20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283351 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10006 på: 01. Sep. 2011, 08:27 »
Info: Som det ble nevnt såvidt i går så var tanke å slå sammen transfertrådene for denne sommeren når vinduet ble stengt.

Done & done.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #10007 på: 01. Sep. 2011, 08:29 »
Penger spart er penger tjent vet dere..

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #10008 på: 01. Sep. 2011, 08:35 »
Jeg er like skuffet som alle andre, men forstår at man ikke vil betale overpris enten spilleren hentes siste dag eller tidligere. Jeg hører alle signalene om regelrett løgn i forbindelse med avtalte kontrakter eller bud, og jeg liker det veldig dårlig.

Jeg forstår at Nolan, Barton og Enrique hadde krav som ikke kunne innfris, enten det gjaldt satsning eller personlige kpntraktsdetaljer. Det jeg derimot ikke forstår, er urederligheten fra DL og MA sin side. Jeg tror at denne urederligheten er ganske kjent i markedet, og når man da legger til at vi blir anmeldt til UEFA for ulovlig kontakt med spillere, ser jeg det ikke som usansynlig at vi måtte betale prisen for dette i dette overgangsvinduet...

Selvfølgelig har prisen vi er villige til å gi veldig mye å si, men jeg tror at spillere som kan velge mellom flere alternativer ( feks Ruiz i går), vil tillegge klubbens rykte stor vekt når de skal bestemme seg.

Jeg tror de fleste her ønsker nye eiere, om enn ikke nødvendigvis for satsningen på billige spillere med gjenkjøpsverdi.

Akkurat nå skulle jeg gjerne byttet plass med Everton fansen. Ikke fordi jeg misunner dem spillere, stadion eller ressurser, men fordi det sjelden skrives noe negativt om klubbens moral og etikk.

Konklusjon; jeg kan leve på sparebluss så lenge ryggen er rak, men når vi nå ikke er i nærheten av å operere innenfor samfunnets moralske normer, så er det bare nye eiere som kan bøte på dette

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #10009 på: 01. Sep. 2011, 08:37 »
Min personlige oppfatning av dette vinduet:
Cabaye > Nolan
Obertan/Marveaux < Barton
Santon < Enrique
Ba < Carroll
Jeg for min del venter med dommen over Ba og (kanskje spesielt) Santon til de har fått ett par kamper.

Ba har vært "sløv", MEN det kan skyldes Ramadan, ikke helt funnet formen enda (har tross alt ikke vært mange kampene foreløpig) etc. Santon har ikke fått vise seg frem i en eneste kamp for oss enda og potensialet til gutten er udiskutabelt. Spørsmålet er om han, med fast spilletid, kan komme seg "back on track". Gjør han det vil jeg påstå at han fort kan vise seg å være bedre enn Enrique.

PS: Santon vil neppe være "større og sterkere" enn Enrique, men etter å ha snoket litt rundt og sett klipp og lest artikkler har jeg en følelse av at denne pojken er *smartere* enn Enrique. I stedet for å bruke styrke for å ta fra noen ballen virker han mer som en som leser spillet og gjør smarte valg som fører til at han sitter igjen som vinneren av duellen. Godt mulig jeg tar feil, men jeg vil gjerne *se* at jeg tar feil - ikke bli fortalt det ;)

I tillegg har jeg fått inntrykk av (utifra det jeg har lest) at dette er en kar man forventer skal skape farlige ting fremover. Ikke det at Enrique ikke gjorde det (og han hadde noen sinnsyke nesten-assists og assists, men det var few and far between), men har litt på følelsen at akkurat den biten er noe Santon er noe bedre på. Igjen vil jeg gjerne se og bedømme og ikke bli fortalt og dømt.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10010 på: 01. Sep. 2011, 08:43 »
Konklusjon; jeg kan leve på sparebluss så lenge ryggen er rak, men når vi nå ikke er i nærheten av å operere innenfor samfunnets moralske normer, så er det bare nye eiere som kan bøte på dette

Støttes. Det jeg først og fremst ikke liker er de signalene de sender ut som gjør at tusenvis av fans er veldig skuffet idag. Hadde man vært ærlig på at man ikke tenkt til å bruke alle pengene på nye spillere og ikke hadde tenkt å overpris for noen så hadde jeg akseptert det, men det er den konstante følelelsen at man aldri helt vet hva de har planlagt som irriterer meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10011 på: 01. Sep. 2011, 08:51 »
Meget bra innlegg, bjørni. Tiltredes. Samme gjelder Frode.
7 måneder på å erstatte Carroll - og ingen inn. Da går det ikke an å skylde på at de prøvde. Sorry...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10012 på: 01. Sep. 2011, 08:55 »
Sorry - men en spiss gratis inn som Stoke ikke ville ha grunnet kneproblemer, det er rett og slett ikke nok.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10013 på: 01. Sep. 2011, 09:02 »
Må bare komme med ett gjesteinnlegg.

