20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1299147 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7185 på: 11. Aug. 2011, 22:36 »
Vi venter... Og venter. Det skal ikke mye aktivitet i toppetasjen til ledelsen for å skjønne at dette er langt unna det vi supportere fortjener når det gjelder ambisiasjoner sportslig sett. Vi mangler masse bredde, bredere enn MA's buksestørrelse..

Den dagen tjukken selger, skal det så sinnsykt feires.
Who else...... Alan Shearer

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7186 på: 11. Aug. 2011, 22:41 »
Nei altså. Er ikke lei meg jeg heller. Bare merker jeg blir skalla 1 år tidligere hver gang Pardwho åpner kjeften sin. "Vi visste Enrique ikke ville signere", hva faen er det for no å si, med den passitiviteten?  Hvis dette var klart lenge, så ha en spiller klar for lenge siden da!! HVorfor har vi ikke en back tilgjengelig nå? Og hva skjer med Løven ut? Trodde aldri jeg skulle si det, men God Bless Pistol-Pete slik stallen vår sees ut nå. Brukt snart 3mnd på å klare og hente en spiss, kanskje en ide og ikke selge noe særlig da eller?!

Eller så blir det som det ofte gjør, Perch starter, spiller en god match og BOM, plutselig trengte vi ikke forsterkning der allikevel.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7187 på: 11. Aug. 2011, 23:14 »
Tragiske greier fortiden. Har de siste 8-9 mnd. sett fram til dette vinduet at Newcastle skulle få rensket unna litt daukjøtt fra stallen. Spillere som Smith, Perch, Ameobi og Løven, Guthrie skulle selges og stammen i laget med Carroll, Colo, Barton, Nolan,Tiote og Enrique skulle få bedre spillere rundt seg.

Resultatet er jo heller at de "gode spillerene" er solgt menst bredden bærer preg av det samme daukjøttet som aldri drar oss oppover tabellen.

Det er så sinnssyk gambling å bytte ut spillere som vi vet holder god PL kvalitet med spillere som knapt har spillt PL før.

Om Newcastle er heldig og de nye spillerene leverer kan de fort bli topp 10, men oddsen må sies å være like stor for nedrykk.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7188 på: 11. Aug. 2011, 23:36 »
Nedrykk?? Er ikke dette saklig tråd? Vi er langt fra nedrykk. Om/ når vi får inn v back og spiss er vi sterkere enn i fjor.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7189 på: 11. Aug. 2011, 23:37 »
Trodde du vi skulle rykke ned i 2008 Toon?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7190 på: 11. Aug. 2011, 23:40 »
Du treffer spikeren på hodet her, Thomas.
Denne sesongen kan enten bli fantastisk eller helt katastrofe.
Vi har solgt spillere vi vet presterer uke etter uke, både borte og hjemme. Vi har erstattet dem med unge, utenlandske spillere som vi ikke vet om vil passe inn i Premier League. Hvis Cabaye har i utgangspunktet et større register av ferdigheter og kan være her mye lenger enn Nolan, men hvis han ikke slår til, så står vi der med søppel opp til knærne.

Det er forståelig at vi selger når vi får så mye som 35 millioner pund for en spiller som har så kort fartstid på toppnivå som Carroll. Men da må vi kunne bruke de pengene på å investere i flere spillere av høyere klasse. Men i stedet så sparer vi oss til fant, bruker pengene til å slette gjeld og spytter inn i lønnsbudsjettet, for å være sikker på at vi alltid går i pluss. Men transferbudsjettet? Det er utelukkende avhengig av salg først, og kjøp etterpå, i tillegg til free transfers.

På papiret ser laget vårt veldig spennende ut. Men det er helt avhengig av at de nye spillerne presterer fra dag 1, og viser at de tar nivået minst like fort som Cheick Tiote. Men det er ingen selvfølge!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7191 på: 11. Aug. 2011, 23:41 »
Nedrykk?? Er ikke dette saklig tråd? Vi er langt fra nedrykk. Om/ når vi får inn v back og spiss er vi sterkere enn i fjor.
Men først må de nye spillerne slå til. De må ta Premier League med storm, omtrent fra dag 1. Hvis ikke står vi med søppel opp til halsen og sliter BIG TIME!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7192 på: 11. Aug. 2011, 23:53 »
Rolig, rolig! Akkurat nå er det i alle fall utrolig viktig at vi beholder Barton. Han vet vi har hjerte og vil kjempe for denne klubben.

