20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1293015 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6675 på: 07. Aug. 2011, 20:37 »
Flatline, kan du ikkje ta eit par dagar bort frå tastaturet? Dette startar å bli for dumt.

Mest av alt begynner jeg å bli lei av den konstante grininga di over hva andre skriver om i denne tråden. Er surving fra morra til kvelds når noen skriver ting du er uenig i! Dessuten må du bare akseptere at ting vil bli repetert i denne tråden, da det skrives nesten 10 sider hver dag, og det er ikke alle som har anledning til å følge hver eneste post.
Jævla motiverende å bidra her på forumet, når meste parten av det som blir skreve er berre piss og negatvitet. Meste parten er også utan rot i virklegheten.

Jeg ser ikke poenget ditt. Er ikke værre enn å ignorere enkelte poster hvis noen meninger er helt bak mål slik du ser det. Jeg ser jo også at Flatline har enkelte ekstreme meninger om forskjellige ting, men det må han bare ha for min del. Jeg er heller ikke veldig posistiv til alt som skjer om dagen, men det må være lov å si det man mener om ting - enten det er med positive eller negative briller. Hva som er rot i virkeligheten er det mange som prøver å påberope seg her inne, og det er nesten så det er barnehage stemning iblandt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6676 på: 07. Aug. 2011, 20:46 »
Gutter, nå må vi rett og slett roe oss ned litt her. Norge er et fritt land med ytringsfrihet! Man skaper sund debatt av å respektere hverandre. Innlegg som ikke har ryggdekning eller som bevisst er ute etter å skape reaksjon/irritasjon må vi kunne tåle. Det er som det blri sagt over her, overse heller innlegget og spre god skikk og bruk selv.  Christian , du skal ha masse skryt for postene dine, jeg har veldig moro av å lese de!

Nå vil jeg gå over til å diskutere vår nye potensielle spiss. Hvem tror dere kommer? Hvilke alternativer finnes i vårt spekter ala ung,rask,talentfull og sulten?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6677 på: 07. Aug. 2011, 20:50 »
Vi må også ta med i betrakningene at vi faktisk har fått inn to midtbanespillere i Ben Arfa og Gosling, hvor i hvertfall sistnevnte har imponert i pre-season.

Men som Christian har påpekt tidligere - er vi virkelig svekket etter denne sommeren?

Se på laget vi har tilgjengelig mot Arsenal, og sammenlikne det med laget som møtte WBA i siste runde:
GRØNN: Sannsynlig lag mot Arsenal
RØD: Laget som møtte WBA

-------------------------------------------------------Krul/Krul------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------Simpson/Simpson---Colo/Colo-----Saylor/Saylor-----Enrique/Enrique--------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Raylor/Marveaux------------------------Barton/Tiote---------------------Guthrie/Cabaye--------------Ferguson/Jonas
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------Løven/Gosling------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------Ameobi/Ba-----------------------------------------------------------------------------

Jeg ser selvsagt bort ifra skadete spillere, da de bidrar lite.

Jeg er i hvertfall ikke i tvil om hvilket lag jeg ville ha valgt...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6678 på: 07. Aug. 2011, 20:52 »
Jeg skjønner ikke hvorfor du bryr deg så voldsomt, Christian. Er vel ikke så nøye om det er noen som bryter litt med hva resten mener...? Jeg bruker transfertråden først og fremst for å oppdatere meg på rykter og hendelser rundt overganger, og det vil alltid være 100 forskjellige meninger rundt et rykte.

Nå sporer det selvsagt helt av her, men det er like mye vår andre sin feil som Flatline, at det skjer.

Simba

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #6679 på: 07. Aug. 2011, 20:57 »
Vi må også ta med i betrakningene at vi faktisk har fått inn to midtbanespillere i Ben Arfa og Gosling, hvor i hvertfall sistnevnte har imponert i pre-season.

Men som Christian har påpekt tidligere - er vi virkelig svekket etter denne sommeren?

Se på laget vi har tilgjengelig mot Arsenal, og sammenlikne det med laget som møtte WBA i siste runde:
GRØNN: Sannsynlig lag mot Arsenal
RØD: Laget som møtte WBA

-------------------------------------------------------Krul/Krul------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------Simpson/Simpson---Colo/Colo-----Saylor/Saylor-----Enrique/Enrique--------------------------
Raylor/Marveaux------------------------Barton/Tiote---------------------Guthrie/Cabaye--------------Ferguson/Jonas
----------------------------------------------------Løven/Gosling------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------Ameobi/Ba-----------------------------------------------------------------------------

Jeg ser selvsagt bort ifra skadete spillere, da de bidrar lite.

