20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1304610 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7950 på: 21. Aug. 2011, 21:16 »
Håper ikke det er hold i Maiga ryktene. Vet vi er tynt besatt av kvalitet på topp, men har ikke troen på at denne mannen er løsningen. Ser heller at pengene brukes på andre alternativer
Og hva i alle dager begrunner du det med?
Som Andymag sier, han vil ikke tilføre oss noe vi ikke allerede har, og kan ikke se for meg at han passer sammen med f.eks Ba. I tillegg vil vi kunne miste han i opp til 9 seriekamper grunnet Afrikamesterskapet. Og når det da ryktes i en overgangssum på opptil £8-9 mill, så må det finnes andre alternativer der ute som gir mer valuta for pengene.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7951 på: 21. Aug. 2011, 21:19 »
Jeg stiller meg undrende til hvordan folk kan "dømme" en spiller de best sannsynlig aldri har sett spille.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7952 på: 21. Aug. 2011, 21:21 »
For all del. Men jeg mener at man både kan være skeptisk til, og foretrekke andre alternativer enn en spiller, som du sier, de færreste av oss hverken har sett eller hørt om.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7953 på: 21. Aug. 2011, 21:26 »
Jeg stiller meg undrende til hvordan folk kan "dømme" en spiller de best sannsynlig aldri har sett spille.
Kan godt vere han er god. Men utifra alle vurderinger jeg har sett så er han en god avslutter, god på hodet og bein, sterk i kroppen, arbeidssom, men ikke spesielt rask. Føler vi har nok av disse i klubben. Eneste er vel at Maiga er en bedre avslutter enn de vi har, men fortsatt veldig lik de vi har. Vi trenger ikke flere store spillere på topp. Vi trenger en som er rask og bevegelig som kan gjøre litt på egenhånd. Vi har ikke spillere som kan utfordre mann mot mann på topp utenom Arfa. Trenger virkelig mer tempo på topp og da er ikke Maiga løsningen etter mitt syn.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7954 på: 21. Aug. 2011, 21:30 »
Hvem er dette alternativet i 8-10 mill klassen som vil til oss som er en bedre fram? Ser han ikke...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7955 på: 21. Aug. 2011, 21:33 »
Hvem er dette alternativet i 8-10 mill klassen som vil til oss som er en bedre fram? Ser han ikke...
Det er ikke lett å si, men jeg ser heller ikke at Maiga er den mannen.

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7956 på: 21. Aug. 2011, 21:48 »
Har ikke dømt han nord og ned om du fatter det slik. Jeg mener bare totalpakken rundt Maiga ikke vil gi nok valuta for pengene om det er hold i ryktene om en såppass stiv prislapp. Jeg er overhode ikke fornøyd med spissene vi har til rådighet pdd. og ingenting ville vært bedre om Maiga kommer, og viser seg som et realt kupp. Men han er unproven, et potensielt uromoment, vi mister han i opptil 9 kamper grunnet AM og det virker som om han ikke innehar de kvalitetene jeg gjerne ville sett i form av spesielt hurtighet og bevegelighet. Derfor ville jeg gjerne at pengene kanskje skulle vært investert andre steder enn på denne mannen

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7957 på: 21. Aug. 2011, 22:16 »
Hvordan klarer du å regne ut at han kan miste 9 kamper?

Hvis vi går ut i fra at han blir utilgjengelig fra 1. januar så vil han miste max. 7 kamper. 6 PL-kamper og en evt. FA-cup kamp. Og Mali kommer aldri i verden langt i dette mesterskapet uansett...

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7958 på: 21. Aug. 2011, 22:18 »
Eksempler på spillere som muligens befinner seg i denne klassen: Remy, Ayew, Barrios, Edu, Kiessling, Helmes, Toivonen, Lens, Ruiz, Doumbia, Soriano

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7959 på: 21. Aug. 2011, 22:19 »
Eksempler på spillere som muligens befinner seg i denne klassen: Remy, Ayew, Barrios, Edu, Kiessling, Helmes, Toivonen, Lens, Ruiz, Doumbia, Soriano
Og halvparten av de er vel nettopp den type spiss du ikke mener vi trenger?

Pluss at flere av disse nok er dyrere enn det du regner med.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7960 på: 21. Aug. 2011, 22:22 »

Hvis vi går ut i fra at han blir utilgjengelig fra 1. januar så vil han miste max. 7 kamper. 6 PL-kamper og en evt. FA-cup kamp. Og Mali kommer aldri i verden langt i dette mesterskapet uansett...

Mesterskapet begynner 21. januar og slutter 12. februar. I dette tidsrommet spiller vel Newcastle 4 kamper i PL.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7961 på: 21. Aug. 2011, 22:23 »

Mesterskapet begynner 21. januar og slutter 12. februar. I dette tidsrommet spiller vel Newcastle 4 kamper i PL.
Stemmer det, men spillerne samles en god stund før mesterskapet begynner.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7962 på: 21. Aug. 2011, 22:31 »
Ok, så opp mot 5 kamper om vi tar med kampen mot QPR den 14. januar da. Regner ikke med at vi snakker så mye mer enn 3 uker forberedelser iallefall? Det begynte jo den 10. januar i 2010 og var vel ikke så mange spillere som mistet hele juleprogrammet den gangen eller tar jeg feil?

Edit: Ser at eksempelvis Chelsea sine spillere dro til mesterskapet 28. desember 2010 så 2 uker virker ikke så utenkelig.

Fant en annen artikkel som sier at de ulike lands fotballforbund tidligst kan hente inn spillere 2 uker før mesterskapet starter.
« Siste redigering: 21. Aug. 2011, 22:41 av Hughie »

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7963 på: 21. Aug. 2011, 22:33 »
My bad, leste på nufcblog for en ukes tid siden at det ville kunne komme opp i 9 kamper. Men det er vel muligheter for at det også lurer inn seg en Ligacup kamp i den perioden også?
Remy, Ayew, Lens, Ruiz, Barrios, Edu, Soriano, Doumbia er spillere som innehar både god hurtighet og bevegelse og som ikke er lette å hanskes med for en midtstopper. Toivonen, Helmes, Kiessling er nok litt større og tyngre spillere ja, men hadde lett foretrukket hvilken som helst av dem forran Maiga.

baerb

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7964 på: 21. Aug. 2011, 22:38 »
Med Juan Manuel Mata så godt som klar for Chelsea øker vel ikke sjansen for at Sturridge får en startplass hos Chelsea, selv om han ikke er spiss. Med Torres, Anelka, Drogba, Lukaku som spisser blir det tøft for Sturridge. Drømmen ville klart vært og hentet han..