20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292626 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6360 på: 04. Aug. 2011, 21:44 »
Jeg er generelt i mot absolutte lønnstak, men å satse på at en stor del av stallen ligger på mellom 30 000 og 60 000 i uka synes jeg er rimelig. Så kan vi heller ha et par stjerner på 80 000. Det viktigste er at vi unngår det som har vært typisk for Newcastle i mange år nå - spillere som ikke fortjener en tredjedel av lønna de får! En spiller som tjener nærmere 60 000 pund i uka SKAL VÆRE FORBANNA GOD!

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #6361 på: 04. Aug. 2011, 22:01 »
MsiDouglas: Understand that Barry McIntosh does NOT represent Barnetta. As reported in Journal, interest stepped up - no 'row' over wages... #NUFC
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6362 på: 04. Aug. 2011, 22:06 »
Forvirra

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6363 på: 04. Aug. 2011, 22:15 »
Ett lønnstak skal jo ikke være basert på enkeltspillers lønn! Det blir jo helt håpløst. Skal man ha lønnstak så må man bestemme seg for en total lønn for hele stallen man ikke kan gå over. Spillere får bare akseptere at andre vil tjene mer, men skal man hente virkelig gode spillere så må man kunne tilby nokså fritt innenfor rimelighetens grenser. Så lenge det passer med den totale lønnsutgiften for hele stallen, så ser jeg ikke problemet med at vi har en eller to i stallen som tjener 80.000 pund i uka.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6364 på: 04. Aug. 2011, 22:47 »
Nå er jo pundet i litt under 10, men velger allikevel å bruke 1 Pund= 10 kr.

Gir vi en spillere en kontrakt på 60 000 Pund i uka over 5 år blir summen etter fem år 15,6 Mill Pund, eller 156 Millioner norske kroner. Regn med Bonuser på 4-5 Mill. Pund i tilegg pluss sign on fee på si 2 Mill Pund. Tilsammen 226 mill. Norske Kr. Hvor mange slike spillere har vi i klubben som tjener såpass? 5-6 stk. ? Hvem kan med hånda på hjerte si at de er verdt den helt lattelige lønna? Ikke en dritt av de!

Jeg har stor tro på at vi kan få et lag med suksess hvis:
- Opprettholder en positiv lagmoral/stablitet, det er jeg langt fra sikker på at laget har nå.
- Styret skjerper seg betraktelig, og ikke skal bestemme alt som skjer i klubben og triumfere igjennom med sine saker.
- Innvisterer i spennende spillere litt etter litt samtidig som vi ikke kvitter oss med halve førstelaget hver sesong.
- Flere speidere, det er pokker meg det billigste man kan ansette i klubben pr. Dags dato.

Den dagen klubber må drive seg selv uten innsprøytning av pengesekker vil vi ha en stor fordel.
« Siste redigering: 04. Aug. 2011, 22:49 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6365 på: 04. Aug. 2011, 23:00 »
Jeg har sagt meg enig med mange her tidligere om at klubben først og fremst må drives på et økonomisk grunnlag, om klubben skal komme ut av det uføret som forrige, ja du leste riktig: forrige, regime påførte klubben.

Vi som supportere vil selvfølgelig ha gode navn i troppen, og det er forståelig. Men ser vi bort i fra kjente navn og alt det der, så har vi faktisk en bredere stall nå, enn vi hadde på tilsvarende tid i fjor. Velger derfor å gå inn i denne sesongen med lyst sinn. Jeg satser rett og slett på at våre speidere har gjort en bra jobb, og at vi har et bedre lag enn i fjor.

Denne FM-mentaliteten her på forumet, må jeg si meg totalt uenig i. Det er ikke virkeligheten at vi som klubb kan hente spillere fra øverste hylle. Det er ikke som spillet at vi kan tilby den lønnen en spiller krever. Hvis man skulle gjort det, er det mange spillere som hadde vært mye mer overbetalt enn det de faktisk er.

Hvis noen hadde tilbudt meg en jobb og spurt hva jeg krevde i lønn, så ville jeg startet mye høyere enn det jeg egentlig trodde var realistisk. Det er derfor dette kalles forhandling.

Men på den andre side, så er jeg også enig i at troppen vår fortsatt er for tynn, i alle fall om både Enrique og Barton stikker. Så da får vi bare vente til 1.september og se hva som eventuelt er kommet inn av porten, og hva som eventuelt har gått ut av porten. (Tar det nesten for god fisk at hverken Enrique eller Barton er i svart og hvitt når den datoen kommer).
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6366 på: 04. Aug. 2011, 23:13 »
Vi kan jo rykke ned til CCC og sikkert ha et lønnstak på 20 000 pund og ligge midt på tabellen der! Regner med det kommer hvertfall 25 000-30 000 på kampene så klubben vil nok tjene penger!

