20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1301463 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7755 på: 18. Aug. 2011, 21:18 »
Jeg klager fordi vi presterer å selge den eneste venstrebacken vi har uten å ha en erstatter. I tilegg går det sann tid og få inn en erstatter. Når vi får beskjed om å legge 6-7m£ for å sikre oss en god spiller synest jeg det ikke er å hive penger ut vinduet. Har ikke noe ønske om å pøse ut penger og er heller ikke det jeg sier. Se Joakim sitt innlegg under Mike Ashley. Godt skrivet og oppsumerer det meste.

1. Pardew har uttalt at klubben ikke hadde råd til å sitte på to venstrebacker av kvalitet, som de kunne risikert om Enrique hadde bestemt seg for å spille ut sesongen(som han hadde antydet Enrique hadde antydet var aktuelt)

2. Korleis veit du at vi har fått beskjed om å by £6-7mill, og for hvilke spillere er dette? Rimelig sikker på at du aldri har sett en spiller som Pieters spille, og kanskje han ikke er verdt det PSV krever.

Er så ekstremt lett og sitte her i Norge på utsiden og klage og syte på manglende framgang, uten å ha noe grunnlag å klage på. Hva vet du eller vi om klubbens økonomiske ressurser og budsjetter? 

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7756 på: 18. Aug. 2011, 21:28 »
Det er dessverre ikke så enkelt Parker..Budet er en refleksjon av kapitalen klubben har tilgjengelig..Et potensielt salg av Enrique betyr mer kapital og dermed et bredere spillermarked å velge av..Så hvis NUFC legger inn et bud på £6 mill, vil dette bindende innenfor en gitt periode. Eneste måten klubben da kan reservere seg på er å legge inn en klausul som påpeker at budet kun er gjeldende så fremt Enrique selges..Men da oppstår en ny utfordring..Selgerklubben er ikke interessert i å vente månedsvis på et utfall i Enrique-saken, også denne klubben skal hente inn erstatter. Dermed er vi tilbake til status quo. Liverpool fikk slengt inn denne reservasjonen ifm kjøpet av Carroll, men her var det snakk om en kjøpssum som var så langt over markedspris at NUFC var villige til å ta risikoen, og de klarte heller ikke å få inn en erstatter i tide. Men i gjeldende tilfelle er det snakk om £1-2 mill over markedsverdi.. Det er nok for lite til at klubber ønsker å ta inn en slik klausul og tillegg vet MA at han kommer til å få spilleren for reell verdi om han venter lenge nok.

Men jeg er enig i det Tommy sier: Pards burde heller ha sagt at han jobber med saken i stedet for å love spillere til helgen,

Det er vel ikke binende før noe er underskrevet? I tillegg skal man bli enig med spilleren og blir man ikke det blir det jo ingen avtale. Er jo mange overganger som ikke blir noe av selv om man har fått bud akseptert. Det mest ideele hadde vært å hatt en spiller nærmest klar når man solgte Enrique.

Har hatt avtalerett, og jeg regner med at reglene i Norge og i utlandet ifht bud er rimelig like..Bud er bindende helt til mottaker takker ja/nei, så fremt det ikke legges inn direkte reservasjoner i budet som tidsfrister evnt  noe jeg tror er vanlig. Du har et poeng vedrørende at spiller og kjøpsklubben må bli enige. Men igjen vil  her problemet være at flesteparten av klubbene ikke tillater samtaler mellom spiller og kjøpsklubb uten at sistnevnte har kommet med et bud som har blitt akseptert..Og da har havner vi igjen i den problematikken jeg har nevnt tidligere..Er det usikkerhetsmomenter med finansieringen (Enrique) blir det tilsvarende vanskelig å få akseptert et bud på en fullverdig erstatter.