Så mine ønsker nå blir å beholde Barton og få inn Pieters før helgen. Så får vi ta det derfra. Er forøvrig helt enig i at vi 1. burde ha en erstatter klar 2. kunne ventet til etter kampen førstkommende helg. Tror helt sikkert Enrique kunne ha tenkt seg å ta et verdig farvel med fansen også. Merkelig dette..

Helt svart er det ikke, la oss ta en oppsummering i morgen kveld ;)

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7193 på: 12. Aug. 2011, 00:16 »
Vi venter... Og venter. Det skal ikke mye aktivitet i toppetasjen til ledelsen for å skjønne at dette er langt unna det vi supportere fortjener når det gjelder ambisjoner sportslig sett. Vi mangler masse bredde, bredere enn MA's buksestørrelse..

Den dagen tjukken selger, skal det så sinnsykt feires.
Who else...... Alan Shearer

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7194 på: 12. Aug. 2011, 01:05 »
Om Cabaye kommer til å slå til er en av de minste bekymringene våres. Jeg er helt overbevist om at han er en klar forbedring på Nolan.

Tror ikke sesongen kommer til å bli hverken fantastisk eller katastrofal, og vi kommer nok til å ende rundt der vi gjorde forrige sesong, med forhåpentligvis litt bedre poengmargin.

Kommer det inn en venstreback og en spiss så er mine forventninger av styret moderat tilfredsstilt.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7195 på: 12. Aug. 2011, 01:27 »
Mediene har ikke stor tro på oss, blir i gjenomsnitt tippet på 13. VG har oss så langt ned som på 16....

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7196 på: 12. Aug. 2011, 01:39 »
Alle som kritiserer styret og klubben for salg av Enrique 2 dager før PL start før vi har fått inn en erstatter:

- Klubben har nok hele tiden visst at han ville blitt solgt, men hva om ikke Liverpool la inn budet før i dag. Vi vet jo ikke, og da "må" jo nesten klubben godta det.
- I tillegg har vi prøvde oss på Neil Taylor
- Hvem vet om vi har lagt inn bud på Pieters eller andre v.backer.
- Det er ikke så lett å finne en god erstatter og er sikker på klubben jobber med problemet.
- Klubben kan ikke gjøre så veldig mye når spilleren vil vekk og har 1 år igjen av kontrakten.

Dette er kanskje unnskyldninger som noen vil godta og kanskje burde jeg også, men!

Skal vi ta nye steg som klubb og utvikle oss videre kan vi ikke i lengden selge topp- spillerene våre før vi har erstattere på plass. Og jeg hadde kanskje ikke reagert om klubben hadde fått tak i enten en ny spiss eller v.back. Men i løpet av hele sommeren har de ikke klart å få tak i noen av delene(regner ikke med Ba). Sommersigneringene har vært veldig bra og jeg har tidligere forsvart klubben, også for deres forsøk på blant annet gameiro og erdinc, taylor. Men er det godt nok å forsøke?

I tillegg lånes Tavernier ut som jeg har forstått kan spille v.back og er et stort talent samt selger Enrique når i tilegg Ferguson er ute med skade.

Jeg stiller dermed store spørsmålstegn til ledelsen. Føles amatørmessig og låne ut spillere i posisjoner du ikke har spillere, og amatørmessig ikke klare få en tak i en ny v.back eller spiss på en hel sommer!

Eller var unnskyldningene overfor gode nok?

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7197 på: 12. Aug. 2011, 02:08 »
Nå syns jeg det er mange som maler fanden på veggen her ! Hvis vi ser på de lagene det er naturlig å sammenligne oss med er det få av dem som har styrket seg siden i fjor.

- Blackburn har solgt Phil Jones (16,5 mill) og riskerer i tillegg å miste Samba til Arsenal. De indiske
eierne er også svært kravstore til tross for at de er ekstremt gjerrige og har ikke hentet inn noen nevneverdige spillere.

- Everton har en meget god første 11, men utenom dette er det meget tynt og ofte preget av mye skader. I tillegg har de ikke kjøpt en spiller på gud vet hvor mange år.

- Wigan har solgt sin beste spiller og må sette sin lit til unge Moses og mr. oppskrytt Hugo Rodallega. Jeg tror de skal slite hardt med å holde seg oppe i år.

- Bolten spilte bra i fjor, men tapte de 5 siste kampene sine hvis jeg ikke tar helt feil. Målgarantisten deres er en aldrende Kevin Davies som skal tette hullet etter Sturridge, Elmander og som en liten bonus brakk Chung-Yong beinet.

