20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1303792 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7785 på: 19. Aug. 2011, 06:28 »

Klubben fikk £30m up front for Carroll. I tillegg har vi solgt flere spillere siden det. Kapitalen er ikke noe å snakke om, pengene er der. Det er viljen til å bruke de, som ikke er til stede. Vi trenger ikke legge inn bud. Det er fullt mulig å diskutere priser før bud blir lagt inn. Det virker også som vi har fått tillatelse (klausul?) til å snakke med Pieters ettersom lønnskravene hans har kommet ut. Det finnes ingen unnskyldning. Vi har prøvd å sugd mest mulig penger ut av Enrique-overgangen, og nå prøver vi å holde ut for å betale mindre for andre spillere, når vi egentlig trenger dem fort som faen. Det er latterlig smålig.

Sitat fra Tim Buch:
Sitat
Selv om det er likvide midler i klubben, så skal de brukes til så mye mer enn bare spillerkjøp, desverre. Sånn er det bare. Hvis jeg har 2000 kroner, så er det klart jeg kan kjøpe en fin bukse dersom jeg virkelig vil, men hvis det betyr at jeg ikke har råd til å betale husleie så er det kanskje greit at viljen til å kjøpe buksen ikke er der?

Synes det er bra at vi prøver å få så gode avtaler som mulig. Til dere som mener at klubben bare burde by £1-2m mer på Pieters: Patrice Evra kostet Man Utd £5.5m, Baines kostet Everton £5m,  Clichy £7m (til City til og med!), og Enrique £6m. Hva i all verden er det da som tilsier at £7-8m er en rettferdig pris for Pieters da? Etter hva jeg har lest av tilbakemeldinger fra Hollendere så er Pieters en av de svake leddene i det Nederlandske landslaget, og han spiller kun fordi han er den beste av et ganske slankt utvalg.

Ja, det burde vært en erstatter klar, og det burde Pardew/Llambas/Ashley ta kritikk for, men nå som skaden er skjedd så er ikke det noe grunn til at man ikke skal prøve å få den best mulige prisen for en spiller.

Sånn generelt er jeg enig, men ikke i dette tilfellet. Vi solgte vår beste spiller, selv om vi ble lovet at han ikke skulle bli solgt. Det var ingen nødvendighet at han forsvant. Videre, når det utrolige budet kommer inn, som vi egentlig strengt tatt ikke kunne takke nei til, blir vi lovet at alle pengene skal gå til laget. Det faktum at, når journalister har spurt om hvor pengene har blitt av, og Pardew svarer at disse "Free transfer" spillerene våre er dyrere enn vi tror, gjør at man fatter at det bare er dekke for brutte løfter. Aldri i verden om noe i nærheten av de pengene vi har tjent fra Carroll er brukt.

Du synes det er bra at man krangler om £1-2m, flere kamper uti sesongen? Vel, deg om det. Personlig synes jeg det er en skam at vi går inn i PL uten en eneste venstreback. Man må ta konsekvensene for at man skal suge mest penger ut av Liverpool, og om det betyr et par miller ekstra for å gjøre opp for grådigheten, så so be it. Det var deres egen feil. Hva andre spillere har kostet for andre klubber har da ikke noe med oss og vår situasjon å gjøre. Det er forresten £6m som blir krevd for Pieters. Spesielt når vi solgte Enrique for omtrent det samme, skulle det være absolutt NULL problem.

Ellers synes jeg din opptatthet av klubbens økonomi er skremmende og ambisjonsløs. Det er ingen som krever at vi skal gjøre mer enn det vi strengt tatt trenger for å ikke ha en ekstremt tynn stall og slite om vi får skader på våre beste spillere. Heldigvis har vi en manager som har innsett det, til tross for at eieren er en gnien fitte.
« Siste redigering: 19. Aug. 2011, 06:38 av 17Parker »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #7786 på: 19. Aug. 2011, 08:21 »
Det er flott at vi prøver å skaffe oss gode dealer, men det blir i overkant når gjerrigheten fører til at vi ikke signerer noen som helst.

