20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292177 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6510 på: 05. Aug. 2011, 22:05 »
Det mentale er ikke noe absolutt must i forhold til å bli god, se på Jose Enrique. Fotballforståelse som en gullfisk, men en-mot-en egenskapene og fysikken gjør at han er en glimrende spiller likevel, til tross for at han har posisjoneringsevne som en blind sau.

Jeg er for Obertan til lav pris, men det er en B-signering, for all del...

For å ta det første. Har det rabla fullstendig for deg? Kanskje den værste påstanden jeg noen gang har sett inne på det forumet her. Mentale biten er ekstremt viktig i fotball. Hvis du tror Jose Enrique har så dårlig fotballforståelse, så foreslår jeg at du setter deg ned og prøver å forstå spillet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6511 på: 05. Aug. 2011, 22:08 »
Flatline har et poeng..Enriques posisjonering defensivt kan bli bedre (den var verre før) og årsaken til at han ikke får det helt til offensivt er at han gjør de gale valgene.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6512 på: 05. Aug. 2011, 22:10 »
Det mentale er ikke noe absolutt must i forhold til å bli god, se på Jose Enrique. Fotballforståelse som en gullfisk, men en-mot-en egenskapene og fysikken gjør at han er en glimrende spiller likevel, til tross for at han har posisjoneringsevne som en blind sau.

Jeg er for Obertan til lav pris, men det er en B-signering, for all del...

For å ta det første. Har det rabla fullstendig for deg? Kanskje den værste påstanden jeg noen gang har sett inne på det forumet her. Mentale biten er ekstremt viktig i fotball. Hvis du tror Jose Enrique har så dårlig fotballforståelse, så foreslår jeg at du setter deg ned og prøver å forstå spillet.

Selvfølgelig er det viktig, men den kommer etterhvert som man blir eldre også - i mange tilfeller.
Nani er jo et tilfelle, Ronaldo en annen.  Jeg synes Enrique ofte er på bærtur mht. posisjonering, og de feilvendte raidene hans inn i egen 16-meter fra tid til annen er vel også litt Darwin-awards prisverdige.

Hvis du synes Jose er en spiller som drypper av fotballforståelse og pasningsintelligens så er vi vel uenige om det. Han har mange gode egenskaper, men er vel neppe den skarpeste øksa i vedboden.

jajajjajaajaja
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6513 på: 05. Aug. 2011, 22:12 »

Kanskje den værste påstanden jeg noen gang har sett inne på det forumet her.

Ok, DEN skal jeg ha meg frabedt. Bare de siste 2 ukene kan jeg tenke meg et par som er/var værre, er den foreksempel virkelig i samme liga som NaN sine forespørsler om Utøya muligens var til salgs - og i så fall til hvilken pris? - og at han kunne tenke seg å kjøpe den? :P

Tilbake til Enrique: Som en liten fotnote kan jeg jo legge til at det kanskje er nettopp dette som i mine øyne har forhindret han i å virkelig spille seg inn i landslagsdiskusjonen samt spise kirsebær med de store venstrebackene i europa og england ellers. Posisjoneringsevnen defensivt, de feilvendte raidene hans samt kvaliteten på avleveringene når han fosser fremover på venstrekanten. Nummer 1 og 3 bør forbedres ytterligere og nummer 2 bør han legge av seg eller velge andre løsninger .

Har vært et par ganger jeg sitter med hjertet i halsen når han driver med dribleraidene sine foran Krul, nesten så jeg har lurt på om han har vært litt hard på Sangrian og Webcamminga kvelden før kamp..
« Siste redigering: 05. Aug. 2011, 22:19 av Flatline »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6514 på: 05. Aug. 2011, 22:26 »
Han har enkelte problemer med posisjoneringen, men jeg er uenig i at han er så dum som du skal ha det til. Han er ekstremt vanskelig å passere for å ta et eksempel. Det er ikke bare fordi han er sterk, men også fordi han leser spillet og motspillerne godt. Kunne sikkert dratt flere eksempler også, blant annet bevegelser osv. Uansett..jeg synes du overdriver veldig.

Angående værste påstand, så snakker vi om fotball og ikke det som handler om viktige ting. Men ja, du hadde en grov skivebom...

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6515 på: 05. Aug. 2011, 22:40 »
Virker som Obertan-ryktet blir stadig heitere... Jeg har sett et par machester united-kamper i pre-seasonog det jeg har sett av obertan der vitner om en sulten spiller. Jeg mener gutten har spennende kvaliteter og det hadde vært veldig lovende å få han hit. Bring it, sier jeg!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6516 på: 05. Aug. 2011, 22:46 »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6517 på: 05. Aug. 2011, 23:05 »
Nasri....Obertan... samma greia 8)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6518 på: 05. Aug. 2011, 23:08 »
Marveux - Cabaye - Tiote - Obertan
---------------HBA-------------------
----------------Ba-----------------

Fransk talande all the way... Newcastle gjere det Wenger ikkje har skjønt enndå, fransk framover på bana og britiske/meir fysiske spelarar bakover på bana.  8)

Adams-Keown / Vieira-Petit / Pires -Henry-Wiltord

Rundt årtusenskiftet så var vel den sentrallinja til Wenger slik du illustrerte ;)

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #6519 på: 05. Aug. 2011, 23:45 »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6520 på: 06. Aug. 2011, 00:28 »
Skal hvertfall ikke ta en Sunderland, låne Scum-spillere. Til samme pris som Routledge er jeg for, med tillit kan han blomstre, men er allikevel litt risky føler jeg.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Venter i spenning...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6522 på: 06. Aug. 2011, 01:06 »
Ikke noe å hoppe i taket for, men vi trenger all den bredden vi kan få, og ut ifra hva jeg har sett i det siste har det ikke vært så aller verst.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6523 på: 06. Aug. 2011, 01:43 »
Routledge mot obertan for 1 mill.. godkjent kjøp!:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6524 på: 06. Aug. 2011, 02:43 »
Ut ifra de videoene som er linka over, er han slik eg har sett han før, en klums med fart som ikke kan slå passninger! Løfter jo ikke hodet når han springer, og tar derfor alt for mange feile valg..

Men men, dette kan jo selvfølgelig forbedres!
Han er hvertfall i besittelse av både stor fart og grei teknikk, noe man kommer langt med i dagens fotball!
Uansett, grei å få inn som erstatter for Rout.. Så er det bare Long/Chu Young/Sturridge, Barnetta og M`bengue igjen!

PS: virker som han har vært en og to ganger i vektrommet det siste året ja :P Husker ikke kem som nevte det(?), men..