20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290306 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5490 på: 18. Juli 2011, 15:19 »
Jeg er ikke nødvendigvis uenig i det Frode skriver eller dere som skriver at vi ikke er så store, som vi kanskje tror. Men nå er jo saken den at vi har muligheten til å faktisk kneppe inn litt av den luka opp til de seks beste lagene i serien. Med Carroll pengene har vi muligheten til å kjøpe spillere, skape et godt lag, få opp interessen, skape blest. Alt dette vil gi ringvirkninger og tilbake vil man dessuten få høyere inntekt, men Ashley tør tydeligvis ikke ta denne risken(altså satse knallhardt med de midlene vi fikk fra Liverpool), det er synd!
Det er en side av saken, eller en synsvinkel om du vil. En annen er hvilke spillere får vi som koster disse millionene? Så langt er det vel ingen, Gameiro og Gervinho har valgt andre lag. N'Zog vet vi ikke enda, men det virker litt som om Wigan hele tiden flytter grensen for hva han koster. Sturridge er jo i vinden da fremtiden hans i Chelsea er alt annet en klart. Det er ikke bare penger som skal på bordet, spiller skal ønske å spille for oss også...

Angående Carroll-pengene så er de såklart kjærkomne, men med dagens økonomiske situasjon så er det ikke bare å hive seg på en ny Shepherdsk lånekarusell heller. Hvor de tar veien vet vi ikke før tidligst i høst, antageligvis ikke før neste års regnskap.

Og med fare for å gjenta meg selv, det er betydelig med tid igjen av overgangsvinduet så vi får vel kanskje vente litt til før vi bestemmer oss for hva Ashley har gjort i fremtiden?

Jeg vil også gjerne bla opp litt historie. Everton solgte Wayne Rooney for omlag 250mill i 2004. Sesongen 03/04 endte klubben på 17.plass, og til tross for en plass på øvre halvdel sesongen før så var det et unntak for et lag som hadde slitt en del år på nedre halvdel. De satset og brukte det de hadde fått for Rooney. I 04/05 sesongen ble det umiddelbar suksess med fjerdeplass, og til tross for en dårlig sesong i 05/06 så har de stabilsert seg langt inne på øvre halvdel. Jeg prøver ikke å poengtere at suksessen ene og alene skyldes pengene de fikk for Rooney, men de var ihvertfall ikke redd for å satse med de midlene de hadde tilgjengelig. Det har da også Everton gjort når de har penger de siste årene også. Eks. Fellaini, Bilyaletinov etc. Nå er vel kassa ganske tom for dem, men jeg har sansen for de som tør.
Rett meg gjerne om jeg tar feil, men jeg har hatt inntrykket av at Everton ikke akkurat har strødd om seg med penger, orker ikke å lete nå, men hva brukte de alle disse Rooney-millionene som det luktet svidd av? De siste 4-5 årene har de vel bare to kjøp som har kostet tosifret antall millioner £. Etter det jeg kan se/anta har de ligget i snitt på en £5m netto utgift årlig siden 2006, men det er usikkert. Mye "undisclosed" så om du orker å være mer etterrettelig så værsågod. :) Lescott gjør jo at bildet kanskje blir litt annerledes, men at Everton har vært en bigspender og at de har satset hardt skurrer litt med min umiddelbare oppfatning.

Edit: Tenkte litt feil på årlig netto utgift siden 2006, tenkte mer nærme £10m årlig, men det er ikke så heftig likevel syns jeg.
« Siste redigering: 18. Juli 2011, 15:35 av Hughie »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5491 på: 18. Juli 2011, 15:42 »
Jeg sa overhodet ikke at Everton var en big spender, men at de har brukt penger når de har hatt dem er jo fakta. Foreløpig kan ikke det sies om Newcastle.. Etter Rooney salget brukte de hvertfall en god slamp på blant annet James Beattie, Mikel Arteta, Krøldrup og litt diverse. Riktignok over to overgangsvinduer. Fellaini kostet 15mill pund mens Bilyaletinov kostet 9m pund. Disse to kjøpene er riktignok noen år senere. Everton har gjort mye smarte kjøp til en billig penge som f.eks Lescott, Jagielka, Cahill. De er heller ikke en klubb som har sløst og øst ut penger i hvert overgangsvindu, men poenget mitt var at de har brukt penger når de har hatt det tilgjengelig. Det viser kjøpene av Fellaini og Bilyaletinov, selv om russern er elendig :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5492 på: 18. Juli 2011, 15:51 »
Men har ikkje me brukt peng i dette vinduet på smarte kjøp som Cabaye?  ::) Sånn du beskriver Everton, er jo ganske spot on det situasjonen idag er for oss.

