20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290810 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10125 på: 01. Sep. 2011, 13:58 »
jeg skal iallefall kjøpe meg hjemmeskjorte! Med trykk på. "For Sale"
Who else...... Alan Shearer

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10126 på: 01. Sep. 2011, 14:02 »

Hehe... Kan være enig i Cabaye og Marveaux/Obertan. Santon er jeg ikke enig i, og å si at Ba er en verdig erstatter for Ba er jo ren sprøyt. Hvis du faktisk mener det blir jeg sjokka.

Santon er jo en ren erstatter for Enrique, om han er like god er en annen sak. Men vi fikk i det minste inn en erstatter!
Ja, jeg tenkte mer i forhold til kvalitet. Hvis man tenker sånn du skriver der så kan man jo si at Ba er en erstatter for Carroll også å være happy med det. Santon er en meget spennende spiller, men pila har vel gått nedover den siste tiden og om han vil slå til i England er jo ingen garanti.

Men jeg er positiv til Santon, ikke tvil på det. Det er spissplassen som irriterer meg noe så jævli.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10127 på: 01. Sep. 2011, 14:03 »
Ser begge sider av saken her. Noen mener at det er smart å trygge oss økonomisk med å spare penger, mens andre mener at økonomien vil bedre seg som følge av suksess dersom vi bruker penger (billett og tv-inntekter osv.).

Personlig så føler jeg vel at den første er den sikreste, ettersom man aldri kan garantere suksess. Men Ønsker heller ikke, som Daniel sier, å bli sånn som Wigan r nå...

Juma

• Gjest
« Svar #10128 på: 01. Sep. 2011, 14:04 »
Alle tallene til Juma er med inntekene fra Championship. I 2009 hadde vi en turnover på £101m som ville plassert oss på en pen 7. plass sammenlignet med disse tallene. TV inntekene vil hvert fall tre doble seg.

Stemmer. Vi beveger oss ihvertfall i positiv retning økonimisk sett. Kan ikke fatte å begripe at enkelte her inne sier de savner Shepherd : ??? Vet det er fryktelig mange som mener dette er Ashley sin feil, men dessverre så er det slik at det er fortsatt en del rot som må ryddes opp etter Shepherd. Problemet som ligger til grunn for alt dette er at Shepherd gikk ut ALT for aggresivt for å vise ambisjoner med spillerkjøp på over 50 mill £ og lønninger fra hælvete. Skal du holde på sånn, så MÅ du prestere på banen og vinne trofeer, Europe spill osv, men vi vet jo alle hvordan det har gått, så er jo ikke rart ting ble som de ble.

Til de som er interesserte så anbefaler jeg de å ta en titt på denne

http://image.guardian.co.uk/sys-files/Guardian/documents/2011/05/18/sportscribddoc.pdf
« Siste redigering: 01. Sep. 2011, 14:08 av Juma »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10129 på: 01. Sep. 2011, 14:07 »

Hehe... Kan være enig i Cabaye og Marveaux/Obertan. Santon er jeg ikke enig i, og å si at Ba er en verdig erstatter for Ba er jo ren sprøyt. Hvis du faktisk mener det blir jeg sjokka.

Santon er jo en ren erstatter for Enrique, om han er like god er en annen sak. Men vi fikk i det minste inn en erstatter!

Sånn som Carroll ser ut for Liverpool og Ba ser ut for oss så er de omtrent like gode. Ba hadde 7 mål på tolv kamper i fjor, mens Carroll hadde 13 mål på 26 kamper. Da kan man se det med det blotte øye at Ba sitt snitt er bedre, attpåtil for et langt dårligere lag enn de Carroll spilte på. Statistikken sier derimot ikke allverden, siden begge er ferske og uprøvde i PL. Alderen taler til Carrolls fordel, men synes ikke at de ser så forskjellige ut rent ferdighetsmessig i sine respektive klubber. Når man legger til en prisforskjell på £35 mill så synes jeg vi kommer ganske greit ifra det.

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10130 på: 01. Sep. 2011, 14:08 »
Newcastle uten Mike Ashely kunne vært slik:
Given
Beye-Bassong-Colo-Enrique
Barton-Parker-Tiote-Ben Arfa
Carroll-Nolan

Godt nok til å hevde seg i topp 6 vil jeg si.

