20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289822 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5355 på: 15. Juli 2011, 13:33 »
Når det er sagt. for et move av villa. de selger downing til pool for en kjempe pris og kjøper zoggy billigere. Vanvittig da zoggy er flere steg foran downing. Men så er det noe med at pool skal kjøpe engelsk da. Haha faen håpløst av Kenny. Er digg hate pool om dagen.

Veldig diskutabelt!
Om man ser på forrige sesongs statistikk så hadde Downing 1 assist mer enn N`Zogbia, mens N`Zogbia hadde 2 mål mer enn Downing. Ganske jevnt sånn sett. Begge spilte for lag som slet voldsomt.

Min mening er at Downing er noen hakk bedre enn N`Zogbia, og passer muligens bedre inn i dagens LFC. Har en utrolig følsom venstrefot som Carroll garantert kommer til å få nytte av i form av innlegg og dødballer. Downing er flink til å gjøre lagkammeratene gode gjennom sitt spill. Går seg sjelden "vill" med ballen eller "roter" den vekk.
N`Zogbia er en litt annerledes spiller med mye fart og teknikk. Men har en tendens til å gjøre tingene litt vanskelig til tider. Han var god i Wigan der han står med 14 mål på 70 PL kamper. Men var ikke sånn voldsomt god de 4 sesongene han var i NUFC. Mye av og på.

Jeg har sagt før og mener enda at NUFC bør se seg om etter andre spillere enn N`Zogbia om det skal signeres enda en ving.

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5356 på: 15. Juli 2011, 14:02 »
Ser heller ikke ut som vi blir kvitt Smith denne sommeren. Foretrekker å sitte på tribunen i Newcastle med god lønn..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5357 på: 15. Juli 2011, 14:04 »
Vel. Zog er individualist i langt større grad enn Downing ja - men noe jeg syns Zog har ulikt mange andre like type spillere er en god workrate. Han tar ansvar bakover i banen, og løper mye. Til samme pris ville jeg antakeligvis foretrukket Zog fremfor Downing tror jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5358 på: 15. Juli 2011, 14:07 »
Ja 10 av 10 ganger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5359 på: 15. Juli 2011, 14:38 »
Ja - og om man da plusser på 10 mill på Downing er saken for meg latterlig enkel ihvertfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5360 på: 15. Juli 2011, 15:39 »
Vel. Zog er individualist i langt større grad enn Downing ja - men noe jeg syns Zog har ulikt mange andre like type spillere er en god workrate. Han tar ansvar bakover i banen, og løper mye. Til samme pris ville jeg antakeligvis foretrukket Zog fremfor Downing tror jeg.

Det er sant, men Downing er også en ving som jobber veldig godt defensivt og som er vanskelig å spille mot.
Er selvfølgelig enig i at engelske spillere er overpriset, men når ManU betaler rundt 20 mill pund for Ashley Young så kunne ikke Villa slippe Downing noe særlig billigere. Downing ble jo tross alt kåret til årets spiller i Villa forrige sesong. En slik kåring toppet han også da han var i Boro. I tillegg så er jo prestasjonene til Downing de siste 7-8 sesongene jevnt over veldig imponerende. Er ikke ofte han er skadet og spiller sjeldent en dårlig kamp.

Til slutt så går det jo på det å sette sammen et lag. Det er viktig å ha individualister i laget, spillere som kan gjøre litt på egenhånd, men det er også viktig å ha "lagspillere", spillere som kan sette opp medspillere med sitt gode overblikk og fine pasninger. Med de spillerne NUFC har til rådighet nå så har de med Ben Arfa, Marveaux, Jonas og Ba spillere som liker å gjøre ting litt på egenhånd. Men jeg savner en spillertype ala Nolberto Solano i stallen. Jeg ser store likheter i Solano og Downing når det gjelder spillertyper, og skulle derfor sett en lignende ving signere i dette vinduet.
Vi har noen som kan drible av 1, 2 og 3 mann, men ikke veldig mange som ALLTID kan true motstanderne med sitt overblikk og kloke spill, og fine pasninger. Kansje Cabaye er en slik type.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5361 på: 15. Juli 2011, 15:55 »
Ja - og om man da plusser på 10 mill på Downing er saken for meg latterlig enkel ihvertfall.

God artikkel i nettavisen om downing. I følge den artikkelen var Downing den spilleren i PL som oftest kom til innlegg forrige sesong. Det er jo ikke bra. Selv om Downing isolert sett kan være en svakere spiller enn Zog, er det jo nettopp innlegg Carroll trenger. Hvis de to får i gang en kjemi kan Liverpool bli skumle.. Zog tror jeg er mer enn spiller som liker å skjære inn. Det passer kanskje Carroll ikke så godt.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5362 på: 15. Juli 2011, 16:18 »
- Siden 2004 har bare fire spillere (Lampard, Fabregas, Gerrard og Giggs)
skapt flere sjanser i Premier League enn Stewart Downing.
- Downing har i gjennomsnitt spilt 34,4 kamper pr. sesong siste fem årene i PL.
- Ingen har hatt flere vellykkede innlegg fra åpent spill enn Downing de siste tre sesongene i PL.

Dette er angivelig fra Opta Stats ifølge en Twit. Downing tror jeg er et godt kjøp sånn sett, om enn noe (altfor?) dyrt. Han presterer stabilt og sliter lite med skader som nevnt.

