20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283382 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10020 på: 01. Sep. 2011, 09:30 »
Da er det hvertfall trygt å bestille drakt igjen! Blir nok en Tiote, Cabaye og Santon på meg :D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10021 på: 01. Sep. 2011, 09:32 »
Ja, våre rekker bugner over med talenter. I tillegg er det verdt å nevne at midtbanen vår nå etter all sannsynlighet er mer kreativ enn i fjor. Dette vil gjøre jobben lettere for våre spisser.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10022 på: 01. Sep. 2011, 10:06 »
Da er det hvertfall trygt å bestille drakt igjen! Blir nok en Tiote, Cabaye og Santon på meg :D

Blir nok det samme her også ! Muligens ein Colo
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #10023 på: 01. Sep. 2011, 10:10 »
Når åpner Transfer Januar 2012 tråden? Må jo ha noge nytt å diskutere siden vi fikk så dårlig slutt på det gamle vinduet
Newcastlesupporter siden 1992

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10024 på: 01. Sep. 2011, 10:18 »
Jeg er like skuffet som alle andre, men forstår at man ikke vil betale overpris enten spilleren hentes siste dag eller tidligere. Jeg hører alle signalene om regelrett løgn i forbindelse med avtalte kontrakter eller bud, og jeg liker det veldig dårlig.

Jeg forstår at Nolan, Barton og Enrique hadde krav som ikke kunne innfris, enten det gjaldt satsning eller personlige kpntraktsdetaljer. Det jeg derimot ikke forstår, er urederligheten fra DL og MA sin side. Jeg tror at denne urederligheten er ganske kjent i markedet, og når man da legger til at vi blir anmeldt til UEFA for ulovlig kontakt med spillere, ser jeg det ikke som usansynlig at vi måtte betale prisen for dette i dette overgangsvinduet...

Selvfølgelig har prisen vi er villige til å gi veldig mye å si, men jeg tror at spillere som kan velge mellom flere alternativer ( feks Ruiz i går), vil tillegge klubbens rykte stor vekt når de skal bestemme seg.

Jeg tror de fleste her ønsker nye eiere, om enn ikke nødvendigvis for satsningen på billige spillere med gjenkjøpsverdi.

Akkurat nå skulle jeg gjerne byttet plass med Everton fansen. Ikke fordi jeg misunner dem spillere, stadion eller ressurser, men fordi det sjelden skrives noe negativt om klubbens moral og etikk.

Konklusjon; jeg kan leve på sparebluss så lenge ryggen er rak, men når vi nå ikke er i nærheten av å operere innenfor samfunnets moralske normer, så er det bare nye eiere som kan bøte på dette

Veldig enig! Dette nevnte jeg tidlig i sommer at Ashley og "bajassen" gjør ikke seg selv eller klubben noen tjeneste med måten de operer på. Husker jo som et annet eksempel "Gosling-dealen" fra sommeren 2010 var jo alldeles i grenseland den også. Det kan hende vi faktisk hadde vært litt mer fornøyde idag dersom de faktisk hadde opptrådt lit anerledes. Med det så mener jeg ikke at man skal kaste millionene etter mann og mus som Shepard gjorde, men det er langt ifra Shepards metoder til Ashleys kyniske metoder. Kanskje noe midt i mellom hadde fungert bedre?

Forøverig gleder jeg meg allerede nå til å se hva Ashley og Llambiass gjør med pengene som Llambiass allerede har bekreftet er satt av til januar i tilfelle vi trenger forsterninger da. I løpet av hele sommeren så klarte de aldri å hente mer enn en av to spisser som var målet. Da tipper de midlene som er avsatt til januarvinduet glatt blir "avsatt" enda litt lenger.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10025 på: 01. Sep. 2011, 10:18 »
James McFadden er free agent, hadde ikkje vore dum mann å hente før fredagen.

Langt ifra den spilleren han en gang var dessverre...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10026 på: 01. Sep. 2011, 10:20 »
Here we go again, letingen etter Kuqi #2 er i gang, dette blir spennende.  :P

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10027 på: 01. Sep. 2011, 10:24 »
Poenget mitt her er uansett at kl. er 10:24 første september, og at det blir tatt opp i denne tråden.

