20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1299333 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7425 på: 15. Aug. 2011, 15:10 »
Forstår jeg det rett at han streiker nå? I tilfelle ikke bra, selv om det ikke nødvendigvis er det verste for vår del. Liker ikke bruk av streik som middel for å tvinge gjennom en overgang. Iallefall ikke før det har gått lang tid med en rekke uenigheter.

Virker som han nektet å spille kampen ja. Det er selvfølgelig hyggelig at han ønsker seg til oss, men en slik holdning er ikke ønskelig. Virker ikke å ha særlig grunn til det heller kom jo til klubben forrige sesong. Tenk at han kommer til oss, har en super sesong og en av CL-lagene byr på han. Samme kan skje igjen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7426 på: 15. Aug. 2011, 15:31 »
Gjorde ikke Ben Arfa mye av det samme? Streika og greier fordi han ville til Newcastle?
Nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7427 på: 15. Aug. 2011, 15:34 »
Stemmer Boris ;)

Odemwingie vil jeg ikke ha. han er en god spiller, men har rundet 30 år ob vil være en risk. Skada nå f.eks, uten at det må bety så mye.... Ønsker en ung og sulten spiss :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7428 på: 15. Aug. 2011, 15:35 »
Det stemmer ja, og jeg ga vel samme uttrykk for bekymring den gangen. Men så var nok konflikten til Ben Arfa litt dypere enn at formannen bare hadde avvist ett enkelt førstebud.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7429 på: 15. Aug. 2011, 15:50 »
Stemmer Boris ;)

Odemwingie vil jeg ikke ha. han er en god spiller, men har rundet 30 år ob vil være en risk. Skada nå f.eks, uten at det må bety så mye.... Ønsker en ung og sulten spiss :)
Odemwingie er vel bedre enn alt vi har der framme. Uansett bra med en ung og sulten spiss, men han må også vere så god at han går rett inn i første elveren.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7430 på: 15. Aug. 2011, 16:18 »
Forstår jeg det rett at han streiker nå? I tilfelle ikke bra, selv om det ikke nødvendigvis er det verste for vår del. Liker ikke bruk av streik som middel for å tvinge gjennom en overgang. Iallefall ikke før det har gått lang tid med en rekke uenigheter.

Virker som han nektet å spille kampen ja. Det er selvfølgelig hyggelig at han ønsker seg til oss, men en slik holdning er ikke ønskelig. Virker ikke å ha særlig grunn til det heller kom jo til klubben forrige sesong. Tenk at han kommer til oss, har en super sesong og en av CL-lagene byr på han. Samme kan skje igjen.

Er jo ihvertfall et tegn på at han virkelig ønsker seg til NUFC. Akkurat på samme måte som Ben Arfa gjorde det. Det er positivt.
Alle spillere som viser så tydelig at de vil spille for klubben er hjertelig velkommen.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7431 på: 15. Aug. 2011, 16:26 »
Ja og nei. Jeg mener at det viser en kvalitet som for meg ikke er særlig attraktiv i en spiller. Men for all del, det er jo svært positivt at en spiller gjerne vil spille for oss!

Nå har jeg forøvrig ikke helt satt meg inn i de ulike sakene, men jeg sitter med et inntrykk av at Ben Arfa hadde flere grunner til å gå så langt som han gjorde enn det Maiga har.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7433 på: 15. Aug. 2011, 16:30 »
Spennende med denne karen, men kunne tenkt meg en mer etablert spiller i tillegg.
Ikke at jeg ikke tror gutten kan være god, men det er liksom ikke helt det jeg har sett for meg som vår Carroll-erstatter. Det er mulig jeg er storforlangende, men det hadde vært greit med et større navn i tillegg. Ja, nå tenker jeg ikke på navnet for navnets skyld, men en mer etablert spiller, rett og slett, som vi vet hva vi kan forvente av. Det er så mye lettere å forholde seg til som supporter. Enten presterer han som forventet, og da er det gull, hvis ikke så underpresterer han, og flopper. Med en spiller vi knapt nok har sett et videoklipp av, så aner vi ikke hva vi skal forvente.

