20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1286145 ganger)

0 medlemmer og 88 gjester leser dette emnet.

hansmartin

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • Hans Martin pÃ¥ Twitter
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10140 på: 01. Sep. 2011, 14:55 »
Newcastle uten Mike Ashely kunne vært slik:
Given
Beye-Bassong-Colo-Enrique
Barton-Parker-Tiote-Ben Arfa
Carroll-Nolan

Godt nok til å hevde seg i topp 6 vil jeg si.

Ny her, men like greit å kaste seg inn i det.
Hadde ikke Ashley kjøpt klubben ville han vel ikke ha kjøpt Bassong, Colo, Tiote, Ben Arfa eller Nolan heller?
Annen eier, Big Sam som manager. Mye som ville vært andeledes...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10141 på: 01. Sep. 2011, 15:05 »
Hvem hadde savna Ben Arfa sålangt? ;)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #10142 på: 01. Sep. 2011, 15:10 »
So I guess no new signings, then! Her stresser eg med å få meg mobilt breidband, også har vi ikkje signert ein spiss eingong!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10143 på: 01. Sep. 2011, 15:18 »
Edit: Er ikkje alt som er dritt med Ashley, som t.d akadamiet funker fjell nå. Speidernettverket blir brukt bra osv.
Det har du helt rett i. Vi har flere spennende unggutter og det drives bedre enn på lenge med å få opp spillere fra akademiet og lokalområdene rundt Newcastle.

Det er bare så synd at interessen for å satse er så enormt liten. Tenk hvor vi kunne vært med litt interesse fra Ashley for å vinne noe osv.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10144 på: 01. Sep. 2011, 15:20 »
Ja, og Messi og Villa hadde vært her i dag om ikke Ashley hadde kjøpt klubben!!

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #10145 på: 01. Sep. 2011, 15:35 »
Eg trur heller at Newcastle hadde vert konk slik som Leeds var uten Ashley.

Ashley var jo den einaste som var dum nok til å kjøpe klubben, fordi han glemte å sjekke tallene før han kjøpte, slik som dei andre potensielle kjøperene hadde gjort. Så på ein måte vil eg sei at han redda oss fra konkurs, siden han sletta mye av lånene vi hadde på høye renter og overførte dem til han selv. Rentefritt lån til klubben på £150mill er jo heller ikkje gratis.
Newcastlesupporter siden 1992

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10146 på: 01. Sep. 2011, 15:37 »
+1

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10147 på: 01. Sep. 2011, 15:46 »
Edit: Er ikkje alt som er dritt med Ashley, som t.d akadamiet funker fjell nå. Speidernettverket blir brukt bra osv.

Det er bare så synd at interessen for å satse er så enormt liten. Tenk hvor vi kunne vært med litt interesse fra Ashley for å vinne noe osv.

For å være i stand til å vinne i nær fremtid, må man investere  hvilket fordrer en klubb som ikke bruker storparten av sine inntekter på lønnsutbetalinger, og som heller ikke kan være for neddynget i gjeld. Evnt. en styrtrik eier. Klubben satser, men den gjør det ikke slik som tildigere: dvs innhenting av store spillernavn eller aldrende kjente spillere fra større klubber. Klubben satser gjennom å kjøre inn mye kapital i ungdomsavdelingen (noe som skulle ha vært gjort for mange år siden), forbedring av treningsfasilitetene og innhenting av unge spillere med stort potensiale. Etter mitt skjønn er det å satse, men på en helt annen måte enn tidligere. Gevinstene høstes ikke nå, men kanskje om 3-4 år.

Se på alle klubbene som viser "ambisjoner" gjennom å kjøpe spiller men som ikke har en rik eier i bakgrunnen, har det gått noe bra med dem? Flesteparten er nedsyltet i gjeld og har vunnet ingenting.  Vi har investert en brøkdel i spillere og lønnsbetingelser, og allerde er vi på vei til å ta igjen klubber som Villa og Everton.  Så lenge klubber som City, Liverpool og Chelsea ødelegger fotballen med å pøse ut penger uten tanke på at klubben skal være selvstendig, klarer vi aldri å være helt oppe i toppen. Vi kan maksimalt håpe på 7-5 plass. Og disse plassene er fullt oppnåelig gjennom politikken MA fører i dag. Jeg tror klubben er forut sin tid, spesielt hvis UEFA-reglene og økonomiske nedgangstider slår til. Da har allerede vi justert oss, mens andre klubber må gjennom omfattende omstruktureringer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10148 på: 01. Sep. 2011, 15:55 »
Ja, og så fort de blir gode nok så blir de solgt. Moro!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10149 på: 01. Sep. 2011, 16:05 »

Det er grisekjedelig, men dette gjelder mer eller mindre alle klubber som ikke spiller i CL dessverre.

