20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291083 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5955 på: 01. Aug. 2011, 08:05 »

Hva var det jeg sa gir jo liten mening i så måte. Det er ingen, eller iallefall få som sier at det ikke kan være tilfelle mye av det som ytres. Kan jo like gjerne si "hva var det jeg sa" jeg også 31. august eller mai 2012 om ting går åt skogen, da jeg aldri har gitt uttrykk for å være garantist mot dette.

Det ser absolutt ikke bra ut (tenker da på bredde generelt og kvalitet spesielt), men er ikke helt på caps-lock stadiet enda av den grunn.

Haha, Caps-Lock stadiet :P

Jeg er enig i at "hva var det jeg sa" er unødvendig og lite relevant. Det jeg mener er relevant, er at vi skriver over 400 sider om hva vi VIL skal bli gjort og hva vi MENER burde bli gjort... Kanskje jeg er pessimistisk, men jeg føler det er sånn hver sommer..! Hungeren og optimismen er stor før vinduet, og så blir det bare trist og deprimerende mot sesongstart. Jeg var litt skeptisk til serieåpning på Old Trafford i fjor, heller ikke gleder jeg meg til Emirates! :)

Vi vil da alle det samme, styrke forsvaret og angrep. Og vi vil at pengene fra Carroll skal hjelpe oss til dette. Det kokte litt over i går kveld, og ble så lei av å se at folk går fra "vi har god tid, ikke splash the cash" til "nå må vi snart forsterke, nesten koste hva det koste vil". For vi vet alle hvilken vei det går: Pardew går fra at alle som blir solgt  vil bli erstattet, til at vi skal kjøpe 2 spillere, til at vi ønsker 1 spiller.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #5956 på: 01. Aug. 2011, 09:03 »
PSG har klasket til med et bud på 21,5 mill Euro for Dimitar Berbatov.

Samtidig meldes det i italienske medier at Alberto Gilardino er tilnærmet klar for PSG.
« Siste redigering: 01. Aug. 2011, 09:12 av SuperAlmeida »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5957 på: 01. Aug. 2011, 09:20 »
Inn med Gameiro, Berbatov og Gilardino... Da begynner vel Erdinc å komme langt bak i køen?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5958 på: 01. Aug. 2011, 09:33 »
Helvete som de skulle kjøpe da:) Kunne tenkt meg eieren til PSG jeg:)

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5959 på: 01. Aug. 2011, 11:13 »
Inn med Gameiro, Berbatov og Gilardino... Da begynner vel Erdinc å komme langt bak i køen?

Den dagen Erdinç er 22.-valg på spissplassen, vurderer han kanskje å komme til oss.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5960 på: 01. Aug. 2011, 11:39 »
Hvem i all verden kommer vi til å ende opp med på topp da?
Jeg håper vi heller går for en 4-5-1 formasjon enn å hente søppel som C. Cole eller Carew.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5961 på: 01. Aug. 2011, 11:43 »
Slik denne spissjakten har utviklet seg sitter jeg med en dårlig følelse om at når vi skriver oktober/november så går vi igjen inn i kamper med Ameobi/Løven som spisspar. Håpet (som er større en troen) er at vi legger inn et skikkelig bud på enten Shane Long eller Hugo Rodallega før vinduet stenger.

Få gjerne inn Barnetta i tillegg, men det hjelper ikke med gode vinger hvis man har Løven på topp. Tviler på at Ba får mer enn 25 kamper fra start med sin og Newcastle sin skadehistorikk.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5962 på: 01. Aug. 2011, 12:01 »
Slik denne spissjakten har utviklet seg sitter jeg med en dårlig følelse om at når vi skriver oktober/november så går vi igjen inn i kamper med Ameobi/Løven som spisspar.

Det er nettopp der du tar feil. Løven er en putter og flink på løpsballer. Han er  begrenset ellers. Får vi derimot vingspill og en midtbane i stand til å slå baller i bakrom, kommer både Ba og Løven til å skåre mål. Vi hadde ikke klassisk vingspill i fjor, dvs vinger som holder bredden og kommer med innlegg. Barton trekker for mye innover. Og Jonas' sin innleggsfot er begrenset. Og den sentrale midtbanens kreativitet var heller ikke den beste.  Dette tror jeg blir bedre denne sesongen.
« Siste redigering: 01. Aug. 2011, 12:03 av InspectorC »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5963 på: 01. Aug. 2011, 12:25 »
Vi vil da alle det samme, styrke forsvaret og angrep. Og vi vil at pengene fra Carroll skal hjelpe oss til dette. Det kokte litt over i går kveld, og ble så lei av å se at folk går fra "vi har god tid, ikke splash the cash" til "nå må vi snart forsterke, nesten koste hva det koste vil". For vi vet alle hvilken vei det går: Pardew går fra at alle som blir solgt  vil bli erstattet, til at vi skal kjøpe 2 spillere, til at vi ønsker 1 spiller.

