20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291076 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Oogway

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5760 på: 26. Juli 2011, 14:54 »
I følge wikipedia er Mevlüt Erdinç klar for Newcastle...?

http://en.wikipedia.org/wiki/Mevl%C3%BCt_Erdin%C3%A7

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5761 på: 26. Juli 2011, 14:55 »
Så hvorfor brakte big sam Smith inn og spillere som var eldre og såkalte dyre??? Og Pardew velger ungt og såkalt billig. Ashley har jo vært her lenge.

Blir litt vanskelig å sammenligne det som skjer nå med sommeren 2007. Ashley var helt ny, så jeg er usikker på hvor mye preg han satte på overganger den sommeren. Dessuten solgte vi spillere for betydelige summer den sommeren, som f.eks Dyer, Parker. Men delvis mye gammelt brask vi fikk den sommeren, det har du rett i.

Helt klart en annen situasjon da ja. Ashley var vel ikke klar over akkurat hvor elendig det sto til med økonomien i klubben på det tidspunktet, det fant han vel først ut senere, og da strammet han også til snøret rundt pengesekken, for å bruke Onkel Skrue-terminologien.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5762 på: 26. Juli 2011, 14:56 »
Det er jo bare å se på en av grunnene til at Keegan trakk seg. Ashley og teamet hans hentet inn spillere Keegan knap eller aldri hadde hørt om.

Det blir også en litt annen situasjon da, ettersom Dennis Wise, av Keegan bskrevet som "short"  ;D, da var i klubben og hadde litt for mye innflytelse, særlig når det kom til spillerkjøp.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5763 på: 26. Juli 2011, 14:59 »
Kødder dere eller? Tror dere virkelig det er Pardew som har stått bak Cabaye og Marveaux? Det er Graham Carr og Pardew har nok ikke hatt mye å si her. Det er jo ikke lenge siden lokalpressen skrev at Pardew ønsket seg Carlton Cole og Steve Sidwell men at Ashley ikke hadde godkjent dette.

Skal vi da konkludere med at det er like greitt at Pardew alene ikke bør få bestemme hvilke spillere som hentes?  :P

Sidwell har ikke akkurat vært veldig imponerende siden Reading sin komet-sesong i PL han heller...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5764 på: 26. Juli 2011, 15:01 »
Det hadde nok Keegan ikke, men etter det jeg har forstått så er den strukturen og prosessen som man la opp til i den tiden med Wise etc. lagt ganske død?

At Pardew sitter med all makt på spillerkjøp ser jeg på som ganske lite trolig, og heller ikke ønskelig. Men jeg håper og tror at det sportslige apparatet har en del å si på spillerkjøpene og det bør vel være en vetorett inne i bildet. Dette tror jeg mer eller mindre er på plass nå, og i motsetning til uforståelige kjøp som Nachos og Discos så virker dagens kjøp å være langt mer forståelige også fra et sportslig synspunkt.

Det er ikke utenkelig at man har lært av sine feil, selv om enkelte virker å være noe tungnemme... *cough* Llambias *cough*.  ::)
« Siste redigering: 26. Juli 2011, 15:06 av Hughie »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5765 på: 26. Juli 2011, 15:01 »
Managere kommer og går uansett, så at det er en overordnet strategi for spillerkjøp er i det øyemed utelukkende positivt.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5766 på: 26. Juli 2011, 15:09 »
Tja, Erdinç og Defoe hadde forsåvidt vært spennende, mens Crouch kan bli der han er.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5767 på: 26. Juli 2011, 15:11 »
Om 3 uker blir vi nok linket med Carew og Cole tipper jeg!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5768 på: 26. Juli 2011, 15:19 »
Strategien til Ashley er å handle billige spillere, så får vi se om det lønner seg i lengden. Jeg etterlyser mer bredde i stallen, kvalitativt.
If it has tits or wheels, count on problems!

Dahl78

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #5769 på: 26. Juli 2011, 15:32 »
Det hadde nok Keegan ikke, men etter det jeg har forstått så er den strukturen og prosessen som man la opp til i den tiden med Wise etc. lagt ganske død?

At Pardew sitter med all makt på spillerkjøp ser jeg på som ganske lite trolig, og heller ikke ønskelig. Men jeg håper og tror at det sportslige apparatet har en del å si på spillerkjøpene og det bør vel være en vetorett inne i bildet. Dette tror jeg mer eller mindre er på plass nå, og i motsetning til uforståelige kjøp som Nachos og Discos så virker dagens kjøp å være langt mer forståelige også fra et sportslig synspunkt.

Det er ikke utenkelig at man har lært av sine feil, selv om enkelte virker å være noe tungnemme... *cough* Llambias *cough*.  ::)

Er enig med deg her :) Keegan fikk hentet inn Danny Guthrie som han omtalte som et stort og spennende talent fra Liverpool, men etter hvert begynte jo Wise og vise frem sin ferdigheter rundt spiller kjøp som resulterte i at Ashley sparket han. Heldigvis :) Jeg tror nok også at Pardew,Carr, Ashley og Llambias har møter og blir enige om hvilke spillere som de skal prøve seg på.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5770 på: 26. Juli 2011, 16:01 »
Strategien til Ashley er å handle billige spillere, så får vi se om det lønner seg i lengden. Jeg etterlyser mer bredde i stallen, kvalitativt.

Større kvalitativ bredde - som i større forskjell på beste og dårligste spiller?

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #5771 på: 26. Juli 2011, 16:17 »
Dette er nok et samspill mellom flere instanser i klubben. Antar at speidere og lignende utarbeider mapper/filer på spillere som passer i en profil som det sportslige apparatet har etterlyst. Så gjennomgås disse i fellesskap mellom speiderapparatet og sportslig ledelse. Deretter blir det avgjort i fellesskap med den administrative ledelsene hvilke spillere som det kan og skal bys på og innenfor hvilke rammer.

Nå er det ikke sikkert at det er akkurat slik det foregår rent prosessmessig, men noe i disse baner regner jeg som rimelig sannsynlig. Antageligvis er det mye frem og tilbake i flere ledd.

Dette er nok så nærme sannheten man kommer, 1+
overraskende over hvor mange her som tror en fotball klubb drives på samme måte som cm eller fm.
« Siste redigering: 26. Juli 2011, 16:20 av Tommyok »

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #5772 på: 26. Juli 2011, 16:52 »
Liverpool's interest in Newcastle's Jose Enrique wanes despite defender's attempts to push through a move
Liverpool?s interest in Newcastle United defender Jose Enrique has ?cooled? according to sources on Merseyside, despite the Spaniard?s attempts to hasten his departure from St James?s Park this week.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/8663159/Liverpools-interest-in-Newcastles-Jose-Enrique-wanes-despite-defenders-attempts-to-push-through-a-move.html

Ser for meg at Arsenal melder sin interesse, og at Llambias og co. ønsker Bendtner i en deal for J. Enrique.
« Siste redigering: 26. Juli 2011, 16:54 av SuperAlmeida »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5773 på: 26. Juli 2011, 17:08 »
Bendtner og erdinc så er det bra med spisser.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5774 på: 26. Juli 2011, 17:52 »

Større kvalitativ bredde - som i større forskjell på beste og dårligste spiller?

Du skjønte hva jeg mente, vi har en for stor tropp - men den er likevel syltynn.
If it has tits or wheels, count on problems!