20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291021 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6705 på: 07. Aug. 2011, 23:49 »
Sulejmani er en veldig god spiller ser det ut som:

http://www.youtube.com/watch?v=zQejkekxpTY
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6706 på: 07. Aug. 2011, 23:49 »
Off topic, men lurer på om det er en tråd for youtube-videoer her på forumet? Newcastle-klipp, skåringer, intervjuer etc.   
Fant ikke noe, men har ikke lett så nøye.

http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=2667.0

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6707 på: 07. Aug. 2011, 23:51 »
Off topic, men lurer på om det er en tråd for youtube-videoer her på forumet? Newcastle-klipp, skåringer, intervjuer etc.   
Fant ikke noe, men har ikke lett så nøye.

http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=2667.0
Thanks

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Transfertråden sommeren 2011
« Svar #6708 på: 08. Aug. 2011, 00:20 »
Som "sjef" her inne så begynner jeg å bli veldig bekymret for stemningen og kvaliteten her inne på forumet. Det er nettopp dette som lenge har vært vår styrke, men som nå ser ut til å bli erstattet med klaging, negativitet og usakligheter. Dette gjelder både folk som kun bidrar med negative ytringer uten rot i virkeligheten, og de som ikke evner å ignorere dette og som selv bidrar til å senke kvaliteten på forumet med klaging og usakligheter.

Hva er det som er galt med folk? Vi holder alle med samme klubb, så hvorfor kan vi ikke bare holde oss til et saklig nivå når vi diskuterer? Det er selvsagt lov å være uenige, det er bare sunt for forumet, men det er fra nå av krav at samtlige innlegg enten må være konstruktive eller ikke på noen måte bidra til å senke kvaliteten på dette forumet. Slikt piss kan eventuelt tas i Chit Chat-forumet som ikke omhandler Newcastle.

Alle "avvik" vil bli belønnet med advarsel på PM og vil resultere i utestengelse ved gjentatte brudd.

VÆR SÅ SNILL OG DISKUTER SAKLIG FRA NÅ AV!

Howay the lads!
« Siste redigering: 31. Aug. 2011, 23:26 av Christian »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #6709 på: 08. Aug. 2011, 00:24 »
Fint tiltak :)

For å fortsette om Sulejmani så jeg han så sent som i dag mot De Graafschap. Gode ferdigheter selv om han ikke hadde helt dagen. Har dessverre ingen tro på at han forlater Ajax, da de har noe spennende på gang. Er vel også litt for dyr for vår smak.

Simmi

• Gjest
« Svar #6710 på: 08. Aug. 2011, 00:32 »
Håper virkelig at Pardew skjønner at vi ikke bare trenger forsterkninger på spissplass, men også bakover. Skade på Coloccini hadde vært krise. Og det hadde vært fullstendig krise hvis Colo og feks Taylor blir skadet! Willi og Tavernier bak da eller? Høyreback burde vi også forsterka, men det ser jeg på som like sannsynlig som at Sulejmani tar turen :P

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6711 på: 08. Aug. 2011, 00:33 »
Storm clouds gather over Newcastle as Alan Pardew plots purist path

Independent

As pre-seasons go, Newcastle United's has not been the smoothest. First their opening friendly at Darlington was scarred by crowd violence, then three players were denied visas for a tour of the United States and those who did cross the Atlantic endured a punishing travel schedule involving nine flights in 10 days.

Back in England, Joey Barton's frustrations erupted on Twitter and a tentative peace deal appears far from formalised. Meanwhile Cheick Tioté is stuck in Ivory Coast waiting for his UK visa to be renewed and Hatem Ben Arfa remains at a sports injury rehabilitation centre in Paris having a troublesome ankle assessed.

So it seemed somehow symbolic that the club's dress rehearsal against Fiorentina at St James' Park on Saturday was abandoned goalless after 64 minutes due to a waterlogged pitch.

Indeed, it was tempting to regard the apocalyptic storm as a microcosm of wider turmoil. Although Mike Ashley's retail business has recently boomed and its staff have received generous share windfalls, the current international financial crisis has led to £200m being wiped off the stockmarket valuation of the Newcastle owner's Sports Direct empire.

Such a plummet is hardly likely to encourage the man ranked the 655th richest in the world to hand Alan Pardew the bulk of the £35m received from Liverpool for Andy Carroll in January.

Instead Newcastle's manager ? who appreciates Ashley has invested £286m in buying and then keeping Newcastle afloat during his first three years at St James' ? accepts he must make do and mend.

While Pardew is close to completing a £3m deal for Manchester United's Gabriel Obertan and has been promised the funds to buy another striker this month, he knows he cannot spend his way to success.

"People have to buy into what Newcastle United is all about," said Pardew, whose side entertain Arsenal on Saturday. "We don't have the riches of other clubs. That is obvious. Sometimes you have to accept things and work as hard as you can with what you have got.

"Since I've been here that's what we've done and that's how it needs to be every game; every player needs to be focused on trying to overachieve because, if we don't, we won't be good enough."

At least in Yohan Cabaye, a £4.5m France international summer signing from Lille, he looks to have identified the playmaker Newcastle have long craved. Cabaye shone against Fiorentina and seems poised to prove integral to Pardew's increasingly purist blueprint.

"Cabaye is central to my vision of how I want us to play," said Pardew. "Last season I don't think we had control of games, especially at home. He will give us that. His passing and grasp of the ball will be significant for us. We have a very good player on our hands."