Jaja, gutter, ingen nye spillere på siste dag i transfervinduet. Jeg synes oppriktig synd på di av dere som setter dere ned med PC og tv , og koser dere med øl / brus / chips etc. Sitter å venter på handelen som skal gjøre dere fornøyde. Og med store forventinger kommer ofte nedturer, som atter en gang i går.
Vi har vel handlet Sibierski og Kuqi på transfer deadline day, så dere bør ha lært.

Di av dere som fortsatt så naive og tror at Ashley gjør noe bra for denne klubben, må rett og slett ver stokk stein koko. Joda, økonomi delen har han fått delvis orden på, men til hvilken kost ?
Han pisser på fansen igjen og igjen, og viser absolutt INGEN ambisjoner. Laget vårt ser MYE svakere ut enn på denne tiden ifjor. Våre 4 beste spillere er vekke, og di er blitt erstattet av nye uprøvde spillere.
Disse kan selvfølgelig slå gjennom, men det er uvisst. Vi har hatt 7 mnd på å finne en ny spiss, så er det for meg en gåte at vi f..n ikke klarer dette. Og i dag kommer svada intrevjuene om at vi prøvde veldig hard. Tipper di betaler noe av pressen for å si at vi har bud, slik at fansen skal blir ført bak lyset nok en gang. Det holder ikke, vi har øyne vi også !

Ser en nevner 6 forskjellige historier om spillere og trenere som klager på styret i en eller annen form, tror dere at di har gått i sammen om dette ? NEI, slike konspirasjonsteorier finnes bare i bøker. Styret og Ashley er rett og slett udugelige. Kan også nevne at A Shearer hadde ett muntlig tilbud om å bli manager, Ash hadde gitt besjed om han skulle ringe Alan, noe han aldri gjorde. Udugelighet, Uprofesjonallitet og Umennesklighet.

Denne klubben kommer seg ikke fremover før Ashley er borte. Nok er nok, håper det møter opp 20 000 på St James Park @ Ashleyisacunt.com. Så kan Supporterene heller støtte laget på bortebane. Pengene fra spillerkjøp går uanz ikke til nye, så da får det heller svi på pungen til Feiten.

På tross av en god poengmessig start tror jeg vi går en meget mørk sesong i møte, kansje med nedrykk som fasit på slutten av sesongen. Vi har vel skapt 5 sjangser på 3 kamper og fått maksimalt ut av det slik som jeg ser det. Skader på nøkkelspillere og vi er ute å kjøre.

Og jeg savner Keegan, Sir Bobby, Shearer, Barton og ja hold dere fast Freddy Shepard.

http://www.nufcblog.co.uk/2011/09/01/a-letter-to-our-owner-mr-ashley/

Les denne og hør galskapen !!!

Ashley OUT !
« Siste redigering: 01. Sep. 2011, 09:28 av Tommen »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10014 på: 01. Sep. 2011, 09:06 »
Jeg er veldig fornøyd med og ha fått Demba Ba til Newcastle. At han var gratis og ikke besto den medisinske testen hos Stoke driter jeg i. Om han greier og putte en del mål så ser jeg ingen grunn til å klage over det.

Selvfølgelig enig i at Newcastle skulle fått inn til, men er likevel fornøyd med Demba Ba. 7-8 mål på 12 kamper for fjorårets bunnlag er absolutt brukbart, for å si det mildt. Jeg har trua! :)
Nei.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10015 på: 01. Sep. 2011, 09:12 »
Godt fornøyd med Ba selv, tror egentlig ikke at spissplassen blir vårt største problem, er mer redd for at vi skal få en skade på en av stopperne. Ser for meg at så fort Ben Arfa er klar så vil han spille i en hengende rolle bak Ba/Best, og da skal vi ha maks uflaks om begge disse er skadet.

Tiote     Cabaye
Obertan/Marveux                                    Jonas

Ben Arfa
                                                Ba

Synes det der ser riktig så bra ut!

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10016 på: 01. Sep. 2011, 09:14 »
Hadde gledet meg til èn supersigning i går, men da den aldri kom kan man jo selvfølgelig spørre seg om hva som har foregått.

Det som irriterer meg mest er ikke spillerene som aldri dukket opp; og det skal sies at vi har fått inn spennende folk på ulike plasser, men at man føler seg ført bak lyset.  Det virker som om Ashley nyter å skape forventning, forså å ikke levere.  Disse "last minute"-biddene er latterlige, og vil aldri føre frem.