Les hva jeg skriver. I forhold til hvor mye penger vi har fått inn ved salgene av Carroll og Nolan, har vi brukt noe særlig penger da? Nei. Vi er tydeligvis ikke villige til å bruke de pengene vi har..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5493 på: 18. Juli 2011, 15:57 »
Men hvor er disse pengene Everton har fått inn og reinvestert rett i laget? Ser bare salget av Andy Johnson på ~£10m som er reinvestert noe særlig jeg, da i Saha og Fellaini. Bilya kan vi ikke akkurat trekke frem som et eksempel på at de reinvesteres penger som er tilgjengelig fra spillersalg. Lescott ut til £24m og Distin/Bilya inn for £13-14m er vel heller et bevis på det motsatte?

Edit: Ok, Heitinga og så man brukte £20m og fikk £24m inn. Omtrent i null da kanskje, men likevel ikke overbevisende de siste 5 årene samlet sett.
« Siste redigering: 18. Juli 2011, 16:09 av Hughie »

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5494 på: 18. Juli 2011, 16:10 »
Hmm... Vi ville jo ha hatt Gameiro og sikkert Gervinho nå, hadde de ikke snubba oss. Jeg ser ikke på det som "feigt" at klubben har is i magen og ikke spruter ut penger på noen de ikke er helt sikre på.

Så langt er jeg ihvertfall strålende fornøyd med transfers. Laget er nesten identisk fra i fjor utenom Carroll og Nolan + noen benkeslitere som er borte, men vi er vesentlig forsterket i mine øyne. Og vi har fortsatt en "sound" økonomi.

Også herlig å se Darlington highlights på nufc.co.uk! Cabaye og Ben Arfa ser råe ut (Best også)! :)
« Siste redigering: 18. Juli 2011, 16:14 av xJPx »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5495 på: 18. Juli 2011, 17:03 »
Det er bra! De trenger å få spille kamper hver uke fremover for å ta noen steg til!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #5496 på: 18. Juli 2011, 18:34 »
Andymag: tror du Long Goodwillie kunne blitt bra på topp? Haha klarte ikke dy meg...

Til sytepaven flatline: vi har 6 uker igjen av transfervinduet og har prøvd oss på gameiro og gervinho pluss erdinc. På hvilken måte vitner det om at vi ikke bruker av carroll pengene?!?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5497 på: 18. Juli 2011, 18:39 »
I og med at ingen av spillerene du nevner er Newcastle spiller så vitner jo det om at Carroll pengene ikke er brukt.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #5498 på: 18. Juli 2011, 18:41 »
Uten å legge altfor mye godvilje til, har jeg på følelsen av at bjørni mener at vi er villige til å bruke pengene. Den rette spilleren har ikke vært tilgjengelig/villig, så derfor har vi ikke brukt det. Men de skal ha for at de prøver.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5499 på: 18. Juli 2011, 18:55 »
Det var kansje morsommere under Freddy Shepherd da NUFC hentet B og C stjerner til dyre summer som egentlig ikke ville spille for klubben, men som ble lokket av en kjempelønn. Supporterne trodde at dette var det som skulle til for å krige helt i toppen, men måtte hvert år se tilbake på en skuffende sesong da spillere som Emre, Kluivert, Luque, Boumsong, Owen, Duff, osv underpresterte så til de grader. Sånn fortsatte det sesong etter sesong, overgangsvindu etter overgangsvindu.

Det som jeg synes klubben gjør veldig riktig nå er at de spillerne som kommer gjør det ikke ene og alene på grunn av pengene. Det ser faktisk ut som de har lyst til å spille for klubben også. Lønningene er ikke lenger skyhøye og samsvarer mer med klubben og dens inntekter/økonomi i de aller fleste tilfeller.
Da spillere som Gameiro, Gervinho og Erding har sagt nei til klubben kunne man jo gjort som under Shepherd sin ledelse, doblet lønnstilbudet, da hadde nok spillerne fått andre tanker, men jeg tviler på at det ville vært til klubbens beste. Dette har vi prøvd og feilet veldig på tidligere.

Jeg mener at om klubben skal opp blant de aller beste igjen er det andre områder som må prioriteres i mye større grad enn kun å prøve lykken på 1 til 2 store signeringer. Det jeg mener klubben må forbedres seg på da er fremtiden og satsingen på de yngre spillerne og de aldersbestemte lagene. Det å få klubben til å kunne produsere og få frem gode og unge spillere i langt større grad enn hva klubben har gjort hittil. Det er dette som er fremtiden og som kan gjøre at NUFC igjen kansje kan kjempe med de aller beste. Rent økonomisk, med lønninger, transfers, agenter, og alt det andre som er involvert, så har rett og slett ikke NUFC samme økonomiske muskler som gjør at vi kan konkurrere "rettferdig" på det område med de største lagene. Derfor mener jeg NUFC må se etter andre veier for å nå toppen.
Med så få lag i toppdivisjonen så langt nord i England har NUFC en alle tiders mulighet til å kunne hente talenter over et stort område. Det finnes helt sikkert nok av talenter der, bare at de har blitt ned prioritert i en årrekke nå.
Men selvfølgelig gjelder det å finne en fin miks av å bruke yngre og etablerte spillere. Kan jo ikke utelukkende kun satse ungt, men det er der jeg ihvertfall mener NUFC har mye å gå på.

