20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1293048 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10335 på: 03. Sep. 2011, 10:45 »
Frode: Jeg tror ikke Shane Long var så billig..Den prisen du der siterer er hentet fra telegraph, men jeg har lest flere steder, blant annet daily mail, at prisen var £6.5 mill. Andre kilder nevner at det også er add ons med i bildet, slik at den totale avtalen kan havne på rundt £10 mill. .Hvis dette stemmer, så mener jeg det er for mye.

Telegraph er jo en av de mest seriøse og troverdige avisene i England og langt mer troverdig enn Daily Mail, uten at jeg gidder å ta den diskusjonen med deg. Ser også at ESPN opererer med samme tall som Telegraph.

Forøvrig så er Borja Valero WBA sin dyreste kjøpte spiller noensinne med £4.7 millioner i august 2008.
Dette sa Hodgson etter å ha signert Long: ?We got Shane Long very cheaply in my view. There have been higher fees paid by this club. I think I have done a very good thing for the club."

Og til sist, hvorfor i all verden skulle ikke WBA kunne klare å få til noen gode dealer når NUFC klarer det? Er det liksom helt utelukket at andre klubber også skal klare det?

Det er nok bare å innse at her lot Ashley, Llambias og co en god og ung spiller glippe. Long ville veldig gjerne spille i PL, så at han forsvant i sommerens transfervindu var ikke overraskende. Absolutt en spiller NUFC skulle prøvd seg på, uten tvil.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10336 på: 03. Sep. 2011, 11:05 »
Veldig enig med Frode. Vi var også veldig hyppig linket til Long fra tidlig vår og lenge før WBA. Som Frode mener heller ikke jeg at vi nødvendigvis skulle spyttet ut 10 mill pund på en ny spiss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10337 på: 03. Sep. 2011, 11:56 »
Frode: er enig i den kildevurderingen din..Og hvis det stemmer at de fikk han for den prisen, må jeg si at han kan være verdt det. Men han har fortsatt kun spilt to kamper, time will show som man sier.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10338 på: 03. Sep. 2011, 12:11 »
Tre kamper. ;)

Av det jeg har sett av Shane hittil er han absolutt verdt oppimot £10 mill pund. En goalgetter som absolutt er på vei oppover i karrieren, og fylte 24 i januar, som er en bra alder til den prisen

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10339 på: 03. Sep. 2011, 12:28 »
http://www.metro.co.uk/sport/football/874298-james-beattie-touted-for-newcastle-or-everton-move-after-rangers-exit

James Beattie touted for Newcastle or Everton move after Rangers exit

Veteran forward James Beattie could be set for a shock return to the Premier League, with former clubs Everton and Blackburn - as well as striker-shy Newcastle United - all alerted to his availability following his release by Rangers.

Beattie, 33, was loaned out to Blackpool by the Scottish outfit last season and has now been declared surplus to requirements at Ibrox.

However, despite failing to find the net for the Tangerines in nine league appearances, he still believes he can cut it at the top level - prompting his representatives to circulate his name to a number of clubs.

While there are still limited indications of interest, possible suitors for Beattie include Everton, who are looking for short-term support for new loan signing Denis Stracqualarsi and cover for the departed Yakubu.

Another of Beattie's former clubs who could move for the out-of-contract former England man is Blackburn Rovers, as boss Steve Kean is still on the lookout for depth on the bench and may see Beattie as a potential impact player.

Meanwhile, Newcastle are already being linked with a pay-as-you-play deal for the former Gers star, with a statement from the St James' Park side confirming the club had 'hoped to secure a further striker in the window, in addition to Demba Ba'.

The statement released on Friday, added: 'We understand that supporters will feel frustrated that we did not sign another striker during the window.'

However, Beattie's representatives may have a battle on their hands to persuade Newcastle to sign the 33-year-old after the club admitted it would not be making 'knee-jerk decisions at the last-minute which are not in the best interests of the club'.

QPR though could do with another hitman - should injury strike either DJ Campbell or Jay Bothroyd.

On transfer deadline day on Wednesday, Rangers confirmed the forward had departed from the club, which has left his management scrambling.

In a statement, the Scottish Premier League outfit said: 'A deal has been agreed with Beattie which terminates his contract and makes him a free agent.

'Beattie was signed at the beginning of last season by [manager] Walter Smith and made a small contribution early on but then suffered injury and was loaned to Blackpool.'

James Beattie = Shefki Kuqi?
« Siste redigering: 03. Sep. 2011, 12:33 av thomashaer »

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10340 på: 03. Sep. 2011, 12:43 »
Som man kan lese er det kun spekulasjoner. Rimelig naturlig av media å hive seg på noe slik etter mangelen på ny spiss og club statementen. Kommer ikke til å skje. Og hadde det skjedd hadde det bare vært nok et slag.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10341 på: 03. Sep. 2011, 12:45 »
Beattie har vært grusom i Rangers. Så dumme er ikke lederne i klubben vår...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10342 på: 03. Sep. 2011, 12:57 »
Vi har en eier som har bekreftet at han med vilje har løyet til fans og media. Vi "prøvde" å kjøpe Kieran Richardson noen timer før overgangsvinduet stengte i nedrykksesongen, vi "prøvde" å kjøpe N'Zogbia noen timer før overgangsvinduet stengte i januar og nå "prøvde" vi å kjøpe Cisse, Maiga og Ruiz noen timer før overgangsvinduet stengte. Ser ikke folk sammenhengen her? Problemet her er ikke antall agenter eller antall klubber man forhandler med, det er rett og slett viljen til å bruke et øre ekstra som ikke er til stede. Går det ann å unngå og se det?

