20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290137 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6345 på: 04. Aug. 2011, 15:51 »
Gang på gang, visser det seg at Flatline er totalt på jorde. Men alike vel forsetter han å dikte opp/finne meget tvilsome kilder for å spre meir dritt mot klubben og Ashley.

Tommen og Flatline, er virkleg vårt 40k tilbud så jævla på jorde? Er det virkleg det? Tenk litt nå gutter, meinar det virkleg at me skal legge 50-60k på bordet for å sikre oss Barnetta? Skal me virkleg kaste peng etter spelarar berre for å få dei til å signere? Eller vil me virkleg ha spelarar som ønksar å spele for denne klubben? Vil det virkleg ha nye Xisco, Smith og Luque`s i klubben?

Mykje kan bli sagt om Ashley, og eg ser virkleg at han har gjordt mykje dumt og rart. Men er virkleg transfers og  og den økonomiske policyen til det verste for klubben? Eg vil heller ha unge spelarar som vil spele for klubben på ei normal lønn, enn ein overbetalt "over the hill" spelarar som er der kun for pengane. Heller vil eg også, ha ein klubb som driver økonomisk fornuftig og ikkje risikerer å gå konkurs.

Ashely er som eg har sagt hundre ganger før, ikkje drømmeeigaren, men han er heller ikkje det verste du kan få.

Du fremstiller det som om enhver spiller som krever mer enn det Ashley tilbyr, er en kommende Luque, Xisco eller smith. Det er ikke akkurat en nyansert uttalelse Christian. Dette handler ikke om hvorvidt 40k er så "jævlig på jordet" eller ikke, summen er bare et tall. Alt kommer ann på konteksten.
Du kaller det å kaste penger etter spillere. Greit nok, hvis vil fremstille det sånn. Jeg bare registrerer at vi tilbyr for lav lønn i denne omgang. Barnetta spiller på et lag som er bedre enn Newcastle, kom på andreplass i serien i tyskland - over Bayern Munchen - , og spiller i champions league. Hvis han skal måtte gi avkall på alt dette og gå til et lag som ikke i overskuelig fremtid kommer til å spille i europa, må vi i det minste klare å tilby han et kontraktsforslag som i det minste matcher eller overgår det han tjener nå.  Det kan da umulig ta dem mange minuttene å finne ut hva han tjener i lønn, hvis vi ikke er villige til å matche det ser jeg ikke poenget med å bruke tid på å forfølge han i det hele tatt, med mindre det bare er mediaspin for å late som om vi er etter spillere...

Jeg vil avslutte med å si at jeg synes det er trist at du henger deg opp i hvor mye en spiller bør og ikke bør tjene, heller enn å fokusere på hvilke type spillere vi som supportere burde ønske oss til klubben.
Som fan er det sportslige aspektet helt klart viktigere enn det økonomiske,  selv om det selvfølgelig er hensyn å ta med hensyn til det siste, som utelukker det første. Hvis vi ønsker oss en spiller bør vi strekke oss litt for å signere han, og sett i lys av at Colo tjener det dobbelte av hva som tilbys Barnetta, virker det for min del som at vi

A, ikke tilbyr de lønningene mer
B, ikke er så interessert som vi vil ha det til

Hvis det nye taket på spillerkjøp virkelig er rundt 40.000,  blir nok kvaliteten på fremtidige signeringer lavere enn de vi har sett foregående år.
« Siste redigering: 04. Aug. 2011, 15:56 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6346 på: 04. Aug. 2011, 15:57 »
Flateline.

har du lest alle de inleggene som sier at han tilsynelatende har lavere lønn i henhold til flere kilder. Det er en mann med råtten rykte som har vært ute og kommentert seg rimelig usaklig om klubben og tilbudet til Newcastle.