Akkurat det faktumet står og taler for seg selv -dessverre.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10028 på: 01. Sep. 2011, 10:52 »
Følte at lufta gikk ut av ballongen når det ble klart at vi ikke fikk Ruiz. Hadde hele veien troa på at det skulle komme inn noen, og når rapportene begynte å komme om at han valgte oss i stedet for Fulham så var jeg nesten sikker. Etter å ha sovet på det er jeg fortsatt skuffet over at vi ikke fikk han, da jeg er langt mer positiv til han enn det tkk er. :P

Det er langt ifra godt nok at vi står her uten enda en spiss 1. september, etter tilsynelatende å ha hatt så mange jern i ilden. Det tyder på at viljen var der, men at evnene ikke strakk til. Det er skuffende. Likevel synes jeg det er provoserende med alle som sier at vi ikke har fått inn en spiss på 7 måneder. Vi har henta Demba Ba på fri transfer.

Argumentet om at det ikke er godt nok rettferdiggjør ikke utsagnet om at vi ikke har hentet noen. At det ikke er godt nok er også altfor tidlig å si noe om. Fakta er at Demba Ba scoret 7 mål på 12 kamper i fjor, og Carroll scoret 13 mål på 26 kamper. Det sier oss ikke så altfor mye, men det er jo ting som i overflaten kan tyde på at Ba har muligheter til å være en brukbar spiller for oss.

Vi står med 7 poeng på 3 kamper, noe som må sies å være meget bra. Inntil den trenden snur så har jeg store problemer med å være altfor negativ til tingenes tilstand. Vi har tatt 4 poeng mer enn i fjor på de kampene vi har vært igjennom. Vi er sårbare for skader i flere ledd, men også her gjelder det å ikke ta sorgene på forskudd. Har fortsatt tro på en god sesong, og gleder meg til QPR borte neste helg!

Simmi

• Gjest
« Svar #10029 på: 01. Sep. 2011, 10:57 »
Godt innlegg, Torfinn. Som vanlig helt enig med deg.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10030 på: 01. Sep. 2011, 10:59 »
Hadde valget stått mellom Bendter på lån, Crouch til 10mp, Ngog, m.fl eller Ba så hadde jeg valgt sistnevnte. Nesten så jeg er fristet til å si at jeg hadde valgt han forran Ruiz og Magia, rett og slett fordi vi "vet" at han fungerer i PL. Ulempen er selvsagt kneet hans, selv om jeg ikke tror det er like ille som mange tror da han har spilt mye enn man skulle tro. Så problemet er ikke spissen, problemet er at vi ikke har FLERE gode spisser. 

Vegard Nilsen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10031 på: 01. Sep. 2011, 11:03 »
Følte at lufta gikk ut av ballongen når det ble klart at vi ikke fikk Ruiz. Hadde hele veien troa på at det skulle komme inn noen, og når rapportene begynte å komme om at han valgte oss i stedet for Fulham så var jeg nesten sikker. Etter å ha sovet på det er jeg fortsatt skuffet over at vi ikke fikk han, da jeg er langt mer positiv til han enn det tkk er. :P

Det er langt ifra godt nok at vi står her uten enda en spiss 1. september, etter tilsynelatende å ha hatt så mange jern i ilden. Det tyder på at viljen var der, men at evnene ikke strakk til. Det er skuffende. Likevel synes jeg det er provoserende med alle som sier at vi ikke har fått inn en spiss på 7 måneder. Vi har henta Demba Ba på fri transfer.

Argumentet om at det ikke er godt nok rettferdiggjør ikke utsagnet om at vi ikke har hentet noen. At det ikke er godt nok er også altfor tidlig å si noe om. Fakta er at Demba Ba scoret 7 mål på 12 kamper i fjor, og Carroll scoret 13 mål på 26 kamper. Det sier oss ikke så altfor mye, men det er jo ting som i overflaten kan tyde på at Ba har muligheter til å være en brukbar spiller for oss.