Jeg er i hvertfall ikke i tvil om hvilket lag jeg ville ha valgt...
Bytte om fargekodene, så er vi enig  ;D
Twitter: @Matserazzi

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6680 på: 07. Aug. 2011, 20:58 »
Eivind; Det skal sies at laget mot WBA i siste seriekamp er veldig lite representativt for hva vi rådde over forrige sesong. Flere spillere som manglet i den kampen av forskjellige årsaker. Tiden vil vise hva nykommerne står for, men vi må være oppmerksomme på at Cabaye og Marveaux aldri har spilt PL og kan bruke litt tid på å tilpasse seg. 11´ern vår er ganske bra, men det er veldig tynt bak våre beste. Det kommer helt sikkert inn noen spillere før 1.sept, men vi burde hatt 4-5 spillere inn før det hadde begynt å ligne en optimal situasjon.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6681 på: 07. Aug. 2011, 21:00 »
Negativiteten er jo helt enorm her inne! Vi har faktisk henta Obertan

Jippi?

Det sto vel 4 spillere bak han igjen?

Abeid
helt ukjent franskmann fra et reservelag, men greit nok..

Aha, du så det altså men valgte å fokusere kun på Obertan? Nevner såklart han sammen med de andre vi har hentet.

nesten uten å bruke penger

Ser du på dette som positivt?
Ja, det ser jeg på som svært positivt. Hadde det vært bedre å bruke £30mill på de spillerne da?

På toppen av dette leter Pardew etter en spiss til

Skulle strengt tatt bare mangle? Og han tigger etter styrets godvilje i media? Red alert.

Enig med deg, men hadde det ikke vært verre om han så seg fornøyd med de signeringene han har gjort så langt?

Betydelig sterkere stall enn forrige sesong

Egentlig ganske uenig, stallen vår er et stort spørsmålstegn nå, og vi mangler Nolan og Carroll, og situasjonen med Enrique og Barton er jo i stor grad en gåte fremdeles.

Som er erstattet med Ba, og Cabaye med rundt £25-30mill til overs i rene overganspenger. De pengene går ihvertfall til klubben og ikke i Ashleys lommebok.
Du har rett i at det enda er en gåte.

Måten klubben drives på kan vi gjøre lite med, og det kan i tillegg være en stor fordel når fair play regelen trer inn for fullt, at Ashley og co allerede har begynt jobben med å bli "self-sufficient"..

Inntil den tid får vi bare sitte og vente på "bedre tider" antar jeg.

Ja, vi får vente på bedre tider, samtidig som det hentes spennende spillere som forsterker laget for småe summer(tiote) Kanskje noen unge spillere også får sjansen å slår til :) Husk hvor Newcastle har endt på tabellen bare de 3 siste sesongene. Vi er ikke der vi engang var, og det er vel grunnen til at noen av de spillerne vi har prøvd oss på har takket nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6682 på: 07. Aug. 2011, 21:02 »
For å komme litt tilbake på spor så mener jeg at pardew og klubben bør sette en frist for Liverpool og Enrique om en eventuell overgang. Han trenger tid til eventuelt å få hodet på rett plass igjen om han skulle ende opp med å bli her.

Har Pardew sagt noe om hvor han har tenkt å bruke Obertan, da han vel også kan spille spiss?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6683 på: 07. Aug. 2011, 21:02 »
Med 30, 40, 50 sider på noen dager, med bare tre måneder gammel krangling dreper denne tråden. Dessverre er Nettavisens ryktespalte mer informative enn dette pisset. Jeg trodde forumet var en fin måte å følge rykter og lese kommentarer på hva folk tror om ryktene. Håper en til januarvinduet åpner en "klaging på transfervinduet"-tråd, der de som liker sånt kan bruke dagene.

Det er vel ikke ett eneste rykte fra sommeren som ikke er kommentert i denne tråden. "Problemet" er vel snarere at mangel på rykter fører til litt bredere diskusjon.

Ellers, enig med Christian i at det begynner å bli latterlig med den konstante, usaklige jamringa fra flere hold. Men det er, som kø1 sier, bedre å la være og bry seg om innlegg med null rot i virkeligheten. Da er det snart ikke morsomt lengre heller, hvis det blir mangel på respons.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6684 på: 07. Aug. 2011, 21:11 »
Har Pardew sagt noe om hvor han har tenkt å bruke Obertan, da han vel også kan spille spiss?