Hvis det stemmer at han ikke er agenten, men er en representant så kan jeg ikke se at det er veldig galt å gå til agenten. Jeg kan heller ikke se at det er galt av klubben å forhandle med spilleren. hvis spilleren forhandler tilbake så har jo ikke klubben gjort noe galt, så ingenting for svarer denne mannen. Vi vil ikke kunne gi et sånt tilbud uten å ha vært i kontakt med klubben, og de er jo delvis involvert i dette. Tror ikke de gir oss privatnummeret for at alt skal skje bak ryggen på agenten...

men alt dette kommer du til å se bort ifra for vi har kun kontaktet Leverkusen for å skape en illusjon om at vi skal kjøpe spillere, og vi skaper en illusjon om at vi har interesse... egentlig skambyr vi bare for at vi skal lure tullinger som Erlend og Christian. tullinger som ikke ser at sniklegger ned Newcastle for å putte penger i egen lomme...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6347 på: 04. Aug. 2011, 16:26 »
Hvis det stemmer at lønnen hans er lavere, er det jo en ærlig sak. Da er kontraktsforslaget greit nok, om kanskje ikke tilstrekkelig attraktivt til at vi får han. I følge Graeme Bailey ligger han på 60.000 i uka. I så fall er tilbudet latterlig. Vanskelig å si hvem man skal stole på. Vi får se hva mediene melder fremover.

http://www.dagbladet.no/2011/08/04/sport/fotball/premier_league/liverpool/kenny_dalglish/17548980/

Kan si mye rart om Dalglish, men er enig med han i den overskriften  ;)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6348 på: 04. Aug. 2011, 17:00 »
Dette handler ikke om hvorvidt 40k er så "jævlig på jordet" eller ikke, summen er bare et tall. Alt kommer ann på konteksten.
Jepp, det gjør det, og i den konteksten ligger det som du nevner, hva man tjener fra før. Det vil derimot ikke si at man bare skal slenge £20k på ukelønna i forhold til det man tjente før (for å bruke Cabaye-eksempelet ditt). Man må se det i konteksten spillerlønninger i klubben forøvrig og hvilke rammer man har satt. Og uten fare for, men for å faktisk gjenta meg selv. Det handler ikke om å bry seg om økonomi over det sportslige, men at det økonomiske muliggjør sportslig aktivitet. Vi har lønnet over evne før, og følgen av det sliter vi med nå. En klubb som ingen vil kjøpe, en eier ingen vil ha, en gjeld som er større enn klubbens totale verdi med mer. Det er realiteten, og om man klager på at det er sånn, så får man ta inn over seg at dette er grunnen til at enkelte ting lukter det lite ambisjon av.
Du kaller det å kaste penger etter spillere. Greit nok, hvis vil fremstille det sånn. Jeg bare registrerer at vi tilbyr for lav lønn i denne omgang. Barnetta spiller på et lag som er bedre enn Newcastle, kom på andreplass i serien i tyskland - over Bayern Munchen - , og spiller i champions league. Hvis han skal måtte gi avkall på alt dette og gå til et lag som ikke i overskuelig fremtid kommer til å spille i europa, må vi i det minste klare å tilby han et kontraktsforslag som i det minste matcher eller overgår det han tjener nå.  Det kan da umulig ta dem mange minuttene å finne ut hva han tjener i lønn, hvis vi ikke er villige til å matche det ser jeg ikke poenget med å bruke tid på å forfølge han i det hele tatt, med mindre det bare er mediaspin for å late som om vi er etter spillere...
Dette er forsåvidt sant, men du må se litt på premissene dine først. Ifølge denne McIntosh er Barnetta tilbudt £40k. Noe som ikke virker utenkelig da dette er i nærheten av vårt angivelige lønnstak. Men han hevder dette er langt under det Barnetta tjener, noe jeg og andre har funnet uavhengige indikasjoner på at han alldeles ikke gjør.

Er likevel tilfellet at Barnetta tjener £60k i Leverkusen så er det bare å gi opp først som sist (det er forøvrig på nivå med det Schweinsteiger tjente rundt 2009 da Barnetta forlenget med Leverkusen...  :-\ ). Som du sier, han spiller CL og kjemper om Bundesligagull, og vi kan ikke kompensere bortfallet av det med lønn på £80k+ og spill i PL. Umulig! På samme måte er det umulig, eller iallefall ulovlig å ta en telefon å forhøre seg om lønna før klubben lar deg få snakke med spilleren. Da må man by først, få tillatelse også kommer forhandlingen.

