20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1302100 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7770 på: 18. Aug. 2011, 23:43 »
Hadde ikke Pardew en back-up plan i tilfelle enrique gikk?

Nå hevder han at de startet prosessen først etter at Enrique gikk. Which is it?  ;)

Oppdatering på venstrebackfronten - Jose Enrique er oppriktig bekymret for oss:

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/liverpool/8710184/Liverpool-defender-Jose-Enrique-fears-for-Newcastle-Uniteds-future-and-predicts-Joey-Barton-will-exit-soon.html?

Gjør vondt å lese.
« Siste redigering: 18. Aug. 2011, 23:46 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Juma

• Gjest
« Svar #7771 på: 18. Aug. 2011, 23:46 »
Forhåpentligvis vil det faktum at vi verken har signert venstreback eller spiss om 10 dagers tid åpne øynene til folk her på forumet :P

Da tror jeg selv christian og hughie må bite i det sure eplet!

Virker nesten som du vil det skal gå til helvete bare for å kunne si "i told you so" og gni det inn til christian og hughie.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #7772 på: 19. Aug. 2011, 00:01 »
Jeg vil egentlig at det skal gå til helvete hvis det fører til at vi blir kvitt Ashley.
Slik vi hamstrer sykehuspasienter og nekter å bruke penger, fortjener vi å kjempe om nedrykk med alt det andre bunnslammet som ikke har penger til å satse.
Tar gjerne en sesong til i Championship med nye eiere og blanke ark jeg, heller enn å være middelhavsfarer og pengemaskin for ashley i all evighet.
Nå tror jeg ikke det er veldig sannsynlig at vi gjør det bra i år, men skulle noen spillere slå til og bære laget, blir de solgt de og.
If it has tits or wheels, count on problems!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7773 på: 19. Aug. 2011, 00:09 »
Hadde ikke Pardew en back-up plan i tilfelle enrique gikk?

Nå hevder han at de startet prosessen først etter at Enrique gikk. Which is it?  ;)

Oppdatering på venstrebackfronten - Jose Enrique er oppriktig bekymret for oss:

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/liverpool/8710184/Liverpool-defender-Jose-Enrique-fears-for-Newcastle-Uniteds-future-and-predicts-Joey-Barton-will-exit-soon.html?

Gjør vondt å lese.

Et meget bra intervju med Enrique, forbedrer egentlig inntrykket mitt av han. Og jeg må innrømme at jeg begynner å dele bekymringene hans i sterkt økende grad.

Men Flatline... Mener du virkelig at Newcastle er en pengebinge for Ashley, eller føler du at du er programfestet til å komme med det samme gamle mølet gang på gang? Det kreves ingen stor økonom eller mastermind for å innse at NUFC så langt har vært et gedigent underskuddsforetak for Fat Mike (ikke kom drassende med overskudd i transfers, det er kun en liten del av kaka). At han nå prøver å få det til å gå i null, for så å etablere en sunnere økonomisk politikk, vil slå positivt ut på sikt, om det er under Ashley eller en annen luring.

Det gjelder bare å finne den riktige balansegangen, vi kan ikke risikere å gå på trynet enda en gang. Det tror jeg nesten ikke vi takler. Noe må investeres, selv om vi må godta at det ikke er de enorme summene. Jeg har fortsatt troa på 2 nye spillere inn, men optimismen avtar dag for dag.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #7774 på: 19. Aug. 2011, 00:47 »
Hvorfor prøve å diskutere ned ham i det hele tatt? Rasjonalitet preller av som vann på gåsa.

Flatline: sytetråden er ledig.

Tror nok de fleste er skeptiske til bredden i laget, spesielt på vb og spiss, men de fleste skjønner også at en sunn økonomi er avgjørende både for langsiktig satsning og for salgbarheten av klubben. Jeg tror fremdeles det er det fatty prøver på.

Jeg skjønner også argumentet om at høyere satsning KAN resultere i høyere tabellplassering, og dermed større omsetning. Det er bare det at vår økonomi er så skral at det er uansett ikke store satsningen vi kan spenne avgårdekåre før kreditorene siger inn på Milburn Stand

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7775 på: 19. Aug. 2011, 01:01 »

Tror nok de fleste er skeptiske til bredden i laget, spesielt på vb og spiss, men de fleste skjønner også at en sunn økonomi er avgjørende både for langsiktig satsning og for salgbarheten av klubben. Jeg tror fremdeles det er det fatty prøver på.

