig i det lange løp). Om du velger å se vekk i fra fakta, og heller basere skuffelsen din på hva en gjeng med notoriske løgnere har fortalt til media så deg om det, men å kalle argumenter basert på fakta for finanspjatt, tåkesnakk, tåkepjatt og apologetisk oppfordrer hvertfall ikke meg til å ha en diskusjon med deg.

Du burde kanskje lese andre ting enn kun det du er enig i selv. Er flere enn meg og Inspector som har omtrentlig samme meninger her, og det er det på andre forum også. Det er også flere journalister som har publisert grundige artikler om klubbens finanser som backer opp disse meningene.

Jeg snakker ikke engang om det sportslige vs. det økonomiske. Forstår du ikke hva jeg skriver? Det er vanvittig enkelt. Vi har hatt over et halvt år hvor vi har vært klar over at vi trenger en erstatter til Carroll. Det er derfor ikke noe argument å komme med at spilleren må være den rette, og vi kan ikke kaste vekk penger på feil spillere osv. At vi har innrømmet at vi trenger en erstatter til Carroll, og har sagt at vi skal finansiere denne, viser også at vi har økonomi til det.

Akkurat hva dette gjelder, er derfor økonomipjattet til Inspector tåkesnakk. Vi har innrømmelig penger til rådighet, og vi har hatt over et halvt år til å finne en spiller som er god nok/passer klubbens idealer.

Å kalle journalistene notoriske løgnere er også på styr. De rapporterter det de blir fortalt av kildene sine , når de får vite det. Ting forandrer seg. Det bør alle være klar over. Jeg baserer meg ellers ikke på dem, men det er de som får meningene sine ut i offentligheten. Det er liten tvil om at folk generelt også støtter dem i akuratt dette. Dere apologeter er i mindretall, for dette er såre enkelt.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10362 på: 03. Sep. 2011, 15:53 »

Hovedpoenget her er at klubben vil bruke penger når de rette spillerene dukker opp, men innefor en ramme på ca £10 mill,  jamfør Gameiro og Erdnic, men den vil heller ikke pøse ut kapital i ren desperasjon når hovedmålene takker nei.
Og hvis mannen med ansvaret for å finne en ny spiss kun har klart å komme opp med 2-3 navn på 7mnd så burde han være den første til å få foten.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10363 på: 03. Sep. 2011, 15:55 »
. Forstår du ikke hva jeg skriver? Det er vanvittig enkelt. Vi har hatt over et halvt år hvor vi har vært klar over at vi trenger en erstatter til Carroll. Det er derfor ikke noe argument å komme med at spilleren må være den rette, og vi kan ikke kaste vekk penger på feil spillere osv. At vi har innrømmet at vi trenger en erstatter til Carroll, og har sagt at vi skal finansiere denne, viser også at vi har økonomi til det.

Vi har ikke økonomi til det jamfør 1 MILLIARD i gjeld. 2. Det du i realiteten mener her er at det er bedre at vi bruker £10 mill på Crouch enn å ikke kjøpe spiss i det hele tatt.
« Siste redigering: 03. Sep. 2011, 16:01 av InspectorC »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10364 på: 03. Sep. 2011, 15:57 »
Davide Santon reveals why he opted to join Newcastle United rather than Roma and ?it was over at Inter.?

The full-back shot to fame under Jose Mourinho when he was promoted from the youth team at the age of 18, but amid injuries and management changes, spent much of the last two years in the stands.

?I was very close to joining Roma and they were the only Italian club I?d have accepted with enthusiasm, because the new management gives space to young players,? Santon told the Corriere dello Sport.

?Roma enquired after me several times, proposing a loan deal, as did Newcastle. With three days of the transfer session left, the British club made the right proposal to Inter.

?I was very glad, as otherwise I risked staying at San Siro and sitting in the stands for the whole season.

?It was over at Inter. My adventure had concluded and I would not have had the opportunity to prove myself again.?

Vi ville faan ikke bruke penger her engang! ;D For et opplegg.