Begynner å bli temmelig åpenlyst at vi ikke har lyst til å bruke penger.
If it has tits or wheels, count on problems!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #7787 på: 19. Aug. 2011, 08:36 »
Alan Pardew has moved to calm Newcastle fans ahead of the derby-day trip to Sunderland, insisting his squad will end up better than last season?s.

http://www.mirrorfootball.co.uk/transfer-news/Newcastle-will-be-stronger-than-last-season-vows-Alan-Pardew-but-refused-badger-Mike-Ashley-further-for-signings-article787077.html

Jada ::)
Endelig lys i tunellen :o
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #7788 på: 19. Aug. 2011, 09:47 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/08/19/players-search-is-urgent-alan-pardew-61634-29263441/?

Lyon?s Aly Cissokho is now the priority defensive target and Pardew has hinted the club may be prepared to lodge an improved offer to get their man

Spennende?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7789 på: 19. Aug. 2011, 09:51 »
Sitat fra: 17Parker
Videre, når det utrolige budet kommer inn, som vi egentlig strengt tatt ikke kunne takke nei til, blir vi lovet at alle pengene skal gå til laget.
Nå skal jeg ikke være for bastant, men jeg biller meg ganske så bestemt inn at det ble sagt "club" og ikke "team", og i Mike Ashleys øyne er det ekstremt stor forskjell på de to. Og om det ble sagt "team", så kan det like fullt bety lønninger, og ikke transfers.

Dessuten har vel Ashley omtrent aldri holdt et løfte som eier av denne klubben.
----
Nok en franskmann ja...
Si meg, skal vi spille i Ligue 1 neste sesong?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7790 på: 19. Aug. 2011, 09:54 »
Denne franskmannen er god, så får vi han skal vi være meget meget fornøyde.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7791 på: 19. Aug. 2011, 10:06 »
Sitat fra: 17Parker
Videre, når det utrolige budet kommer inn, som vi egentlig strengt tatt ikke kunne takke nei til, blir vi lovet at alle pengene skal gå til laget.
Nå skal jeg ikke være for bastant, men jeg biller meg ganske så bestemt inn at det ble sagt "club" og ikke "team", og i Mike Ashleys øyne er det ekstremt stor forskjell på de to. Og om det ble sagt "team", så kan det like fullt bety lønninger, og ikke transfers.

Dessuten har vel Ashley omtrent aldri holdt et løfte som eier av denne klubben.
----
Nok en franskmann ja...
Si meg, skal vi spille i Ligue 1 neste sesong?

"The one thing I said to Mike yesterday was, 'Look, if this boy is going to go, this money has to be reinvested in the team, all of it', and he has assured me of that".

Å begynne å dra transferpenger inn i lønninger er uansett håpløst. Vi har årlig inntekt fra billetter, drakter, TV-avtaler osv som skal dekke det.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7793 på: 19. Aug. 2011, 11:25 »
Hvis jeg har forstått det riktig....

Skal vi ha en ny VB klar til kampen mot mackems i morgen, så må han bli klar og registrert i dag?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7794 på: 19. Aug. 2011, 11:32 »
Kommer nok ingen ny back til kampen i morgen.

Pardew sa vel sånn ca. at selv om det kom en ny back inn før kampen mot Sunderland så ville han ikke startet ettersom det er en helt spesiell kamp.

Så han kjøpte seg litt mer tid der!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #7795 på: 19. Aug. 2011, 11:45 »
We were told these players would be in before going to America.
Then the Leeds match.
Then the Fiorentina match.
Don't worry they'll be in for the start of the season.
Well one will definitely be in for the Sunderland match.

Litt artig hva han har sagt godeste AP?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7796 på: 19. Aug. 2011, 12:22 »
Alan Pardew has moved to calm Newcastle fans ahead of the derby-day trip to Sunderland, insisting his squad will end up better than last season?s.

http://www.mirrorfootball.co.uk/transfer-news/Newcastle-will-be-stronger-than-last-season-vows-Alan-Pardew-but-refused-badger-Mike-Ashley-further-for-signings-article787077.html

Jada ::)
Endelig lys i tunellen :o

Dette lover dårlig ettersom alt Pardew lover oss skjer som regel ikke. ;)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7797 på: 19. Aug. 2011, 12:26 »
Det jeg føler blir noe av problemet her er at det blir fryktelig vanskelig å drive sunt økonomisk når mange av de lagene vi vil kjempe mot på ingen måte gjør det. Klubber rundt oss på tabellen gikk med følgende underskudd i 2010;

