20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290269 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10215 på: 02. Sep. 2011, 08:53 »
http://www.walf.sn/sports/suite.php?rub=7&id_art=74957

"I wanted to leave. I honestly wanted to go so much, but anyway, the window is finished. I have a contract with Freiburg and I don't want to have a battle with them. I'm waiting for the right moment, Newcastle bid €12m for me, but the bid was too late."

Fy faan for en gjeng som styrer denne klubben!

Årsaken kan være at de inntil da hadde prioritert alle sine ressurser rundt Erdnic, Gameiro og Maiga. Om de hadde startet med Cisse først, kan det hende vi hadde fått ham. Men kanskje de så ham som mindre oppnåelig enn de andre. Han har tross alt bøttet inn mål i Bundesliga, bokstavelig talt.
Kan ikke du slutte å komme med disse bullshit-unnskyldningene dine? Ser du for faan ikke at klubben har vært totalt amatører denne sommeren når det gjelder spisskjøpet? Gameiro ble solgt til PSG for evigheter siden, Erding-jakten har vært over lenge, og hvis de ikke klarer å jakte to eller tre spillere samtidig, ja da bør de finne på noe annet å gjøre i steden.

I motsetning til deg forsøker jeg å begrunne hvorfor jeg tror det gikk som det gikk.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10216 på: 02. Sep. 2011, 08:55 »
http://www.walf.sn/sports/suite.php?rub=7&id_art=74957

"I wanted to leave. I honestly wanted to go so much, but anyway, the window is finished. I have a contract with Freiburg and I don't want to have a battle with them. I'm waiting for the right moment, Newcastle bid ?12m for me, but the bid was too late."

Fy faan for en gjeng som styrer denne klubben!

Årsaken kan være at de inntil da hadde prioritert alle sine ressurser rundt Erdnic, Gameiro og Maiga. Om de hadde startet med Cisse først, kan det hende vi hadde fått ham. Men kanskje de så ham som mindre oppnåelig enn de andre. Han har tross alt bøttet inn mål i Bundesliga, bokstavelig talt.
Kan ikke du slutte å komme med disse bullshit-unnskyldningene dine? Ser du for faan ikke at klubben har vært totalt amatører denne sommeren når det gjelder spisskjøpet? Gameiro ble solgt til PSG for evigheter siden, Erding-jakten har vært over lenge, og hvis de ikke klarer å jakte to eller tre spillere samtidig, ja da bør de finne på noe annet å gjøre i steden.

I motsetning til deg forsøker jeg å begrunne hvorfor jeg tror det gikk som det gikk.

Som sagt: Jeg tror det det har stått på viljen... Toon har blitt tilbudt en rekke spisser iløpet avsommern, blant annet Nolan Roux....

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10217 på: 02. Sep. 2011, 09:20 »
Har Pardew snakket noe om vinduet eller har Ashley låst han inn et sted?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10218 på: 02. Sep. 2011, 09:26 »
Lazylife: Vi kan ikke kjøpe bare for å kjøpe, noe vi gjorde tidligere. Spilleren må passe inn i vårt system. Litt drøyt å generalisere ut i fra den videoen jeg har sett av Roux, men i den snutten virket ham som en spiller som liker å ta del i det oppbyggende spillet. Flink til å holde på ball og viderefordele. Det er derimot ikke den spisstypen vi trenger på topp. Vi trenger en bellamy som stikker i bakrom, slik at vi får motsatte bevegelser på topp. Vi har allerede plenty med møtende spisser i Ba, Best og Shola.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10219 på: 02. Sep. 2011, 09:28 »
Har Pardew snakket noe om vinduet eller har Ashley låst han inn et sted?

Sitter på'n...  :P

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10220 på: 02. Sep. 2011, 09:30 »
Journal reports #NUFC will release a statement to fans later, breaking their silence after failing to sign a new striker

Poenget inspector er at det har stått på viljen, ikke muligheten....

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #10221 på: 02. Sep. 2011, 09:33 »
Poenget inspector er at det har stått på viljen, ikke muligheten...

Det er spekulasjoner - som alt annet.

Det er ikke mulig å si at A eller B er riktig, men man kan spekulere i det. Når folk innser forskjellen, og slutter å tro at de sitter på "the one and only" sannheten - da kan man begynne å diskutere for alvor.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10222 på: 02. Sep. 2011, 09:48 »
Ja, men da er det greitt da, da kan vi jo bare legge dødt hele forumet.  :P ;)

Jeg mener helt klart at ut ifra den lille informasjonen vi som fans har fått, så har det IKKE vært gjort en god nok jobb. Av flere årsaker. Vi har alle sett hvordan ledelsen i klubben tenker om nysigneringer. Det skal være unge sultne spillere som kan selges med fortjeneste om x antall år, og de skal ikke være for dyre. Til syvende og sist så ender jeg opp med å tenke at klubben har blitt for kravstor og som en følge av det har ikke nok spillere kommet gjennom nåløyet og blitt vurdert og jobbet med. Og derfor kom aldri den spissen som var lovet, og som klubben egentlig trenger.

