20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1299269 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7515 på: 16. Aug. 2011, 23:37 »
http://themondaysupplement.co.uk/headline/arsenal-on-verge-of-signing-shock-fab-replacement652/

Cesc Fabregas has stunned Barcelona chiefs by asking for a move back to Arsenal.

Speaking moments after completing his marathon move to the Catalan giants Fabregas said that he hoped that Pep Guardiola would understand and claimed his emotional bond with the Gunners was just too hard to ignore.

?I spent 7 happy years in North London and thought that I was ready for a change but as soon as the ink dried I realised I had made a big mistake.?

?Arsenal are in my heart and made me the player I am so I hope that Barcelona will help me secure my move home? said an emotional Fabregas.

The Arsenal Captain had signed a five year deal at the Camp Nou, which would have made him one of Spain?s highest paid players, but then shocked the expectant crowd by ripping off his Barca shirt to reveal an Arsenal home strip.

?This is an outrage, how can someone sign a contract and then completely change their mind? said one heartbroken Barca fan, whilst others simply waved white handkerchiefs and looked very distressed about the whole situation.

Arsenal manager Arsene Wenger reacted to the news by saying that he would not be held to ransom over the price but that a fully committed Fabregas would be the perfect replacement for his recently departed skipper.

?Lets see how those thieving Spaniards like it when we offer them £3 million and a new set of corner flags? said Wenger, ?Cesc is like a son to me and will always be welcome back at the Emirates but if he wants to come back he?ll have to take a pay cut.?

Haha... :P

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7516 på: 16. Aug. 2011, 23:42 »
garyalsmith Gary
by LeazesTerrace
Modibo Maiga (Mali) has been left out of Sochaux's Europa League squad for Thursday. #nufc

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7517 på: 16. Aug. 2011, 23:48 »
Ikke så rart det så lenge han "streiker"? :P

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7518 på: 16. Aug. 2011, 23:50 »
Ikke så rart det så lenge han "streiker"? :P

Hehe, nei er kanskje ikke så overaskende nei.

baerb

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7519 på: 17. Aug. 2011, 01:04 »
Se derja, ville ikke sjokkert meg om vi hadde hentet Wayne Bridge på lån faktisk. Håper ikke det ligger noe i dette;p

http://www.nufcblog.com/2011/08/16/newcastle-may-turn-to-wayne-bridge-but-why/

MsiDouglas Mark Douglas
As it'll be elsewhere too...Enquiry about Wayne Bridge over the weekend. Seven figure loan fee likely to scupper deal. More tomorrow! #NUFC

Juma

• Gjest
« Svar #7520 på: 17. Aug. 2011, 01:15 »
Flere faktorer som spiller inn i bilde her hvorfor det har gått så treigt. For det første så var Pieters i sin bestemors begravelse i går. For det andre går det rykter om at PSV ikke ønsker å slippe Pieters før deres kamp på torsdag. For det tredje er ikke Newcastle villig til å betale den summen som PSV ønsker. Styret er jo ikke akkurat kjent for å godta priser uten videre og det brukes derfor en del tid for å få presset prisen ned.

Ta vi med oss overgangene for hele 2011 med reduksjon i lønninger og andre "skjulte kostnader så får

vi følgende:
Per dags dato ligger våre lønnsutgifter på 45 mill £ i året eller 865 000 £ i uken, dette er en reduksjon på ca 28 mill £ fra 2009 vår våre utgifter lå på 73 mill £ i uken eller 1 403 000 £ i uken. Dette er ca tall:

SPILLERSALG

Andy Carroll Pris: 35 mill £. Lønn: 30 000 £

Kevin Nolan Pris 4 mill £: Lønn: 50 000 £

Jos Enrique Pris 5,5 mill £ Lønn: 55 000 £

Wayne Routledge Pris: 1,5 mill £ Lønn: 15 000 £

Ben Tozer. Pris: Gratis: Lønn: 1000 £

Sol Campbell Pris: Gratis: Lønn: 25 000 £

Sheki Kuqi Pris: Gratis: Lønn: 5500  £

Aaron Spear Pris: Gratis: Lønn: 500 £

Matty Grieve Pris: Gratis: Lønn:  500 £

Dan Leadbitter Pris: Gratis: Lønn: 500 £

Patrick McLaughlin Pris: Gratis: Lønn: 500 £

Andy Mogwo Pris: Gratis: Lønn:  500 £

TOTAL T:  Spillersalg: 46 mill £  Lønnreduksjon: 184 000 £

SPILLERKJØP

Hatem Ben Arfa  Pris: 5,75 mill £, Lønn: 55 000 £

Yohan Cabaye: Pris: 4,25 mill £ Lønn: 35 000 £

Demba Ba: Pris: Gratis: Lønn: 35 000 £

Sylvain Marveaux: Pris: Gratis, Lønn: 25 000 £

Gabriel Obertan: Pris: 3 mill £ Lønn: 20 000 £

Mehdi Abeid: Pris: Gratis, Lønn: 5000 £

TOTALT: Spillerkjøp: 13 mill £   Sign on fee:  2 mill £  Lønnsøkning:  175 000 £

OVERSKUDD: 29 mill i spillerkjøp. 468 000 £ i overskudd i reduserte lønnskostnader.

Kjøper vi da følgende og tilbyr de følgende lønn:

Erik Pieters. Beløp: 7 mill £ Lønn: 30 000 £

Aly Cissokho: Beløp: 8 mill £, Lønn: 55 000 £

Modibo Maiga Beløp: 5 mill £ Lønn: 20 000 £

TOTALT: Kjøpesum: 20 mill £, Sign on fee: 1,5 mill £ Lønns utgifter per år: 5,5 mill pund
SUM: 27 mill £.