Juma

• Gjest
« Svar #10131 på: 01. Sep. 2011, 14:09 »
Given
Carroll-Nolan

Newcastle uten Ashley kunne også spilt i League 1

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10132 på: 01. Sep. 2011, 14:10 »
De har prøvd seg på spisser de siste 7 månedene.. Men hvor mange? Og hvem??

Hva med å åpne horisonten litt! x-lyn-spiller Edu f.eks!

Finnes tonnevis av talenter i Brasil? Ja, er en viss risk der, men ikke noen større risk enn å hente Demba"I got no knees" Ba eller Erdinc, som 1 av 100 hadde hørt om fra før.

Nå aner jeg ikke hvordan speiderdelen osv er i Newcastle, men kan se ut som om den ikke akkurat er verdens beste. MÅ ikke betale i bøtter og spann for kvalitet/fremtidig kvalitet.

Be smart!
Same old Shearer, always scoring!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10133 på: 01. Sep. 2011, 14:11 »
Given
Carroll-Nolan

Blir tull å snakke om sånne ting... Hvis ikke Leeds hadde gått konk kunne de vært i Eurpa-toppen idag...

Juma

• Gjest
« Svar #10134 på: 01. Sep. 2011, 14:14 »
De har prøvd seg på spisser de siste 7 månedene.. Men hvor mange? Og hvem??

Hva med å åpne horisonten litt! x-lyn-spiller Edu f.eks!

Finnes tonnevis av talenter i Brasil? Ja, er en viss risk der, men ikke noen større risk enn å hente Demba"I got no knees" Ba eller Erdinc, som 1 av 100 hadde hørt om fra før.

Nå aner jeg ikke hvordan speiderdelen osv er i Newcastle, men kan se ut som om den ikke akkurat er verdens beste. MÅ ikke betale i bøtter og spann for kvalitet/fremtidig kvalitet.

Be smart!

Jeg synes speiding til Newcastle går veldig bra jeg

Jordan Henderson 20 mill £

Tiote, Ben Arfa, Cabaye, Ba, Marveaux, Obertan, Ba og Santon 22,5 mill £ (eks sign on fee og agent fees osv)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10135 på: 01. Sep. 2011, 14:17 »
Speiderapparatet i Newcastle tror jeg ikke er det verste. Men vi kaster kanskje ikke det videste nettet i og med at vi virker svært sentrerte i Frankrike og Nederland?

Uansett så er det helt klart et poeng at vi burde forsøkt oss på flere spisser enn de 5-10 som vi har vært linket til eller bydd på. For med fasiten i hånd så vet vi at jobben ikke var god nok i og med at vi sitter her med en angrepsrekke som smaker risengrynsgrøt uten smør, sukker eller kanel.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10136 på: 01. Sep. 2011, 14:22 »
Speiderapparatet i Newcastle tror jeg ikke er det verste. Men vi kaster kanskje ikke det videste nettet i og med at vi virker svært sentrerte i Frankrike og Nederland?

Uansett så er det helt klart et poeng at vi burde forsøkt oss på flere spisser enn de 5-10 som vi har vært linket til eller bydd på. For med fasiten i hånd så vet vi at jobben ikke var god nok i og med at vi sitter her med en angrepsrekke som smaker risengrynsgrøt uten smør, sukker eller kanel.

hehe.Trenger ikke være så dårlig..Best er jo on fire..Og Ba er jo en god spiller. Det viktigste er at makkeren til Ba fungerer. Ingenting hadde vært bedre om Bestholder seg skadefri..Statikken hans er uansett imponerende..Startet i 14 kamper i PL, scoret 8 mål. Penger spart for MA forøvrig ;)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10137 på: 01. Sep. 2011, 14:28 »
Ja man blir jo mett på bare risengrynsgrøt også, men om jeg skulle spise det i 4 måneder+ så foretrekker jeg det med smør, sukker og kanel.  ;)

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10138 på: 01. Sep. 2011, 14:44 »
Given
Carroll-Nolan

Som om ingen hadde kjøpt oss om ikke Ashley eksiterte!!!!

Juma

• Gjest
« Svar #10139 på: 01. Sep. 2011, 14:51 »
Given
Carroll-Nolan

Som om ingen hadde kjøpt oss om ikke Ashley eksiterte!!!!

Tviler at noen andre hadde vært dum nok til å gjøre det, så rævkjørt som vi var!