Bolton; £35m
Fulham; £19m
Aston Villa; £38m
Sunderland; £28m

Til og med Everton gikk £3m i underskudd. Selvfølgelig finnes det også bedre eksempler som Wolves, men vi vet jo hvilke spillere de sitter med. Klubben har også sagt at man har ambisjoner om å ende på øvre halvdel hver sesong. Når de klubbene vi konkurerer med bruker såpass mye mer enn de får inn blir det veldig vanskelig for oss å gå med overskudd og samtidig komme foran dem på tabellen.

Bolton har kjøpt/signert 5 spillere og kvittet seg med 8. Solgt for mer enn de har kjøpt.
Fulham har kjøpt/signert 5 og kvittet seg med 9. De har brukt ca £5m mer enn de har tjent inn i spillerkjøp.
Aston Villa har kjøpt 2 spillere, og kvittet seg med 8. De har solgt for £23m mer enn de har brukt.
Unntaket er vel Sunderland. Orker ikke en gang telle antall spillere de har kjøpt, men hvis vi tar med salget av Bent, så har de fortsatt solgt for mer enn de har kjøpt i år.

Dette tyder vel på et lite skifte i Engelsk fotball, og at retningen Newcastle (og tilsynelatende mange andre også) går er nødvendig, selv om det kan virke demoraliserende for en del fans.

At Everton går i underskudd selv uten å ha kjøpt en spiller på to(?) år viser også hvor vanskelig oppgave det er å snu skuta mot pluss-siden i bankbalansen.

Kan ikke si at jeg ser det skiftet helt om man sammenligner med hva som skjedde i fjor sommer. Villa solgte unna Milner og hentet bare inn Ireland, itillegg til å slippe som i år flere på free transfer. De brukte mye penger i januar og sammen med at Given og N'Zogbia ikke bidrar til å reddusere de allerede vannvittige lønningene så styrer nok de mot et stort underskudd igjen.

Bolton prøver helt klart å bedre økonomien og det prøvde de også før forrige sesong da de omtrent ikke brukte penger. Likevel gikk de med £35m i underskudd så de får nok betydelige tap også i år, selv om de går rundt £1m i pluss mtp overganger.

Fulham solgt både Konchesky og Smaling før forrige sesong og som i år lot de flere gå gratis. Også de ender opp med et ordentlig underskudd. Riise skal nok også ha en ordentlig lønn.

I tillegg er ikke overgangsmarkedet ferdig og både Bolton og Fulham skal jo gitt inn betydelig bud på spillere. Å gå i pluss virker altså utrolig vanskelig om man skal ha noen form for ambisjoner og kan ikke si at jeg ser den store endringen i hvordan klubbene opererer på overgangsmarkedet sammenlignet med i fjor da de gikk med kjempe underskudd.

Jeg håper virkelig at UEFAs nye regler får betydning for slik det er nå er PL en økonomisk dopet liga der hvor mye styreformannen er villig til å bidra er helt avgjørende for hvordan klubben drives. Med opp mot 50 000 i snitt å burde jo vi også ha en klar fordel sammenlignet med mange andre klubber, men når eierne lar klubbene overforbruke såpass som de har gjort blir det vanskelig for alle andre å føre en økonomisk bærekraftig drift dessverre og det ser ikke ute til å stanse.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7798 på: 19. Aug. 2011, 12:31 »
Får vi Aly er jeg i gledesrus btw. Håper de ryktene stemmer, men regner med at Newcastle vil betale litt for lite.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #7799 på: 19. Aug. 2011, 12:33 »
Denne tråden ligner plutselig på den som ble stengt...
Alt handler om penger og bruke eller ikke bruk.

Jeg skjønner jo hvorfor, for det er lite konkret som skjer på "spiller inn" fronten, men argumentene på 80% av det som har blitt ytret siste 20 sidene er ytret "100 ganger før".

Jeg gikk inn i går kveld og så 15 nye sider på transfertråden; "aiaiaiaia! endelig et kjøp!" Men nei...