20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1298245 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7260 på: 12. Aug. 2011, 20:08 »
Mye negativt her nå. Har dere virkelig trodd at vi skulle kjempe i toppen med de store gutta?
Nå er det slik at pr dags dato er vi kun en farmerklubb til de store gutta, men jeg syns det jobbes bra ØKONOMISK av styret.
Husk med lønnstak og "kjøp billig, selg dyrt" policyen til Ashley så blir det jo mye cash i NUFC. På sikt er jo dette gull verdt og om noen år (5år?) Så kanskje vi kan spise kirsebær med Fergie og Wenger.

Jeg syns vi har kommet sterkere ut iår enn i fjor og itillegg minket lønningsposen. Fått inn endel spennede spillere :)

Om dere syns vi er svekket, så se på arsenal. De har store skadeproblemer forran oppgjøret på lørdag.

Eneste vi virkelig trenger er en spiss og back.

Topp10 er realistisk mål og det MÅ vi være fornøyd med. Vi er ikke Scum eller Chel$ki.

Scum eller Chelski ? Er jo snakk om og ha spillere på alle plasser ? Er vell et minstekrav ! ?
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #7261 på: 12. Aug. 2011, 20:09 »
Mye negativt her nå. Har dere virkelig trodd at vi skulle kjempe i toppen med de store gutta?
Nå er det slik at pr dags dato er vi kun en farmerklubb til de store gutta, men jeg syns det jobbes bra ØKONOMISK av styret.
Husk med lønnstak og "kjøp billig, selg dyrt" policyen til Ashley så blir det jo mye cash i NUFC. På sikt er jo dette gull verdt og om noen år (5år?) Så kanskje vi kan spise kirsebær med Fergie og Wenger.

Nope. Uttalt mål de neste årene er "Topp10". Det vil si mid-table slik vi er nå.
Så vi kommer ikke til å utfordre noen som helst, ambisjonsnivået er å holde seg i premier league og ca midt på tabellen.
If it has tits or wheels, count on problems!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7262 på: 12. Aug. 2011, 20:22 »
Det som bekymrer meg mest av alt er den fantastiske moralen vi har/hadde i laget. Nolan, Barton osv skal vel ha mye av æren for den. Føler at det er litt "sirkus" i klubben igjen.

Verken Nolan eller Barton ville hatt garantert plass på laget i år..Det er ikke sikkert Nolan ville vært så særlig moralspreder om han hadde sittet på benken mesteparten av tiden..Nolan var forøvrig ræv for WH i helga..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7263 på: 12. Aug. 2011, 20:24 »
Det som bekymrer meg mest av alt er den fantastiske moralen vi har/hadde i laget. Nolan, Barton osv skal vel ha mye av æren for den. Føler at det er litt "sirkus" i klubben igjen.

Verken Nolan eller Barton ville hatt garantert plass på laget i år..Det er ikke sikkert Nolan ville vært så særlig moralspreder om han hadde sittet på benken mesteparten av tiden..Nolan var forøvrig ræv for WH i helga..

Ingen skal vera garantert plass på laget... Det har no meir med at mi kvittar oss med dei beste, det kan skapa usikkerheit i troppen. Og i tillegg tykkjer eg Pardew seier ein del som kan forsterke dette. Eg håpar verkeleg på ein seier i morgon, det trur eg er viktig med tanke på dagens situasjon. Og at mi ungår skadar!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7264 på: 12. Aug. 2011, 20:50 »
Mye som tyder på at Barton ikke er god nok for dette laget ja...

Jeg syns jo igjen det er mye rar konstruering av virkeligheten ute og går. Selvfølgelig hadde det vært deilig å kunne vise litt muskler i overgangsmarkedet som LFC gjør. Ja, de betaler dyrt, men ikke kom å si at ikke det hadde vært fint om vi hadde vært i en slik posisjon.
Ja, Joey Barton er trøblete - men det er lite som indikerer at han ikke skal være en ekstremt viktig brikke i laget vårt dersom han får bli.
« Siste redigering: 12. Aug. 2011, 20:53 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #7265 på: 12. Aug. 2011, 21:28 »
Jaja, de to ytterpunktene blir aldri enige, og det har allerede resultert i en stengt transfertråd...

Jeg er betinget optimist foreløpig, selv om jeg gjerne skulle beholdt stjernene våre og heller kvittet oss med daukjøttet som også hever bra lønn. Nå er det likevel slik at vi ikke har økonomi til den type satsning, og ingen er dumme nok til å offloade daukjøttet vårt...