Godt mulig at klubben bevisst strør om seg med bud og gjør dette så dårlig at spillere ikke signerer, men dette er neppe det eneste alternativet. Det kan tenkes at spillere rett og slett ikke vil til et svakt sirkuslag i regntunge nordøst. Kan hende at de økonomiske rammene våre ikke samsvarer med en (supporteruttalt) ambisjon om å kjøpe seg rett inn i Europa? Mange alternativ å velge mellom, og jeg er slettes ikke sikker på hva som er tilfelle, men enkelte grunnlag regner jeg som mer troverdige enn andre. Uansett så er det tross alt viktig å forsøke.

Jeg vil avslutte med å si at jeg synes det er trist at du henger deg opp i hvor mye en spiller bør og ikke bør tjene, heller enn å fokusere på hvilke type spillere vi som supportere burde ønske oss til klubben.
Som fan er det sportslige aspektet helt klart viktigere enn det økonomiske,  selv om det selvfølgelig er hensyn å ta med hensyn til det siste, som utelukker det første.

Her forklarer du vel egentlig det du ikke forstår med tankegangen. Vi må skille mellom det jeg og du ønsker, og det Newcastle kan klare å få. Har du 100kr i lomma så hjelper det lite om du vil bruke 1000kr. Sånn sett så er det sportslige aspektet totalt avhengig av det økonomiske. Det er en grunn til at hardt satsende PL-klubber med midler til det legger milliarder i driften. Desverre har mesteparten av våre midler gått med til å betjene FM-tidene, og å rydde opp i økonomi er ikke gjort på ett eller to år, desverre.

Hvis vi ønsker oss en spiller bør vi strekke oss litt for å signere han, og sett i lys av at Colo tjener det dobbelte av hva som tilbys Barnetta, virker det for min del som at vi

A, ikke tilbyr de lønningene mer
B, ikke er så interessert som vi vil ha det til

Hvis det nye taket på spillerkjøp virkelig er rundt 40.000,  blir nok kvaliteten på fremtidige signeringer lavere enn de vi har sett foregående år.

Alternativ "A" trodde jeg var allmenn kjent. Slike lønninger er det nok en stund til vi får se igjen og det kommer av det økonomiske aspektet som du vil ønske vekk. Isolert sett kunne man nok tilby £100k i uka for en spiller, men da er helvete løst med spillere som skal opp på likt nivå og før du vet ordet av det så er samhold og økonomi raknet fullstendig.

Og ja, du ser nok neppe signeringer i år som matcher det man har sett tidligere med tanke på pris og kostnad. Hvorvidt det er et absolutt lønnstak på £40k vites ikke for min del, men at det er betraktelig lavere enn £80k regner jeg med.

-

Det er for jævlig at det er sånn, men slik er nå engang realiteten. Vi kan ønske så mye vi vil, men min erfaring er at det blir lite mat på bordet av drømmer. Så kan vi diskutere hvorvidt vi er for moderate i satsingen. For meg så fremstår det iallefall to soleklare ankepunkt med regimet. Og ingen av disse henspeiler økonomien nevneverdig.
- Kommunikasjon med media, spillere og øvrigheten er bånn i bøtta. Tull, falske lovnader og uprofesjonalitet er vel nøkkelord.
- Det andre er mangelen på forsterkninger. Stallen er syltynt besatt i bestemte posisjoner, og om ikke noe blir gjort her før transfervinduet lukker skal jeg være med på at det rett og slett ikke er godt nok. Jeg forventer ikke spillere i hundremillionersklassen, men noe bredde og dybde er sterkt påkrevd!  :)

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6349 på: 04. Aug. 2011, 18:08 »
Må sei at det har vært mye usaklig krangling her inne den siste tiden, men eg forstår poengene til begge grupperingene.