Downing er vel akkurat det legen foreskriver Carroll sånn sett. Henderson forstår jeg mindre av.

Liverpool er etterhvert en av de største kjøpeklubbene i nyere tid i PL.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5363 på: 15. Juli 2011, 16:30 »
- Siden 2004 har bare fire spillere (Lampard, Fabregas, Gerrard og Giggs)
skapt flere sjanser i Premier League enn Stewart Downing.
- Downing har i gjennomsnitt spilt 34,4 kamper pr. sesong siste fem årene i PL.
- Ingen har hatt flere vellykkede innlegg fra åpent spill enn Downing de siste tre sesongene i PL.

Dette er angivelig fra Opta Stats ifølge en Twit. Downing tror jeg er et godt kjøp sånn sett, om enn noe (altfor?) dyrt. Han presterer stabilt og sliter lite med skader som nevnt.

Downing er vel akkurat det legen foreskriver Carroll sånn sett. Henderson forstår jeg mindre av.

Liverpool er etterhvert en av de største kjøpeklubbene i nyere tid i PL.

Støtter det. Downing er en bra spiller med liten risiko, men £20m er for mye.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5364 på: 15. Juli 2011, 18:09 »

Ja, for oss, men ikkje for klubbane som har mykje pengar og er vilige til å bruka dei. Det er slik det er vorte i PL, og desse laga havnar sjølvsagt blandt topp 5-6. Det er altfor mykje pengar for dei spelarane (Liverpool sine overgangar), men eg hadde ikkje klaga hadde mi gjort det same 8). Om det er sunt for fotballen, det er ein annan diskusjon.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5365 på: 15. Juli 2011, 18:29 »

Ja, for oss, men ikkje for klubbane som har mykje pengar og er vilige til å bruka dei. Det er slik det er vorte i PL, og desse laga havnar sjølvsagt blandt topp 5-6. Det er altfor mykje pengar for dei spelarane (Liverpool sine overgangar), men eg hadde ikkje klaga hadde mi gjort det same 8). Om det er sunt for fotballen, det er ein annan diskusjon.

Poenget er vel at £20mill for Downing er for masse i forhold ta hva Liverpool får for pengene. £20mill er ikke i overkant mye i dagens marked vil eg si, men pengene kunne blitt brukt bedre mener eg

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5366 på: 15. Juli 2011, 18:38 »
Ja, er £20mill så veldig mye for mye for Downing? De får kanskje den beste innleggsfoten i PL, en spiller som omtrent aldri er skadet, produserer både scoringer og assist sesong etter sesong.

Har inntrykk av at mange mener dette er for mye bare fordi han heter Stewart Downing er den du leser om i avisene hver eneste dag.
« Siste redigering: 15. Juli 2011, 18:45 av Daniel »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5367 på: 15. Juli 2011, 18:54 »

Skal du hevde deg i toppen og ha som mål å vinne PL må du kjøpe de beste og de rette spillerne for klubben, og i den kategorien er Downing. Det koster mye, men er man heldig så sitter man igjen på toppen av tabellen når den sesongen rundes av i mai neste år en gang. Da har man også fått tilbakebetalt en del.

Jeg synes LFC ser bedre ut enn på mange år og det skal bare et par forsterkninger til før jeg anser dem som den største gullkandidaten. De har kjøpt dyrt men etter min mening er det skikkelig kvalitet de har fått inn.

Håper inderlig at NUFC også svir av en del av pengene vi har fått inn etter salgene av Carroll og Nolan. Skal vi opp å kjempe om E-cup plass må det forsterkes mer og noen spillere må siles ut og erstattes av nye og bedre spillere. Alt må ikke gjøres i dette vinduet, men jeg forventer minst 2 kjøp til, ihvertfall.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5368 på: 15. Juli 2011, 19:09 »
Noe er vel egenlig aldri for dyrt så lenge noen er villig å betale. Men jeg mener £20m er stivt for en spiller på 27 år. Det er nok en betydelig englandsfaktor inne i bildet her. Som jeg sier så tror jeg det er et riktig så godt kjøp for Liverpool, men jeg er ikke overbevist om at verdien er helt i samsvar med hva andre spillere koster. Men Villa er nok fornøyd med kompensasjonen, og Liverpool er åpenbart fornøyde med verdien, så sånn sett er det uproblematisk isolert sett.

I dagens marked er det nok ikke en horribel pris, men at Liverpool har brukt £75m på 3 spillere uten at noen av disse p.t. er world-beaters er litt betenkelig synes jeg. Nå tror jeg riktignok at de (fleste) slår til, men de spiller et høyt spill.

Og for fotballen som helhet så er det ikke bra det disse økonomisk sterke klubbene driver med.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5369 på: 15. Juli 2011, 19:23 »
Liverpool får en spiller de virkelig trenger som de vet med god sikkerhet presterer bra og når man ser hva som har blitt betalt tidligere i vinduet kan £20m forsvares. I England finnes det vel ingen andre spillere med den foten Downing har som Liverpool kan få og selv om det finnes gode alternativer utenlands er det klart at det er en større risiko med disse spillerne. Men når man ser hva det virker som N'Zogbia, Young og utenlandske spillere går for syntes jeg £20m for Downing er mye. Downing er dog under en lengre kontrakt og Liverpool virker å ha nok penger til å betale for spillere de virkelig vil ha.