20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291009 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10245 på: 02. Sep. 2011, 12:12 »
Har jo teoretisk forsterket på topp i Newcastle siden 1. Feb 2011. Vi har fått inn 1 ekstra spiss (Demba Ba).  ;D :P
Newcastlesupporter siden 1992

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10246 på: 02. Sep. 2011, 12:28 »
Jeg regner med at MA, DL og AP er nesten like oppgitte som fansen altså... Nå er det jo lett å si at de kunne ha bydd mer og gitt bedre kontrakter osv, men vi vet liksom lite hva "lønnstaket" er.

Transfers har jo gått helt over styr pga Man City bl.a, så vil tro de har ødelagt for veldig mange klubber.

Skal det være sagt, så tror jeg Tiote blir solgt en dag, men kun hvis NUFC får Carroll type tilbud, at han har igjen 1år av kontrakten eller at han skriver en transferrequest. Da er man jo nesten nødt til å selge. Barton var vel et uromoment, men syntes det var leit at han dro. Nolan digga jeg, men Cabaye er bedre imo. Enrique ville jo dra... så good riddance..

Jeg blir så glad av å se laget spille for tiden, og spesielt når de scorer mål. Man kan liksom se hvor sammensveisa gjengen er. Alle spiller for hverandre. Det er mye mer verdt enn verdens dyreste spiller imo... C. Ronaldo hadde dog vært fett å ha. :P haha

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10247 på: 02. Sep. 2011, 12:36 »
Jeg regner med at MA, DL og AP er nesten like oppgitte som fansen altså...

Nei. Bare nei.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10248 på: 02. Sep. 2011, 12:42 »
Denne artikkelen kan f.eks illustrere hvorfor situasjonen ble som den ble:

http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/09/02/newcastle-united-silent-after-transfer-bids-end-in-failure-61634-29349068/2/

Sitat

Senior sources at United told The Journal that the club came closest to securing Maïga on a day of frustration at St James? Park.

Managing director Derek Llambias was in London ready to board a plane to Paris to tie up that deal, before the player?s club, Sochaux, pulled the plug in the afternoon, apparently without a full explanation for Newcastle

Igjen er det lite vi kan gjøre når en klubb plutselig bestemmer for å trekke seg, når vi tror at avtalen er i havn. Spesielt har det betydning for nøkkelpersoner som Llambias som jeg regner er en av få med fullmakter nok til å signere en avtale som betyr en  stor økomomisk forpliktelse for klubben. Hadde Souchoux vært mer redelig i sine forhandlinger, kunne Derek ha fokusert på en annen spiller f.eks.

Sånn går det når man har amatører til å ta for seg tapping-upen/forhandlingene. De trakk seg totalt fordi vi i starten var bombastisk idiotiske og nektet å forhandle. Når det så drar så langt ut at de ikke engang rekker å få en erstatter inn sier det seg selv. Igjen, de har INGEN andre enn seg selv å skylde på. Det er håpløst å vise til andre når de ha hatt måneder på seg. Håpløst. Bare gi opp, Inspector.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #10249 på: 02. Sep. 2011, 12:42 »
Tenkte også det der Parker. AP er sikkert frustrert av både det ene og andre...

MA & DL bryr seg vel ikke så mye før det eventuelt begynner å få konsekvenser i form av resultater. Og da er det jo mannen med frustrasjonene (AP) som får skylda :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #10250 på: 02. Sep. 2011, 12:44 »
Sånn går det når man har amatører til å ta for seg tapping-upen/forhandlingene. De trakk seg totalt fordi vi i starten var bombastisk idiotiske og nektet å forhandle.
Lurer på om de samme amatørene var innblandet i handlene av Tiote, Cabaye, Santon...?

::)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10251 på: 02. Sep. 2011, 13:00 »
Jeg regner med at MA, DL og AP er nesten like oppgitte som fansen altså...

Nei. Bare nei.

Haha. Ok. Du har et poeng der. :)

Nå vet jeg ikke hva som skjedde på deadline day, men virker som at Sochaux bare pulled the plug på Maiga overgangen. I dunno. Kommer vel no statement i løpet av dagen på nufc.co.uk, men om man skal ta det som kommer der for god fisk er vel en annen sak.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10252 på: 02. Sep. 2011, 13:02 »
Sånn går det når man har amatører til å ta for seg tapping-upen/forhandlingene. De trakk seg totalt fordi vi i starten var bombastisk idiotiske og nektet å forhandle.
Lurer på om de samme amatørene var innblandet i handlene av Tiote, Cabaye, Santon...?