Jeg skjønner også argumentet om at høyere satsning KAN resultere i høyere tabellplassering, og dermed større omsetning. Det er bare det at vår økonomi er så skral at det er uansett ikke store satsningen vi kan spenne avgårdekåre før kreditorene siger inn på Milburn Stand

Får jo det til å høre ut som om Carroll ikke hadde blitt solgt hadde kreditorene hvert i full sving med å selge stolene på stadion på ebay for å hente restene av det som er igjen å hente i klubben.

Ashley kan begynne å åpne lommeboken mye mer. Ingen som tvang han til å kjøpe Newcastle.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7776 på: 19. Aug. 2011, 01:02 »
Det er dessverre ikke så enkelt Parker..Budet er en refleksjon av kapitalen klubben har tilgjengelig..Et potensielt salg av Enrique betyr mer kapital og dermed et bredere spillermarked å velge av..Så hvis NUFC legger inn et bud på £6 mill, vil dette bindende innenfor en gitt periode. Eneste måten klubben da kan reservere seg på er å legge inn en klausul som påpeker at budet kun er gjeldende så fremt Enrique selges..Men da oppstår en ny utfordring..Selgerklubben er ikke interessert i å vente månedsvis på et utfall i Enrique-saken, også denne klubben skal hente inn erstatter. Dermed er vi tilbake til status quo. Liverpool fikk slengt inn denne reservasjonen ifm kjøpet av Carroll, men her var det snakk om en kjøpssum som var så langt over markedspris at NUFC var villige til å ta risikoen, og de klarte heller ikke å få inn en erstatter i tide. Men i gjeldende tilfelle er det snakk om £1-2 mill over markedsverdi.. Det er nok for lite til at klubber ønsker å ta inn en slik klausul og tillegg vet MA at han kommer til å få spilleren for reell verdi om han venter lenge nok.

Men jeg er enig i det Tommy sier: Pards burde heller ha sagt at han jobber med saken i stedet for å love spillere til helgen,

Klubben fikk £30m up front for Carroll. I tillegg har vi solgt flere spillere siden det. Kapitalen er ikke noe å snakke om, pengene er der. Det er viljen til å bruke de, som ikke er til stede. Vi trenger ikke legge inn bud. Det er fullt mulig å diskutere priser før bud blir lagt inn. Det virker også som vi har fått tillatelse (klausul?) til å snakke med Pieters ettersom lønnskravene hans har kommet ut. Det finnes ingen unnskyldning. Vi har prøvd å sugd mest mulig penger ut av Enrique-overgangen, og nå prøver vi å holde ut for å betale mindre for andre spillere, når vi egentlig trenger dem fort som faen. Det er latterlig smålig.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7777 på: 19. Aug. 2011, 01:11 »
Det jeg føler blir noe av problemet her er at det blir fryktelig vanskelig å drive sunt økonomisk når mange av de lagene vi vil kjempe mot på ingen måte gjør det. Klubber rundt oss på tabellen gikk med følgende underskudd i 2010;

Bolton; £35m
Fulham; £19m
Aston Villa; £38m
Sunderland; £28m

Til og med Everton gikk £3m i underskudd. Selvfølgelig finnes det også bedre eksempler som Wolves, men vi vet jo hvilke spillere de sitter med. Klubben har også sagt at man har ambisjoner om å ende på øvre halvdel hver sesong. Når de klubbene vi konkurerer med bruker såpass mye mer enn de får inn blir det veldig vanskelig for oss å gå med overskudd og samtidig komme foran dem på tabellen.

Juma

• Gjest
« Svar #7778 på: 19. Aug. 2011, 01:16 »
Intervju med Mike Ashley :P

Peter

• Gjest
« Svar #7779 på: 19. Aug. 2011, 01:20 »
Chelsea med bud på Juan Mata fra Valencia for 27£!
Kilde: Daily Telegraph

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7780 på: 19. Aug. 2011, 01:21 »
Intervju med Mike Ashley :P

Første gangen jeg har hørt fyren snakke... Det tok drøyt fire år!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7781 på: 19. Aug. 2011, 01:23 »
Med andre ord: Ashley does put his money where his mouth is.  ;D

Juma

• Gjest
« Svar #7782 på: 19. Aug. 2011, 01:58 »
Møte mellom Barton og Ashley

Hahaha!!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7783 på: 19. Aug. 2011, 04:03 »
Forhåpentligvis vil det faktum at vi verken har signert venstreback eller spiss om 10 dagers tid åpne øynene til folk her på forumet :P

Da tror jeg selv christian og hughie må bite i det sure eplet!

Jeg håper for din del at du misforstår med vilje, men du forsøker deg gjentatte ganger på slike avsporinger. Du konstruerer meninger for meg som det passer deg og svarer ikke konstruktivt på det jeg skriver.

