20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292717 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6045 på: 01. Aug. 2011, 22:06 »
Mirko Vucinic er klar for Juventus for 115 mill. Er ikke dette en spiller vi kunne fått om vi hadde vist tidlig interesse?

link/

Hehe aldri framfor manu og tottenham som tapte kampen om han. Juventus har forresten fullt av spisser nå. Der kan vi sikkert hente noe billig å bra:)

Jeg tror fort vi kan finne på å kreve penger for Barton:p enten får du gå og gi slipp på egen lønn, eller så får din nye klubb betale ut kontrakten din for deg:p
Han kom, ble mett og dett var dett....

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6046 på: 01. Aug. 2011, 22:22 »
Hehe aldri framfor manu og tottenham som tapte kampen om han. Juventus har forresten fullt av spisser nå. Der kan vi sikkert hente noe billig å bra:)

Ok, har i grunn ikke fulgt Serie A så tett i det siste, men overrasker meg at United har vist interesse. Så god er han vel ikke? Og mulig jeg er veldig naiv nå, men jeg mener seriøst at vi skal kunne konkurrere med en klubb som Juventus mtp å tiltrekke oss nye spillere. Og det sier jeg til tross for at de sannsynligvis har et større lønnsbudsjett enn oss.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6047 på: 01. Aug. 2011, 22:30 »
Grunnen til at jeg blir frustrert er at vi til tider står frem som ett farmerlag.. Spillere som presterer hos oss skal selges og tjenes penger på.. Her er det snakk om pure business og ikke noe mer. For å vinne og hente titler må du først ofre noe, deretter tjene penger på sponsor, cuper og skaffe omdømme utenlands.

Dere må gjerne støtte MA for måten han styrer økonomien på.. Men jeg liker ikke at han driver en klubb som skal melkes for penger ved spiller salg og bli midt på tabellen.. Istede for å se på det som investering og at spillerne kan dra laget oppover på tabellen, skal man sikre seg pund, dollar og euro

Så hva skal vi gjøre da? Finansiere spillerkjøp gjennom dyre lån, tilby astronomiske lønninger klubben ikke har råd til? 90% av inntektene brukes allerede til lønn.. Eller vil vi bli kjøpt opp av en amerikanter som finansierer oppkjøpet med sikkerhet i klubben? Fotballen er dessverre tatt den retning at man må får chelsea eller cityrik om man skal ha umiddelbar suksess..Hvis ikke er MAs den eneste veien å gå..

Forøvrig har ikke MA melket klubben for penger..Han kun spyttet inn..

Hva med å beholde spillere? Er redd det vil bli en dominoeffekt.. spillere som vil dra fra klubben fordi det ikke satses skikkelig. Klart det er utgifter også, men de utgiftene var der når vi fikk inn 35 mill pund for carroll.. At de pengene er investert i klubben, må jeg ha svart på hvitt for å tro..

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6048 på: 01. Aug. 2011, 22:51 »
Alltid vanskelig å si når man bytter ut halve laget mellom to sesonger, men på papiret skal det være brukbart ja.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6049 på: 01. Aug. 2011, 22:54 »
Til dei som snakkar om nedrykk, er det virkleg meir krise i Newcastle enn t.d Blackburn? Er virkleg dei andre spelarane dårligare enn Norwich, Swansea, QPR og Wigan sine?  ::)

Synst berre det er tidleg å snakke om nedrykk, berre pga Barton, Nolan og Enrique kan være borte ved sesongstart.

Krul
Simpson--S.Taylor--Colo--Ferguson*
Gosling--Tiote--Cabaye
Ben Arfa-------------Jonas
Ba

*= Reknar med ny venstreback, ved salg av Enrique.

Kanskje eg har Newcastle briller på, men synst ikkje laget over er eit lag for nedrykk.

Det laget der rykker ikke ned, *bank i bordet*.. Men moralen ser ut til å være borte.. Ingen tvil om at det må spillere inn.. vi har ikke den store troppen og vi har ikke råd til skader.. Som de fleste av oss vet, vi er skadeutsatte

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6050 på: 01. Aug. 2011, 23:01 »
Jeg krysser fingrene så inderlig for Dan Gosling. Kan være en long-term erstatter for Barton. I tillegg er han engelsk, og kan fort bli en fan-favoritt om han gjør det bra.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6051 på: 01. Aug. 2011, 23:05 »
Er nok en 5-6 lag ja som er MYE svakere enn våres beste 11 ja! Problemet er vel kanskje at vi aldri spiller med våres antatt beste pga. kontinuerlige skader:(

No vil eg vokne opp i morgen til 3-4 linker fra deg Christian med nye spillere Newcastle skal kjøpe:)

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6052 på: 01. Aug. 2011, 23:06 »
Til dei som snakkar om nedrykk, er det virkleg meir krise i Newcastle enn t.d Blackburn? Er virkleg dei andre spelarane dårligare enn Norwich, Swansea, QPR og Wigan sine?  ::)

Synst berre det er tidleg å snakke om nedrykk, berre pga Barton, Nolan og Enrique kan være borte ved sesongstart.