Absolutt enig med deg. Det ser slettes ikke bra ut, og sitter vi med kun 1 spiller til når vinduet lukker om en måneds tid så er det absolutt ikke godkjent.

Jeg er ikke så sikker på at vi er betydelig svekket i forhold til forrige sesong, og jeg tror og håper at laget på sikt er styrket gjennom investeringene. Men det hadde vært ønskelig med en forbedring resultatmessig i forhold til forrige sesong, og det er jeg ikke så sikker på at vi får oppleve helt enda.

Det er likevel utrolig at det ikke gis uttrykk fra ledelsen for det syn som vi alle ser, stallen er for tynt bekledd i flere posisjoner, og mer spesifikt ikke gode nok spillere overhodet i andre.  Og som andre har påpekt før meg, så må det stilles store spørsmål ved samholdet og ved samkjøringen i laget.

Dette er også noe av grunnen til at jeg lar meg frustrere av utsagn via Twitter fra enkelte profiler da disse gagner få andre enn dem selv. Det virker som om de bruker en eksisterende misnøye og gryende hat for å rettferdiggjøre hvorfor de ikke får de kontraktene som de selv ønsker, eller som en unnskyldning for at de vil vekk.

Det er mye usikkerhetsmomenter ute og går, og jeg håper og tror at det kommer flere enn 1 spiller inn dørene. Men jeg hører allerede Pardew på første pressekonferanse etter 1. september: "We got Ben Arfa and Gosling back which essentially are two new signings for us as far as the team is concerned. Therefore we deemed our current squad sufficient.":-X
« Siste redigering: 01. Aug. 2011, 13:47 av Hughie »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5964 på: 01. Aug. 2011, 12:37 »
Dette er også noe av grunnen til at jeg lar meg frustrere av utsagn via Twitter fra enkelte profiler da disse gagner få andre enn dem selv. Det virker som om de bruker en eksisterende misnøye og gryende hat for å rettferdiggjøre hvorfor de ikke får de kontraktene som de selv ønsker, eller som en unnskyldning for at de vil vekk.

Barton av alle bør vite korleis kontrakter heng saman. Han nekta å forlate klubben etter nedrykket, sjølv om han tilbrakte vel så mykje tid i fengsel og på skadelista som på banen. Vi skuldar han ingenting, og det er håplaust at han vasar rundt med dette sprøytet sitt heile tida. Underholdande? Galgenhumoristisk, definitivt. Men det dette twitter-pisset slår tilbake på er ikkje Barton og Enrique. Innan maks eit år har begge to forlatt klubben, og antakeleg lova evig truskap til ein ny klubb. Det er fansen som kjem til å lide for at Ashley og Llambias har fått desse to i vrangstrupen, og at vi på grunn av Llambias og Ashley sitt tidvise klovnestyre sportslig nok ein gong står i fare for å bli ein sirkusklubb. 

Barton og Enrique bør konsentrere seg om å spele fotball. Ashley og Llambias styrer med kontraktene, og det er slik det (dessverre) blir fram til eit nytt eigarskifte.

-
Og som vanlig enig med Inspektøren når det gjeld Løvenkrands.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5965 på: 01. Aug. 2011, 13:11 »
På tide at noe skjer no hvertfall! Vi trenger 1 spiss, helt klart!
Håper fortsatt på Erding. Ellers, hadde verken Long eller denne Lee hvert feil! Det beste hadde jo vært og fått Sturridge inn, enten på lån eller at vi hiver 20mill på bordet og kjøper han!  :P

Som offensiv midtbanespiller/ving, hadde det ikke gjort meg noe om det var Barnetta som var neste mann inn..

Ellers, trenger vi en ny høyreback/stopper, samt en erstatter for Josè!

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #5966 på: 01. Aug. 2011, 13:43 »
Pardew på første pressekonferanse etter 1. september: "We got Ben Arfa and Gosling back which essentially are two new signing for us as far as the team is concerned. Therefore we deemed our current squad sufficient.":-X

Haha, +1! :D

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5967 på: 01. Aug. 2011, 14:06 »
"I will be making an announcement regarding my future, on here at 4pm today........"

Fra twittersiden til Joey Barton, lagt ut for sånn 10 min siden.
Newcastle United Football Club<3

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5968 på: 01. Aug. 2011, 15:20 »
Nei ikke lei joey barton.
Men drittlei styret og Mike Ashley. Gir di barton bort, er noe riv ruskende galt.

Blir en festlig sesong dette her. 4 beste spillerne er borte fra i fjor. (antagligvis)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5969 på: 01. Aug. 2011, 15:26 »
Du er ikke alene Christian..