20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291456 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5445 på: 17. Juli 2011, 13:55 »
Smith kan vær så viktig han vil i garderoben, men på ei lønn te £80K i uka, der han ikkje bidra ein ting på banen, er det bare å bli kvitt daukjøttet. Einaste grunnen han er her er fordi han ikkje får den lønna si andre plasser, han er rett og slett ikkje interessert i å spille fotball, bare tjene penger.

Daukjøttetspillerene som Smith og Xisco med høye lønninger må man bare kvitte seg med. De har ingen betydning for moralen eller noge. Trur meir dei er te irritasjon for andre spillere som spiller kamper og tjener mindre, og ser at disse to hever høye lønninger og bidra med ikke ein ting.
Newcastlesupporter siden 1992

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5446 på: 17. Juli 2011, 14:03 »
Fatter ikke hvor folk får ifra at Ba er skadeutsatt, gutten har hele sin karriære spillt alle kamper han kan for etthvert lag han har vært på. De eneste gangene han har vært benket har vært fordi han ikke var førstevalget.

Alle spiller vel de kampene de kan. Ba sin skadefrykt er overdreven - helt enig -, han har i gjennomsnitt 27-28 kamper per sesong de siste 5 årene, noe som må sies å være greit. Men vi trenger en spiss til, jeg synes det blir en altfor tung bør på en enkelt nysignert spiss at han skal være den som tar ansvar.
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5447 på: 17. Juli 2011, 16:14 »
Although there is some money in the kitty for a striker Mike Ashley has told boss Alan Pardew that he must sell to fund further purchases.

;D

Problemet her er at NUFC har altfor mange spillere på lønningslista, og mange av dem er for dårlige med en altfor høy lønn. NUFC har derfor et problem da disse er vanskelige å kvitte seg.
Når spillere som Guthrie, Smith, Ameobi, Løvenkrands og Barton sine kontrakter går ut om 1 år vil det frigjøre enormt med plass på lønningslista. Da tror jeg også det blir lettere å signere spillere for Pardew og co. Videre må nok kansje klubben vente 1 år  eller lengre før spillere som Xisco, Routledge, R. Taylor, osv forsvinner/har kontrakter som går ut.
Bortsett fra Barton så skal det bli herlig når de andre jeg nevner forlater NUFC. Jeg kan ike se for meg at de blir tilbudt ny kontrakt, heller at noen av dem blir solgt enten i slutten av dette transfervinduet eller i januar.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5448 på: 17. Juli 2011, 16:33 »
Hvis ikke Ameobi i det minste får tilbud om en ny kontrakt så vil jeg nærmest si det er en skandale. Ellers er jeg relativt enig med deg i at Barton er den eneste som blir savnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5449 på: 17. Juli 2011, 17:13 »
Raylor vil jeg egentlig ha. Er den beste squardspilleren vi har.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5450 på: 17. Juli 2011, 17:24 »
Er Jo under Ashley sin tid som eier nesten alle disse har fått kontrakter, så han burde bare sparke seg selv som eier! Selg!!!
« Siste redigering: 17. Juli 2011, 17:25 av Thomas Beckheim »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5451 på: 17. Juli 2011, 17:47 »
Hvis ikke Ameobi i det minste får tilbud om en ny kontrakt så vil jeg nærmest si det er en skandale.

Hvorfor? Ønsker du deg ikke bedre spillere enn hva Ameobi er i NUFC? Både i startellveren og på benken?

Dessuten så har han alltid vært skadeplaget og vil være nærmere 31 år når kontrakten hans går ut. Jeg vil ha yngre å bedre spillere istedenfor. NUFC kan jo ikke gi han en ny og lukrativ kontrakt til han bare for å være greie. Det er jo ikke sånn klubben blir bedre.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5452 på: 17. Juli 2011, 17:50 »
Smith og Barton kom vel akkurat før Ashley tok over, så den er grei!! Men det værste er jo Xisco dealen!!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5453 på: 17. Juli 2011, 17:55 »
Er Jo under Ashley sin tid som eier nesten alle disse har fått kontrakter, så han burde bare sparke seg selv som eier! Selg!!!

De er jo hentet fordi forskjellige managere har ønsket disse spillerne og ville signere dem. Det er nok ikke Ashley personlig som har tvinget noen av de spillerne jeg nevnte tidligere på Keegan, Big Sam, Kinnear og CH. Men nå som vi har sett at de ikke er gode nok er det jo en grunn til å kvitte seg med dem å tenke nytt.

Feilgrep gjort av tidligere managere kan bli kostbart. NUFC har vært storforbruker av managere og spillere i altfor lang tid nå. Mye rart begge veier.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5454 på: 17. Juli 2011, 18:12 »
Dei fleste vart kjøpt under Big Sam, og det vart henta inn masse rart på høg lønn da.
[veldig sakte snakk]G-e-r-e-m-i[/veldig sakte snakk]...

Liker forøverig ryktene om Sturridge her nå. La oss endelig håpe at det er noe i dette.

Veldig enig med TooN her også: Ryan Taylor er en av de beste squadspillerne Newcastle har pr dags dato og bør derfor beholdes, kan ikke tenke meg at han hever noen vanvittig høy lønn heller.

@Daniel: du oppsummerer vel greitt hvorfor Løven har fått sine motstandere her på forumet, og sikkert også blant andre NUFC fans som ikke er her på forumet, men samtidig oppsummerer du også hvorfor Løven faktisk har vært verdifull denne sesongen. I det minste en value for the money-spiller dersom han tjener så lite som det er spekulert i her.

