20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292095 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5835 på: 27. Juli 2011, 21:56 »
Veldig enig Frode. Tror nok nå at Tav er regnet som andrevalg på høyrebacken, foran både Perch og Raylor. Synes egentlig ikke det er noe skrikende behov på venstrebacken heller, da jeg vil se Ferguson og Dummett få prøve seg om Enrique blir skada. Om Enrique forsvinner derimot må vi selvfølgelig ha inn en ny kvalitetsback.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5836 på: 27. Juli 2011, 22:01 »
Er ikke Tavernier venstreback eller midtstopper da?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5837 på: 27. Juli 2011, 22:02 »
Bruker i alle fall høyre fot, og spilte høyreback mot Columbus!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5838 på: 27. Juli 2011, 22:10 »
Men han startet vel som venstreback i den kampen men ble flyttet over når R. Taylor ble skadet vel?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5839 på: 27. Juli 2011, 22:12 »
Mot Orlando starta han som venstreback ja, mens han starta som høyreback i går. Etter hva jeg har lest tidligere så er han i utgangspunktet en høyreback som også kan spille stopper.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5840 på: 27. Juli 2011, 22:33 »
Jeg kunne egentlig gjerne sett Raylor på høyreback. Er flere hakk bedre offensivt enn Simpson, men kanskje litt veik i duellene. Hadde han blitt litt tøffere der på det området og han kunne ha blitt en god back tror jeg. I tillegg er han faktisk flink til å komme på løp inn i boksen.. Synd at han fikk det røde kortet mot Bolton. Hvis ikke kunne  han fått spilt seg varm i trøya.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #5841 på: 27. Juli 2011, 23:46 »
nevnte det sist sessong, nevner det før årets sessong. er det noe feil med grunntreningen i klubben? da tenker jeg på alle skadene, vi har usakelige mye skader år etter år, kan jo ikke bare være tilfeldig? og vi slapp in en del mål de siste 10-20 minuttene. noen som har oversikt over hvem som er trenere for det fysiske, og hvor lenge de har vært her?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5842 på: 28. Juli 2011, 00:03 »
For min del så synst jeg det altfor mange spillere som kan brukest litt her og litt der. En back skal i mine øyne vere rask, komme rundt på flankene og vere stødig defansivt. Enrique har dette, men kan vel ikke sies at noen på høgresida har alt dette.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5843 på: 28. Juli 2011, 00:24 »
For min del så synst jeg det altfor mange spillere som kan brukest litt her og litt der. En back skal i mine øyne vere rask, komme rundt på flankene og vere stødig defansivt. Enrique har dette, men kan vel ikke sies at noen på høgresida har alt dette.

Er vel liten tvil om at vi mangler en topp høyreback. Jeg synes Simpson er den mest egnede backen, men han varierer fortsatt litt i prestasjonene. Men forrige sesong var tross alt hans første hele PL sesong hvor han spilte mye, og enda hadde han ikke en full pre-season. Det er lov å håpe på at en del av spillerene våre har tatt noen steg fra i fjor. Det gjelder Simpson, Williamson, Krul og de som ikke hadde spilt mye PL fotball før fjorårets sesong.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5844 på: 28. Juli 2011, 00:26 »
Mange som slakter Simpson her, men jeg syns vi godt kan beholde han en sesong til. Han var jo god første halvdel av sesongen, var vel til og med noen som nevnte landslaget selv om det er å ta i.

Han slet etter jul, men han er såpass ung at vi kan ikke forvente at han skal prestere på et høyt nivå en hel sesong, det var tross alt hans første skikkelige sesong i PL, og jeg syns han taklet det bra.

Det han trenger er litt mer rutine og det virker som det er det Pardew planlegger å gi han. Blir han litt kaldere i hodet bakover tror jeg han kan bli bra. Han virker hvertfall 100% motivert til å gi alt for klubben, i motsetning til vår andre back som heller ikke hadde en helt solid siste halvdel av sesongen (Kommer vel på noen tvilsomme tversoverpasninger).

Dessuet har vi Raylor i bakhånd om alt skulle skjære seg ;). Syns det er flott å ha en slik spiller som kan steppe inn på mange plasser...