Jeg syns også klubben har vært for treige\naive i sin jakt på denne berømet spissen. Fra Gameiro til Erdinc, greitt nok. Men deretter jakte Erdinc hele sommeren, en spiller som ikke vil til klubben, og altså en type signering klubben har sagt at man ikke vil ha. det blir for dumt, og den sagaen pågikk altfor lenge. Deretter rettet man litt sent i august fokuset mot Maiga, noe som heller ikke lot seg gjennomføre. Og deretter nødløsninger\kriseløsninger helt på tampen, heller ikke disse lyktes -dessverre. I jakten på en spiss så har det dessverre kommet veldig lite ut av veldig mye brukt tid, det er ikke bra.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10223 på: 02. Sep. 2011, 09:49 »
Poenget inspector er at det har stått på viljen, ikke muligheten...

Det er spekulasjoner - som alt annet.

Det er ikke mulig å si at A eller B er riktig, men man kan spekulere i det. Når folk innser forskjellen, og slutter å tro at de sitter på "the one and only" sannheten - da kan man begynne å diskutere for alvor.

Enig.. Det er nettopp det kanskje blant annet jeg og Christian forsøker å få frem: Nyanser. Vi ser at MA har gjort en del idiotiske ting, men samtidig er vi i stand til å se at han også har mye godt på gang:blomstrende talentavdeling, en sunn økonimisk politkk etc.

Å komme med utsagnt som "patetisk", "ingen unnskyldning" med videre er ikke med å på å skape en fruktbar diskusjon rundt hva som har skjedd.  Alt blir selvsagt spekulasjoner, siden vi ikke vet hva som  har foregått i kulissene. Saken har alltid to sider, også i overgangssagaen rundt spissene. Og alt trenger ikke nødvendigvis være så negativt. Spesielt hvis vi er heldige med skader. HBA er snart tilbake, hvilket innebærer at vi kan gå over til en 4-4-1-1 formasjon, Best kan slå til osv. Gjør vi det bra frem til jul, kan faktisk det hele ha en positiv utgang: Vi blir enda mer attraktiv for spillere, samt at klubben kanskje har spart opp ekstra økonomiske midler slik at vi har muligheten til å gå etter Sturridge, noe som kan skje hvis han ikke får spille mye nå.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10224 på: 02. Sep. 2011, 10:08 »
Jepp, Ashley MÅ få skryt der han fortjener skryt. Så dette med å satse på akademiet er utrolig spennende.
Håper de henter inn 2-3 17-18 åringer ala Arbeid hvert år. La de spille ligacup og send de gjerne på utlån slik at de får kamper på bra nivå.

Tror vi var "2-3" millioner pund unna en spiss og det er ganske frustrerende med tanke på at Barton og Enrique sine lønninger er vekke.

Neste sommer er heldigvis Smith og Løven borte og jeg håper ikke Ameobi får en ny kontrakt (er den det var snakk om signert?)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10225 på: 02. Sep. 2011, 10:10 »
Ashley fortjener skryt for en del, men fortjener gapastokken for en del også. Enkelt og greit.

Og bruke akademiet osv som en unnskyldning for at det ble gjort en dårlig jobb med spisskjøpet er for tynt.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10226 på: 02. Sep. 2011, 10:11 »
Ameobi har fått ny kontrakt.

Skrekk og gru.. Han har dessverre ingen framtid og det virker som skadene kommer oftere og oftere på han.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10227 på: 02. Sep. 2011, 10:14 »
Ashley fortjener skryt for en del, men fortjener gapastokken for en del også. Enkelt og greit.

Og bruke akademiet osv som en unnskyldning for at det ble gjort en dårlig jobb med spisskjøpet er for tynt.

Er helt enig jeg og prøver ikke å finne noen unnskyldning. Ashley stjeler mer og mer energi fra meg og jeg stoler overhodet ikke på han.

Vil overraske meg 100% om Colo, Jonas og Tiote er Newcastle spiller på denne tiden neste år.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10228 på: 02. Sep. 2011, 10:17 »

Daniel, les nå kva me skriv. Me seier at han har gjordt masse idiotisk sportslig. Eg er meget skuffa over dei ikkje fekk kjøpt den spissen, og har på ingen måtte unnskyldt det. Prøver berre å skape eit nyanserert bilde over det som har skjedd.
Ja, du er kanskje ikke den værste, men han Inspector er jo kriminell på å prøve å unnskylde Ashley for sine handlinger. Det finnes ingen unnskyldning, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Det er vel ikke uten grunn at man ikke hørte et pip fra noen i klubben i går! :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10229 på: 02. Sep. 2011, 10:24 »
Denne artikkelen kan f.eks illustrere hvorfor situasjonen ble som den ble:

http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/09/02/newcastle-united-silent-after-transfer-bids-end-in-failure-61634-29349068/2/

Sitat

Senior sources at United told The Journal that the club came closest to securing Maïga on a day of frustration at St James? Park.

Managing director Derek Llambias was in London ready to board a plane to Paris to tie up that deal, before the player?s club, Sochaux, pulled the plug in the afternoon, apparently without a full explanation for Newcastle

Igjen er det lite vi kan gjøre når en klubb plutselig bestemmer for å trekke seg, når vi tror at avtalen er i havn. Spesielt har det betydning for nøkkelpersoner som Llambias som jeg regner er en av få med fullmakter nok til å signere en avtale som betyr en  stor økomomisk forpliktelse for klubben. Hadde Souchoux vært mer redelig i sine forhandlinger, kunne Derek ha fokusert på en annen spiller f.eks.