Litt merkelig dette, nå har det vært litt for dødt og kjedelig lenge, dette forumet har til tider vært dårlig underholdning også på jobb, men nå som jeg har lagt bak meg en knallhard todagers, som jeg egentlig er for gammel til, da begynner ryktene å gå igjen....  :P

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5455 på: 17. Juli 2011, 18:15 »
For dere som fikk med dere Villas-Boas sine uttalelser så virker det rimelig klart for meg at det ikke blir noen utvikling i Sturridge-sagaen på ihvertfall et par uker. De skal vel på en Asia-turnè og VB vil tydeligvis se mer av Daniel før han bestemmer seg... jeg ser dessverre vanskelig at de kommer til å låne han ut med opsjon - tror det blir et lån UTEN opsjon. Greit nok, jeg er positiv til det, men rent objektivt blir det vel som å pisse i buksa for å holde seg varm.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5456 på: 17. Juli 2011, 18:29 »
Hvis ikke Ameobi i det minste får tilbud om en ny kontrakt så vil jeg nærmest si det er en skandale.

Hvorfor? Ønsker du deg ikke bedre spillere enn hva Ameobi er i NUFC? Både i startellveren og på benken?

Dessuten så har han alltid vært skadeplaget og vil være nærmere 31 år når kontrakten hans går ut. Jeg vil ha yngre å bedre spillere istedenfor. NUFC kan jo ikke gi han en ny og lukrativ kontrakt til han bare for å være greie. Det er jo ikke sånn klubben blir bedre.

Jo, jeg ønsker meg bedre spillere både fra start og på benken. Men jeg mener Ameobi er god nok til å forsvare en plass i en 25-mannstropp. Og han er local lad, har vært her hele karrieren og er det nærmeste vi kommer en kulthelt. Håper for guds skyld ikke at fotballen har blitt så kynisk at sånt ikke verdsettes lenger. Men selvsagt ikke på en lukrativ kontrakt, men en som gjenspeiler verdien.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5457 på: 17. Juli 2011, 18:42 »
Shola som benkesliter og cuphelt synes jeg er helt greit. Kan også være grei å ha etter 65-75 minutter i hjemmekamper mot bånnlag hvis vi leder 2-0 eller 3-0, for å avlaste våre beste spisser.. Shola er en helt grei Premier league spiss, vi har dessverre ikke så mange av de.. Og i våre kamper mot the unclean ones over elva så er han selvskreven i førsteellevern :D

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5458 på: 17. Juli 2011, 19:16 »
Jo, jeg ønsker meg bedre spillere både fra start og på benken. Men jeg mener Ameobi er god nok til å forsvare en plass i en 25-mannstropp. Og han er local lad, har vært her hele karrieren og er det nærmeste vi kommer en kulthelt. Håper for guds skyld ikke at fotballen har blitt så kynisk at sånt ikke verdsettes lenger. Men selvsagt ikke på en lukrativ kontrakt, men en som gjenspeiler verdien.

Så kynisk, om jeg skal kalle det for det, har fotballen vært i alle år. At Ameobi er en lokal spiller bør ikke automatisk gi han en plass i troppen til NUFC. Det vil være ille om Ameobi skulle få ny kontrakt kun på kriteriene "local lad", og tatt plassen på benken fra bedre spillere eller yngre og mer spennende talenter. Og, om han ikke er god nok for NUFC, hva er da vitsen med å signere han for nye år i det hele tatt.

Wenger og Ferguson og andre gode managere nøler ikke med å bytte ut spillere de ikke mener er gode nok lengre. Det er det flust av eksempler på. Man blir ikke er topplag av å drive "goodwill" med allerede godt betalte spillere.

Om Ameobi vil fortsette karrieren til han er nærmere 40 bør ikke det være i NUFC. Da får han gå gradene som de aller fleste andre spillere som til slutt blir å finne i en eller annen klubb langt ned i divisjonene eller en og annen mindre liga der de kan skrape sammen siste rest til pensjonist livet.

Så istedenfor å signere han videre til han vil legge opp som en takk fra klubben eller hva du nå enn sikter til synes jeg istedenfor at Shola Ameobi skal være takknemlig for de minnene klubben har gitt han og motsatt, med alle de gode managerne og spillerne han har spilt sammen med osv.
Det er ikke mange som blir i moderklubben sin så lenge som det Ameobi har vært nå til dags, og det er jo noe han kan være stolt av.

Dette er ihvertfall min mening. Jeg håper med tiden, gjerne så snart som mulig at NUFC igjen kan "pushe" for en E-cup plass, eller enda bedre en CL plass. Da tviler jeg ganske sterkt at en spiller som Shola Ameobi er god nok.
« Siste redigering: 17. Juli 2011, 19:20 av Frode »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5459 på: 17. Juli 2011, 19:23 »
Så tett som det er i toppen nå, og med de finansielle musklene som er i aksjon, er det totalt urealistisk med Champions league i uoverskuelig fremtid. Om vi mot all formodning skulle klare det ett år ved at absolutt alle kjøp slår til for fullt, blir vi ribbet påfølgende sommer. Så det er nok ikke noe poeng å snakke om med nåværende eier-regime. Europacup derimot - det er absolutt realistisk.