Dessuten, som jeg har sagt før, så tror jeg NUFC henter flere spillere før transfermarkedet stenger for denne gang. Så jeg gidder ihvertfall ikke å grine når det fremdeles gjenstår 6 uker av sommerens transfervindu. Jeg ser nok for meg 2 signeringer som er tiltenkt å forsterke førstelaget samt kansje noen unggutter som har gjort det bra i lavere divisjoner eller mindre ligaer.

Synd at klubbens 1. 2. og 3. valg på spissplassen ikke ville spille for NUFC. Men det er vel nok av tilgjenglige spillere som fansen vil si seg fornøyd med, selv om Gameiro eller Gervinho nok ville blidgjort fansen skikkelig.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5500 på: 18. Juli 2011, 19:06 »
Andymag: tror du Long Goodwillie kunne blitt bra på topp? Haha klarte ikke dy meg...

Til sytepaven flatline: vi har 6 uker igjen av transfervinduet og har prøvd oss på gameiro og gervinho pluss erdinc. På hvilken måte vitner det om at vi ikke bruker av carroll pengene?!?

Det er vel langt fra sikkert at vi bydde på Gervinho. Lille sa 10. juni;   
?Today we recieved a concrete offer from Tottenham, which we have refused in the last few hours.?
?In fact, that is the only official contact we have received?

Og vi skal også være klar over at Gamerio budene kom før Ba hadde signert og disse free transfer-spillerne er jo som kjent ikke gratis. Det virker dog klart at det er penger igjen til en ny spiss i prisklassen til Erdinc (£7-8m) og mulig en billig back, men etter alle signaler så kommer vi til å bruke langt mindre enn £35m. Det burde egentlig ikke komme som noen overeaskelse ser vi tilbake på overgangsvinduene med Ashley har vi som vist tidligere gått klart i pluss. Man får innordne seg etter det og håpe at de vi får inn slår skikkelig til. Dessverre er PL såpass tøff nå at det skal mye til å komme noe høyere enn en 7. plass med en slik strategi for øyeblikket, men det virker også å være ambisjonene til klubben.

Llambias sa jo tidligere i år;

"Our vision for the club is to finish 10th or above every year, year after year,"

"That is our target - we want to be challenging for Europe every season."

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5501 på: 18. Juli 2011, 19:18 »
Pardew har vell sagt at kommer han under 10 så er det kjørt. Det finnes ingen unnskyldning for å komme under 10. Er vell bare et par helger gammelt utsagn. Så det er ikke lave ambisjoner. Gervinho ryktene er det hold i. Til å med Cabaye har kommentert dem, så han var reel. Det som man aldri kan vite er om det er i hold i ryktene om at vi trakk oss for vi opplevde at han kun ville ha bud runde. Men hvis dever sann så bygger det virkelig under det Frode sier om gammel politikk og ny politikk.
Han kom, ble mett og dett var dett....

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5502 på: 18. Juli 2011, 20:00 »
Gervinho ryktene er det hold i. Til å med Cabaye har kommentert dem, så han var reel. Det som man aldri kan vite er om det er i hold i ryktene om at vi trakk oss for vi opplevde at han kun ville ha bud runde. Men hvis dever sann så bygger det virkelig under det Frode sier om gammel politikk og ny politikk.

At det var sterke rykter er klart, men at vi virkelig bydde på han er langt fra sikkert som jeg viste. Sannsyneligvis mange spillere vi er interessert i uten at vi bry på dem. Cabaye sa vel bare at det var en bra spiller han gjerne ville spille sammen i nufc.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #5503 på: 18. Juli 2011, 20:10 »
Dette kan ikke være seriøst

http://www.fanatix.com/news/liverpool-close-on-11-5m-deal-for-spanish-defender-620/

Men er det et lag som er dum nok til å betale oss £11,5 millioner så er det Liverpool. Men at vi da skal by på Neil Taylor igjen, merkelig.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5504 på: 18. Juli 2011, 20:18 »
Dette kan ikke være seriøst

http://www.fanatix.com/news/liverpool-close-on-11-5m-deal-for-spanish-defender-620/

Men er det et lag som er dum nok til å betale oss £11,5 millioner så er det Liverpool. Men at vi da skal by på Neil Taylor igjen, merkelig.

Virker som et rykte startet av coughtoffside.com og da skal vi vel ta det med et tonn salt. Enrique er jo med til USA, men man skulle jo tro at noe snart burde skje...