Etter hva jeg har hørt fra folk som følger Manu tett, så er han best som spiss eller venstrekant i 4-3-3. Han er for svak defensivt til å egne seg som kant i 4-4-2, men allikevel så ser jeg for meg at han vil bli brukt på kant. Gjenstår å se hvilken formasjon vi velger å spille. Skal være en brukbar spiss med fart og styrke i massevis. Heller ingen ulempe at han kan bekle flere plasser. Forhåpentligvis kan dette bety at vi slipper å se noe særlig til Løvenkrands.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6685 på: 07. Aug. 2011, 21:19 »
Er veldig lite fan av at folk skal påvirke hva andre skal få lov til å skrive. Er man negativ må man få ytre det. Både i kamptråder og her. Flatline har fått mange svar og har faktisk noen poenger etter min mening, selv om noe selvfølgelig ikke hadde trengt å bli tatt med. Har man lyst til at han tar mindre plass tror jeg man må bruke en annen taktikk
« Siste redigering: 07. Aug. 2011, 21:21 av fredd »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6686 på: 07. Aug. 2011, 21:33 »
For å komme litt tilbake på spor så mener jeg at pardew og klubben bør sette en frist for Liverpool og Enrique om en eventuell overgang. Han trenger tid til eventuelt å få hodet på rett plass igjen om han skulle ende opp med å bli her.

Helt enig,klubben bør sette deadline for overgang eksempelvis to uker før vinduet stenger og si at ingen spillere selges etter det. Så får bare spillerne og klubbene innrette seg deretter. Lite sugen på en hysterisk jakt på erstattere i siste minutt slik vi hadde i januar!

Obertan som (bakroms)spiss? En interessant tanke, men det bør(må) handles ytterligere en ren spiss.

Angående sensur og whatnot så blir det litt "meh" for min del. Men jeg merker at jeg begynner å gå lei av å bruke tid på å formulere svar og presentere fakta når de selektivt blir oversett for så å komme med akkurat samme mølet jeg har forsøkt å diskutere to dager senere igjen. Flatline skal selvsagt ikke ekskluderes, men jeg må si at jeg går litt lei etterhvert av en slik måte å diskutere på.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6687 på: 07. Aug. 2011, 21:45 »
Alt som ikke har en kilde blir stempla som konspirasjonsteorier.  ::) Det er strengt tatt bare teorier og synsing om klubben. Og det må alle få ha. Kombinasjonen av prediksjoner og det å stille seg tvilende til det Pardew sier har gitt meg stempelet som Konspirasjonsteoretiker, fair enough. Jeg tar bare ikke alt de sier som god fisk, det har jeg brent meg på før.

Før sommervinduet forventet jeg faktisk at vi skulle bruke Carroll-pengene. Når vi da begynte å signere gratis-spillere som Ba, Marveaux, Abeid osv. var jeg kjempefornøyd med det, noe sikkert InspectorC husker, vi var enige om mange ting på den tiden.   Når vi nå ikke har brukt en krone, så er jeg naturlig nok veldig misfornøyd med hvordan vinduet har utviklet seg videre, samt signaler fra klubben som ikke akkurat gjør ting bedre.

Føler litt at mange hele tiden nedjusterer forventningene sine for å være i vater med klubben, til det punkt der man er fornøyd med å rote i søppelbøtta til andre premier-league lag. Og når man er meget fornøyd med at man ikke har brukt penger, da koker det litt over i gryten til Flatline.

Det er da faenmeg bare positivt i den grad gratis-kjøpene kommer i tillegg de pengene vi burde ha brukt. Vi har gått fra 10 millioners Gameiro, til 6 millioners Erding, til 3 millioners Kerrison/Obertan.
Trist.

Når disse gratiskjøpene isteden er tiltenkt som fullverdige erstatninger og hoved-signeringer, begynner jeg å spørre meg om hvorfor de var gratis, og hvorfor andre ikke vil ha dem. Dette mener jeg er helt legitime spørsmål, all den tid det sjelden er noe som heter en gratis lunsj.

Vi har ikke brukt èn krone, og premier league starter nå til uka. Derfor er jeg naturlig nok bekymret. Både med tanke på stallen - men mest av alt med tanke på Ambisjonsnivået
.
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6688 på: 07. Aug. 2011, 21:47 »
Lite sugen på en hysterisk jakt på erstattere i siste minutt slik vi hadde i januar!

Det var ingen hysterisk jakt, bare et spill for galleriet. Media spin fra ende til annen.
If it has tits or wheels, count on problems!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6689 på: 07. Aug. 2011, 21:49 »
Lite sugen på en hysterisk jakt på erstattere i siste minutt slik vi hadde i januar!

Det var ingen hysterisk jakt, bare et spill for galleriet. Media spin fra ende til annen.

Javel.