Det er morsomt med sånne spillere også, bevares. For om de virkelig slår til og overbeviser, så er det ingenting som er bedre enn det. Men hva skal vi som supportere forvente av slike signeringer, når vi ikke vet en døyt om dem, annet enn det forståsegpåere skriver (men de skriver jo så mye rart), hva FM forteller oss og hva statistikken sier.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7434 på: 15. Aug. 2011, 16:35 »
Ja og nei. Jeg mener at det viser en kvalitet som for meg ikke er særlig attraktiv i en spiller. Men for all del, det er jo svært positivt at en spiller gjerne vil spille for oss!

Nå har jeg forøvrig ikke helt satt meg inn i de ulike sakene, men jeg sitter med et inntrykk av at Ben Arfa hadde flere grunner til å gå så langt som han gjorde enn det Maiga har.

Var ikke den saken omtrent helt lik da? Vi fikk jo tross alt Ben Arfa til gi bort pris, og jeg husker han streiket og kom med uttaleleser i media.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7435 på: 15. Aug. 2011, 16:36 »
Andrew Gibney on Twitter -

My thoughts on Maiga ? started as a winger for Le Mans under Frederic Hantz in 2007 - 8 goals in 30 games for Le Mans in ?08.

Pacey, powerful. When Gervinho left he became the man striker ? 7 goals 32 games, played centrally and also wide.

Moved to Sochaux in 2010 partnership with Brown Ideye 15 goals 36 games. Developed into a very powerful and direct front man.

Can lead the line and play with a partner. Great in the air, and with his feet. £8m is a bargain for a goalscorer.

Potential attitude problem from trying to force a move after one season with Sochaux. But never had problems in the past.

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #7436 på: 15. Aug. 2011, 16:38 »
Modibo Maiga :

http://www.skysports.com/story/0,,11095_7102519,00.html

håper han får viljen sin... Spennende med ny spiss
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7437 på: 15. Aug. 2011, 16:41 »
Var ikke den saken omtrent helt lik da? Vi fikk jo tross alt Ben Arfa til gi bort pris, og jeg husker han streiket og kom med uttaleleser i media.

Jeg synes det er en forskjell. Ben Arfa var i en langvarig konflikt med Deschamps og han hadde hatt uenigheter med styret. Dette stiller seg litt annerledes enn en spiller som spiller fast og signerte kontrakt for 1 år siden og som meg bekjent ikke er på kant med den sportslige ledelsen. Men som sagt, så vet jeg jo ikke noe særlig om hvorfor Maiga vil vekk utover det lille jeg har lest idag om at han ikke vil spille mer siden klubben avslo ett bud fra Newcastle.
« Siste redigering: 15. Aug. 2011, 17:54 av Hughie »

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7438 på: 15. Aug. 2011, 16:42 »

Følte Ben Arfa hadde en noe bedre sak, selv om det åpenbart er klare likheter. Mener OM sa at han kunne dra for så å endre mening. Ben Arfa hadde vel ikke det beste forholdet med klubben allerede og begynnte etter hvert å ikke komme på treninger.

Det er hyggelig at spillere vil til oss, men det er en balansegang her etter min mening. Maiga er under kontrakt i en klubb som har satset på han og betalt han mye penger. At han så velger å nekte å spille en kamp fordi vi har bydd på han syntes jeg da blir tullete.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7439 på: 15. Aug. 2011, 16:45 »
Maiga er sikkert en god spiss. Liten tvil om det. Men siden vi ikke har spesielt god fart i laget utenom Obertan(Tar ikke med Marveux og Ben Arfa siden de er skada), hjelper det ikke å ha gode puttere når ikke vingene og laget kommer kjapt nok fram til å slå ballen inn i kassa. Vi trenger en bakrom spiss med bevegelse og fart. Mangler mye fart framover. Bra Obertan har komt iallefall.