Ser du kom litt før meg her kø1 ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5845 på: 28. Juli 2011, 10:08 »

Er vel liten tvil om at vi mangler en topp høyreback. Jeg synes Simpson er den mest egnede backen, men han varierer fortsatt litt i prestasjonene. Men forrige sesong var tross alt hans første hele PL sesong hvor han spilte mye, og enda hadde han ikke en full pre-season. Det er lov å håpe på at en del av spillerene våre har tatt noen steg fra i fjor. Det gjelder Simpson, Williamson, Krul og de som ikke hadde spilt mye PL fotball før fjorårets sesong.

Godt poeng! Jeg syns forøverig Krul var hakket bedre når han fikk sjansen mot slutten av sesongen ifjor enn han var rundt juletider, bare for å tilføye det. Viser jo bare at "ungfolene" må få litt tid på seg.

Jeg er også enig i at Simpson er den beste høyrebacken vi har, men kan være litt enig i med Christian i at S.Taylor kanskje egner seg bedre mot enkelte motstandere og i enkelte scenarioer, men sånn generelt så er Simpson vår beste høyreback pdd, i mine øyne.

Er ellers litt negativ til å flytte S.Taylor ut som høyreback permanent da jeg er av den oppfatning at han har et større potensiale på stopperplass enn Williamson. For Taylors del gjelder det først og fremst å holde seg noenlunde skadefri denne sesongen, iallfall unngå lange skadeavbrekk, for å få ut mest mulig av det potensialet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5846 på: 28. Juli 2011, 10:18 »
Forøverig et par interessante ting fra dagens Journal:

Erdinc har fått ut uka på seg til å bestemme seg for om han vil til Newcastle, og er i London med PSG for å delta i Emirates Cup. Hvorvidt han spiller der eller ikke vil vel signalisere PSGs intensjon, om de ønsker å selge ham eller ikke? Samtidig er det en god mulighet for klubbene til eventuelt å gjøre unna papirarbeidet.

Det ble også nevnt igår at Newcastle hadde avvist to bud for "fringe players" nylig, i dag skriver Mark Douglas at Birmingham, og en London-klubb, begge vil ta Ranger på lån, men at begge tilbudene ble avvist, angivelig i påvente av Erdincs svar. Samme som de to budene som ble bekreftet avslått igår? Fikk igår inntrykk av at det gjaldt to bud for to forskjellige spillere, men hva vet vel jeg...

I tillegg skriver Douglas at "Defoes representanter" skal ha sagt at Defoe selv ikke vil til Newcastle, hvis det noengang skulle bli aktuelt, noe jeg personlig uansett tviler på.

Og linken: http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news//2011/07/28/newcastle-united-set-mevlut-erdinc-transfer-deadline-61634-29132733/

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5847 på: 28. Juli 2011, 12:23 »
Ba, Erdinc, Best, Ameobi, Løvenkrands. Det er etter min mening godt nok for oss i den posisjonen vi har nå, og å sende Ranger på lån til Chris Hughton og et Championship-lag som sannsynligvis ikke blir altfor dårlig høres for min del ganske så lurt ut.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5848 på: 28. Juli 2011, 13:56 »
Nja, om Ranger får like mye spilletid i år så kan han tjene like mye på det. Sitter med en følelse av at det han trenger er å å sitt første PL-mål. Tror mye vil løsne da...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5849 på: 28. Juli 2011, 14:10 »
Skal sies at Ranger fikk MYE spilletid under Hughton og langt mindere spilletid under Pardew. Et sirkeldiagram, selv om jeg ikke har laget ett, ville nok vist at han fikk mer spilletid under Hughton enn Pardew tilogmed selv om Carroll ble solgt ganske tidlig under Pardew ledelse.

Jeg tror et låneopphold kan være bra for Ranger nå, hvis IKKE Best eller Løven blir solgt vel og merke, da trenger vi Ranger og han kan plutselig få en del mer spilletid fremover også. Dessverre så er ikke Erdinc kommet heller ennå, selv om jeg håper han kommer.