Eller HBA...

BUUURN!!!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10253 på: 02. Sep. 2011, 13:02 »

Alle under £5m. Går man noe over det, er det den velkjente penny-pinchingen, uansett hva, som blir brukt. Det er amatørmessig.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10254 på: 02. Sep. 2011, 13:13 »

Alle under £5m. Går man noe over det, er det den velkjente penny-pinchingen, uansett hva, som blir brukt. Det er amatørmessig.

Problemet med din argumentasjon, og Daniels er at dere er så ekstreme i synspunktene. Klubben er amatørmessig, gnien, inkompetente..Og alt begrunnes ut ifra at klubben ikke klarte å hente inn en spiss.   Det gjøres intet forsøk på å se dette i lys av en kontekst..Dere glemmer fullstendig at vi var en av de mest aktive klubbene på kjøpsfronten.. Vi var kun en spiller fra å ha ett av de beste vinduene jeg har opplevd på årevis. Derre ignorerer også at nå ser det ut som om at vi har truffet bra på nesten samtlige kjøp, ingen duds..Det er smått utrolig.  Dere er så forbanna negative at hakk i plata kan være en treffende beskrivelse.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #10255 på: 02. Sep. 2011, 13:15 »
Prisen på ein speler spele ingenting om han slår til i systemet han skal spele i. For meg kan han ver free-transfer bare så lenge han passer inn sammen med resten av gjengen.

Hva vet vi om hva som skjer i forhandlingene klubben er involvert i? Det blir jo bare spekulasjoner uansett fra vår side. OG det har vert merkelig stille fra toppledelsen i lang tid. Skulle ønsket at dem var mer åpne om ting, men det kommer nok aldri til å skje.
Newcastlesupporter siden 1992

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10256 på: 02. Sep. 2011, 13:22 »
Jeg mener helt klart at ut ifra den lille informasjonen vi som fans har fått, så har det IKKE vært gjort en god nok jobb.

Regner med det var meg du siktet til med det innlegget der? Uansett så svarer jeg :)

Det jeg har quotet fra posten din forklarer egentlig hele poenget jeg gjør når det sammenlignes med quotet fra forrige posten min.

Nja, jeg begynte vel egentlig med å svare deg, men sporet vel grundig av og fablet i vei etterhvert....  :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10257 på: 02. Sep. 2011, 13:29 »
Jeg er kun negativ til spissjakten vår, ellers er jeg fornøyd. Og spissjakten var tross alt den viktigste jobben i hele sommer, og der sviktet vi. Det er jeg negativ, skuffa og jævli forbanna over.

Når vi gikk inn i januarvinduet skulle vi finne en spisspartner til Carroll, men endte opp med å selge Carroll.
Når vi gikk inn i sommervinduet skulle vi finne en erstatter, men endte opp med ingenting.

Det finnes ingen unnskyldninger!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10258 på: 02. Sep. 2011, 13:35 »
Det er lissom så rart at "alle" andre klarer å hente enn spiss, mens vi IGJEN er de som står igjen med lua i hånda.

Som jeg har skrevet tidligere: virker som om (C)Ashley og Llam"bajass" ble litt "for fastlåst" i sine prinsipper rett og slett. Sjekklista:
- skal være ung
- gjensalgsverdi
- billig
- lav lønn

Det er klart lag som Sunderland og Stoke tar en sjanse når de kjøper\låner(?) spillere alà Crouch og Bendtner, men kanskje også Newcastle burde "tatt en sjanse" i markedet på en spiss, om ikke nødvendigvis en av de to, og fraveket prinsippene på en signering. Kan vanskelig se for meg at det hadde veltet økonomien helt.

Disse prinsippene er det jo ingenting i veien med, så lenge klubben klarer å hente spillerne, men det blir et problem da det eventuelt er et hinder for nødvendige forsterkninger.

Det er liksom lite unnskyldninger som veier opp her, føler jeg.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10259 på: 02. Sep. 2011, 13:37 »
Klart vi alle er skuffet, men om en spiller ikke vil til klubben er det svært lite vi får gjort med det. i sommer har vi fått akseptert en rekke bud på spisser, men ingen av de vil til klubben. Da er jeg nesten glad vi venter til evt januar med og hente en. Vi kunne i verste fall endt opp med en ræva spiss som vi betalte dyrt for. Det har vi gjort en rekke ganger og vi har alle sett resultatet av det.