Dette vil da øke lønnsutgiftene våres til ca 50 mill £ i året noe som betyr at ca 50 % av inntektene i klubben går til lønninger imotsetning til ca 75 % som det gjorde tidligere.

Så å kjøpe Pieters vil koste oss ca 9 mill pund med kjøpesummen, sign on fee + lønnen hans det første året.

Å LEIE Wayne Bridge i en sesong med hans lønn vil koste oss 3,2 mill £, forutsatt at vi betaler hele lønnen hans.

NEI TAKK!
« Siste redigering: 17. Aug. 2011, 01:17 av Juma »

Juma

• Gjest
« Svar #7521 på: 17. Aug. 2011, 02:22 »
Maiga

Having gone AWOL over the weekend and missed a game on Saturday and a training session on Sunday, Sochaux striker Modibo Maiga has now been excluded from their squad for a Europa League tie later this week.

The Mali international who turns 24 early next month is currently in dispute with the French club, claiming that Newcastle have declared an interest in signing him and refusing to play for Sochaux until they agree a transfer.   

Maiga joined Sochaux in July 2010, signing a four year contract. Appearing as both a central striker and winger last season he scored 16 goals (15 in the league).

Rather than travel with his current team mates to face Metalist Kharkiv in the Ukraine on Thursday, Maiga will remain in France and train with Sochaux's reserve side before coming into consideration for Sunday's domestic encounter away to AS Nancy - if he ends his boycott.

If you're looking for a precedent for this sort of behaviour, the departure of current Magpie Demba Ba from German side Hoffenheim in January 2011 - refusing to travel to a training camp in Spain and demanding a move to West Ham, despite having over two years left on his contract.

And as a few of you have pointed out, it's 12 months since Hatem Ben Arfa downed tools for Olympique Marseille and got his wish to join Newcastle on loan.

With Ivory Coast already through to the African Cup of Nations Finals in January/February 2012 and Senegal set to join them, United are already set to be deprived of both Cheick Tiote and Demba Ba for up to nine fixtures.

Signing Maiga would extend that list to three, with Mali also more than hopeful of achieving qualification to the tournament staged in Gabon and Equatorial Guinea.

Pieters

Following a family bereavement, PSV Eindhoven left back Erik Pieters has now returned to training, as claims of a Newcastle bid for his services continue to circulate.

His current manager Fred Rutten seems resigned to losing Pieters and has spoken to Dutch media sources about his discussions with PSV Technical Director Marcel Brands over a replacement player.

In the UK meanwhile, claims of a £6m fee have appeared - as has speculation over whether United are prepared to "reinvest" that money, having just raked in that amount for Jose Enrique.

The 23 year-old Dutch international is expected to be named in the PSV squad for a home Europa League tie against Austrian side SV Reid on Thursday.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7522 på: 17. Aug. 2011, 02:23 »
Rodallega synes jeg hadde vært fantastisk å få til klubben. Blir av noen sett på som "overrated", men jeg mener at han har bevist at han holder godt PL-nivå. Vi snakker om en mann som har scoret jevnt for et lag som har slitt langt nede på tabellen. Han har vært Wigans viktigste spiller de siste årene og hovedgrunnen til at de har holdt seg i PL. Skulle likt å se han i Svart/Hvitt :)

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7523 på: 17. Aug. 2011, 02:31 »
Njaaaaa, N´Zogbia føler jeg skal ha mer av akkurat den æren.

Rodallega er overvurdert. Han er en god spiller, med 22 mål på 89 kamper (ca 1 mål pr 4 kamp), men han er ikke verdt den prisen Whelan ville krevd fra Ashley, det kan jeg garantere.

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7524 på: 17. Aug. 2011, 05:26 »
Herregud for noe møkk vi er linket med. Bedner? han er treig som få, kan ikke skyte en ball. Maiga ser ut som en Ok Pl-spiller. I starten gledet jeg meg til å se hvem som skulle fylle tomrommet etter Carroll. Ble linket med spillere som Huntelaar, Gamirio, Gervinho og i verste fall ednic. Nå ser vi etter skrap som ikke hører hjemme i Pl. Nei da ser jeg heller at Løven tar spissplassen.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7525 på: 17. Aug. 2011, 07:30 »
Hvor stort er grunnlaget ditt til å si at erding ville blitt bedre en maiga?
Han kom, ble mett og dett var dett....

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7526 på: 17. Aug. 2011, 08:13 »
Jeg er faktisk litt enig. Hvis Ba fortsetter i samme stil, og vi får inn maiga, kan vi risikere å ha 4 ameobier.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7527 på: 17. Aug. 2011, 08:13 »
Jeg syns Maiga kunne vært et spennende kjøp..

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7528 på: 17. Aug. 2011, 09:09 »
Jeg syns Maiga kunne vært et spennende kjøp..

Syns han virker for lik Ameobi og Ba som allerede er i klubben, eneste forskjellen jeg kan se er at han er venstrebeint
« Siste redigering: 17. Aug. 2011, 09:35 av aggietoon »
Veni Vidi Vici

Richiii

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7529 på: 17. Aug. 2011, 11:38 »
http://www.nufcblog.com/2011/08/17/transfer-fee-holding-up-pieters-move/

Er det mulig å bli mer gjerrig MA? 6m for en 23 årig nederlandsk landslagsspiller synes jeg ikke er for mye.
Pengene fra Enrique dekker selve transfer fee`n og i tillegg krever Pieters betydelig lavere lønn enn Josè.

Det er heilt greit å ha en sunn transfer politikk, men i noen situasjoner synes jeg at også vi kan strekke oss litt.

Vist dette er en spiller Pardew hadde tenkt skulle gå inn direkte for Josè Enrique, ser jeg ikke problemet med å betale de 6m og få han inn med en gang.

Men dette er kanskje bare mine tanker