- Aston Villa har mistet to av sine viktigste spillere i Young og Downing. Zogbia er en god erstatning, men det er mye ansvar på han og Bent når Agbonlahor fant ut at det var best å suge klamme heseballer hele fjorårssesongen. De har også mistet mye bredde i troppen i tapet av Friedel, Reo-Coker og Carew.

- Fulham har ikke styrket seg nevneverdig og har et aldrende lag som ikke akkuratt skriker fart og raske overganger. De har fått inn en spennende trener, men som dog er mer offensiv i tankegangen enn sine forgjengere så det kan kanskje gå på bekostning av deres sterke hjemmestatistikk ??

-Wolves hadde en veldig dårlig fjorårssesong, men har fått inn en solid stopper i Johnson og god midtbanespiller i O'hara som gjorde det godt i låneoppholdet i fjor. Har et meget godt spisspar i Fletcher og Doyle, så de har jeg faktisk litt tro på at kan gjøre det bedre i år.

- West Brom gjorde det meget bra etter at Hodgson tok over roret. Har i tillegg styrket spissplassen med Shane Long som KAN gjøre det bra. Odenwinge gjorde det meget skarpt i fjor, men han er aldrende og det lukter litt one-season wonder av nigerianeren.

- Sunderland har forsterket med solide spillere og har en meget bred stall, men det er veldig mange nye fjes og det kan ta litt tid før spillet setter seg. Allikevel tror jeg nok de vil gjøre en solid sesong.

De tre nyopprykkede lagene tror jeg skal slite, men det pleier ofte være enkelte lag som overrasker. Allikevel skal disse lagene være vesentlig mye svakere enn oss.

Dette ble veldig langt  :P men summa sumarum tror jeg at vi får en blandet sesong med noen horrible resultater og enkelte strålende prestasjoner. Tror vi plasserer oss på en grei 10. plass

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7198 på: 12. Aug. 2011, 02:47 »
Alle som kritiserer styret og klubben for salg av Enrique 2 dager før PL start før vi har fått inn en erstatter:

- Klubben har nok hele tiden visst at han ville blitt solgt, men hva om ikke Liverpool la inn budet før i dag. Vi vet jo ikke, og da "må" jo nesten klubben godta det.
- I tillegg har vi prøvde oss på Neil Taylor
- Hvem vet om vi har lagt inn bud på Pieters eller andre v.backer.
- Det er ikke så lett å finne en god erstatter og er sikker på klubben jobber med problemet.
- Klubben kan ikke gjøre så veldig mye når spilleren vil vekk og har 1 år igjen av kontrakten.

Dette er kanskje unnskyldninger som noen vil godta og kanskje burde jeg også, men!

Skal vi ta nye steg som klubb og utvikle oss videre kan vi ikke i lengden selge topp- spillerene våre før vi har erstattere på plass. Og jeg hadde kanskje ikke reagert om klubben hadde fått tak i enten en ny spiss eller v.back. Men i løpet av hele sommeren har de ikke klart å få tak i noen av delene(regner ikke med Ba). Sommersigneringene har vært veldig bra og jeg har tidligere forsvart klubben, også for deres forsøk på blant annet gameiro og erdinc, taylor. Men er det godt nok å forsøke?

I tillegg lånes Tavernier ut som jeg har forstått kan spille v.back og er et stort talent samt selger Enrique når i tilegg Ferguson er ute med skade.

Jeg stiller dermed store spørsmålstegn til ledelsen. Føles amatørmessig og låne ut spillere i posisjoner du ikke har spillere, og amatørmessig ikke klare få en tak i en ny v.back eller spiss på en hel sommer!

Eller var unnskyldningene overfor gode nok?

Store spørsmålstegn til ledelsen ?? De har vell sikkert fått inn 10-20K ++ 100% lønnsbetaling.. Da sier det seg vell selv at Fat Fuck Mike Cock Ash sier JA ??

Nei! Ikke Negativ ;)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7199 på: 12. Aug. 2011, 07:11 »
Ledelsen skal iallefall ha pes for en ting - at de selger vår beste venstreback før en erstatter er klar. Her har klubben skutt seg selv big time, og jeg forventer at en ny venstreback blir klar i løpet av dagen!

Får vi inn en venstreback og minst en spiss, vil jeg si meg nokså fornøyd med dette vinduet. Dette på tross av at vi har mistet vår beste venstreback, kaptein Nolan og alt styret rundt Barton...