20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1299926 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7560 på: 17. Aug. 2011, 17:04 »
Må bare si det.
Hvorfor jakter vi ikke Huseklepp som en grei og billig løsning. Det er jo akkurat hva vi trenger. Fart og litt uforutsigbarhet?
Men han er ikke noe nr 9, så vi burde gått for han og en til.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #7561 på: 17. Aug. 2011, 17:19 »
Huseklepp har funnet seg ny klubb, Portsmouth
Newcastlesupporter siden 1992

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7562 på: 17. Aug. 2011, 17:39 »
Som jeg sa for et par uker siden. Selger vi Enrique først vil andre vite at vi er desperate etter en ny venstreback og heve prisene. Hadde vi kjøpt en venstreback FØR vi solgte Enrique tror jeg forsatt vi hadde fått samme summen liverpool ga for han.

Spm. Er om Ashley har skjønt det?
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7563 på: 17. Aug. 2011, 17:44 »

Det har han nok, men han har nok desverre feilvurdert kraftig i kombinasjon med at man har latt seg presse av Liverpool i frykt for å bli sittende med Enrique.

Men uansett så må han ta grep og sørge for at vi i det minste får på plass en ny venstreback snarest mulig!

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7564 på: 17. Aug. 2011, 17:52 »
Forster blir viss leid ut til Celtic i år også...

det er vel greit med tanke på spilletid han ville fått her, vi klare oss jo med Krul og Harper visst ikke har vi jo unge Ola.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #7565 på: 17. Aug. 2011, 18:24 »
Håper vi henter Maiga. Han fortsetter streikinga, og vil ikke spille EL for Sochaux denne uka.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #7566 på: 17. Aug. 2011, 18:31 »
Jeg mener det ikke er god nok grunn til å ønske seg en spiller, på samme måte som ameobi sin lojalitet ikke er nok til å forlenge kontrakten. Hvis et ønske er nok, hadde jeg vært playmaker på nufc selv

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #7567 på: 17. Aug. 2011, 18:33 »
Spillere som er gratis, spillere som streiker, spillere som har lett for å bli skadet?
Ja, det er bare lage en liste, så har vi spillere vi som klubb jakter :D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7568 på: 17. Aug. 2011, 18:35 »
Du glemte den viktigste haken på lista - fransk eller minimum fransktalende ;)
Angående Onuha og Barton var det vel i fjor da vi ble linka til ham at det ble skrevet at han ikke ville spille med Barton pga den gangen da Barton stumpa sigaren i øyet på den gang juniorkameraten Tandy.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7569 på: 17. Aug. 2011, 18:50 »

Det har han nok, men han har nok desverre feilvurdert kraftig i kombinasjon med at man har latt seg presse av Liverpool i frykt for å bli sittende med Enrique.

Men uansett så må han ta grep og sørge for at vi i det minste får på plass en ny venstreback snarest mulig!
Problemet er jo at vi etter alle solemerker ikke jaktet på venstreback overhodet før Enrique bli solgt, så vi hadde ikke engang noen vi hadde forhørt oss om på forhånd og visste prisen på. Denne prosessen kunne man begynt laaaaaaaangt tidligere, da vi har visst lenge at Enrique aldri i verden kom til å signere ny kontrakt og bli værende på SJP. Vi har hatt VELDIG god tid til å jakte på venstreback, men begynte tilsynelatende rett før salget var et faktum.

Og selv om man selvfølgelig må ta alt som står i pressen med en klype salt, så er det et faktum at vi ikke er i stand til å signere spillere helt ut av det blå, uten at pressen får nyss om det på forhånd. Og når pressen begynner å linke oss til diverse spillere i en bestemt posisjon, så er det et tegn på at vi ganske nylig har intensivert jakten på denne spillertypen.

Det var knapt nok en eneste notis om noe venstreback før Enrique ble solgt. Det er et klart tegn på at vi neppe har jobbet så veldig hardt med saken på forhånd.

Jeg skjønner "frykten" for å bli sittende med en utilfreds spiller på høy lønn. Men da hadde vi jo uansett hatt behov for en annen venstreback, for en Enrique som ikke vil spille for oss, hadde neppe vært noe å samle på. Ingen spillere som ikke er motivert for å spille for en klubb bør spille. Det vil bare gjøre spilleren ukonsentrert, umotivert og føre til at spilleren ikke bryr seg om han gjør en tabbe og laget taper.

Det er så altfor, altfor mye ved dette som stinker. Det stinker av elendig planlegging, og av en leder som UTELUKKENDE tenker profitt. Ikke nødvendigvis profitt for egen lommebok, men profitt for klubbens regnskap. Her skal vi gå i pluss, koste hva det koste vil.

Jeg er stygt redd for at vi sparer oss til fant.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7570 på: 17. Aug. 2011, 18:52 »
Vi ble vel linka til M'Bengue lenge før Enrique ble solgt?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7571 på: 17. Aug. 2011, 19:01 »
Lee Ryder
Toon hand trial to William Remy and Darnel Situ in 5-0 win over Gateshead #nufc

Tror begge puttet, pluss Marven, Ranger og Vuckic.. Så det lover jo bra

Begge putta ja:)    Kan nok være gode kjøp, men ikke pri 1!

Bare sånn for å være kjip, så putta Situ 2 og Remy ingen. Ellers putta Marveaux, Vuckic og Sammy Ameobi.

Unge, talentfulle stoppere sier vi uansett ja takk til, og om en av dem kan være såpass god at han kan være fjerdevalg så er det ypperlig.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7572 på: 17. Aug. 2011, 19:02 »
Vi ble vel linka til M'Bengue lenge før Enrique ble solgt?

Jo, og vi ble linket til Taiwo før han gikk til Milan og N. Taylor også, men da stemmer ikke argumentet til Joakim, så det er best og ikke nevne det  ;)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7573 på: 17. Aug. 2011, 19:05 »
I tillegg kom jo navnet til Pieters opp før Enrique var klar, og det er ikke brått sikkert at det første Carr gjorde etter å sjekket ut spilleren var å ringe til media for å gjøre dem oppmerksomme på det...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7574 på: 17. Aug. 2011, 19:14 »
Jeg har ikke fått med meg andre backrykter enn Neil Taylor, før ryktene om Pieters dukket opp omtrent samtidig med at Enrique ble solgt. Men jeg har vært borte i to uker i sommer, hvor det kan ha dukket opp andre rykter, så jeg er åpen for at jeg ikke har fått med meg alt.

Jeg sier heller ikke at Carr har ringt til media med en gang han oppdaget spilleren, men vi har neppe kommet langt i prosessen før Enrique var Liverpool-spiller.

At vi ikke greier å fikse en venstreback på en uke, etter å ha visst et halvår at Enrique overhodet ikke ønsket å bli, synes jeg er direkte håpløst.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon