20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1305700 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7410 på: 15. Aug. 2011, 13:17 »
Er det bare meg som reager på at vi nå er villige til å by ?8m for Maiga men vi kunne ikke betale ?5m(??) for Shane Long?

Hvis vi skal ut med ?8m tror jeg faktisk vi kan få en bedre spiss enn Maiga

Prisen på Long skulle være £4,5m som kunne økes til £6,5m i følge skysports og med dagens valutakurser så er ?8m rundt £7m så det er ikke noen veldig stor forksjell. For å forsvare nuc litt så er det ofte vanskelig å forutse hvordan en storscorer i Championship gjør det i PL. F.eks. hadde Ebanks-Blake to mål i sin første PL sesong etter å blitt toppscorer i Championship. Og for Irland har Shane Long ikke alt for imponerende 6 mål på 22 kamper, men det er vel våre speidere sin jobb å kunne forutse hvor bra han vil være i PL og slik han var i sin første kamp virket han som en spiller vi helt klart hadde trengt.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7411 på: 15. Aug. 2011, 13:23 »
For hva det er verdt så har Maiga 13 i hurtighet og 14 i akkselrasjon på FM. Er ganske bra på det meste der og kan i tillegg spille på begge vinger.

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7412 på: 15. Aug. 2011, 13:23 »
Håper virkelig han har god fart også....

Edit: Macheda vil jeg ikke ha. Han har stagnert og vært veldig blek siste to sesongene.

Han er vel fortsatt bare 19 år så kommer nok til å være noen opp og nedturer, men har jo visst at han har/hadde gode avslutningsegenskaper. Tipper han kan bli en typisk Rossi spiller hvis det er noen som er villige til å gi han sjansen.
Veni Vidi Vici

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7413 på: 15. Aug. 2011, 13:29 »

Prisen på Long skulle være £4,5m som kunne økes til £6,5m i følge skysports og med dagens valutakurser så er ?8m rundt £7m så det er ikke noen veldig stor forksjell. For å forsvare nuc litt så er det ofte vanskelig å forutse hvordan en storscorer i Championship gjør det i PL. F.eks. hadde Ebanks-Blake to mål i sin første PL sesong etter å blitt toppscorer i Championship. Og for Irland har Shane Long ikke alt for imponerende 6 mål på 22 kamper, men det er vel våre speidere sin jobb å kunne forutse hvor bra han vil være i PL og slik han var i sin første kamp virket han som en spiller vi helt klart hadde trengt.

Sant nok det, kan jo legge til at Beckford hadde vel ingen stor sesong for Everton ifjor etter å ha imponert for Leeds, men sånn er det vel strengt tatt med alle spillere nesten uansett. Er jo eksempler på spillere som har gjort det kjempebra andre plasser mens de har slitt i PL. En ting som jeg har lagt merke til er at det er flere spillere som har spilt i Nederland som har klart seg ganske bra i PL. Suarez har taklet overgangen fort, Kuyt har gjort det bra, Nistelrooy (vet det er lenge siden) taklet det meget bra også. Så tror at Eresdivisjonen kan være en god plass å hente fra.
Veni Vidi Vici

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7415 på: 15. Aug. 2011, 13:43 »
For £7 mill tror jeg faktisk vi kunne ha fått Ola Toivonen, en spiller jeg tror kunne ha passet bedre enn Maiga.
Veni Vidi Vici

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7416 på: 15. Aug. 2011, 14:00 »
Ola er jo en tanks da:)

Jeg vet ikke om jeg vil ha en tanks. Hvordan er styrke, høyde, teknikk osv på ffm da?

Jeg vet det ikke sier så veldig mye, men har aldri sett denne franskmannen, og da er det vanskelig å bruke noe annet en FM. 13 i hurtighet er ikke imponerende. jeg ville vell sagt at ba og shola ligger på noe sånt? Hvis obertan har 20.

Jeg håper jo at vi får en bevegelig spiss med gode avsluttninger som kan jobbe litt av den store spissen, samtidig ta gode løp i bakrom fra de offansive vingene våre.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7417 på: 15. Aug. 2011, 14:04 »
Maiga ser da ikke rask ut. Av det jeg har sett ser han faktisk litt gampete ut. Er nesten så han ligner litt på Ameobi. Nei er ikke helt imponert. Og for 8?.  :-\

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7418 på: 15. Aug. 2011, 14:06 »
Ifølge Burnley fans skal me ha lagt inn bud på denne karen her: Jay Rodriguez

http://en.wikipedia.org/wiki/Jay_Rodriguez
Stjerna mi i førstesesongen på FM2011 med Burnley! :) Solgte han til Newcastle for £8.500.000 etter én sesong.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7419 på: 15. Aug. 2011, 14:09 »
Nå synst jeg vi er linka til mye rart. Må ha ha større mål enn Rodriguez.

Juma

• Gjest
« Svar #7420 på: 15. Aug. 2011, 14:09 »
Maiga ser da ikke rask ut. Av det jeg har sett ser han faktisk litt gampete ut. Er nesten så han ligner litt på Ameobi. Nei er ikke helt imponert. Og for 8?.  :-\

Nå er du slem! :P

Han ligner veldig på Adebayor eller Kanu i spillestilen. Ikke all verdens fart, men god teknikk og ballkontroll ;D

Sier ja takk til han :)

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7421 på: 15. Aug. 2011, 14:14 »
Før i sommer var det krise fordi me ikkje var linka med nokon, nå er det krise fordi me blir linka med ulike spiss/ving-typer.  :P

Vil heller være linket til mange enn ingen for å si det sånn :)

Edit: Men det må komme noen inn også da
Veni Vidi Vici

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7422 på: 15. Aug. 2011, 14:14 »
Før i sommer var det krise fordi me ikkje var linka med nokon, nå er det krise fordi me blir linka med ulike spiss/ving-typer.  :P
Fint vi er linka til mange spillere. Men hadde håpa på litt mer klasse enn dette. Nei takk til disse her. Ja takk til Odemwingie, Rodalega, Bendtner.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7423 på: 15. Aug. 2011, 14:32 »
Sochaux med offisiell uttalese om Maiga;

FC Sochaux-Montbéliard recorded in amazement as the boycott by one of its players from the meeting of the Ligue 1 side Stade Malherbe Caen and absence without leave of the same element in the training session scheduled this Sunday, August 14 2011.

The direction of the club condemns this unacceptable behavior from a player which is contractually bound after engaging in summer 2010 for a period of four years (until June 2014).

FCSM consider that this behavior is totally disrespectful to the club, his teammates and his fans. It will not be without consequence or punishment.

http://www.fcsochaux.fr/fr/index.php?option=com_content&task=view&id=3077&Itemid=106

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7424 på: 15. Aug. 2011, 15:02 »
Forstår jeg det rett at han streiker nå? I tilfelle ikke bra, selv om det ikke nødvendigvis er det verste for vår del. Liker ikke bruk av streik som middel for å tvinge gjennom en overgang. Iallefall ikke før det har gått lang tid med en rekke uenigheter.