Vi står med 7 poeng på 3 kamper, noe som må sies å være meget bra. Inntil den trenden snur så har jeg store problemer med å være altfor negativ til tingenes tilstand. Vi har tatt 4 poeng mer enn i fjor på de kampene vi har vært igjennom. Vi er sårbare for skader i flere ledd, men også her gjelder det å ikke ta sorgene på forskudd. Har fortsatt tro på en god sesong, og gleder meg til QPR borte neste helg!

Må si er ett bra innlegg. Min personlige mening er at vi gjorde rett i å ikke pøse ut med midler på en hvemsomhelst uten å være sikre på hva vi får av en spiller. Vi har prøvd dette tidligere og det har vært særdeles hit and miss for klubbens del. Klubben går nok ikke under selv om vi mangler en spiss tvert om. Men vi er tynt besatt i både forsvar og på topp. Håper klubben bruker gjenværende midler til dette i januar og utover neste sommer. Synes faktisk laget vårt nå er mye mer spennende å se på enn det var på samme tid for ett år siden.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10032 på: 01. Sep. 2011, 11:11 »
Det finnes absolutt ingen unnskyldning på at vi ikke har skaffet oss den spissen vi sårt trengte. Vi har hatt nok av tid, vi har hatt nok av penger. Alt handler om "penny-pinching". Vi MÅ ha bargains. Det er vel og bra når klubbene går med på det, men når man ser at man kanskje ikke er i den situasjonen at man kan spille så vanskelige, er det bare å betale. Det var KUN Ashley og Llambias så satte seg selv og klubben i den posisjonen de var i på deadline day. Helt utilgivelig.

Mange vil si, men se på spillerene vi allerede har kjøpt. Men hva er det for en unnskyldning? Det er da ingen som har klagt på hva som har blitt gjort. Det er det som IKKE er blitt gjort som er det fatale. Vi har siden salget av Nolan, Routledge, Barton og Enrique, kun gått omtrent £1m i minus. Det er direkte patetisk. Igjen, vi hadde penger, vi hadde tid, men vi er ikke villige til å betale for det som trengs, når det trengs.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10033 på: 01. Sep. 2011, 11:23 »
We will NEVER EVER see this again ! :S

. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10034 på: 01. Sep. 2011, 11:32 »
£10 millioner er ikke det jeg vil kalle røverkjøp. Synes du opptrer litt naivt ifht hvor enkelt det er å få tak i spillere Parker. TRE spisser ville ikke til oss, og i ingen av disse tilfellene var det snakk om penger. Så at klubben sparer seg til fant blir ikke helt riktig. I tillegg kommer de faktorene som jeg tidligere har nevnt, spillestil, alder etc, små men viktige detaljer klubben tidligere ikke så på. Vi har penger, men vi vil ikke bruke dem på feil type spillere.

Forøvrig, det er snakk om enormt mye informasjon som må behandles for å få tak i spillere. For hver posisjon må dungevis av kandidater sorteres ut. Carr reiser hele Europa, folk snakkes med, papirer samles osv.  Etter en seleksjonsprosess sitter Pards og co igjen med 3/4 kandidater hvor hver posisjon. Dette sendes videre til styret som skal arbeide med saken. Hver spiller har en agent (minimum) og i tillegg må vi forhandle med selgerklubb. Kontakter etableres (gjerne flere måneder i forveien) og inkrementelle forhandlinger vil skje, hvor man kanskje justerer forhandlinger med en spiller basert på fremskritt gjor hos en annen. Med andre ord kan klubben forhandle med 12-13 agenter samtidig, og like mange klubber. Dette blir ikke bedre av agenter som setter klubber opp mot hverandre, og kanskje gir alt annet enn sportslige råd til sine klienter.  Og hvis man er så enige å bli enige med agentens bit av kaken og kjøpssummen, så kommer spillerkontrakten

Konklusjonen er at dette er en langtekkelig prosess, hvor det ikke er bare å knipse med fingrene. Spesielt når man har over 1 milliard i gjeld, så må kjøpet balanseres opp mot klubbens økonomi.