Men, å rope "Ashley out" blir for meg litt for dumt....Mannen eier klubben, han ga oss 7 nye spillere, samt kvittet seg med endel uromomenter...la oss se an sesongen før vil legger oss ned og dør.

Jeg tror vel at Santon og Cabaye vil vise seg som to kongesigninger f.eks.

Howay!

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10017 på: 01. Sep. 2011, 09:20 »
Interessant å se noen savne Freddy Shepherd....hadde ikke Ashley kjøpt klubben fra ham, så hadde vi vært konkurs for 3 års siden.....

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10018 på: 01. Sep. 2011, 09:21 »
Flest pålogget idag: 266. Flest pålogget noen sinne: 307 (31. Aug. 2011, 23:41:pm)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10019 på: 01. Sep. 2011, 09:22 »
Som alle andre er jeg skuffet over at det ikke ble en ny spiss. Men klubben har åpenbart prøvd:

*Gameiro - Bud aksepert. Vile bli i Frankrike
*Erndic - Ville bli i Frankrike
*Ruiz - Bud aksepert, men vi kom inn for sent
*Maiga - Klubben ville ikke selge uten at de fikk inn en erstatter

Som vi ser hjelper det så lite at klubbene blir enige når spilleren ikke vil. 3 av disse har vi forsøkt over lengre tid å få tak i. Så vi har vært ute i god tid også.

I sum har jeg litt tvetydige følelser. Jeg er forbanna over at vi ikke fikk den bakromsspissen som vi åpenbart trenger. Samtidig beundrer jeg litt både Pards og MA fordi de er så konsekvente i spillertypene de vil ha tak i: De skal være unge, ha gode holdninger og ikke minst skal de ha lyst til å spille for oss. I tillegg skal spilleren passe innenfor den økonomiske realiteten klubben lever i. Tilfredsstilles ikke disse vilkårene, kjøpes det ikke. Dette er en realisme klubben før har manglet. Vi har kjøpt dyre spillere for å signalisere ambisjoner og tilfredsstille kanskje englands mest lojale og kravstore supportere. På den annen side ignorerte klubben viktige spørsmål som: Passer vedkommende inn i vår spillestil? Har vi råd til ham? Hvordan er personligheten? Denne ignoransen ble nesten klubbens undergang.

Ja jeg er sur, men en ting er sikkert, jeg ville ha blitt mye mer forbanna om MA hadde brukt £10 mill på å kjøpe Crouch, eller £8 mill på Palachios, eller £4 mill på Jerome, eller kjøpt SWP i stedet for Obertan. Det er så mye søppel som har skiftet eiere nå at det er helt utrolig, søppel som jeg ikke ville ha tatt i mot om jeg hadde fått betalt for det. Da foretrekker jeg heller at Pards og co har is i magen og venter til den rette spilleren blir tilgjengelig. Forøvrig viser Pards gjennom dette at han har tro til den spillergruppa vi har, SAF og Solskjær er gode eksempler på en slik prakis: Uansett hvem som spiller i hvilke posisjon har Solskjær alltid tro på at vedkommende vil løse oppgaven.

Vi må også huske at det er en rekke forutsetninger som må slå til for at klubben skal tape på dette: a) Ruiz må gjøre det bra i Fulham b) Best må gjøre det dårlig c) BA må floppe og d)HBA kommer ikke tilbake i gammel form. I bakhånd har vi også Vukic som har vist lovende takter. Jeg tror ingen av disse faktorene vil slå inn: Best har vært bra med de to siste kampene, og jeg regner med at BA og HBA vil komme sterkt tilbake  Og Løven kan brukes når vi møter de aller svakeste lagene. Forsvaret vårt ser bedre ut enn på lenge. Vi har ligget bakpå, men tar over utover i kampene. Hvis vi er virkelig heldige, medfører alt styret at Best får sitt store gjennombrudd fordi han nå etter all sannsynliget får spille en del.

Til slutt: Akkurat nå vil jeg la tvilen komme Pards og co tilgode. Det ser ut som at vi har truffet sykt bra på alle kjøp vi har gjort, og ikke mye har vi betalt heller. Hvis jeg skal være kritisk til noe så er det Pards uttalelser i media: Han bygget opp forhåpinger ved å love spisskjøp. Dermed ble fallet desto større da dette ikke skjedde. De burde på et mye tidligere tidspunkt presisert at spillere ikke ble kjøpt uten at de var økonomisk og sportslig rett for klubben. Dette ville ha resultert i mer edruelighet blant oss suppportere.
« Siste redigering: 01. Sep. 2011, 09:24 av InspectorC »