Det som gjør meg forbanna og irritert e Ashley og pardew's gjentatte løgner i media, ja direkte løgner. At de går ut i media og påstår at alle disse 35 millionene skal bli gjeninnvestert i spillere og klubben til sommaren, at vi skal "splash-the-cash" osv, dette irritere meg grenseløst når me i sommar har kjøpt _1_ spiller. Ja, då regne eg ikkje med de som er signert på freetransfeer(ja de dyre de og bla bla bla.) Å si at alle Carroll pengene er brukt på 3 freetransfeer's, 1 spiller til 4 mil og varme på treningsannlegget e som å spytta fansen rett i tryne spør du meg. Ka om carroll aldri blei solgt? Sko me ikkje signert noen i dette vinduet då?

Som nevnt tidligere så går me faktisk i pluss når det angår transfeersummer denne sommaren, med mindre någen andre spelarar komme inn dørene iløpet av august, noe som i mine øyne e veldig usansynlig.

Eg e for sunn økonomisk styring av klubben som alle andre, men det får vel ver grenser. Greit nok at lønningene blir redusert osv men viss målet med å driva NUFC er å oppnå økonomisk profitt te ashley kan me liga så godt legga ner heile jævla klubben. Er det for mye å spør om at eieren av klubben faktisk vil oppnå sportslig suksess? Då kan han liga så godt kjøpa et aent firma som sannsynlig ville gi mye bedre avkastning en NUFC.

Et aent stort problem i mine øyne e akkuratt det at alle nåværande spelarar i newcastle er for salg, selvfølgelig har eg ingen kilder på dette men du trenge ikkje ha mangen celler i skolten for å se at komme det et bra tilbud på Tiote før transfervinduet stenge så e han på vei ut dørene, uavhenging og me får på plass ein erstatter eller ei. At en junior tar steget og tar denne plassen e jo som musikk i ashleys øyre.

Troppen per dags dato e ikkje noe bredere enn den var i fjor på dette tidspunktet. Ja Ben Arfa, Gosling e tebage fra skade bla bla, men ka hjelpe vel det om 2 andre spelarar blir langtidsskada?

Eg sitte med veldig blanda følelser, men velge å ikkje ta sorgane heilt på forskudd å satse på at ashley motbevise meg å faktisk investere i laget før 1.september. (yeah right)

Simmi

• Gjest
« Svar #6350 på: 04. Aug. 2011, 18:34 »
Enig i mye av det du sier, Skogis. Fint innlegg :)

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6351 på: 04. Aug. 2011, 19:31 »
Dette lover bra:)
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6716633,00.html

Da er det bare til å slappe av:)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6352 på: 04. Aug. 2011, 19:31 »
Problemet med å etterlyse "unge spillere" som ikke kommer hit pga pengene er at vi utelukker så og si alle med et snev av talent...gode spillere vet som regel at de er gode og priser seg deretter...

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #6353 på: 04. Aug. 2011, 19:40 »

What? Den artikkelen er jo fra februar. Kanskje derfor du la til en smiley til slutt?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6354 på: 04. Aug. 2011, 19:45 »

What? Den artikkelen er jo fra februar. Kanskje derfor du la til en smiley til slutt?

irony-alert..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6355 på: 04. Aug. 2011, 20:08 »
Når det gjelder det med skader så tror jeg det hjelper veldig med varmekablene som nå er lagt på trengsfeltet. Det å kunne trene på en god og myk gressmatte gjennom hele året har veldig mye å si. Verre tidligere da de begynte på fine gressmatter og etterhvert som vinteren kom ble de harde og til slutt flyttet inn på kunstgress, mens de i 1-2 ganger i uken spilte kamp på helt strøkne og nyvannede gressmatter. En slik variasjon kan ikke være bra for noen fotballspillere.
Dette sammen med hyppige trenerutskiftninger tror jeg er mya av årsaken til alle skadene. Men tiden vil jo vise denne sesongen..........