Forøvrig helt enig med det Sebastian skriver..
« Siste redigering: 18. Aug. 2011, 21:32 av InspectorC »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7757 på: 18. Aug. 2011, 21:40 »
Jeg klager fordi vi presterer å selge den eneste venstrebacken vi har uten å ha en erstatter. I tilegg går det sann tid og få inn en erstatter. Når vi får beskjed om å legge 6-7m£ for å sikre oss en god spiller synest jeg det ikke er å hive penger ut vinduet. Har ikke noe ønske om å pøse ut penger og er heller ikke det jeg sier. Se Joakim sitt innlegg under Mike Ashley. Godt skrivet og oppsumerer det meste.

1. Pardew har uttalt at klubben ikke hadde råd til å sitte på to venstrebacker av kvalitet, som de kunne risikert om Enrique hadde bestemt seg for å spille ut sesongen(som han hadde antydet Enrique hadde antydet var aktuelt)

2. Korleis veit du at vi har fått beskjed om å by £6-7mill, og for hvilke spillere er dette? Rimelig sikker på at du aldri har sett en spiller som Pieters spille, og kanskje han ikke er verdt det PSV krever.

Er så ekstremt lett og sitte her i Norge på utsiden og klage og syte på manglende framgang, uten å ha noe grunnlag å klage på. Hva vet du eller vi om klubbens økonomiske ressurser og budsjetter?

Har sett han spille flere ganger, både for PSV og Nederland og mener han er verdt den prisen. Veldig gode atletiske ferdigheter, flink til å vurdere når han skal komme på offensive løp og når han skal bli igjen, trussel på offensive dødballer. Mener han har alt som skal til for å bli en god PL-spiller :)

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #7758 på: 18. Aug. 2011, 21:41 »
Ingen ting overrasker meg lengre med denne klubben.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #7759 på: 18. Aug. 2011, 21:43 »
Det er fremdeles en stund igjen av vinduet, men nå har serien begynt, og jeg er sterkt kritisk til at vi går inn i vår andre kamp uten venstreback. Spiss er også kritisk, men haster ikkelike mye.

Fatty: put your money where your mouth is...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7760 på: 18. Aug. 2011, 21:47 »
Har hatt avtalerett, og jeg regner med at reglene i Norge og i utlandet ifht bud er rimelig like..Bud er bindende helt til mottaker takker ja/nei, så fremt det ikke legges inn direkte reservasjoner i budet som tidsfrister evnt  noe jeg tror er vanlig. Du har et poeng vedrørende at spiller og kjøpsklubben må bli enige. Men igjen vil  her problemet være at flesteparten av klubbene ikke tillater samtaler mellom spiller og kjøpsklubb uten at sistnevnte har kommet med et bud som har blitt akseptert..Og da har havner vi igjen i den problematikken jeg har nevnt tidligere..Er det usikkerhetsmomenter med finansieringen (Enrique) blir det tilsvarende vanskelig å få akseptert et bud på en fullverdig erstatter.

Forøvrig helt enig med det Sebastian skriver..

Kan lett innrømme at jeg ikke har hele oversikten over overgangsreglene, men hvis budet er binende og Enrique hadde bestemt seg for å bli hadde det da i teorien bare vært for oss å ikke bli enig med spilleren som vi hadde fått akseptert bud på. Det ville ikke da blitt noen handel uansett om vi hadde fått bud akseptert.

Nå får vi se hva som blir enden på dette. Kommer Aly Cissoko tror jeg de fleste vil være fornøyde

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7761 på: 18. Aug. 2011, 21:57 »
Om Pieters;

Miles Starforth -
Deal on hold while explore a couple of other options

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7762 på: 18. Aug. 2011, 22:02 »
1 det blir kjent at vi har interesse for pieters.

2. Vi kontakter dem med bud og får avslag. Ryktene sier at vi får ny pris antydning.

3 aly interresse blir kjent.  Det går rykter om pris antydning.

Dette er hva som er kjent via media i riktig rekkefølge.. Media vet ikke alt.kanskje har vi et 3 Target? Pardew har nevnt at vi har 3 spillere vi vurderer. Kanskje det skjer noe der?