Cabaye is destined for deployment alongside Tioté in central midfield and the club are confident their Ivorian enforcer will receive his new visa in time to face Arsenal. "Tioté will probably be here on Wednesday," said Pardew, wryly aware that, at Newcastle, it rarely rains but invariably pours. "He'll definitely be available for Saturday."

It is possible that Barton, currently isolated from the first‑team squad and still available on a free transfer, could also feature against Arsène Wenger's side. The right‑sided midfielder is scheduled to discuss the future with Derek Llambias, Newcastle's managing director, this week when his removal from the transfer list is possible.

"We're all taking a deep breath, having some time out and seeing where we go with Joey," said Pardew. "I want my best players playing for the club but Joey needs to buy into what we're doing. If he doesn't, he'll probably go. We'll assess it on Monday, Tuesday or Wednesday. Me and Joey will have a couple of texts and take it from there."

José Enrique, Newcastle's left‑back, remains in limbo, too. Enrique is desperate to leave but Pardew hopes to inspire a volte face. "There's been no bids for José and I want him to stay," he said. "I keep looking at him and smiling. He smiles back but he hasn't signed the contract yet and that is a problem."
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6712 på: 08. Aug. 2011, 00:34 »
Håper virkelig at Pardew skjønner at vi ikke bare trenger forsterkninger på spissplass, men også bakover. Skade på Coloccini hadde vært krise. Og det hadde vært fullstendig krise hvis Colo og feks Taylor blir skadet! Willi og Tavernier bak da eller? Høyreback burde vi også forsterka, men det ser jeg på som like sannsynlig som at Sulejmani tar turen :P

Vi har ingen reele alternativer i backfirern utenom de som starter. Enhver skade vil derfor egentlig påkalle en mini-krise. Tror dessverre forsvarsrekken har kommet litt i bakgrunnen av vår jakt på en ny spiss, håper de har jobbet med dette paralellt med den endeløse spissjakten denne sommern. Den som lever får se.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6713 på: 08. Aug. 2011, 00:39 »
Uff, vi har en sterk midtbane, men foran og kanskje spesielt bak ser det verre ut. Foran kan vi ihvertfall sette inn spisser, om enn ingen gode, skulle Ba bli skadet. Bak så må vel Tavernier, en 19 årig høyreback, steppe inn som stopper. Selv om han kan spille der så er ikke det det jeg ville kalt en betryggende mur bak....

Men er positiv og håper og tror at vi kan få på plass en spis og en midtstopper for vinduet stenger.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #6714 på: 08. Aug. 2011, 00:44 »
Håper at Barton- og Enrique-tvistene løser seg, samtidig som at vi får inn en klassespiss og en forsterkning i forsvaret. Men det er vel kanskje litt mye å be om. Fingers crossed!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6715 på: 08. Aug. 2011, 00:44 »
Og eventuellt en venstreback, men det virker som Enrique helst vil bli her uten å skrive kontrakt, for så å velge og vrake om et halvt år, mens klubben helst vil kvitte seg med han.

Er litt frusterende at vi ikke får avklaring, sånn sett hadde det vært ryddigere mentalt for min del om han bare stakk slik at jeg kunne forholde meg til en ny fast spiller der, på den annen side vil vi stille mye sterkere i årets premier league om Enrique spiller sesongen ut, kan ikke tenke meg at en erstatter vil være noe i nærheten av like god som Jose.. Så summa summarum er jeg egentlig glad om han blir, selv om han går gratis neste sommer uansett.  Det er jo ikke akkurat sannsynlig at vi kjøper en 7 millioner back om vi får solgt han, og en 500.000 pund back om han går gratis, jeg tror kaliberet på erstatteren vil være ganske likt uansett utfall.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6716 på: 08. Aug. 2011, 00:47 »
Uff, vi har en sterk midtbane

På papiret vel å merke. Det gjenstår å se hvor samspilte midtbanen er, men det ser unektelig bra ut teoretisk. Om våre nysigneringer slår til, kan det bli bra, uansett har vi rutinerte PL spillere i bakhånd, så det er greit belegg uansett.
« Siste redigering: 08. Aug. 2011, 00:58 av Flatline »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6717 på: 08. Aug. 2011, 00:52 »
Og eventuellt en venstreback, men det virker som Enrique helst vil bli her uten å skrive kontrakt, for så å velge og vrake om et halvt år, mens klubben helst vil kvitte seg med han.

Er litt frusterende at vi ikke får avklaring, sånn sett hadde det vært ryddigere mentalt for min del om han bare stakk slik at jeg kunne forholde meg til en ny fast spiller der, på den annen side vil vi stille mye sterkere i årets premier league om Enrique spiller sesongen ut, kan ikke tenke meg at en erstatter vil være noe i nærheten av like god som Jose.. Så summa summarum er jeg egentlig glad om han blir, selv om han går gratis neste sommer uansett.  Det er jo ikke akkurat sannsynlig at vi kjøper en 7 millioner back om vi får solgt han, og en 500.000 pund back om han går gratis, jeg tror kaliberet på erstatteren vil være ganske likt uansett utfall.

Det er derfor vi må sette en frist for han og Liverpool sånn at han kan få hue på rett plass om han ender opp her en sesong til ;)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6718 på: 08. Aug. 2011, 01:00 »
Hvis Enrique ikke vil forholde seg til et nytt kontraktstilbud, er det vel heller tvilsomt om han vil forholde seg til en ny frist også :P

Det er jo null kommunikasjon mellom han og ledelsen.