Nei, trist men sant.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10343 på: 03. Sep. 2011, 13:06 »
Herregud, jeg husker jeg var overbevist om at Beattie var Shearer mkII etter *den* sesongen i Southampton. Første kjøpet mitt på FM hver bidige gang jeg startet ny save med Newcastle, og endeløse kjærlighetserklæringer på nussc sine forum.  :-[

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10344 på: 03. Sep. 2011, 13:25 »
Vi har en eier som har bekreftet at han med vilje har løyet til fans og media. Vi "prøvde" å kjøpe Kieran Richardson noen timer før overgangsvinduet stengte i nedrykksesongen, vi "prøvde" å kjøpe N'Zogbia noen timer før overgangsvinduet stengte i januar og nå "prøvde" vi å kjøpe Cisse, Maiga og Ruiz noen timer før overgangsvinduet stengte. Ser ikke folk sammenhengen her? Problemet her er ikke antall agenter eller antall klubber man forhandler med, det er rett og slett viljen til å bruke et øre ekstra som ikke er til stede. Går det ann å unngå og se det?

Penger klubben ikke har. Du kan kanskje kjøpe et hus uten null egenkapital, men er det så lurt?Nei. De fleste bankene ville sannsynligvis ha nektet deg lånet også, fordi de mente risikoen var for stor. I de samme baner tenker nok også MA. Det er ikke bare å "slenge på" 20/30 millioner ekstra for en spiller. Det er fryktelig mye penger, noe enkelte åpenbart ikke forstår.  Vi har faktisk gått med underskudd siden 2005, og da var overskuddet ufattelige 5 millioner NOK. Så en ekstra investering som du og dine proponenter argumenterer for kan potensielt torpedere klubbens muligheter for å gå i null, eller bedre.

For øyeblikket setter klubben setter tæring etter næring, og drives etter en forretningsmodell hvor målet   er å oppnå en mest mulig fornuftig drift. Daniel beundret Stoke for en styremann som satset på klubben, men dette er jo nettopp et resultat av at klubben har levt nøktern i flere sesonger og er praktisk talt uten gjeld. Forøvrg ble to bud i samme størrelsesorden som det Crouch gikk for, aksepert, dessverre ville ikke  spillerene til oss. Om Crouch ikke signerte for Stoke fordi han ikke ønsket, regner jeg med at også stokes styrformann ville blitt stemplet som en inkompetent og ubrukelig fjott. Grensen mellom helt og idiot er syltynn med andre ord.
« Siste redigering: 03. Sep. 2011, 13:31 av InspectorC »

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10345 på: 03. Sep. 2011, 13:46 »
Beklager, men dette er bare tåkesnakk rundt det essensielle. Ikke noe nytt å se/lese her.
« Siste redigering: 03. Sep. 2011, 14:10 av 17Parker »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10346 på: 03. Sep. 2011, 14:27 »
Det essensielle = du har rett og alle andre har feil?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10347 på: 03. Sep. 2011, 14:27 »
Frode: er enig i den kildevurderingen din..Og hvis det stemmer at de fikk han for den prisen, må jeg si at han kan være verdt det. Men han har fortsatt kun spilt to kamper, time will show som man sier.

Selvfølgelig er det ingen garanti for at han blir en hit, men han er veldig godt kjent med engelsk fotball og har startet særdeles bra med 2 mål mot henholdsvis ManU og Chelsea.

Om man skal stille spørsmålstegn ved alt så kan man gå utifra at de NUFC angivelig har lagt inn bud på er enda større spørsmålstegn om tilpasning i PL da de definitivt aldri har prøvd seg i britisk fotball før.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10348 på: 03. Sep. 2011, 14:34 »
Det essensielle = du har rett og alle andre har feil?

Alle hvem? Deg og Inspector? Les litt hva journalister sier. Les litt på andre forum hva konsensusen er.

Det essensielle er at vi ble lovet en Carroll-erstatter (ikke Ba). Jeg regner da med at Ashley var klar over at det kom til å koste endel, og at vi dermed hadde rom til det hva økonomien gjaldt. I tillegg til det har vi hatt over et halvt år på å finne denne erstatteren. Derfor er alt det finanspjattet tåkesnakk, og kun det.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10349 på: 03. Sep. 2011, 15:08 »
Det sportslige er selvfølgelig det essensielle for oss supportere, men det må da gå an å se lenger frem enn til nesetippen for å prøve og forstå hvorfor ting er som de er?

Det er lettere for meg å akseptere dagens tilstander i klubben når jeg vet årsakene til hvorfor det er sånn, og hva slags strategi klubben fører for å rette opp i finansene (som igjen kan gagne oss sportslig i det lange løp). Om du velger å se vekk i fra fakta, og heller basere skuffelsen din på hva en gjeng med notoriske løgnere har fortalt til media så deg om det, men å kalle argumenter basert på fakta for finanspjatt, tåkesnakk, tåkepjatt og apologetisk oppfordrer hvertfall ikke meg til å ha en diskusjon med deg.

Du burde kanskje lese andre ting enn kun det du er enig i selv. Er flere enn meg og Inspector som har omtrentlig samme meninger her, og det er det på andre forum også. Det er også flere journalister som har publisert grundige artikler om klubbens finanser som backer opp disse meningene.