20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289880 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6285 på: 04. Aug. 2011, 09:12 »
Jeg håper vi har han en sesong til ???.
Greit at han har det mye i kjeften(på og utenfor banen) men han er tross av alt et bindeledd på midten, tror ikke det hadde vært gunstig uten han.
Han begynner jo a få litt erfaring hos oss også.
Har tro på  Tiote, Cabaye,  Arfa og barton.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #6286 på: 04. Aug. 2011, 09:28 »
Jeg håper vi har han en sesong til ???.
Greit at han har det mye i kjeften(på og utenfor banen) men han er tross av alt et bindeledd på midten, tror ikke det hadde vært gunstig uten han.
Han begynner jo a få litt erfaring hos oss også.
Har tro på  Tiote, Cabaye,  Arfa og barton.

+1. Nå er jo Joey min favoritt i Newcastle, så kanskje jeg ser dette med Barton-briller, men jeg mener han er en viktig ledertype i Newcastle. Jeg synest det er bedre med en kamp om kapteinsbindet, enn at det bare finnes EN aktuell... Hvem andre enn Colo skulle tatt kapteinsrollen?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6287 på: 04. Aug. 2011, 09:42 »
+1 Barton er min favoritt også. The thinking mans fotballer! Joey the philosopher =P
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6288 på: 04. Aug. 2011, 09:52 »
Et sommervindu jeg ville vært fornøyd med: ( FM-alert)

Ut:

Nolan 4.5 mill
Routledge 2 mill
Smith 1 mill
Shola Ameobi 3 mill
Leon Best 4 Mill
Enrique     7 mill

Total ut: 21.5 Mill

Inn:
Neil Taylor 1.5 mill
Brede Hangeland 7 Mill
Cheick M`Bengue 7 Mill
Cabaye 4.5 mill
Barnetta 6 mill
Marveaux - free
Demba Ba  Free
Danny Wellbeck 13 Mill
Daniel Sturridge 13 mill

Total inn: 52 Millioner

Net spend: 30.5 millioner

Hadde vi handlet slik vill jeg sagt at Carroll-pengene var godt anvendt.

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6289 på: 04. Aug. 2011, 10:43 »
Barnetta har jeg stor tro på. Er ikke han høyreving?

For øvrig fornøyd med vinduet så langt. Fortsatt en liten måned igjen av vinduet, og jeg er sikker på at flere nye fjes vil dukke opp før det stenger.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6291 på: 04. Aug. 2011, 11:20 »
Hvis vi beholder barton og signerer Barnetta, begynner midtbanen å se bra ut. Men det er strengt tatt ikke der vi har behøvd de største forsterkningene. Det er dog en liten fakkel i tunnelen.

Når det er sagt er både Ben Arfa, Gosling og Marveaux store spørsmålstegn.
Joey er jo en av de mest stabile midtbanespillerne vi har, vi vant ikke en eneste kamp uten Barton i fjor, så at folk her ikke bryr seg om at han drar er litt sjokkerende!
« Siste redigering: 04. Aug. 2011, 11:32 av Flatline »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6292 på: 04. Aug. 2011, 11:46 »
Siden majoriteten her inne har innstudert Tranquillo Barnetta over flere sesonger, og tydeligvis har hatt plakater av han på gutterommet, må jeg nesten spørre dere om hva hans styrker/svakheter er...?

Selv har jeg nemlig maks. sett han 5-6 kamper.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6293 på: 04. Aug. 2011, 11:47 »
Ben Arfa og Gosling er vel ikke store spørssmålstegn? Ben Arfa viste ifjor at han kan klare seg i PL, mens Gosling tross alt har gått gradene i en PL-klubb og kommer ihvertfall til å klare den fysiske delen av PL. Den spillemessige delen ser det ut til at han også kommer til å takle bra, hvis du ser på treningskampene.

Marveux kan jeg være enig er et lite spørssmålstegn, men gjelder ikke det alle spillere som kommer til PL ;)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6294 på: 04. Aug. 2011, 11:49 »
Siden majoriteten her inne har innstudert Tranquillo Barnetta over flere sesonger, og tydeligvis har hatt plakater av han på gutterommet, må jeg nesten spørre dere om hva hans styrker/svakheter er...?

Selv har jeg nemlig maks. sett han 5-6 kamper.

Barnetta kan på noen måter minne om Barton, bare at han er ren ving. Bra dødball og innleggsfot, kan score mål også (putta to mot England for ikke så lenge siden), har vel sett han 10-15 ganger, men tror ikke jeg skal utale meg er enn dette ;) :P

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #6295 på: 04. Aug. 2011, 11:52 »
Newcastle ser på Obertan per Lee_Ryder.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #6296 på: 04. Aug. 2011, 12:07 »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

kjotpuck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6297 på: 04. Aug. 2011, 12:08 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_7079900,00.html

Hjelper ikke når de kommer med slike håpløse forsøk.. blir ikke mange spillere da.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6298 på: 04. Aug. 2011, 12:10 »
40k synes eg er greit for en spiller som Barnetta... Synes ikke vi skal strekke oss noe særlig lenger enn det. Virker som en kuk av en agent i alle fall  ::)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6299 på: 04. Aug. 2011, 12:10 »
Ben Arfa og Gosling er vel ikke store spørssmålstegn? Ben Arfa viste ifjor at han kan klare seg i PL, mens Gosling tross alt har gått gradene i en PL-klubb og kommer ihvertfall til å klare den fysiske delen av PL. Den spillemessige delen ser det ut til at han også kommer til å takle bra, hvis du ser på treningskampene.

Marveux kan jeg være enig er et lite spørssmålstegn, men gjelder ikke det alle spillere som kommer til PL ;)

Spørsmålstegnet er ikke knyttet til deres egenskaper som fotballspillere, selv om man egentlig kunne si at Ben arfa sitt grunnlag et tynt mht. å vise seg frem i premier league. Men hans iboende kvaliteter er så udiskutable at jeg egentlig ikke ser på det som noen risiko. Dan Gosling har vel vært den typiske unge engelske premier league spillern som viste lovende takter i everton, men like fullt er han ingen "premium PL spiller". Begge spillerne er likevel i mine øyne ( Ben arfa i langt større grad selvfølgelig) solide førstevalg når de er skadefrie og ved full physical fitness, bringing me to my next point...

Det jeg mener når jeg kaller dem spørsmålstegn - er det faktum at de begge ikke har spilt fotball på LENGE. Gosling har ikke spilt fotball på 1.5 år, og Ben arfa 1 år. Alvorlige skader i begge tilfeller.
Så de er rett og slett spørsmålstegn i den forstand at det er usikkert i hvilken grad de kommer tilbake fra dette og i så fall om de er 100% .

Håper det var oppklarende :)
« Siste redigering: 04. Aug. 2011, 12:12 av Flatline »