Hvem så budet på maiga komme?

Hvem så kjøpet på jonas, obertan og tiote komme? Vi har historie for å kjøpe kvalitet under radaren.

Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7763 på: 18. Aug. 2011, 22:13 »
Akkurat..Det er mye som skjer som ikke vi vet om..Og jeg tror at enkelte ting Pards sier til media er bevisst løgn for å villede konkurrerende klubber. Vi er så fryktelig nære å fullføre et av de beste vinduene på mange år..En spiss og en back og vi har virkelig forsterket laget.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7764 på: 18. Aug. 2011, 22:20 »
Kan være M'Bengue er en av de tre backene vi jakter. :)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7765 på: 18. Aug. 2011, 22:25 »
Kan helt klart komme opp nye navn ganske kort tid før de blir klare ja. Leser også på N-O;
Heard from a very reliable source that we were in talks to loan Santon from Inter, but talks broke down yesterday. Not claiming to be ITK or nowt like, just been told.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #7766 på: 18. Aug. 2011, 23:11 »
Akkurat..Det er mye som skjer som ikke vi vet om..Og jeg tror at enkelte ting Pards sier til media er bevisst løgn for å villede konkurrerende klubber. Vi er så fryktelig nære å fullføre et av de beste vinduene på mange år..

::) Hvis med fryktelig nære betyr bare en spiss og klasse-back unna, er jeg også fryktelig nære å ha en sixpack. Bare 4-5 måneder på salat og fisk samt hardtrening..

Vinduet har vært forferdelig sett med mine øyne, Nolan Enrique og muligens Barton ut, fortsatt ingen spiss på topp, og en høyreving som venstreback?  Vi er i solid pluss på transfersiden, det i seg selv er nesten så jeg ikke vet om jeg skal le eller grine.

InspectorC, det glasset ditt er jo halvfullt uansett hvor mange ganger vi får nedslående nyheter.
« Siste redigering: 18. Aug. 2011, 23:22 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7767 på: 18. Aug. 2011, 23:36 »

1. Her har du like masse antydning selv. Hvordan vet du dette? Hvorfor sa han da at han viste at Enrique ikke kom til å skrive ny kontrakt?
2. Når du spiller fast på det nederlandske laget er det et kvalitets stempel. Nederland er tross alt et av verdens beste lag. Rimelig sikker på at du vet det. Holder han nivået på landslaget ja da holder han hav av nivå på NUFC. Pieters hadde vel en klausul på rundt 5mill. Og da vil jeg tru at 6-7 ikke er så helt feil.
3. Etter Carroll salget er vi faktisk ikke i krise. Vi har ikke brutkt en shite med peng. Hva skulle vi gjort om ikke Carroll hadde blitt solgt. Banken/kommunen hadde jo blitt nødt til å overta klubben og vi måtte ha solgt hele laget omtrent. Vist vi da har så dårlig økonomi. Hvorfor hadde vi råd til å ha Enrique et år til da. Han vart jo ikke tvang solgt. Vi var ikke desperat etter cash. Vi hadde ikke solgt for enhver pris. Noe vi hadde måttet gjort uavhenig om Enrique ville bort eller ikke vist vi var i krise. Var jo bare for å få litt igjen. Hvorfor hadde vi råd til å by 7£ på Erdinc før vi hadde solgt Enrique?
Vet du hva.. spar meg.
« Siste redigering: 18. Aug. 2011, 23:56 av Fluffy »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #7768 på: 18. Aug. 2011, 23:41 »
Forhåpentligvis vil det faktum at vi verken har signert venstreback eller spiss om 10 dagers tid åpne øynene til folk her på forumet :P

Da tror jeg selv christian og hughie må bite i det sure eplet!
If it has tits or wheels, count on problems!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #7769 på: 18. Aug. 2011, 23:41 »
Har nå slettet 4-5 innlegg som IKKE har noe som helst med sak å gjøre. Skjerpings, folkens!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!