Jeg velger derfor å være avventende uten å hverken juble eller gråte foreløpig.  Jeg savner likevel en god back påhver side, en god midtstopper og en moa-type på topp

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7266 på: 12. Aug. 2011, 21:38 »
Jeg gråter ikke - jeg bare syns det blir tåpelig å prøve få det til å virke negativt det Kenny Dalglish får muligheten til å gjøre i LFC. Dersom vi hadde hatt like pengesterke eiere og vært i en slik finansiell posisjon - visst pokker hadde jeg vært glad til om vi hadde vist ambisjoner og muskler på overgangsvinduet. Jeg har forståelise for at vi ikke er i en slik situasjon.
Og hva Barton angår - jeg blir stadig like flabbergasted over hvor forbanna lett det over natta er å minimalisere Bartons ENORME bidrag til dette laget straks det blåser rundt ham..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7267 på: 12. Aug. 2011, 21:46 »
Tror du ikke det blir rom for slik satsing når klubben er gjeldfri?
Han kom, ble mett og dett var dett....

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #7268 på: 12. Aug. 2011, 21:51 »
Nope, ikke under Ashley

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7269 på: 12. Aug. 2011, 21:52 »
Tror dere MA selger unna de mest profilerte spillerene forå få inn cash? Hente inn billige erstattere med lav lønn for å gjøre klubben attraktiv å selge?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7270 på: 12. Aug. 2011, 21:52 »
Nope, ikke under Ashley

Hva skjer når klubben er i null og hva baserer du det på?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7271 på: 12. Aug. 2011, 21:55 »
Tror dere MA selger unna de mest profilerte spillerene forå få inn cash? Hente inn billige erstattere med lav lønn for å gjøre klubben attraktiv å selge?

Det er det jeg tror han gjør ja.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7272 på: 12. Aug. 2011, 22:04 »

Det er det jeg tror han gjør ja.

Hvorfor selge en klubb full av lav profil spillere hvis du kan selge med høy profiler?

Hvis ny eier har den økonomie som etterlyses, hvorfor vil de bry seg? De skal subsidiere klubben uansett. Takler de ikke dagens nivå takler de ikke mange på dette forumets forventninger. Er det umulig at ashley ønsker en selvdrevet sukserik klubb?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7273 på: 12. Aug. 2011, 22:04 »
Joey Barton er trøblete - men det er lite som indikerer at han ikke skal være en ekstremt viktig brikke i laget vårt dersom han får bli.

Jeg tror at Pardew og co i utgangspunktet har tenkt seg en sentral midtbane med Tiotè og Cabaye, muligens med Gosling også av og til. På kantene er det nå flere alternativer med Ben Arfa, Jonas, Obertan, Marveaux og Gosling. I tillegg har vi unngutter som Vuckic og Abeid som av flere (også TV2 "ekspertene") har blitt lagt merke til i sesongoppkjøringen og som er sentrale midtbanespillere med øye for mål.

Jeg sier ikke at Barton er dårlig, men at midtbanen vår er bedre denne sesongen enn forrige, og av den grunn ikke er like avhengig av Barton som kan fordele baller. Nå har vi flere slike som også er hakket bedre enn han.
Midtbanen er jeg nå ganske fornøyd med. Kontra forrige sesong er den nå raskere, bedre med ball, ja stort sett bedre på det meste. 

Nolan og Barton er gode spillere, men langt ifra uerstattelige. Nolan gikk ned en divisjon da han byttet klubb, mens Barton i flere uker nå har vært tilgjenglig til gi bort pris, foreløpig uten noe nærmere klubbskifte. Hadde de vært veldig gode hadde de nok mest sannsynlig hatt mer interessante klubber etter seg.

Spissplassen trengs 1 veldig solid tilvekst, mens forsvaret nå etter min mening trenger ihvertfall 2 veldig gode spillere. Det er hva jeg mener det er manko på.
« Siste redigering: 12. Aug. 2011, 22:05 av Frode »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #7274 på: 12. Aug. 2011, 22:04 »
Nope, ikke under Ashley

Hva skjer når klubben er i null og hva baserer du det på?

Han gjør klubben mer salgbar. Rydder i skuffer og skap for å få en bedre pris. Han har jo selv sagt at det var det som måtte til, i den perioden han var fornærmet på fansen og ville selge første gang.

Misforstå meg rett; jeg mener ikke det negativt. Jeg tror det er nødvendig for alle parter. Det rimer også med at AP er ansatt på lang kontrakt med lav grunnlønn. Nye eiere kan enkelt kvitte seg med ham uten å sprenge banken...