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10150 på: 01. Sep. 2011, 16:08 »

For å være i stand til å vinne i nær fremtid, må man investere  hvilket fordrer en klubb som ikke bruker storparten av sine inntekter på lønnsutbetalinger, og som heller ikke kan være for neddynget i gjeld. Evnt. en styrtrik eier. Klubben satser, men den gjør det ikke slik som tildigere: dvs innhenting av store spillernavn eller aldrende kjente spillere fra større klubber. Klubben satser gjennom å kjøre inn mye kapital i ungdomsavdelingen (noe som skulle ha vært gjort for mange år siden), forbedring av treningsfasilitetene og innhenting av unge spillere med stort potensiale. Etter mitt skjønn er det å satse, men på en helt annen måte enn tidligere. Gevinstene høstes ikke nå, men kanskje om 3-4 år.

Se på alle klubbene som viser "ambisjoner" gjennom å kjøpe spiller men som ikke har en rik eier i bakgrunnen, har det gått noe bra med dem? Flesteparten er nedsyltet i gjeld og har vunnet ingenting.  Vi har investert en brøkdel i spillere og lønnsbetingelser, og allerde er vi på vei til å ta igjen klubber som Villa og Everton.  Så lenge klubber som City, Liverpool og Chelsea ødelegger fotballen med å pøse ut penger uten tanke på at klubben skal være selvstendig, klarer vi aldri å være helt oppe i toppen. Vi kan maksimalt håpe på 7-5 plass. Og disse plassene er fullt oppnåelig gjennom politikken MA fører i dag. Jeg tror klubben er forut sin tid, spesielt hvis UEFA-reglene og økonomiske nedgangstider slår til. Da har allerede vi justert oss, mens andre klubber må gjennom omfattende omstruktureringer.

Problemet slik jeg ser det er ikke at vi ikke henter store stjerner, men at vi selger alle de store stjernene vi har og får frem. Hadde vi beholdt "stjernene" våre og i tillegg gjort som vi gjør nå, så vil jeg si vi kunne kalt oss ambisiøse, men når vi selger unna det vi har av kvalitet til høystbydende gang på gang så er det jo umulig å få noe kontinuitet i laget. Når vi bytter ut kjernen i laget før hver eneste sesong så sier det seg jo selv at det blir vanskelig. Når man da også blir servert det samme sprøytet hver eneste pre-season om at "vi trenger tid til å bygge bli samspilte" og "vi ser for oss at newcastle kan kjempe om topp 6 innen 3-4 år" osv for så at profilene i laget stikker og alle sammen raser mot styreformann og eier, så er det frustrerende. Ser man på lagene som er stabile i toppen av premier league så skyldes det en av to ting; enten har de en eier som spytter inn vannvittige summer på spillerkjøp, eller så har de en kontinuitet i laget der de har en manager og en kjerne i langet som har vært i klubben en lenge tid. Når man da ikke skal bruke enorme summer på spillerkjøp og HELLER ikke satser på kontinuitet så blir man ikke et topplag, og for en klubb som Newcastle er det en mangel på ambisjoner.     

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10151 på: 01. Sep. 2011, 16:14 »

Det er grisekjedelig, men dette gjelder mer eller mindre alle klubber som ikke spiller i CL dessverre.
Tja, bare i går har man jo to eksempler på at det ikke stemmer. Luka Modric og Gary Cahill.

atle81

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10152 på: 01. Sep. 2011, 16:53 »
Er vel strengt tatt første vinduet etter at vi rykket ned som vi ikke har kjøpt eldre spillere eller spillere som er over toppen, så komme å si det at vi har gjort dette vindu etter vindu er feil. Fortsett slik man gjør nå, kjøp billig og ungt, men er enig st vi skulle hatt inn en rask spiss og en midtstopper

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10153 på: 01. Sep. 2011, 16:57 »
Er vel strengt tatt første vinduet etter at vi rykket ned som vi ikke har kjøpt eldre spillere eller spillere som er over toppen, så komme å si det at vi har gjort dette vindu etter vindu er feil. Fortsett slik man gjør nå, kjøp billig og ungt, men er enig st vi skulle hatt inn en rask spiss og en midtstopper

Det er da ingen som sier at det vi har gjort i dette vinduet er feil. Det vi har gjort er strålende. Det er det vi ikke har gjort, som er helt håpløst.
« Siste redigering: 01. Sep. 2011, 16:59 av 17Parker »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10154 på: 01. Sep. 2011, 16:58 »
Jeg forstår at vi sliter øknomisk. Jeg forstår at vi ikke har råd til å betale millionlønninger hver uke. Jeg forstår at vi ikke kan kjøpe spillere i £20-30mill-klassen.

Alt jeg har bedt om er en spiss som kan gi oss en ny dimensjon på topp. Nå har vi en gjeng med trege og late spisser som ikke kan utrette en dritt på egenhånd.

Og med salget av Carroll kan men ikke forsvare at man ikke hentet en spiss til £8-10mill på noen måte.