Har aldri hørt om spillere som har blitt skada av hyppige trenerutskiftninger. :P

Hver manager og trenere har jo sine måter å jobbe og trene spillerne på. Det å kunne arbeide med spillerne over tid, bli kjent med dem og kunne sette opp et mer tilpasset treningsprogram for hver enkelt spiller ville nok kansje gjort skadesituasjonen litt enklere til tider. Det å kunne kjenne spillerne og terskelen dems ville hjulpet veldig fr trenerne og managerne.
Alex Ferguson er jo veldig flink til dette. Han vet hva han gjør med spillerne sine. Sjelden store skadeproblemer der.
Ikke alle spillerne tåler ett hardt trenigsprogram like godt, selv om de kansje vil få en dag fri før kamp. Er vel slik Tom Nordlie har fått en del tyn for, kjøre spillerne for hardt og gjøre dem følsomme for skader, da hjelper ikke det så mye om man har treningsfri dagen før kamp.

Alle trenere og managere har sine trenings og restitusjons metoder, men er vel heller tvilsomt at alle metoder er like bra for spillerne................

Ser at vi er linket til Obertan. Ville vært grusomt å få inn han. Da håper jeg heller vi satser på noen av våre egne unggutter. De aller fleste ManU fans synes jo han er langt ifra god nok, og jeg vil ikke ha "søpla" dems. Gibson og Obertan kan de beholde selv.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6356 på: 04. Aug. 2011, 20:26 »
Helt greit med lønnstak på £ 40 000 i uka. Jeg er helt bombe sikker på at det finnes drøssevis av spillere rundt om kring i verden, meget spennende spillere, som vil komme til oss både for £ 40 000 pund eller £ 10-20 000 pund i uka. Problemet er bare at det virker som det ikke jobbes godt nok for å få inn nye spillere. Pardrew sa jo sist at det jobbes med en, EN, spiller til! Dette var før Barton ble satt på free tranfer og Enrique ble sterkt linket til Liverpool, vel og merke.

Allikvel. Få bort/ Lån ut spillere med høye lønninger, slik som Smith, Xisco, Ameobi (høy lønn i forhold til hva han bidrar med!), osv. og erstatt de med spennende spillere fra Nederlandske liga, Franske liga/ Brasil/ Argentina/ Tyrkia/  osv. Det må jo finnes en bråte med spennede spillere der ute. Jeg skjønner ikke hvorfor vi prøver oss på barnetta og gir han £40 000 pund (Noe som er mer enn bra nok) hvis han allerede har mer lønn i B. Leverkusen. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6357 på: 04. Aug. 2011, 20:51 »
Står ikke akkurat klubber i kø for Smith, Xisco og Ameobi og det er ikke bare bare å kvitte seg med slikt daukjøtt!

Newcastle har ikke det største nettet av speidere heller, så tviler på de har noen bedre oversikt over gode talenter utenfor Europa en klubber i divisjonen under har.

Om Arsenal sin strategi er Ashley sin drøm så burde det blitt ansatt 4-5 dyktige speidere og gitt de oppdrag over hele kloden etter gode 16-17 åringer!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6358 på: 04. Aug. 2011, 20:57 »
Helt greit med lønnstak på £ 40 000 i uka.

Nei, det er altfor lavt. Skal det være et lønnstak må det ihvertfall ligge på £ 60 000 i uka. NUFC bør ha muligheter til å signere spillere på lønn opp mot £ 80 000 i uka. Da kan de signere gode spillere og kunne klare å beholde de en stund også. Det er ihvertfall min tro og mening.

Når det er sagt så synes jeg de bør være forsiktige med hvilke spillere de gir så mye lønn og hvem de henter. Xisco skulle aldri hatt den lønna han nå hever, det skulle heller ikke Smith, og den lista kan bli uendelig mye lengre. En viss varsomhet bør det være.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6359 på: 04. Aug. 2011, 21:21 »
et lønnstak på 40.000 i uka vil befeste vår posisjon på nedre halvdel i premier league ( i beste fall).
Da kan vi ikke lenger konkurrere om spillere, selv ikke våre egne.