Hvor i huleste har jeg gitt uttrykk for at det er greit, bra, flott eller noe i den duren om vi ikke har signert venstreback eller spiss innen overgangsvinduet lukker? Kan du vise det konkret til meg? Hvis ikke så skal du få beholde det sure eplet ditt.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7784 på: 19. Aug. 2011, 04:59 »
Møte mellom Barton og Ashley

Hahaha!!

Ugh, blir flau av å se på sånt. Er det en 10 åring som akkurat har lært seg noen banneord som har lagd den?

Blir og flau av å lese Flatlines innlegg. Kanskje du skulle meldt deg på Luksusfellen så du får lært grunnleggende konsekvenser ved å bruke penger man ikke har råd til og bruke. Folk har dedikert flere timer her for å prøve og gi deg en forklaring, men du nekter plent å se noe fornuft i det. Det at folk motsier deg, og gir forklaring på hvorfor ting er som de er, er ikke synonymt med at de er fornøyd med tilstandene.

Det jeg føler blir noe av problemet her er at det blir fryktelig vanskelig å drive sunt økonomisk når mange av de lagene vi vil kjempe mot på ingen måte gjør det. Klubber rundt oss på tabellen gikk med følgende underskudd i 2010;

Bolton; £35m
Fulham; £19m
Aston Villa; £38m
Sunderland; £28m

Til og med Everton gikk £3m i underskudd. Selvfølgelig finnes det også bedre eksempler som Wolves, men vi vet jo hvilke spillere de sitter med. Klubben har også sagt at man har ambisjoner om å ende på øvre halvdel hver sesong. Når de klubbene vi konkurerer med bruker såpass mye mer enn de får inn blir det veldig vanskelig for oss å gå med overskudd og samtidig komme foran dem på tabellen.

Bolton har kjøpt/signert 5 spillere og kvittet seg med 8. Solgt for mer enn de har kjøpt.
Fulham har kjøpt/signert 5 og kvittet seg med 9. De har brukt ca £5m mer enn de har tjent inn i spillerkjøp.
Aston Villa har kjøpt 2 spillere, og kvittet seg med 8. De har solgt for £23m mer enn de har brukt.
Unntaket er vel Sunderland. Orker ikke en gang telle antall spillere de har kjøpt, men hvis vi tar med salget av Bent, så har de fortsatt solgt for mer enn de har kjøpt i år.

Dette tyder vel på et lite skifte i Engelsk fotball, og at retningen Newcastle (og tilsynelatende mange andre også) går er nødvendig, selv om det kan virke demoraliserende for en del fans.

At Everton går i underskudd selv uten å ha kjøpt en spiller på to(?) år viser også hvor vanskelig oppgave det er å snu skuta mot pluss-siden i bankbalansen.

Klubben fikk £30m up front for Carroll. I tillegg har vi solgt flere spillere siden det. Kapitalen er ikke noe å snakke om, pengene er der. Det er viljen til å bruke de, som ikke er til stede. Vi trenger ikke legge inn bud. Det er fullt mulig å diskutere priser før bud blir lagt inn. Det virker også som vi har fått tillatelse (klausul?) til å snakke med Pieters ettersom lønnskravene hans har kommet ut. Det finnes ingen unnskyldning. Vi har prøvd å sugd mest mulig penger ut av Enrique-overgangen, og nå prøver vi å holde ut for å betale mindre for andre spillere, når vi egentlig trenger dem fort som faen. Det er latterlig smålig.

Selv om det er likvide midler i klubben, så skal de brukes til så mye mer enn bare spillerkjøp, desverre. Sånn er det bare. Hvis jeg har 2000 kroner, så er det klart jeg kan kjøpe en fin bukse dersom jeg virkelig vil, men hvis det betyr at jeg ikke har råd til å betale husleie så er det kanskje greit at viljen til å kjøpe buksen ikke er der?

Synes det er bra at vi prøver å få så gode avtaler som mulig. Til dere som mener at klubben bare burde by £1-2m mer på Pieters: Patrice Evra kostet Man Utd £5.5m, Baines kostet Everton £5m,  Clichy £7m (til City til og med!), og Enrique £6m. Hva i all verden er det da som tilsier at £7-8m er en rettferdig pris for Pieters da? Etter hva jeg har lest av tilbakemeldinger fra Hollendere så er Pieters en av de svake leddene i det Nederlandske landslaget, og han spiller kun fordi han er den beste av et ganske slankt utvalg.

Ja, det burde vært en erstatter klar, og det burde Pardew/Llambas/Ashley ta kritikk for, men nå som skaden er skjedd så er ikke det noe grunn til at man ikke skal prøve å få den best mulige prisen for en spiller.

« Siste redigering: 19. Aug. 2011, 05:04 av Tim Buch »