Er enig at ingen fortjener 600 000 kroner i uken for å spille fotball, helt sjukt.

Men no er det no sånn at lønningene er på dette nivået og om Newcastle skal ha ambisjoner om å delta i europa hvert år så kan en ikke betale med "lommerusk" heller!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6367 på: 04. Aug. 2011, 23:25 »
Hva tror dere , kunne Nosa Igiebor vært en spiller som kunne tilført oss noe? Jeg mener han er en utrolig spennende spiller! Riktignok kan det virke som at gutten sliter litt med et i overkant stort selvbilde, men det kan jo rettes på.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6368 på: 04. Aug. 2011, 23:33 »
Han er nok bedre enn Smith og Guthrie som sikkert ikke hadde "dominert" i tippeligaen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6369 på: 04. Aug. 2011, 23:34 »
Pøh - Smith hadde glatt tatt Kara's plass på TIL - og Guthrie hadde enkelt pusha Austin ut av Brann ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6370 på: 04. Aug. 2011, 23:37 »

Men no er det no sånn at lønningene er på dette nivået

Det er ganske bra oppsummert. Vi må betale det en fotballspiller koster, og de er latterlig dyre...

Når det er sagt så bør normen være klar. Vi kan ikke gå mye over 60. Hvis Enrique hadde kommet med samme lønnskrav hos oss som i pool så hadde jeg aldri tatt imot han. Jeg synes en spiller skal være uerstattelig og enormt viktig for klubben for å komme opp på det nivået. Ny signeringer og riskospillere bør ikke få mer en 40. Cabaye og marvoux håper jeg ikke har mer. Egentlig ikke Ba heller som jeg er redd skal floppe... Men hvis de slår til tiote style så kan vi fornye med mer penger. Det er nå colo er verd lønnen og ikke når han fikk den. Nå har vi ingen forhandlingskort ved ny kontrakt signering.

Synes spillere som kommer inn bør bevise noe før de blir best betalt. Vi har ikke råd til å kjøpe verdens stjernene nå, så da har de som oftest noe å bevise... Og da bør de lønnes etter det.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Simmi

• Gjest
« Svar #6371 på: 04. Aug. 2011, 23:44 »
Han er nok bedre enn Smith og Guthrie som sikkert ikke hadde "dominert" i tippeligaen.

Guthrie hadde nok gjort det jo. Skjønner ikke alle som klager på Guthrie her, han er jo en helt ok spiller. Han var horribel mot Fulham, men i de andre kampene han spilte gjorde han en grei figur. Hvis han klarer å holde seg skadefri, er han en god backup i mine øyne.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6372 på: 05. Aug. 2011, 00:09 »
Guthrie hadde nok vært en meget god spiller i TL. Minner bare på at Bjørn Helge Riise dominerte i TL mens han var der. Ser da ingen grunn til at det plutselig har blitt så mye høyere nivå der, snarerere heller tvert om isåfall. Derfor påberoper jeg meg retten til å være skeptisk til de fleste spillere fra TL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6373 på: 05. Aug. 2011, 00:40 »

Men no er det no sånn at lønningene er på dette nivået

Det er ganske bra oppsummert. Vi må betale det en fotballspiller koster, og de er latterlig dyre...

Når det er sagt så bør normen være klar. Vi kan ikke gå mye over 60. Hvis Enrique hadde kommet med samme lønnskrav hos oss som i pool så hadde jeg aldri tatt imot han. Jeg synes en spiller skal være uerstattelig og enormt viktig for klubben for å komme opp på det nivået. Ny signeringer og riskospillere bør ikke få mer en 40. Cabaye og marvoux håper jeg ikke har mer. Egentlig ikke Ba heller som jeg er redd skal floppe... Men hvis de slår til tiote style så kan vi fornye med mer penger. Det er nå colo er verd lønnen og ikke når han fikk den. Nå har vi ingen forhandlingskort ved ny kontrakt signering.

Synes spillere som kommer inn bør bevise noe før de blir best betalt. Vi har ikke råd til å kjøpe verdens stjernene nå, så da har de som oftest noe å bevise... Og da bør de lønnes etter det.

Hvordan ser du på Andy Carroll. Synes du han hadde fortjent en ny kontrakt med 80.000 i uka?
If it has tits or wheels, count on problems!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6374 på: 05. Aug. 2011, 00:56 »
Andy Carroll hadde fortjent 80 000 i uken ja. Lokal nummer 9 i riktig alder med potensiale som legende.

England spiss de neste 7-8 årene. Han hadde dratt inn mye på draktsalg etc.

Så da Liverpool kom på banen med budet kunne Newcastle har tilbudt Carroll dette.

Er bedre med 1 Carroll til 80 000 i uken enn Xisco, Smith og Ameobi som til sammen har mer uten å løfte laget.