Krul
Gosling--Tiote--Cabaye
Ba

Kanskje eg har Newcastle briller på, men synst ikkje laget over er eit lag for nedrykk.
Hva skjer når Benarfa, jonas, simpson, ba, og cabaye er skadet og tiote soner for 15 gule?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6053 på: 01. Aug. 2011, 23:12 »

Krul
Gosling--Tiote--Cabaye
Ba

Hva skjer når Benarfa, jonas, simpson, ba, og cabaye er skadet og tiote soner for 15 gule?

Da mener du at hvis Barton var her så ville det ikke blitt noe problem? Dette er nok starten på nye artige rykter:D
Han kom, ble mett og dett var dett....

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6054 på: 01. Aug. 2011, 23:15 »
Nei, poenget mitt er at vi trenger en bredere tropp og å selge nøkkelspillere er ikke veien dit.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6055 på: 01. Aug. 2011, 23:24 »
Sitter også med følelsen av at Goslin kan bli en "ny" Barton ;)

Når jeg ser på Laget til Christian så er det ikke et lag det lukter nedrykk av, absolutt ikke. Men hvis du ser litt bak den så er det farlig tynt. Det nytter ikke å ha 11 spillere som er gode nok til å unngå nedrykk, du må ha en hel stall. Det samme gjelder om du skal kjempe om ligagull, Man U vant ikke ligaen på grunn av sin beste 11'er, men på grunn av den beste stallen.

Nå mener jeg selvsagt ikke at stallen vår er så dårlig at et nedrykk banker på døra, kan se minst fire-fem andre lag som står svakere enn oss på papiret. Det som bekymrer meg er at vi har mistet de to "hærførerne" våre i Barton og Nolan. Støtter forsåvidt laget av begge, men i en lang og tung PL-sesong kommer det til å komme vanskelige perioder hvor man må jobbe ekstra så hardt, bite i seg nederlag å bare stå på. Der var Barton og Nolan eminente til å få laget til å stå på. Jeg mener at alle lag trenger noen tøffinger som kan gå foran som eksempel, takle litt hardere, løpe litt mere (selv om Nolan kanskje faller ut her) og generelt sett ville litt mer. Kan trekke frem Arsenal-kampen som eksempel, hvem var det som tvang ballen ut av henda på Sczescny, beinfløy med den tilbake og fyrte opp laget sitt. Forøvrig også takla vettet ut av Diaby ;D

Kan dessverre ikke se spillrene så åpenbart i dagens stall. Vi har Tiote og Gosling som jeg håper kan fylle det, kall det gjerne mentale, rommet. For det er det mentale det går på. Mange klagde med god grunn over Nolans manglene kondis, men mental styrke var det aldri mangel på. Ikke noe vondt ment mot våre nye Franske gutter, men der franskmenn generelt sett har en litt lei tendens til å begynne å sutre litt i motgang, der mener jeg at Briter har en større fightervilje. Bare min mening.

Kan også være at Ashleys transferpolitikk nå, med å selge spillere som tar opp stor plass i finansoversikten, kan gi oss en fordel når de nye reglene settes inn neste år, velger å tro det og håper jeg ikke er for naiv da ;)

Håper vi kan få inn litt flere nye fjes enn bare den ene Pardew snakka om. Få inn en spiss (Chu-Young høres knall ut, noen forsvarsspillere og to nye fjes på midten, håper på Barnetta og en britisk tøffing.

Bare for å presisere: tror selvfølgelig ikke det kommer så mange inn, men jeg har fortsatt trua på en god sesong med en topp ti plassering :)

baerb

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6057 på: 02. Aug. 2011, 00:50 »
Koster ikke 0,- å kjøpe han ut av kontrakten! Barton har jo en kontrakt som er gyldig enda 1 år!

Everton kan by kroner 0.- for Barton og få budet akseptert av Newcastle, men Barton kan si nei til kontraktsforslaget til Everton! Slik tolker jeg at en kontrakt fungerer!

Har ikke lest noen steder at Barton er sagt opp!

Det var da voldsomt til utropstegn da... Stilte vel strengt tatt bare et spørsmål. Baserte det på (re)tweets om at "Newcastle releases Barton".

Men det gir absolutt mer mening at han er transferlistet til £0 slik det meldes nå. Tror nok at det blir bevegelse på den fronten nå, også gjenstår det å se om de erstatter det spillemessige tomrommet.

Barnetta tror jeg er en spillertype som kan fylle rollen til Barton, men det gjenstår jo å se om spilleren vil komme til oss.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6058 på: 02. Aug. 2011, 01:13 »
Two London-based PL clubs and a club from the midlands have already been in touch.

SSN.

QPR, Arsenal og Aston Villa?  ::)

Birmingham, West Ham, QPR? ;) Kanskje Everton hvis de regnes som midlands. Men ganske sikker på at West Ham og QPR er de to fra London. :)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6059 på: 02. Aug. 2011, 01:16 »
Nå står det PL clubs da ;D